Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmi- ja varsinkin nelikymppiset ensiäidit SÄÄLITTÄÄ

Vierailija
19.12.2005 |

Olette pelkäämisestä kuolleita ettekä anna lastenne tehdä mitään niin, että heistä tulee ylivarovaisia allergisoituneita NÖSSÖJÄ, jotka vaan soittaa pianoa jossain tanan musiikkiopistossa teidän pakottamina. Pidätte niillä pyöräilykypärää ja jarrusukkia päivät pitkät ja suojaatte ne tuhansilla heijastimilla.

Teette lapset vuoden ikäerolla tai mikä vielä säälittävämpää - saatte kaksoset hedelmöityshoidolla. Aina kun näen kaksosia näillä ikälopuilla äideillä olen aivan varma, että luomuna ei ole lasta saatu, kun ei ole tarpeeksi ajoissa hommaan ryhdytty, kun on ollut niin kiire saada AUTO ja TALO ja kaikenkorvaavat VAUVA- ja muut vakuutukset. On se oma napa niin tärkeä!

Kannattiko lykätä lastentekoa noin helvetin myöhäiseksi? Oletteko ajatelleet kuinka helkkarin vanhoja itse olette sitten kun lapsenne saavat lapsia? Ja nykyisellä EI SAA TEHDÄ SITÄ eikä tätä ja varo sitä ja tätä - pelkäämiseen opettavalla kasvatusasenteellanne lapsenne tekevät itse omia muksuja vasta viiskymppisinä JOS SITTENKÄÄN.

Valvottaako, mitä? Onko rankkaa? Väsyttääkö? Mua ei, joten HAHHAHHAA!!!

-24 vuotias

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähtiin että vanhemmille äideillä raha tärkeintä

Vierailija
42/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt riittää tilaa temmeltää niin sisällä kuin ulkonakin ja jarrusukat on pakko pistää jalkaan, on toi kiiltävä parketti sen verran liukas. Siellä vuokrakolossien muovimatoillahan niitä ei välttämättä tarvitse.

Ja kyllä, talo (ja se farmariauto ja se vakuutus) on hankittu nimenomaan jälkikasvua, ei meitä itseämme varten.

Koetapahan hieman kasvaa - myös henkisesti - niin ehkä pääset tuosta kateudestasikin yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ottamaan yhteyttä neuvolaan tai paikkakuntasi mielenterveystoimistoon. Sieltä saat apua pahaan oloosi. Masentuneiden ihmisten ensimmäisiä oireita ovat juuri muiden syyttely.

Vierailija
44/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä se taas nähtiin että vanhemmille äideillä raha tärkeintä

Vierailija
45/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä elämät menevät eri suuntaan. Minä en ole opiskellut, vaan käynyt töissä lukioajan ja sen jälkeen. Nyt 21-vuotiaana minulla on mies ja omakotitalo, auto ja koira, ja tytön tyllerö tuloillaan. Olen elänyt nuoruuttani, matkustellut paljon, ja mikä parasta; kaikki minkä olen saavuttanut, olen saavuttanut omalla työlläni. Minulla ei ikävä kyllä ole ollut mahdollisuutta elää vanhempien kustannuksella tai perintörahoilla, mutta ehkä juurikin siksi osaankin nauttia siitä mitä omistan! Tarkennuksena vielä, ettei miehenikään kuulu sen kummemmin kultalusikka-porukkaan kuin minäkään.

PS.En kyllä ajatellut potea huonoa omaatuntoa nostaessani kotihoidontukea, vaikkei minulla vakituista työpaikkaa olekaan... Sitä kun harvemmin tuota kotihoidontukea se työnantaja maksaa...

Vierailija
46/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURVAELÄMÄÄ viettäville ikäloppuäideille, että vetäisitte vielä vaikka jättikondomit itsenne ja lastenne ylle ihan vaan suojautuaksenne yleisesti kaikelta - esim. elämältä.

Hyvä että ette saa sydänkohtausta nähdessänne lapsukaisenne RIEHUVAN eli esim. nousevan puunkannolle seisomaan.

AP

Vierailija
47/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä juttelemassa kun noin kovasti ahdistaa.

Vierailija
48/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..harvinaislaatuisen " kypsän" ihmisen tekstiä kirjoitit! On se säälittävää että lapsiparka joutuu käyttämään pyöräilykypärää ja heijastinta, sinun lapsesi on varmaan onnellisia kun eivät kyseisistä kapistuksista joudu kärsimään. Toivottavasti säilyvät kuitenkin hengissä...

Vierailija:

Pidätte niillä pyöräilykypärää ja jarrusukkia päivät pitkät ja suojaatte ne tuhansilla heijastimilla.

HAHHAHHAA!!!

-24 vuotias

Vierailija
49/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että me tykättiin laminaatista enemmän :)

Mutta miksi äidit ja tulevat sellaiset eivät voi hyväksyä sitä että jokainen tekee omalla tyylillään, ja se mikä sopii minulle, ei välttämättä sovi sinulle, eikä toisin päin. Toki itse jos olisin saanut päättää, olisin toivonut vanhempieni olevan nuorempia, mutta rakastan heitä silti, karvoihin katsomatta!

Vierailija
50/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli nimenomaa siitä, että 30-40 vuotiailla ei ollut turvaverkostoa ja kokivat tarvitsevansa apua lastenhoitoon.

20-vuotias äiti kiikuttaa lapsensa vanhemmilleen hoitoon sen verran usein, että lapsi ei taida edes tietää ketkä hänen vanhempiaan on.

20 vuotias asuu max 2km päässä vanhemmistaan kun yli 30v on usein satoja kilometrejä välimatkaa vanhempiin.

Vierailija
51/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämähän tupakoivat jo raskausaikana moninkertaisesti useammin kuin vanhemmat koulutetut äidit...

Ap ei varmaankaan käytä turvavöitäkään autossa...

Vierailija
52/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi saattanut säästyä tuolta aivovauriolta.

Vierailija
53/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskannut lasta mummulle. Hoidin kotona 3 vuotta. Nyt hyväpalkkaisessa työssä. Minun motto on, että työtä kerkeää tekemään, lapset ovat pieniä vain kerran.

Vierailija
54/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautenne ovat varmaan olleet yhtä helvettiä.

äiti vm. -82

Vierailija
55/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haukkuu teidät vanhat äidit. Onko pakko haukkua kaikki nuoret äidit. Tulin 19-vuotiaana äidiksi, eikä tulisi mieleenkään arvostella vanhempia äitejä.

Lapseni olen myös itse hoitanut. Kiitos vain. Vanhempien luulisi olevan sen verran fiksuja, etteivät alennu toisia haukkumaan ja provosoidu typeristä kirjoituksista.

Vierailija
56/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi lakata hämmästelemästä näiden joidenkin nuorten äitien kommentteja; oletteko te ihan oikeasti noin lapsellisia?? On teillä aikamoiset eväät lapsenkasvatukseen..

Ja olen muuten ollut lasten kanssa kotona jo 4v ja aion olla edelleen ainakin 2v, että se siitäkaikkien kolmekymmppisten töihinpaluusta. Ja tunnen monen monta kolmekymppistä äitiä, jotka ovat olleet hyvin pitkään kotona lasten kanssa.

T: 31- ja 34-vuotiaana lapset tehnyt

Vierailija
57/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aihe, josta koskaan ei päästä yhteisymmärrykseen.

Itse kuulun siihen väliin, minusta kaikki äidit ovat hyviä lapsilleen omalla tavallaan. Lukuunottamatta hyväksikäyttöä tai muuta pahaa.

Miksei voitaisi kunnioittaa toisiamme sellaisina kuin me jokainen olemme tahollamme. AP:n teksti on kärjistettyä ja riidanhaluista. Ei lähdetä siihen mukaan.

Keskitytään nyt enmmän omiin lapsiimme kuin toisten elämään tai ikään.

Kunnioitan syvästi nuoria sekä vanhoja äitejä ja kaikkea siltä väliltä.

Itse olen 22-vuotias, mieheni saman ikäinen. Meillä on omakotitalo, uusi auto ja hyvin pärjätään. Jokainen päättää itse milloin lapsenteko tuntuu hyvälle. Toiset epäonnistuvat mutta sille ei kukaan voi mitään, etenkään kärjistämällä ja tuomitsemalla!

Hyvää joulunodotusta kaikille

Kurmeli rv 17+6

ps. tukiverkostosta vielä:

Me lähdimme mieheni kanssa täysin vieraaseen ympäristöön, 150km päähän vanhemmista tai sukulaisista, että meillä ei kyllä viedä lasta hoitoon joka viikonloppu. Otan itse vastuun lapsestani, mikäli se tarkoittaa sitä, etten pääse enää baariin sitäkään vähää mitä ennen raskautta kävin niin hyvin ikävää. En ole koskaan tupakoinut tai vetänyt hanureita olalle joka viikonloppu, en ole koskaan käynyt sossusta hakemassa tukia. Äitiysrahaakin saan melkein 40 euroa päivältä. Mitäköhän vikaa minusta sitten löytyy, nuorena äitinä, kun monet niin kovalla kädellä arvostelevat!

Vierailija
58/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huomattava ainakin, että vanhemmat äidit valmiina riitelemään aiheesta kuin aiheesta. Järkevä ihminen, oli nuori tai vanha ei lähde tämmösistä aiheista edes " keskustelemaan" .

Mielestäni vanhemman ja kokeneemman ihmisen ei pitäisi tällä tavalla provosoitua, vaan jättää omaan arvoonsa.

T: 35 vuotias

Vierailija
59/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olihan joku aika sitten tutkimustulos siitäkin, että lastensuojelun asiakkaat ovat lähes pääsääntöisesti näitä nuoria äitejä... että siinä teille yleistystä. Mieluummin väsynyt mutta hyvä äiti kuin lastensuojelun syynissä.

Vierailija
60/144 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onneksi kaikki eivät tee lapsia kesken opintojen yms. ja heittäydy tukien varaan. Onneksi jotkut taas tekee senkin, jotta on myös nuoria äitejä. Näin pysyy homma tasapainossa. "

Eikö äidiksi tullut saisi opiskella? Kerta, kun on nuorena tullut äidiksi opinnot voi onohtaa ja mennä hanttihommiin. Eikö se opintotuki kuulu kaikille opiskelijoille? Oli sitten lapsia tai ei. En minä opiskelevana äitinä saa, kun lapsilisät ja opintotuen, koska mies on töissä. Sekö on kiellettyä. En kuitenkaan elämni aikana nosta enempää tukia, kuin kuka tahansa muukaan.

Täytyy sanoa, että eipä nuo vanhemmatkaan äidit saisi mennä yleistämään, sitä millaisia nuoret äidit ovat. Ja opiskelevathan esim 30-vuotiaat äiditkin. Ihan samoilla tuilla, kuin me 20-vuotiaatkin.

Ja tiedoksi, minua ei vanhat äidit haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi