miksi synnäreiltä viedään tavaroita? siis tuore äiti/isä=varas
Ihmetellään suureesti kun synnäreiltä katoaa vaikka mitä huoneista esim ihanat pienet villasukat (lastenhoitajien tekemiä), fleeceviltit, voiteet, öljyt, rintakumit(niitä ei enää hankita), tutit (ei niitäkään) ja nyt 2kk:n aikana yli 10 lämpömittaria...huh, uskomatonta....Miksi näin tehdään?
Kommentit (140)
Vierailija:
Missä on 26¿ vrk-maksu...? Meillä olis tullut halvemmaksi synnyttää hotellissa ja olis saanut sentään kunnon aamiaisen samaan hintaan...
Se olisi sinulle ja vauvalle todella turvallista. Ja voisit pihistää kunnon pyyhkeet, aamutakit, lakanat...
Ehkä tää on sitä kun äideille toitotetaan että mitään muuta kun sen äitiyskorttin ei tarvii mukaan ottaa.
Kun vertaa esim. Keski-Euroopassa, siellähän tarvii suunilleen rekkalastillinen tavaraa mukaan synnytyssairaalaan. Mitään ei saa sairaalan puolesta. Ja siellä on itsestään selvää että tietenkin jokainen äiti varustautuu etukäteen tutilla, huovalla, potkupuvuilla jne.
Jos täälläkin vähän enemmän kerrottais että sinne sairaalaan pitää ottaa vähän muutakin mukaan kun vaan äitiyskortin, niin ehkä äiditkin valveutuis eikä siellä vasta huomais että mitä tarvitsevat.
Sitten olis jokaisella omat rintakumit, omat tutit, omat fleecehuovat, omat pipot, omat potkupuvut, jne mukana.
Tuli vaan mieleen tästä keskutelusta....
Hoitaja toi vielä kannet kaikkiin purkkeihin ja kirjoitti tussilla lääkkeen nimen purkin kylkeen. Ne oli kyllä tarkoituskin ottaa mukaan.
Taidan käydä ostamassa pari tuttia ja vien Tyksiin.
Vierailija:
Tulee ihan paha mieli, siitä miten huonossa jamassa Suomen moraali on. PÖH, maksulliseksi kaikki vaan!
Ja yhdessäkään huoneessa ei kuulemma ollut enää kuumemittaria ja rasvoja. Pari kelloakin oli kuulemma viety.
Koko osastolla oli vain yksi kaurapussi, jota me sitten vuoron perään käytimme. Nekin oli varastettu.
Tästä asiasta voisi tosiaan olla juttuja niissä kansioissa.
en nähnyt tuttia missään. Siellä sanotaan nimenomaan, ettei kannata tuttia vauvalle antaa. Rinnat vuoti verta ja aristi ja hoitaja sanoi, että on olemassa myös sellaisia kumeja, joita voit sitten joskus kaupasta ostaa tai miehesi tuoda tänne. Yhden kamman antoivat vauvalle, jolla sai varovasti rapsuttaa imukupin aiheuttamaa rupea irti. Sen otin mukaan ja ymmärsin että näin saikin tehdä.
Huh, kun luen noista verkkohousuista tulee mieleen se haju mikä sairaalassa oli, jälkivuoto ja veriset kroonikkovaipat kättärin vessassa. Huono olo tulee..
ja mikä pahinta niin myöskin omatunto!!!!!!
eikun hälyt oveen ja vartijat juokseen perään!!!
Meillä oli lähtö kamalaa kaaosta; oli v. 2003 heinäkuun helteet, kaksi isompaa lasta tappeli auton istumapaikoista, vauva huusi, itsellä tuskanhiki valui ja läheisellä tupakkapaikalla monta silmäparia seurasi perheemme kaaosmaista pakkautumista autoon. Tavaraakin oli kertynyt sairaalaan aika paljon - kaikki omia, ei sairaalan, lääkepurkkeja tosin olin säästänyt sitä mukaan kun hoitajat niitä olivat tuoneet. (Ainakaan mun käsitykseni mukaan niitä ei kerätä takaisin...) Kun itse lopulta pääsin istumaan paikalleni ja auto lähtenyt liikkeelle huomasin että mulla oli edelleen sairaalan tossut jalassa, omat kengät olivat jääneet osastolle. Emme kehdanneet ajaa enää sairaalan pääovelle vaan mies ajoi auton synnärin ovelle ja pääsin vaihtamaan omat kenkäni jalkaan. Onneksi ei ehditty kotiin asti ennen kuin huomasin jalkaan jääneet tossut - huomasivatkohan tupakkapaikalla olleet....
Kätilöopistolla v. 2004 otin tutteja kaksin kappalein (kaksoset sain), luulin tähän päivään saakka että olivat omaksi -päivääkään eivät suussa käyneet ihan muistoina ovat =). Hoitajien toimesta mukaan tuupattiin erinäisiä hoitotarvikkeita keittistipoista sideharsoihin ja keskosvaippoihin. Tuttipulloja tuli kotiin muutama (lähtöpäivä joku pyhä ja erityismaitoa tuli mukaan), eivät suostuneet ottamaan takaisin kun palautin niitä. Vein kyllä myöhemmin keskosvaatteita osastolle kiitokseksi kaikesta, eli olen sujut omantuntoni kanssa =).
erinäisissä lapuissa seinillä ja lisäksi huoneista löytyy kansiot, joihin on kerätty kaikki tarpeelinen tieto osastolla olemisesta ja osaston toiminnasta sekä " säännöistä" .
Ne kun luki läpi, niin tiesi mihin tutit/pullotutit/tuttipullot/rintakumit tulee jättää kotiin lähdettäessä.
Aivan uskomattomia juttuja tässä ketjussa!!!
Tilaisuuksia olisi ollut, sillä vauvamme oli sairaalassa melkein neljä kuukautta. Myöhemmin olemme lahjoittaneet kyseiselle osastolle kauniita vauvanvaatteita ja lastenkirjoja isompien sisarusten viihdykkeeksi. Toivottavasti kukaan vastenmielinen älykääpiö ei ole varastanut niitä.
tutti oli omasta takaa. Minullekin kumia annettaessa kovisteltiin, että et sitten saa omaksi vaan pitää palauttaa. Imetys ei kuitenkaan onnistunut ilman rintakumia, enkä yh:na olisi heti kotiuduttuani jaksanut lähteä niitä metsästämään! Pari jättikokoista terveyssidettä otin myös varmuuden vuoksi. En pidä itseäni kovin pahana rikollisena.
sain Satks:stä mukaani jyvätyynyn, vai mikä sellaisen mikrossa lämmitettävän jyvillä täytetyn jutskan nimi nyt onkaan. Mulla valui maitoa yli äyräiden ja se tyyny kastu. Hoitaja sanoi, ettei sitä enää voi muille äideille antaa. Tutin varastin, mut sen heitin kotona roskiin. Esikoisen mukana kassiin tuli vahingossa se kaamea aamutakki, mut sen palautin, kun kuopus syntyi.
mullakin lähti vahingossa (omaa huolimattmuuttani ja tyhmyyttäni) matkaan ne isot alushousut (ei verkkomallia vaan sellaiset tautisen isot). en kotiin lähtiessäni löytänyt kassistani alushousuja, ehken ollut sitten sellaisia pakannut (mikä vaikuttaa oudolta, en osaa selittää). jätin vaan jalkaan ne pöksyt jotka olin aamulla pukenut. ajattelin että palautan sitten salakähmäisesti kun tulemme 3kk myöhemmin katsomaan miehen siskon vauvaa samaan sairaalaan. mutta sisko olikin niin ripeä että kotiutui ennen kuin uskaltauduimme paikalle ja näin kalsarit jäivät minulle :/
meinaan kyllä ihan tosissani vielä palauttaa ne, viimeistään sitten kun menen seuraavan kerran synnyttämään.
kirjoitapa selaimen osoitekenttään www.google.fi
Kirjoita hakukenttään autoklaavi
hae sivuja maasta Suomi
... järki hoi!!! Sairaala ei steriloi mikroilla yhtään mitään!!!
Vierailija:
Toisella kerralla kun tarvin rintakumia, niin hoitsu haki huonekaverilta rintakumin ja steriloi sen ja toi mulle. Moneen otteeseen sitten muistutti et se on sairaalan ja niitä on niin vähän että muista palauttaa. Sitten kun palautin niin näin kun se " steriloi" sen. Huuhteli hanan alla ja pisti kippoon vettä ja kippo mikroon minuutiksi ja kumi oli steriloitu. YÄÄÄÄK!! En usko että se siinä mihinkään puhistu.Mut mitään ei oo tullu mieleenkään viedä ominpäin.
kaveri kyllä kerran kehuskeli, että veivät ison pinon mukanaan harsoja ja niitä kagas alusia (hoita-alusta päälle laitettavia), itse ompelin sellaiset aluset kun vauva pissasi kaaressa vaippaa vaihdettaessa useastikkin! juups ja jorvissa ainakin oli 52¿ (perhehuone) vuorokausi, ei 26, missä niin halvalla pääsee? vai onko toi yhteishuoneessa
Olisit voinut varautua ja ostaa etukäteen. Minäkin olen yh, mutta lähdin kotiuduttuani heti ostamaan rintakumia. Vaikka olin sairaan heikkonakin, mutta varastaa ei saa!
keittosuolatipat, kun ne oli kuulemma henkilökohtaiset. Sitten otin yhdet verkkoalkkarit, kun ne meni sairaalassakin roskiin, joten tuskin niitä kukaan kaipailee. Tutti vauvalla oli, mutta jotenkin ajattelin, että se ei ole meidän ja meillä olikin sitten oma mukana.
Naikkarilla en tainnut nähdä kuin yhden sideharson, liekö sitten muut varastettu... Lakanat toimivat pyyhkeenä ja alustoina. Aika käsittämätöntä, että mitä kaikkea sieltä sairaalasta tarttuu mukaan. Miten voi viedä telkkarin huomaamatta ulos? Miten KEHTAA??
maksaa kätilölle ja hoitajille sekä mahdollisesti lääkärille jos hotellissa tosiaankin olisit synnyttänyt.
Vai synnytitkö ihan yksinäsi etkä tarvinnut minkäänlaista lääkitystä etkä hoitoa itsellesi etkä lapselle?
Ei hoitohenkilökunnan työ ilmaista ole vaikka pienellä palkalla työnsä tekevätkin.
Vierailija: