###SYYSkeijujen toiveikas alkuviikko 51###
Kommentit (56)
Täällä kp23/28 ja joka kolotusta tulee seurattua. perjantaina ajattelin testata. Mä tyhmänä menin jo eilen testaamaan acon25 testillä ja en ole oikein varma ollakko haamu vai nega. kun pistin sen testin pissaan niin siihen tuli kaksi viivaa kuin olis raskaana. no testin kuivuttua niin hyvin hailakka tumma haamu on. todellakin täytyy tirkistellä. ota nyt sitten selvää??Miten teillä muilla kun olette testannu tuolla? Näyttääkö se testi se toisen viivan paikan kostuessaan vai ei??
mulla on ollu pahoinvointia myös. sunnuntaina oli kauheita repäisy kipuja kohdussa. eli kun käänsin kylkeä niin eipä käännettykään kun tuli se kipu. Mulla ovis oli kp12/13 eli normaalia aikasemmin. Tänään olis aika julkiselle puolelle. Niin sanottuun raskauden suunnitteluun vaikka ollaan yritetty jo kasäkuusta asti.
Ei niihin testeihin mitään viivoja tule,ellei ole raskaushormoneja pisussa,että kyllä se nyt vaan on sitä ittiään!!! Siellä vastaanotolla varmaan ottavat verikokeen ja uuden näytteen.
Tästäpä tämä " hana" nyt keijuillakin alkaa sitten aukeamaan :) Ensin tipottain ja sitten oikein ruuhkaksi asti!
Hain just tytön tarhasta, oli siellä reilu tunnin verran taas tutustumassa. IHan hyvin näytti viihtyvän =)
Effica, Makkonen: Tervetuloa syyskeijuihin! :) Ja plussasäteitä!!!!
Jeanel: Kuulostaa hyvin tutulta tuo, ettei ukko o kovin innokas tekemään ruokaa enää kotona :) Toisaalta ihan ymmärrettävää, en minäkä jaksaisi koko päivää touhuta keittiössä ;) MOni tuntuu tosiaan olettavan, että kokkien vaimokkeet saavat herkkuruoan joka päivä nenän eteen... kaikkea muuta! =)
Muumimamma: Pahoittelut kätesi puolesta, paranemissäteitä--------
Anzq: JOsko nuo ovatkin sitten raskauden merkkejä? TOIVOTAAN!!!
Nipsu: En osaa noiden testien kanssa neuvoa, mutta tuskin toista viivaa tulee, jos ei ole raskaana..viivan paikoista en tiedä. Josko oletkin raskaana, haamukin on plussaa!!! Testaa udelleen ja tuu heti kertomaan meille uutiset!!! ++++++++++++++++onnea!
Tulis jo se hemmetin täti, ni vois alkaa toivoa parempaa onnea ens kiertoon ja nimenomaan sitä SEKSIÄ (joka ei näytä meillä olevan itsestään selvyys) :(
-frodo ja nukkuva tytsy-
Nipsu-79 kyllä taidat raskaana olla. Eihän noi testit plussaa näytä jos ei raskaana ole. Onnea onnea kovasti.
Itse oon testannut acon10 ja mulla ikkunaan tulee ensin se kontrolliviiva ja siitä sitten noin puolen minuutin jälkeen on tullut se toinen viiva eli plussaviiva.
Hieman sain jo täällä siivottua, mutta tuntuu että noita pojan leluja on ihan joka paikassa.
Nyt tekis mieli mennä nukkumaan, mutta heti kun mies pääsee töistä niin pitää kauppaan lähteä ruokaostoksille.
Nyt meen meikkaamaan yms.
Öttis
mä kun laitoin testin pissi kuppiin niin siihen levis se punertava väri jokapuolelle testiä. ja testi paikkaan jäi selvä viivan paikka ja kontrolliviiva meni punaiseksi. menikö sulla näin?
Joo mullakin levis se punertava väri jokapuolelle. Mun mielestä testi paikkaan jäi hetkeks viivan paikka tai sellainen tummempi kohta ja sit se hetkeks kait katos ja tuli mulla vahvana siihen takas. Niin ja kontrolliviiva tuli myös siihen ja sit se punertava väri hävis sieltä taustalta niin että enään näkyi kaksi viivaa.
Tulipas seavasti kirjoitettua.
Öttis
Mä tein testin siis niin aconin vielä herkemmillä testeillä kuin sinä nipsu. Uskon että se sun on plussa. Testaa vaikka parin päivän kuluttua uudestaan niin eiköhän siihen tummempi viiva tule.
Mulla meni juuri samallalailla kuin sullakin. no perjantaina testaan uudestaan..
Lahjat on ostettu, mutta mitään muuta sitten ei olekaan tehty. Anoppi (ihana sellainen) kävi tänään poikien huoneet siivoamassa ja petivaatteet tuulettelemassa kun oltiin töissä =).
Olen vähän taustaillut ja koittanut rauhoitella tätä kuumeilua, mutta joka päivä on pitänyt lukea teidän viestit. Onnea öttis ja nipsu (meniköhän nyt oikein?)! Kyllä se nipsu on plussa se vaaleakin viiva!
meillä on nyt kp jotain 17/ 29-32, pupuiltu ollaan todella ahkerasti ja ainakaan tämä kierto ei tuohon yrityksen puutteeseen kaadu =).
Plussaonnea kaikille! itse testailen vasta tuolla uuden vuoden puolella ellei täti yllätä ennen sitä ja suuri toive on lähetetty, ettei suotta kiirehtisi meille.
Mä oon lukenut ton pinon varmaan kolme kertaa läpi mutta aina tulee jotain niin etten ehdi kommentoida. No, ehkä mä jotain muistan...
Ainakin sen, että oli monta uutta nimeä, kivaa kun joukko kasvaa ja keskustelut piristyvät. Ei niin että vanhassa porukassa jotain vikaa olisi mutta onhan se aina mukavampaa kun on enemmän porukkaa juttelemassa ja jakamassa kokemuksia:)
Toisin kuin [b]Ibe[/b], mä tunnun hermoilevan tätä toista (siis vielä olematonta;) raskautta enemmän kuin ekaa. Ekaa tehdessä me vaan tehtiin säännöllisesti Sitä, mutta nyt mä koko ajan kuulostelen ja tarkkailen, mietin ja pohdin että mitäs tää ja tää nyt taas merkkaa. Onneksi
tänne
voi aina tulla ihmettelemään ja arvuuttelemaan missä mennään, ei tartte yksin pähkäillä enkä viitsi miehellekään jokaista nippaisua tai eritteen laatua kuvailla;)) Voi kun pystyisin olemaan ihan kylmän viileä ja odottamaan kuukautisten alkua. Ts. niiden alkamattomuutta:) Onneksi on joulu tuossa välissä, menee monta päivää ihan muihin puuhiin kuin odotteluun. Ja ennen joulua pitäis jaksaa pupuilla ahkerasti, nyt nimittäin meneillään kp13:)
Esikoista yrittäessämme en koskaan tehnyt yhtään " turhaa" testiä, odotin aina kiltisti että menkat alkaisivat ja kun sitten tärppäsi, tein testin kp 29/28. Nyt tuntuu, etten ikinä jaksa odottaa niin kauan, siihenhän on vielä yli kaksi viikkoa!! [b]Frodon[/b] tavoin tällä hetkellä mustakin tuntuu että aika suorastaan matelee:( Mutta ehkä tosiaankin tuo joulu ja pakollinen poissaolo täältä vähän helpottaa;) Lisäksi (taas:) Frodon tavoin mä aloitan työt tammikuussa, joten sitten viimeistään ei todellakaan jää aikaa murehtia näitä juttuja!
Mutta kun edelleen täällä olen niin pakko munkin on kysyä [b]Höntältä[/b], että minkälaisia ne kiinnittymiskivut ovat? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen (eli kohta alan niitäkin kuulostelemaan ja varmasti tuntemaankin;)
Tässäpä tältä erää kuulumiset täältä päin, palaillaan.
-Lillis-
Täytyy tunnustaa,että en tosiankaan tiedä millasta se kiinnittymiskipu on ja onko sitä,näiltä sivuilta oon vaan joskus lukenut,että se olis semmosta nippailua alavatsalla tai menkkamaista jomotusta,mut kun en ole ite koskaan näin tarkkaan itseäni seuraillut,niin en ole ees huomannut olisko itellä moista aiemmis raskauksis ollut :/ Nyt on eilisen ja tänpäivän nipistellyt ja juilinut ärtsysti ja kun oletetusta oviksesta alkais se viikko olla niin mietin,että josko nää nyt olis sit sitä itteensä... No,eipä kantsis miettiä liikoja,mutta minkäs teet. Maha on ainakin niin turvoksis,että luulis jo olevan vähintään kymmenennellä viikolla. Ja iltaa kohti vaan pahenee ja aamulla ei oo taas mitään. Hassu homma.
Vanhemmat lähti jouluostoksille ja tulin hoitamaan noita 3v. ja 1v. pikkusisaruksiani. Nyt taitaa pienempi olla taas kakkannut, meinaan haju on sen mukainen, yhden erän ehdin jo pestä. Täytyy myöntää ettei mitään lempipuuhaani lastenhoidossa :/
Nipsu: Mä olen tehnyt niin monta turhaa testiä, että mielestäni niihin ei kyllä ENNEN kuivumista tuu mitään haamuja jos se ei oo sitä itteään. Testien kuivuttua niissä sit useinkin näkyy joku roskishaamu joka on yhtä luotettava kuin jos kastais tikun mehuun.
Tulinpa hiukan kyläilemään tähän teidän pinkkaan, kun huomasin tuon Öttiksen uutisen tuolta listaotsikosta! Suokaa anteeksi tungettelu, mutta pakko oli tulla onnittelemaan, ihanaa Öttis! =)
Onnea tietty kaikille muillekin ja plussatuulosta täällä puhaltelen samalla! =)
Käyn vieläkin teidän elolintusten pinoja lukemassa. Kiinostaa ketkä kaikki plussaavat. Lähetän teille kaikille jäljellä oleville elolintusille paljon paljon plussa säteitä +++++++++++----------------------!!!!
Öttis
Ensimmäiseksi paljon onnea öttis plussasta! Sekä muillekkin plussanneille,nimi muisti tosi huono.
nyt pitkästä aikaa koneella,olen pitänyt ihan tarkoituksella vähän etäisyyttä tähän vauvakuumeeseen.Nyt menossa kp 17/28 ja toinen lugesteron avusteinen kierto. Ovulaatio tuli käytettyä kerranki hyväksi kunnolla.Nyt jo sellainen tunne että nyt se plussa tulee,olen nähnyt jo uniakin että plussa tulee. Aion testata 31 pvä jotta tietää uskaltaako vinkkua ottaa. Nyt ilmestynyt finnejä leuan täydeltä mitä yleensä minulla ei ole, ja välillä menkkamaista tunnetta vatsalla.Mutta nyt odotellaan rauhassa mutta fiilikset ovat kyllä tosi hyvät kerrankin.Plussa säteitä meille kaikille. Toivottavasti päästään öttiksen seuraksi kaikki tuonne odottajiin.
Olen myöskin palstaillut tuolla Kolibreilla, vaikka en sinne oikein ahkerasti kirjoitellutkaan. Kone oli jumissa, siinä syy. Sormet syyhyten olen odottanut koneen korjausta, että pääsen taas kunnolla palstailemaan ;).
Omaa napaa; meillä on kaksi lasta, tyttö 03/01 ja poika 07/02 ja kolmatta tässä ensi syksyksi koitetaan, nyt kp 13/31-33. Ellei tärppää, jatketaan harjoituksia ;)... Minä olen siis vm-77, mies on vm-78.
Upea talvipäivä ainakin täällä Tampereen seudulla! Aurinko paistaa täydeltä terältä :). Ei kyllä viitsisi mitään joulusiivoa nyt tehdä... Meillä ollaan oltu kipeänä koko alkuviikko, että voikin olla yskä tiukassa!! Yöt menee sitten lasten kröhinää kuunnellessa :/, kuulostaa muuten aika kamalalta, ihankuin tulisi keuhkot pihalle ja henki lakkaa kulkemasta! On pakko nousta aina ylös ja käydä tarkistamassa, että ovat hengissä. Tuntuu, ettei noista yskänlääkkeistä juurikaan ole apua, vaikka reseptilääkettä onkin. Mahtaisiko vedenjuottamisesta olla apua? Jos se auttaisi kurkun kutinaan... Antakaas vinkkejä, jos teillä sellaisia on!
En ole sitten alun ilmoittautumisen jälkeen paljonkaan kirjoitellut, mutta jospa nyt vähän aktivoituisin. Mulla on menossa nyt kp 9/27-29, löytyykö muita samoissa kiertopäivissä menijöitä? Meillä on nyt menossa vasta eka yrityskierto, mutta silti on jo " kovat keinot piipussa" ja syysvauvan haaveilu täysillä menossa. Greippimehua löytyy jääkaapista ja aloitan tikuttamisen parin päivän päästä. Me yritellään nyt saada pikkukakkosta alulle parisen kiertoa ja sit on parin kk:n tauko kun on kaikkia menojuttuja ym. joten siksi kait heti näin kova aloitus. Hope so että tärppää.
Ihanaa että jo löytyy syyskuulle plussaneita, onnea öttis ja olikohan muitakin?!
Nyt vaan kaikille ahkeraa, mutta silti rentouttavaa aikaa pupuilun ja joulun merkeissä ;) ja keräillään sitten viimeistään ensi vuoden puolella satoa. Sovitaako näin? Eikös olisikkin ihanaa ajatella että vauva sais joulun aikaan alkunsa!!! Muistelen kun olin synnytyslaitoksella tutustumassa että siellä kätilö sanoi syyskuun olevan niitä huippukausia laitoksella, jouluna kun on aikaa puuhastella!!
Pakkaspäiväterkuin,
Villis
Kumma homma että on aivan menkkamaisesti alamaha kipeä,nyt ,kiertopäivä 14,mielestäni aamulla oli ovis paksut limat,touhuttu kyllä ollaan...on ollut kipuja jo pari kolme päivää,kaitpa ne liittyy tähän ovikseen,uskaltauduin kokeilemaan sitä kohdunsuuta,se oli aivan sika pehmyt ja tosi auki?????niin sen kait kuuluu ollakkin ovis aikana,mutta kuinkahan pitkään.Minä muka sanonut että en vedä tsessiä oviksesta ja miltä tämä nyt kuullostaa,Ompa kyllä kipeä maha varsinkin vasemmalta?
Totta sinne kohtu parkaan meni pöpö kokeillessa vaikka en kyllä kun hipaissut en todellakaa rääppinyt.....HUI..
Terkkarithan esim.sanoo että ei tutki alussa raskaana olevia...
VOI HIIVATTI KUN TÄRPPÄIS NYT,haluaisin niin kovin pikku vauvaa,ainakin taas yittää josko se kasvais loppuun saakka päätyen lopulta syliin hengissä :)
himppu77 tervetuloa :) ööö...olikos muitakin...joten tervetuloa myös muillekkin.
Viimekuussa oli jatkuva tunne, että vauva on massussa. Nyt sit ei ole mitään tuntemuksia. Voisiko tämä nyt olla jotenkin käänteistä ;) Ainoastaan nännit on oviksesta asti ollut aremmat kun yleensä, mutta en pidä sitä minkäänlaisena merkkinä. Kokeilen nyt ottaa rennosti.
Nyt olisi sitten kp 26 meneillään. Huomasin, kun kalenteria katselin niin kp on alkuvuodesta ollut 30-34, mutta syksymmästä ollut pari kertaa sen 28. Ja nyt varmaan mennään tuon pidemmän kaavan mukaan taas. Luulin jo, että kierto olisi tasaantunut tuohon 28.
Alkuvuodesta en käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä (kondomi ainoastaan) ja kesällä sitten päätin kokeilla nuvaring ehkäisyrengasta. Kokeilu jäi lyhyeksi, koska se ei minulle käynyt. Sitten jo päädyttiinkin miehen kanssa siihen, että lapsi saisi tulla :) Eli voi olla että tämän renkaan takia minun kiertoni on ollut lyhyempi syksyllä.
Ja sitten toiseen asiaan... Eli täällähän taisi olla tupakoivia kuumeilioita? Ajattelin lopetella 1.1. vaikka testi näyttäisi negaa. Eli saanko täältä tsemppikaveria tupakanpolton lopettamiseen?
kahvia on saatava...ja sit tupakkaa *punastuu* no lopetan varmasti vuoden alussa
-anzq-
Oli pakko vielä tänäänkin tehdä testi ja selvää plussaahan se näyttää. Oireita on nyt jo, väsymys on jotain ihan hirvetä. Viime yönä nukuin yli 12 tunnin unet ja silti oisin vaan nukkumista voinut jatkaa. Nytkin tekis mieli nukkumaan. Ja oksettava olo on koko ajan. Ruoka ei oikein maistu ja joutuukin melkein väkisin syömään.
Jokohan joku muu keijukin plussaisi. Täältä lähetän kaikille paljon paljon +++++++++++++++ säteitä.
Mulla kaikki joulujutut ja siivoukset tekemättä. Kaippa niitä pitäisi tänään aloitella. Poitsu vaan on erimieltä siitä saako äiti rauhassa siivota. Huomenna otan itseäni niskasta kiinni ja leivon pipareita ja joulutorttuja.
Nyt poitsua laittamaan päiväunille!
Öttis