Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö lääkärissä kunnan terveysasemalla?

Vierailija
23.04.2026 |

Varmaan vaikea päästä. Noissa ei taida työssäkäyvät käydä. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap toimittaja?

Vierailija
2/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käydä ja käynyt siitä asti kun siirryin yrittäjäksi 2010. Taival on ollut vaikea ja kivikkoinen ja olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä ole saanut hoitoa ennen tai jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, jos pääsisi. Työikäisten on turha sinne yrittää. Käsketään vain hakeutua työterveyteen, kun eivät tajua, että kaikkialla se ei kata lääkärikäyntejä.

Vierailija
4/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin, jos pääsisi. Työikäisten on turha sinne yrittää. Käsketään vain hakeutua työterveyteen, kun eivät tajua, että kaikkialla se ei kata lääkärikäyntejä.

Ei semmoiseen voi kukaan velvoittaa! Suomessa on perusoikeus päästä terveyskeskuslääkärille.

Vierailija
5/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitähän ei voi sanoa aikaa varatessa? Jestas sentään.

Vierailija
6/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmoiseen voi kukaan velvoittaa! Suomessa on perusoikeus päästä terveyskeskuslääkärille.

Mutta kun ei pääse, niin ei pääse.

Vierailija
7/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään omasta lähipiiristä, joka uskaltautuisi menemään sinne. Pultsarit/kadunmiehet lähinnä siellä?

Vierailija
8/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luuletko, etten ole sanonut? Eivät usko, kun luulot on niin tiukassa.

Vierailija
9/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa. Aina on ajan saanut hyvin.

Vierailija
10/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, kun työterveys on niin huono. Käytännössä omalle kylälle saa aikoja yli kuukauden päähän. Hammaslääkäriajoissa menee 3kk päähän kiireellisetkin ajat.

Eli nopeammin ajan saa naapurikuntaan puolen tunnin ajomatkan päähän.

Vierailija
11/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa  vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut  selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.

Vierailija
12/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään riittävän selkeästi. Sano seuraavalla kerralla sitten, että olet työtön, jos et muuten saa asiaa hoidettua.

Itse olen kyllä päässyt ihan tk-lääkärillekin vaikka työpaikan työterveyssopimukseen kuuluu myös sairauden hoito.

Vierailija
13/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko, kun työterveys on niin huono. Käytännössä omalle kylälle saa aikoja yli kuukauden päähän. Hammaslääkäriajoissa menee 3kk päähän kiireellisetkin ajat.

Teillä on asiat hyvin, jos saa ylipäätään ajan. Meidän kaupungin terveyskeskukseen ei saa minkäänlaista aikaa ikinä. Naapurikunnissa on vain hoitajavetoisia terveyskeskuksia, koska sinne ei lääkäreitä saada. Joskus joku eläkeläinen saattaa käydä siellä keikalla pari kertaa vuodessa.

Vierailija
14/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina päässyt tarvittaessa lääkärille, kun olen sitä tarvinnut. Koskaan ei ole sanottu ettei pääsisi. Eikä ole kehotettu hakeutumaan työterveyden. Jos kehotetaan, sanon ettei työterveys kata muuta kuin työhön liittyvät sairaudet. 

Vierailija
15/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa  vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut  selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.

Joo. Juuri tuon tason vaivat siellä ehkä hoituvat, kunhan jaksaa odottaa. Endokriiniset, neurologiset, psyykkiset eivät hoidu. 

Vierailija
16/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lääkärissä ollenkaan.

T: Tuntematon 

Vierailija
17/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on asiat hyvin, jos saa ylipäätään ajan. Meidän kaupungin terveyskeskukseen ei saa minkäänlaista aikaa ikinä. Naapurikunnissa on vain hoitajavetoisia terveyskeskuksia, koska sinne ei lääkäreitä saada. Joskus joku eläkeläinen saattaa käydä siellä keikalla pari kertaa vuodessa.

Sairasta. Olen aika nuori, niin en osaa sanoa, miten asiat toimi vaikka 20-30 vuotta sitten. Luultavimmin paljon paremmin. 

Vierailija
18/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään riittävän selkeästi. Sano seuraavalla kerralla sitten, että olet työtön, jos et muuten saa asiaa hoidettua.

Itse olen kyllä päässyt ihan tk-lääkärillekin vaikka työpaikan työterveyssopimukseen kuuluu myös sairauden hoito.

Minä en päässyt, vaikka kärsin melkein vuoden yöllisistä hengenahdistuksista. Ei edes pelkän puhelun perusteella suostuttu kirjoittamaan avaavaa tai hoitavaa hengenahdistuslääkettä. Yksityiseltä jouduin hakemaan astmadiagnoosin ja lääkkeet.

Vierailija
19/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä aina päässyt, kun olen apua tarvinnut. viime syksynä kävin hoidattamassa polveani. Toiminimiyrittäjä olen.

Vierailija
20/50 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Pohjolalle 1600€ vuodessa siitä, että ei tarvitse käydä. Viimeksi kävin vuonna 2002 julkisella ja silloinkin asiat menivät pieleen. Kiitos julkisen terveydenhuollon, minulle on tullut valkotakkipelko, eli kotona verenpaine on luokkaa 124/75 ja lääkärissä 180/145.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä