Käytkö lääkärissä kunnan terveysasemalla?
Varmaan vaikea päästä. Noissa ei taida työssäkäyvät käydä.
Kommentit (50)
Olen yrittänyt käydä ja käynyt siitä asti kun siirryin yrittäjäksi 2010. Taival on ollut vaikea ja kivikkoinen ja olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä ole saanut hoitoa ennen tai jälkeen.
Kävisin, jos pääsisi. Työikäisten on turha sinne yrittää. Käsketään vain hakeutua työterveyteen, kun eivät tajua, että kaikkialla se ei kata lääkärikäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin, jos pääsisi. Työikäisten on turha sinne yrittää. Käsketään vain hakeutua työterveyteen, kun eivät tajua, että kaikkialla se ei kata lääkärikäyntejä.
Ei semmoiseen voi kukaan velvoittaa! Suomessa on perusoikeus päästä terveyskeskuslääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitähän ei voi sanoa aikaa varatessa? Jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei semmoiseen voi kukaan velvoittaa! Suomessa on perusoikeus päästä terveyskeskuslääkärille.
Mutta kun ei pääse, niin ei pääse.
En tiedä ketään omasta lähipiiristä, joka uskaltautuisi menemään sinne. Pultsarit/kadunmiehet lähinnä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luuletko, etten ole sanonut? Eivät usko, kun luulot on niin tiukassa.
Käyn kerran vuodessa. Aina on ajan saanut hyvin.
Pakko, kun työterveys on niin huono. Käytännössä omalle kylälle saa aikoja yli kuukauden päähän. Hammaslääkäriajoissa menee 3kk päähän kiireellisetkin ajat.
Eli nopeammin ajan saa naapurikuntaan puolen tunnin ajomatkan päähän.
En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään riittävän selkeästi. Sano seuraavalla kerralla sitten, että olet työtön, jos et muuten saa asiaa hoidettua.
Itse olen kyllä päässyt ihan tk-lääkärillekin vaikka työpaikan työterveyssopimukseen kuuluu myös sairauden hoito.
Vierailija kirjoitti:
Pakko, kun työterveys on niin huono. Käytännössä omalle kylälle saa aikoja yli kuukauden päähän. Hammaslääkäriajoissa menee 3kk päähän kiireellisetkin ajat.
Teillä on asiat hyvin, jos saa ylipäätään ajan. Meidän kaupungin terveyskeskukseen ei saa minkäänlaista aikaa ikinä. Naapurikunnissa on vain hoitajavetoisia terveyskeskuksia, koska sinne ei lääkäreitä saada. Joskus joku eläkeläinen saattaa käydä siellä keikalla pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina päässyt tarvittaessa lääkärille, kun olen sitä tarvinnut. Koskaan ei ole sanottu ettei pääsisi. Eikä ole kehotettu hakeutumaan työterveyden. Jos kehotetaan, sanon ettei työterveys kata muuta kuin työhön liittyvät sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.
Joo. Juuri tuon tason vaivat siellä ehkä hoituvat, kunhan jaksaa odottaa. Endokriiniset, neurologiset, psyykkiset eivät hoidu.
En käy lääkärissä ollenkaan.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on asiat hyvin, jos saa ylipäätään ajan. Meidän kaupungin terveyskeskukseen ei saa minkäänlaista aikaa ikinä. Naapurikunnissa on vain hoitajavetoisia terveyskeskuksia, koska sinne ei lääkäreitä saada. Joskus joku eläkeläinen saattaa käydä siellä keikalla pari kertaa vuodessa.
Sairasta. Olen aika nuori, niin en osaa sanoa, miten asiat toimi vaikka 20-30 vuotta sitten. Luultavimmin paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään riittävän selkeästi. Sano seuraavalla kerralla sitten, että olet työtön, jos et muuten saa asiaa hoidettua.
Itse olen kyllä päässyt ihan tk-lääkärillekin vaikka työpaikan työterveyssopimukseen kuuluu myös sairauden hoito.
Minä en päässyt, vaikka kärsin melkein vuoden yöllisistä hengenahdistuksista. Ei edes pelkän puhelun perusteella suostuttu kirjoittamaan avaavaa tai hoitavaa hengenahdistuslääkettä. Yksityiseltä jouduin hakemaan astmadiagnoosin ja lääkkeet.
Itse olen kyllä aina päässyt, kun olen apua tarvinnut. viime syksynä kävin hoidattamassa polveani. Toiminimiyrittäjä olen.
Maksan Pohjolalle 1600€ vuodessa siitä, että ei tarvitse käydä. Viimeksi kävin vuonna 2002 julkisella ja silloinkin asiat menivät pieleen. Kiitos julkisen terveydenhuollon, minulle on tullut valkotakkipelko, eli kotona verenpaine on luokkaa 124/75 ja lääkärissä 180/145.
Onko ap toimittaja?