Miksi homous on synti?
Tuli mieleen kun selasin tuota FST5:n dokkariketjua.
Miksi se ei ollut synti Rooman aikoina? Miksi se nyt sitten on? Sama ihmislaji kuitenkin on kyseessä tässä...
Onko joku vain päättänyt nämä säännöt, onko meidätkin aivopesty?
Kommentit (179)
regoivat, mikäli heidän lapsensa paljastuu homoksi (tilastollisesti aivan mahdollista)? Alkaako saarna, helvetin käristyksellä uhkailu, rukoilu homoparan käännyttämiseksi, perheestä karkoitus? Vai pysyykö pieni homonalku tiukasti kaapissa, vanhempien ankaran tuomion pelossa?
Vai saako pikku homontaimi olla rauhassa homppeli, kunhan ei mene tunkemaan jortikkaansa kenenkään vastaavan homopojan pakaroiden väliin? (ja sama pätee tietysti lesbotytteleihin)? Siis nk. virtuaalihomo?
Missä on kristillinen suvaitsevaisuus ja armo?
Kaikki pitäisi hyväksyä, jotta ei tulisi leimatuksi suvaitsemattomaksi. Ja sairasta, jos kampanjointi miehen ja naisen suhteen kunnioittamiseksi saa aikaan noin lapsellisen vastareaktion,
jos se ei ole uskonnollista alistamista niin ei mikään
Vierailija:
Enkä sitä myöskään homoille toitota. Mutta jos kyse on uskosta, on siihen paha tulla millään yhteiskunnallis-poliittisilla kannanotoilla mielipidettä muuttamaan. Usko on jossain PALJON syvemmällä.
Ainakaan jos homoutta harrastavat. Se on mahdotonta, koska itse näen sen vääräksi enkä voi toisin uskoa homoja miellyttääkseni ja heitä seurakuntaan kerätäkseni.
Te haluatte nähdä asiat vain yhdestä näkövinkkelistä (=uskovaiset tuomitsevat homot, homot ovat uskovaisille uhka jne). Mitä tahansa yritämme sanoa ilmaistaksemme ettei näin ole, saamme osaksemme hirveän viha- ja haukkuryöpyn. Syytätte meitä helvetillä pelottelusta sun muusta, mutta lukekaapa nyt arvon mammat uudestaan tämäkin ketju ja arvioikaa sitten, ketkä täällä hallitsevat asiallisen keskustelun kulun ja ketkä eivät.
t. uskis, johon EI päde 99% väitteistänne, mutta joka on kyllästynyt perustelemaan kantaansa, koska sitä ei edes yritetä ymmärtää.
Kuten myös sen, ettei vanhempien rakkaus kaadu tällaisiin asioihin.
sopivimmat jutut. Kuinkahan moni homofobinen uskovaksi tekeytyvä noudattaa itse henkilökohtaisessa elämässään kaikkia raamatun oppeja ja sääntöjä? Taitaa olla kyse vain modernista noitavainosta ja oman kurjan olon helpottamisesta toisia saman lajin edustajia syyllistämällä.
Raamatussa on kyllä ihan hyviäkin elämänohjeita, ei siinä mitään. Kuten lähes kaikissa uskonnoissa. Silti en ehkä sokeasti luottaisi siihen mitä joku kaftaaniin kietoutunut kylähullu on yli 2000 vuotta sitten kirjottanut ja mitä ilmeisimmin maustanut tekstinsä omien mieltymystensä mukaisesti...
Ai niin. Homous ei ole juurikaan luonnonvastaista. Kipaiskaapa ihmettelijät vaikka joku päivä Korkeasaareen tai lähimmälle karjatilalle ja todetkaa että jopa eläimet harrastavat " sitä" oman sukupuolensa edustajan kanssa ja ihan huvikseen... Onneksi tietysti ainakin ihmislajin suhteen heterot naivat vain saattakseen maailmaan lisää lapsia :D !!!
Surullinen olen, ja huolissani. Toivoisin että lapseni jaksaisi pysyä uskovaisena homoudesta huolimatta mutta tiedän että se on vaikeaa.
Kuitenkin hän elää omaa elämäänsä, tekee itse oman elämänsä valinnat. EIpä tulisi pieneen mieleenkään alkaa uhkailla, käännyttää saati karkoittaa perheestä. Tuskinpa hän siitä heteroksi muuttuisi.
Vierailija:
regoivat, mikäli heidän lapsensa paljastuu homoksi (tilastollisesti aivan mahdollista)? Alkaako saarna, helvetin käristyksellä uhkailu, rukoilu homoparan käännyttämiseksi, perheestä karkoitus? Vai pysyykö pieni homonalku tiukasti kaapissa, vanhempien ankaran tuomion pelossa?Vai saako pikku homontaimi olla rauhassa homppeli, kunhan ei mene tunkemaan jortikkaansa kenenkään vastaavan homopojan pakaroiden väliin? (ja sama pätee tietysti lesbotytteleihin)? Siis nk. virtuaalihomo?
Missä on kristillinen suvaitsevaisuus ja armo?
tyypit jotka katsovat olevansa suuriakin homojen ystäviä ja suvaitsevia uskovia sanoessaan että homo saa olla, mutta homoutta ei saa harrastaa. Katsotaan, mitä siinä todellisuudessa vaaditaan homolta. Siinä vaaditaan, että
- et saa koskaan enää harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa
- et saa perustaa perhettä, rakastavaa kumppania itsellesi
- et saa tehdä lapsia, et saa koskaan lapsenlapsia, sinua odottaa yksinäinen vanhuus.
Oletteko te uskovaiset oikeasti sitä mieltä, että tämä on kohtuullista? Olisitteko tuollaiseen itse valmiita? Rikollisiltakaan ei vaadita tällaisia uhrauksia elämässään!!!! Ja homojen pitäisi tähän tyytyä, vaikka heidän seksuaalisuudestaan ei edes ole kenellekään mitään haittaa!
Mutta kun minä en ole Jumala, minä en määritä kristinuskon sääntöjä. Minä vain yritän uskoa ja elää Raamatun mukaan koska uskon, että se on Jumalan sanaa.
Ja MINÄ en vaadi yhdeltäkään homolta yhtään mitään. Ihan Raamattua lukemalla olen saanut käsityksen, että homostelu on Jumalan tahdon vastaista ja sille minä en voi mitään. Jos joku kysyy niin vastaan miten uskon, muuten en mitään kenellekään tuputa enkä toitota.
Vierailija:
tyypit jotka katsovat olevansa suuriakin homojen ystäviä ja suvaitsevia uskovia sanoessaan että homo saa olla, mutta homoutta ei saa harrastaa. Katsotaan, mitä siinä todellisuudessa vaaditaan homolta. Siinä vaaditaan, että- et saa koskaan enää harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa
- et saa perustaa perhettä, rakastavaa kumppania itsellesi
- et saa tehdä lapsia, et saa koskaan lapsenlapsia, sinua odottaa yksinäinen vanhuus.Oletteko te uskovaiset oikeasti sitä mieltä, että tämä on kohtuullista? Olisitteko tuollaiseen itse valmiita? Rikollisiltakaan ei vaadita tällaisia uhrauksia elämässään!!!! Ja homojen pitäisi tähän tyytyä, vaikka heidän seksuaalisuudestaan ei edes ole kenellekään mitään haittaa!
Vierailija:
Samoin naapurit saavat elää rauhassa vaikka elävätkin avoliitossa mitä en myöskään hyväksy.Voin jopa olla hyvissä väleissä kaikkien em kanssa.
Kuinka jalo oletkaan! Oikein hyvissä väleissä, vaikka mokomat syntisäkit elävät irstaassa avoliitossa.
Voi kuulkaa kyttäilijät. Teillä menee paljon aikaa, energiaa ja mielenrauhaa miettiessänne homo- tai avolittolaisnaapureiden rietasta elämäntapaa ja tuomitsemista. Jospa keskittyisitte omaan, hurskaaseen, armon valaisemaan pikkupikkueloonne. Ja siihen Ikuiseen Taivaspaikkaan, joka teille suodaan nuhteettoman elämäntaipaleenne päätteeksi.
Eniten rassaa se, että heterot, varsinkin parisuhteessa elävät heterot, määrittelevät mitä homot saavat tehdä ja mitä eivät. Olisi parempi, jos näihin asioihin ottaisivat kantaa vain ne, joita ne oikeasti koskevat - eli uskovat homot ja lesbot. Heillä olisi varmasti antaa elämänmakuista näkökulmaa tähän molemmilta kanteilta.
Toisaalta: muita ihmisiä, saati yhteisöjä, EI VOI muuttaa noin vain. Vähän ihmettelen, miksi homot vaativat itselleen kaikkia oikeuksia nimenomaan olemassaolevan kirkolta/seurakunnilta. Kyse on vähän samasta ilmiöistä kuin että lestadiolaisia painostetaan hyväksymään ehkäisy. Eikö olisi yksinkertaisempaa lähteä yhteisöstä, jossa kerran ei voi elää? Onhan tämä maailma seurakuntia pullollaan ja uusiakin saa perustaa ihan rauhassa - jokaiselle varmasti löytyy oma paikka. Eikö se olisi parempi vaihtoehto kuin yrittää väkisin muuttaa olemassaolevaa systeemiä?
t. se uskis, joka on kyllästynyt perustelemaan kantaansa (en muista nroa)
vaan identiteetti. Homo on homo vaikka tauluja maalatessaan ja hetero on hetero vaikka pyykkiä pestessään, kyse on olemisesta ja minuudesta, ei pelkästä seksistä. Eihän kukaan heterokaan ole pelkkää seksiä. Tältä pohjalta on paha mennä sanomaan, että homo olisi jotenkin huonompi, harjoittaa hän seksiä tai ei.
Mutta sitähän sinä et rajoittuneisuudessasi tajua.
Vierailija:
Kuinka jalo oletkaan! Oikein hyvissä väleissä, vaikka mokomat syntisäkit elävät irstaassa avoliitossa.Voi kuulkaa kyttäilijät. Teillä menee paljon aikaa, energiaa ja mielenrauhaa miettiessänne homo- tai avolittolaisnaapureiden rietasta elämäntapaa ja tuomitsemista. Jospa keskittyisitte omaan, hurskaaseen, armon valaisemaan pikkupikkueloonne. Ja siihen Ikuiseen Taivaspaikkaan, joka teille suodaan nuhteettoman elämäntaipaleenne päätteeksi.
kristinusko kuuluu kaikille ja luterilaiseen teologiaan kuuluu kyseenalaistaminen ei suinkaan katolinen totuuksien toisteleminen, kukaan itseään luterilaisena pitävä ei voi epäillä toisen uskoa ja sen tasoa, silloinkaan, kun kyse on homoseksuaalisesta ihmisestä
ei kyllä varmaankaan ole pappi. Uskonto kilvoittelua? Jos joku sana pitäisi uskon asioista valita, niin minä valitsisin " armon" .
Luuk. 6:37: Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
Vierailija:
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1 Moos. 19:1-13; 3 Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1 Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ¿luovuttaa¿ hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1 Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Ei tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.
Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1 Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1 Kor. 6:11; 2 Kor. 5:17).
Eikö Jumala ole luonut meidät kaikki? Minutkin kaikkine vikoineni, sairauksineni ja piikittelevyyksineni?
Ap
" Itse en homovastaisuudellani ketään alista" . Just joo. Uskovaiset sakeissaan lietsoo homovaistaisuutta koko yhteiskuntaan ja sitten viattomasti pyöritellään silmiä että enhän mmmmminä ole syyllinen mihinkään. Enhän mmminä tee mitään, vaikka täällä av:llä kopsailen äitien iloksi jakeita raamatusta. Enhän minä tee mitään pahaa, vaikka toitotan että homot joutuu helvettiin..