Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi synnäreiltä viedään tavaroita? siis tuore äiti/isä=varas

Vierailija
14.12.2005 |

Ihmetellään suureesti kun synnäreiltä katoaa vaikka mitä huoneista esim ihanat pienet villasukat (lastenhoitajien tekemiä), fleeceviltit, voiteet, öljyt, rintakumit(niitä ei enää hankita), tutit (ei niitäkään) ja nyt 2kk:n aikana yli 10 lämpömittaria...huh, uskomatonta....Miksi näin tehdään?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla ihan tosissaan noin tyhmä, että luulee, että synnytys ei maksa mitään. Luuleeko joku, että sairaala nettoaa jotain 26¿ vuorokausimaksuilla? Anna mun kaikki kestää =D

Vierailija
62/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ja millä aivokapasiteetillä varustettuja äitejä täällä kirjoittelee? Voiko synnytys maksaa, kun itsehän minä ponnistin, enkä paljoa kätilöä vaivannut.. Voi taivas, teidän kanssa!

Ja miten voi olla niin vaikea tajuta, että sairaalan tavarat on sairaalan ja tottakai pitää olla omat tutit ym. kotiinlähtöä varten.

Huopakin varastetaan, kun ei kotiin ole TAJUNNUT? sellaista hankkia.

Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutitkin on niitä isoja, jotka peittää puoli naamaa ja meidän vauvat on yökkiny niille. Omat tutit on ollu mukana, jotka on tarkoitettu vastasyntyneelle.

Vierailija
64/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääpä lähikaupassa ostamassa paketti tutteja/mitä ikinä varastittekin, ja viekää se synnärille lahjoituksena!!!!

Vierailija
65/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain irtosivat!

Vierailija
66/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vauvanvaatteet on niin isoja, hän kertoi, että parhaat varastetaan. siis mitä hemmettiä te varastavat ihmiset ajattelette, hävetkää tosiaan.

Vierailija
67/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mieleenkään, että joku voisi pölliä vaatteita tai edes ehtisi erityisesti noteeraamaan, että minkälaisia vaatteita tai tarvikkeita vauvoille oli tarjolla. Ennenkuin... eräs äiti tuli erikseen kysymään minulta, että mistä olin saanut noin ihanat lakanat vauvan kaukaloon ja että nuohan voisi viedä kotiin. Olin vähän järkyttynyt. Lakanat olivat vto:lta, kun lapsi oli ensimmäiset päivänsä siellä.

Vierailija
68/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa vauvantarvikkeita niin pitää VARASTAA! Joku ylpeys pitäisi ihmisellä sentään olla.Ja käsitys siitä mikä on oikein,mikä väärin.

Vierailija
69/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää. Itse olen nuori äiti enkä kyllä olis ikinä kehdannu viedä mitään sairaalasta. Ja kyllä sitä on ihan itse tullu lapsikin elätettyä.

Eiköhän niitä varkaita ole vähän jokaikäisissä ihmisissä. Tai pitäiskö sanoa välinpitämättömiä.

Vierailija
70/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ottakaapa työpaikoillanne puheeksi ja ilmoittakaa SELVÄLLÄ SUOMEN-, RUOTSIN-, ENGLANNIN, VENÄJÄN-, SOMALIN- jne kielellä vaikka joka huoneen seinällä, että tavaroita ei ole tarkoitettu mukaan vietäviksi. Uusavuttomuus lisääntyy ja sen mukana moraali ja käsitys omista oikeuksista vääristyy. Ainakin osa näistä näpistelijöistä on ilmeisesti toiminut vailla parempaa tietoa. Totta kai patologiset haistappaska-bimbot pöllii, oli seinällä ilmoitus tai ei.

Vierailija
71/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi samaan ei törmää lasten infektio-osastoilla missä vietetty runsaasti kanssa aikaa. Saa dvd:t, videot ja pleikkarit olla rauhassa. Minä olen vienyt sairaalaan vauvanvaatteita, olivat onnellisia niistä.

Vierailija
72/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen myssyjä. Maksua vastaan sai sellaisen viedä sitten kotiin... Meilläkin on lapsen muistolaatikossa sellainen, en muista mitä maksoi, olisko ollut 10mk? Usein myös keskolassa vaatteet tehty varta vasten vauvoille...

Vierailija
73/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka vain siitä maksaville, samoin kahvit jne. Ja missä niitä liberokasseja jaettiin oli kanssa lappu, että yksi laukku per mamma. :-/

Vierailija
74/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hemmetin hyvä nukkua, eikä ole kotonakaan tarvinnut enää selkäsäryistä kärsiä. Ja jos haluan lukea sängyssä, mies veivaa sen päädyn ylös. Kiitti ei enää bonneleita tälle tytölle, laatua se olla pitää.

Vierailija
75/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysliivit sai ihan itse käydä ostamassa alakerran kahviosta.Libero-laukun sai mukaan ja verkkopöksyt kehotettiin kanssa pitämään...

Vierailija
76/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin Englannissa ja sairaalamaksuja taalla ei ole, jollei sitten synnyta yksityisella. Vauvalle viedaan omat vaatteet ja miksi laittaisin vastasyntyneelle paalle moneen kertaan pestyja vaatteita, samoin vaipat ja muut tarvikkeet piti olla omasta takaa. Ruoka oli talon puolesta ja hyva palvelu olikin eli synnytys ei meille maksanut mitaan toisin kuin taalla aikaisemmin vaitettiin.

Vierailija
77/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paikka oli SatKs.

Mukaani sain mm (hoitaja siis sanoi että muista ottaa nämä mukaasi kun lähdet) keittosuolatippoja koska vauvan nenä oli tukkoinen sekä Lansinoh-rasvaa kipeisiin rinnanpäihin ja lisäksi pyysin saada verkkohousut (jotka muuten siellä pestiin ja käytettiin uudelleen) sekä isoja vaippoja koska jälkivuoto oli runsasta.

Tuttia tai rintakumia ei käytetty eli niiden käytäntöä en tiedä, mutta ei ainakaan minulle jäänyt sellaista kuvaa että vanhempia epäiltäisiin varkaiksi vaan ihan iloisesti annettiin tavaroita joita vauvanhoidossa tarvittiin koko ajan.

Kummallakaan kerralla, kun olen SatKs:ssa synnyttänyt, ei olla annettu ymmärtää, että meihin äiteihin ei luotettaisi tai että mistään olisi pula. Keittosuolatipat ja Lansinohit on lähetetty mukaan minullekin, ja uusia tutteja jaeltu puolihuolimattomasti steriilistä pakkauksesta, jos vaikka tutti ollut hetken hukassa. (Esikoinen sai tutin imuhaluihinsa minun ollessani vielä leikkaussalissa, kuopus siksi, että saisin itse pariksi tunniksi lepoa tutin roolista... Ei ole imetys kaatunut tuttiin kummallakaan kerralla...) No, hyvä, jos satakuntalaiset äidit ovat poikkeuksellisen rehellisiä.

Itse myös lahjoittaisin mielelläni pienet vauvanvaatteemme sairaalaan jos niitä siellä tarvitan, ei vain tähän mennessä ole tullut mieleen, koska itselle ei ole sairaalassa ollessa tullu lahjoitettuja vaatteita vastaan. Mutta tässä ideaa kaikille.

Vierailija
78/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla kun tarvin rintakumia, niin hoitsu haki huonekaverilta rintakumin ja steriloi sen ja toi mulle. Moneen otteeseen sitten muistutti et se on sairaalan ja niitä on niin vähän että muista palauttaa. Sitten kun palautin niin näin kun se " steriloi" sen. Huuhteli hanan alla ja pisti kippoon vettä ja kippo mikroon minuutiksi ja kumi oli steriloitu. YÄÄÄÄK!! En usko että se siinä mihinkään puhistu.

Mut mitään ei oo tullu mieleenkään viedä ominpäin.

Vierailija
79/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

,ai sairaalamaksut kalliita?Höpö höpö

normaalisynnytys maksaa sairaalalle yli 10 000mummon markkaa ja sektiot enemmän. Jokainen toimenpide ja verikoe yms. maksaa vielä lisää joten jos muutaman kymmenen euroa maksat niin ei todellakaan ole kallista.

Vierailija
80/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

26*2=52 euroa !!eli kahdesta menee se maksu kun saahan mieskin rukaa siellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan