Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi synnäreiltä viedään tavaroita? siis tuore äiti/isä=varas

Vierailija
14.12.2005 |

Ihmetellään suureesti kun synnäreiltä katoaa vaikka mitä huoneista esim ihanat pienet villasukat (lastenhoitajien tekemiä), fleeceviltit, voiteet, öljyt, rintakumit(niitä ei enää hankita), tutit (ei niitäkään) ja nyt 2kk:n aikana yli 10 lämpömittaria...huh, uskomatonta....Miksi näin tehdään?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka oli SatKs.

Mukaani sain mm (hoitaja siis sanoi että muista ottaa nämä mukaasi kun lähdet) keittosuolatippoja koska vauvan nenä oli tukkoinen sekä Lansinoh-rasvaa kipeisiin rinnanpäihin ja lisäksi pyysin saada verkkohousut (jotka muuten siellä pestiin ja käytettiin uudelleen) sekä isoja vaippoja koska jälkivuoto oli runsasta.

Tuttia tai rintakumia ei käytetty eli niiden käytäntöä en tiedä, mutta ei ainakaan minulle jäänyt sellaista kuvaa että vanhempia epäiltäisiin varkaiksi vaan ihan iloisesti annettiin tavaroita joita vauvanhoidossa tarvittiin koko ajan.

Vierailija
42/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkäpä sairaalan pitäisi infota asiasta vaikkapa tutustumiskäynnin yhteydessä, siis että mitä kaikkea voisi sairaalaan ottaa mukaan ja mitä sairaalasta saa LAINATA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei varkaitakin ja onhan se helppo saalis, kun on vähän silmiä ja JOS on sitä tavaraa.

vai ettekö te tavanneet " persoonallisuuksia" synnärillä?

Ei kaikilla ole moraalia tai mitään erityisiä sympatioita esim. synnäriä kohtaan

Vierailija
44/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisynnytys maksaa sairaalalle yli 10 000mummon markkaa ja sektiot enemmän. Jokainen toimenpide ja verikoe yms. maksaa vielä lisää joten jos muutaman kymmenen euroa maksat niin ei todellakaan ole kallista.

Meillä ainakin lopetettin rintakumien tilaaminen koska ihmiset veivät ne aina mukanaan vaikka neuvottiin jättämään. Steriloiminen on sitten eri asia kuin keittäminen......

Vierailija
45/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin murto-osa todellisista kustannuksista. Jos synnytyssairaalamaksut ovat jonkun mielestä kalliita, miten ihmeessä pystyy elättämään lapsen

myöhemminkään, siitä ne kulut vasta alkavat ja moninkertaistuvat lapsen kasvaessa.

Vierailija
46/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti sektio olis se halvempi vaihtoehto. Minä esim. olisin halunnut sektion mutta en sitten ruvennut vänkäämään. Mulla oli maksa-arvojen kanssa ongelmia loppuraskaudesta. Sen sijaan olin prenalla puolitoista viikkoa kypsyteltävänä (synnytys ei vaan lähtenyt käyntiin), synnytin 10 h jonka jälkeen kumminkin jouduin sektioon. Taatusti tuo puolitoista viikkoa prenaa ja kätilön työtunnit tuli maksamaan monin verroin enemmän kuin sektio olisi maksanut. Puhumaattakaan, että sitten kumminkin tuli sektiokulut vielä päälle.

Vierailija
47/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla oulussa ja siellä hoitaja kertoi että televisioista lähtee kaikki kaukosäätimet aina kävelemään ja videoitanauhureita on viety ja jopa ihan isoja televisioita! Ja ne kaikki on sinne laihjoituksella annettu, et kiva ihmiset ku viette sitä kamaa!

Vierailija
48/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Eihän ne niin pienessä käytössä kulu. Ja steriloitu rintakumi/tutti on kuin uusi.

Itse en ottanut mitään mukaani laitokselta. Laitoin rintakumin ja tutin steriloitavien astiaan. Eiku äh, meinasin valehdella. Sain pieneen lääkepurkkiin vähän rasvaa (bepanthenea), se olisi heitetty roskiin jäljiltäni, joten sen otin mukaani.

Vierailija
49/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no kylläpä sitä luulis että sairaaloilla sen verran ois varaa että edes yks tutti " tarjota" !ne vuorokausimaksutkin siellä osastolla niin järkyn kalliita.

Vierailija
50/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ohje ole vaan, että imettää vaikka nännit olisi verilläkin. jos siis aikoo imettää. Ei ihme jos noin monen imetys tökkii. Minäkin kaipasin verisiin ja rupisiin nänneihini kumeja, mutta ei annettu kun se saattaisi häiritä imetystä. Bepanthenia ja ilmakylpyjä käskettiin ottaa. TUSKA kesti muutaman päivän, mutta sitten nännit tottuivat.

Vierailija
51/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitä tuskaa kesti 2 kk. Tissit oli siis ihan oikeasti RUVELLA 2 kk. Eli jos parissa päivässä pääsee kivusta niin menee tosi hyvin eikä siihen kannata rintakumeja sotkea. Itse huomasin kun välillä oli pakko käyttää kumia, että lapsen imuote upesi aina pikku hiljaa huononemaan ja sitten taas sattui entistä enemmän kun yritti ilman kumia.

Vierailija
52/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakumin otin mukaan, tuttia ihan kysyin ja sanoi etteivät anna, en kuitenkaan raaskinut sitä vauvani suusta pois ottaa joten saatiin se sit kuitenkin mukaan. Sanoi ettei ole käytäntö antaa tuttia..

Joku voide me saatiin mukaan sieltä kuitenkin.

Vierailija
53/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tehnyt muuta kun likasin lakanat! Ja vein hetken kätilön aikaa.

Vierailija
54/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ollut mitään omaa päähinettä kun oli sanottu että pakko on pitää hattua.

Vierailija
55/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä nyt et tarvinnutkaan lääkäriä ja anestesiologia (?) niin synnytyssairaalassa on silti päivystämässä tietty määrä /potilaita. Samoin leikkaussalivalmius on oltava, vaikka tietenkään jokaisen synnyttäjän kohdalla ei jouduta hätäsektioon, onneksi.

Vierailija
56/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla oloaika, ruoat, juomat, vauvan vaipat, luovutetut maidot, korvikkeet, pullot, tutit...

kyllä kuule meidän jokaisen synnytys on maksanut ihan helvetin paljon!

kuka on niin idiootti, että vie tutteja yms. ILMAN LUPAA sairaalasta?

tottakai ne uusiokäytetään!

2 tuttia maksaa kaupassa n. 5e. AJATELKAA PALJON TEIDÄN VARASTAMAT TUTIT OVAT MAKSANEET SAIRAALALLE!!!

ja sitten ihmetellään, kun on henkilökuntaa liian vähän...hmm..miksiköhän? ehkä ne rahat menee teidän varkaiden viemiin tavaroihin!!

hävetkää!

Vierailija
57/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta, että varastetaan tavallaan lapsilta. Eivät ne sairaalat mitään jakelukeskuksia ole. Toivotaan, että näin joulun alla ihmiset antavat lahjoituksia, jotta tulevaisuuden vauvat saavat tutteja ja kapaloita.

Hyi hävetkää, jotka olette vieneet sairaalan tavaraa. Itse olen lahjoittanut äitiyspakkauksen vaatteet sairaalalle. Oli kurja pitää omia lapsia rikkinäisissä potkareissa ja bodeissa. Tämän kolmannen lapsen piti jopa pitää kerran tytön värisiä vaatteita, kun oli kaikki poikien vaatteet käytössä tai pesussa.

Vierailija
58/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on oikeasti järkyttävää luettavaa!

Vierailija
59/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hoitosi siellä maksaa? Ruoka, puhtaat lakanat, vauvan hoitajat, lääkärit, vaatteet, laitteet, laitteiden huolto...

Ei kyllä ole ihmisillä järkeä päässä!

Vierailija
60/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämän kolmannen lapsen piti jopa pitää kerran tytön värisiä vaatteita, kun oli kaikki poikien vaatteet käytössä tai pesussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme