Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi homous on synti?

Vierailija
19.02.2008 |

Tuli mieleen kun selasin tuota FST5:n dokkariketjua.

Miksi se ei ollut synti Rooman aikoina? Miksi se nyt sitten on? Sama ihmislaji kuitenkin on kyseessä tässä...

Onko joku vain päättänyt nämä säännöt, onko meidätkin aivopesty?

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa teidän avoliitot tm. kyttäämismielessä. Eiköhän se ole monesti toisin päin. Tietenkin on normaalia välittää yleensäkin ihmisistä niin kuin varmaan kaikkien mielestä.

Vierailija
122/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään uskoa ei pidä lähteä määrittelemään;sinä uskossa, sinä et.

Usko on uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tällaisten asioiden kohdalla, jossa haluaisi itsekin tai olisi helpompi ajatella toisin. Mutta kuten sanottu jo, ei kai sitä sanaa voi alkaa muutteleen oman maun mukaan. Ja kun kerran haluaisi hyvän oman tunnon mukaan elää, on parempi uskoa, että jumala tietää paremmin.

Vierailija
124/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvikaan tietää aina, miten toisen käy.

Vierailija
125/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kuka sen määrittelee onkin jo toinen asia. Rakkaus on toisen mielestä syntiä, toisen ei.

Jaak. 4: 11: Älkää panetelko toisianne, veljet!

Vierailija
126/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei identiteetti tai taipumukset ole syntiä, teot voi olla.

Vierailija
127/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki edelleenkään ole valmiita luterilaisessa kirkossa homopareja vihkimään. Luultavasti ei koskaan.

Vierailija
128/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on avoliittolainen ja kuka säädyllisesti avioliitossa?

itse tunnen varmaan satoja pariskuntia, eikä minulla ole aavistustakaan eikä kiinnostustakaan ovatko he laillisia puolisoita vai susia. minulle he ovat liisa ja matti, pirkko ja erkki, tai pentti ja esko. tarvitseeko heidän elämäntapansa minun hyväksymistäni?

Vierailija
129/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan pedofiileilläkin identiteetti mikä on, joskin karumpi sellainen. Että luonto sanoo, että pikkuiset on kiihottavia, mutta harjoittaminen on varmaan kuitenkin kaikkien mielestä väärin. Samoin jonkin aivot tykkää eläimistä, ja voihan se eläinkin tästä sekaantujasta tykätä.

Vierailija
130/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämälleen.

Vierailija:

kuka on avoliittolainen ja kuka säädyllisesti avioliitossa?

itse tunnen varmaan satoja pariskuntia, eikä minulla ole aavistustakaan eikä kiinnostustakaan ovatko he laillisia puolisoita vai susia. minulle he ovat liisa ja matti, pirkko ja erkki, tai pentti ja esko. tarvitseeko heidän elämäntapansa minun hyväksymistäni?

Vierailija
131/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en voi millään ymmärtää miten homouden harjoittaminen voisi siinä valossa olla oikein. Inhimillisesti ajateltuna asia on tietysti toinen.

Vierailija
132/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaak. 3:9-10: Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme

ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja. Samasta suusta lähtee kiitos ja

kirous. Näin ei saa olla, veljeni.

Miksi minä en löydä raamatusta noita kohtia, joilla voisin halveksua naapureitani. Auttakaa nyt vähän ketjun papit! Varmaan minulla on nyt väärä jumala kun se minun jumalani puhuu edelleen armosta ennemmin kuin kilvoittelusta.

Vierailija
133/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa uskoa, että Jumala on tarkoittanut meidän elämämme jatkuvaksi taisteluksi, jonka ehken hieman lievempänä versiona koen sanan " kilvoittelu" . Minä uskon onnellisuuteen.

154

Vierailija
134/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan pedofiileilläkin identiteetti mikä on, joskin karumpi sellainen. Että luonto sanoo, että pikkuiset on kiihottavia, mutta harjoittaminen on varmaan kuitenkin kaikkien mielestä väärin. Samoin jonkin aivot tykkää eläimistä, ja voihan se eläinkin tästä sekaantujasta tykätä.

kyse ei ole pelkästä biologiasta vaan minän rakentumisesta. Nyt annat peräti ymmärtää, että Jumala ei rakastaisi pedofiiliä, ja kun olemme tämän uskonnollisen arvioinnin tiimoilla, kantasi on epäkristillinen. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä.

Vierailija
135/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En oikein jaksa uskoa, että Jumala on tarkoittanut meidän elämämme jatkuvaksi taisteluksi, jonka ehken hieman lievempänä versiona koen sanan " kilvoittelu" . Minä uskon onnellisuuteen.

154

Vierailija
136/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

homouden ja pedofilian. Samoin kuin eläimiin sekaantumisen. Se on oikeasti törkeää... Pedofili tekee korvaamatonta vahinkoa eikä kyse ole kahde vapaaehtoisen aikuisen keskinäisestä toiminnasta, josta ei ole kenellekään haittaa, päin vastoin. Eläimiin sekaantumisessa tullaan myös eettisten kysymysten äärelle. Homouden vastustamiselle ei ole ainuttakaan järkisyytä eikä mitään moraalista ongelmaa.

Vierailija
137/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että joku katsoo oikeudekseen päättää mikä rakkaus on hyväksyttävää ja mikä syntiä. Hieman lainasin yleistä henkeä tuossa kyllä.

154

Vierailija
138/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitä, että joku katsoo oikeudekseen päättää mikä rakkaus on hyväksyttävää ja mikä syntiä. Hieman lainasin yleistä henkeä tuossa kyllä.

154

Vierailija
139/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ RAAMATTU OPETTAA HOMOSEKSUAALISUUDESTA?

Tänä päivänä kirkossa on käynnissä keskustelu homoseksuaalisuudesta. Toiset ovat puolesta ja toiset ovat sitä vastaan. Se ihminen, joka kunnioittaa Jumalaa ja Hänen sanaansa saa selvän vastauksen Raamatusta siihen onko homoseksuaalisuus syntiä vai ei.

Jumalan asetus seksuaalisuudesta

1 Moos 1:26 ¿28: Ja Jumala sanoi: " Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat" . Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: " Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet" .

Jumala loi ihmisen seksuaalisuuden, tämän seksuaalisuuden Jumala asetti miehen ja naisen välille. Jumalan asettama ja tarkoittama seksuaalisuuden harjoittamismuoto on siis miehen ja naisen välinen, joka perustuu miehen ja naisen elinikäiseen liitto-suhteeseen, eli he sitoutuvat rakastamaan toisiaan ja elämään yhdessä miehenä ja vaimona, kunnes kuolema heidät erottaa.

3 Moos 20:10 Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että-nainen, rangaistakoon kuolemalla.

1 Kor 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

Room 7:1-3: Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

Haureus ja huoruus on Jumalan sanan opetuksen mukaan kaikkea sitä, missä ei ole miehen ja naisen kesken keskinäistä pysyvää parisuhdetta, eli avioliittoa, jonka tarkoitus on kestää kuolemaan saakka. Raamatun opetus on selvä, että miehellä on vain yksi vaimo ja vaimolla on vain yksi mies. Kaikki irto-suhteet ja seksi, joka ei ole lupausta elinikäisestä liitto-suhteesta miehen ja naisen välillä on haureutta.

2 Moos 20: 14 Älä tee huorin.

Kymmenessä käskyssä oleva, älä tee huorin käsky tarkoittaa aviorikosta ja kaikenlaista haureutta ja huorintekemistä. Na¿aph eli naaf = aviorikos, avionrikkominen. Raamattu käyttää sanaa naaf myös epäjumalan palvelemisesta. Täten sana naaf tarkoittaa myös kaikkea sitä, mikä on vastoin Jumalan liiton käskyjä.

Kirkon evankeliumi muuttuu yhteiskunnan muutosten ja virtausten mukana. Kirkko ei tunne Raamattua kovin hyvin, vaan se peesaa yhteiskunnassa tapahtuvia suuntauksia ja muutoksia. Raamattu opettaa homoseksuaalisuuden olevan syntiä, joten jokainen, joka todella uskoo Raamattuun, uskoo myöskin homoseksuaalisuuden olevan syntiä. Homoille kuuluu myös rakkauden evankeliumi, jossa on myös heille voima elämän muutokseen Raamatun osoittamaan terveeseen elämään.

Kirkko toimiikin monessa suhteessa tänä päivänä luopumuksen torvena ja toitottaa maailmalle korvasyyhyteologiaa, josta on riisuttu Jumalan sanan totuus, jonka tilalle on asetettu inhimillinen rakkaus. Raamattu puhuu rakkaudesta totuuteen, joka on Jumalan tuntomerkki ihmiskunnalle. Kirkko on luonut itselleen käsitteen suvaitsevainen rakkaus, joka hyväksyy melkein kaikenlaiset synnit ja uskomukset, sellaisina totuuksina, joista jokainen voi valita itselleen sopivan totuuden. Kirkon rakkaus korvasyyhy rakkautta, joka lyö vasten kasvoja Jumalan rakkaudelle.

Nykypäivänä maailmassa vallitsee suvaitsevaisuus, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että jokainen voi luoda itselleen oman totuutensa. Samoin tämä suvaitsevaisuus toitottaa, että kaikki uskonnot ja uskomukset ovat osia ja palasia totuudesta ja johtavat yhteen ja samaan päämäärään. Tämä suvaitsevaisuus ei kuitenkaan suvaitse Raamatun totuutta, vaan asettaa kaikki uskomukset yhtä oikeiksi. Tämä johtuu siitä, että synnin vallassa oleva ihminen pakenee sitä tervettä synnintuntoa, joka johtaisi ihmisen eheytymään Kristuksen kanssa. Saatanan luoma valhe Jumalasta saa aikaan sen ettei ihminen tunnista Parantajaansa, Luoja Jumalaa.

Jumalan kanta homoseksuaalisuuteen

3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne- sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi- ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Raamatunopetus on selvä ettei mies saa harjoittaa homoseksuaalista suhdetta toiseen mieheen. Tekstissä esiintyvä sana kauhistus on hebr. hbewt tovebah, joka merkitsee; inhottava ja saastainen teko tai asia. Herra, Jumala säätää sanaansa ettei Jumalan kansa seuraisi tällaista kauhistuttavaa tapaa, että mies harjoittaa seksiä toisen miehen kanssa sekä myös eläimiin sekaantuminen kielletään. Tällaiset teot ovat syntiä Jumalan edessä, joista on jokaisen joka niitä harjoittaa tehtävä parannus.

3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Jumalan sanan opetus on vesiselvä suhteessa homoseksuaalisuuteen, joka on synti, josta on tehtävä parannus.

1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Tekstissä esiintyvä sana miehimykset on kreik. arsenokoiteen - arsenokoites = homoseksuaali. Jumalan sana opettaa selvästi, että homoseksuaalisuus on synti, jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tee tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan.

Room 1:17-28: Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: " Vanhurskas on elävä uskosta" . Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Homoseksuaalisuus ja lesbous on Jumalan luomisjärjestyksen vastaista seksuaalisuuden harjoittamista, joka on syntiä Jumalan edessä. Raamatun ilmoitus homoseksuaalisuuteen on vesiselvä, se on syntiä, jonka harjoittajat eivät voi periä Jumalan valtakuntaa.

Vierailija
140/179 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä suurin surminkaan halua periä jumalan valtakuntaa.

sehän on heteroita pullollaan! kammotus!