miksi synnäreiltä viedään tavaroita? siis tuore äiti/isä=varas
Ihmetellään suureesti kun synnäreiltä katoaa vaikka mitä huoneista esim ihanat pienet villasukat (lastenhoitajien tekemiä), fleeceviltit, voiteet, öljyt, rintakumit(niitä ei enää hankita), tutit (ei niitäkään) ja nyt 2kk:n aikana yli 10 lämpömittaria...huh, uskomatonta....Miksi näin tehdään?
Kommentit (140)
Minulla tuli aivan hirvittävän paha mieli. Tällaisia äitejä Suomessa näin paljon. Itselläni kolkuttaisi omatunto todella. Omassa synnärini informoi jo etukäteen neuvolan kautta noista tuteista, vaatteista ym., että pitää tuoda omat mukana, sillä sairaalasta ei saa ottaa mitään mukaan.
Sehän on tavallaan itseltäkin pois: monet varastaa=palvelu huononee kun kaikki viedään käsistä.
Me ei sairaalasta viety kuin luvan kanssa vanulappuja silmien putsaukseen ja pumpulipuikkoja napatyngän hoitoon+1 ylimääräinen iso side siltä varalta että kotona olevat ei riitä ja pitää lähteä kauppaan ostamaan isompia.
sairaalan käytäntö on uusiokäyttää ne, pitää siitä olla jossain ihan näkösällä ilmoitus. Minä myös haluaisin ehdottomasti tietää, jos minun lapselleni annettaisiin jonkun toisen käyttämä tutti.
Huopia en ymmärrä, kuinka joku voi niitä viedä. Vaatteet on ihan ymmärrettäviä sikäli, että niitä voi vahingossa jäädä lapsen päälle tai joku voi ihan oikeasti olla niin vähävarainen, ettei ole varaa ostaa pieniä asusteita.
Vaippoja ja siteitä minäkin pakkasin mukaan. Samoin 2 verkkohousut. Selityksenä se, että niitä jättikokoisia siteitä en ole nähnyt missään kaupoissa ja itselläni ei ollut sopivan isoja/löysiä alushousuja. Vaippoja otin muutaman ihan itsekkäästi siksi, että en halunnut ostaa enää sitä minivaippakokoista pakettia kotiin. Muutama vaippa sairaalasta ja näytekappaleet kotona odottamassa, näin selvittiin pari päivää minikokoisilla ja sitten olikin aika siirtyä siihen aavistuksen isompaan kokoon.
ja niitä vaan jaeltais siellä synnyttäjille?? voiko joku olla noin tyhmä??
tottakai ne uusiokäytetään, ne kyllä steriloidaan joka käytön jälkeen (niinkuin hammaslääkärit steriloivat välineet käytön jälkeen)
teidän idioottien takia terveydenhuolto menee koko ajan alaspäin tässä maassa..ei ole varaa hoitajiin kun kaikki raha menee osastoilta varastettuihin tavaroihin!!
Rintakumeja en ainakaan, koska muistan soittaneeni äidilleni, jotta hän hankkisi ne minulle. Taisin ottaa pari vaippaa ja yhdet kintaat, jotka vauvalla oli.. Ne on vieläkin tallessa, koska olivat niin tunnearvoiset. Ylipäänsä vaatteet olivat todella rumia osastolla, joten ihmettelen, josko joku niitä vie. Ei tainnut jäädä käteen kuin ne tumput..!?
ei sieltä saa viedä muuten vaan tavaraa, kysymättä!
mielestäni ihan itsestäänselvyys, näköjään silti monien aivokapasiteetti ei riitä sitä ymmärtämään.
jos juot ravintolassa lasin mehua, tarkoittaako se, että mehulasi on sinun??
ei tietenkään!!!
uskomattomia varkaita ketju täynnä, säälin lapsianne!!! hyvät eväät elämään, kun äiti varastaa tumppuja ja tutteja, kaikki lähtee mikä voi..
mm. ne paidat joissa on tumput käsissä kuulemma ovat haluttua tavaraa. en mäkään vienyt sieltä mitään, ei olis kyllä tullu ees mieleen. käytettyä tavaraa.. enhän mä nyt kirpputoriltakaan varasta!
... mutta minä heitin tietämättömyyttäni rintakumit roskikseen. En tosiaan tiennyt, että ne steriloidaan. Ja nehän on tosi kalliita, joten varmaan monet ottaa niitä " tahallaan" kotiinkin. Se ei ole kivasti tehty! Muutoin en kyllä keksi mitään, minkä olisin halunnut viedä mukanani.
meille kerrottiin jo silloin, kun olimme etukäteen tutustumassa synnytyssaleihin muutama viikko ennen synnytystä, että kaikki jäljellä olevat kasetti- ja cd-soittimet on esimerkiksi jouduttu laittamaan kettingeillä salien seinään kiinni, kun niitä on viety niin paljon. Jopa synnyttäjille osastolla annettavat " tossut/kengät" oli lähes kaikki viety.
Olemme olleet lapsemme kanssa myös vastikään lasten kirurgian osastolla, jossa kuulimme myös, että mm. matkatelevisioita on viety ja että esim. leluja ja lasten videoita ja dvd:tä häviää valtavat määrät.
Tämä on todella surullista, tutinkin vieminen on väärin, mutta kun se ei todellakaan rajoitu tuttien ja rintakumien viemiseen...
Ja lisäksi PYYSIN yhden sellaisen ison naisten vaipan ja kätilö sanoi,että ota vaan.
vaipat, korvikkeet, kapalon, kuumemittari, kamman, pesuvadin ainakin. Ja korvikkeita ja vaippoja niin paljon mukaan kuin mitä hoitajat ovat pakanneet vauvan kärryyn, aika paljon. Korvikkeitakin hoitaja toi lähtiessään isot kasat. No tietty siitä sairaalaolosta maksetaankin enempi kuin Suomessa.
Vierailija:
No tietty siitä sairaalaolosta maksetaankin enempi kuin Suomessa.
varastetaan myös lähestulkoon kaikki mikä irti lähtee; tai ei ole pultattu kettingillä kiinni seinään. Eräälle osastolle ostettiin kahvimukeiksi muumimukeja n.50kpl - pari kuukautta myöhemmin jäljellä oli enää alle kymmenen kappaletta !! Kuka nekin vei? HYKS:n leimoilla varustettuja lakanoita on viety, joku niissäkin sitten kehtaa nukkua?
Järki käteen ihmiset, ei mikään tavara ole ilmaista! Kaikki se pikkusälä on poissa yhteisestä potista. Kun tavarat aina ja aina varastetaan, ne jotka viihtyisämpää ympäristöä tekevät, turhaantuvat ja sitten saamme kaikki synnyttää, hoidattaa lapsemme ankeilla osastoilla jossa jokainen laite on pultattu teräsvaijerilla kiinni ja jokaista tuttia joutuu anomaan pantin kanssa!!
sanottiin ettei siellä ole enää ollenkaan vauvan tumppuja ja sukkia kun ne aina " häviää" .
sairaalasta.antoivat mulle bevitaa tuubin ja olin kiitollinen siitä:)
Meillä olis tullut halvemmaksi synnyttää hotellissa ja olis saanut sentään kunnon aamiaisen samaan hintaan...
Käytännössä melkein jokainen perusrehellinen on varastanut jotain krääsää, kun tutit vaan on niin kalliita, osastolta varastetaan kaikki, vanhat viinikarahvit jotka oli kukka maljakoina, ikean vesikannut hinta noin euron luokkaa. Vähän turhauttavaa kun kaikki lähtee mukaan. Ja ämmät jaksaa valittaa kun kätilöt on niin vmäisiä ja " palvelu" huonoo. Vaatteita (sukkia, potkareita ym) häviää isoista sairaaloista satoja/tuhansia vuodessa. Herätkää!!
Olin sitä kyllä palauttamassa mutta hoitaja sanoi että sen saa pitää. Näin ainakin Lohjalla. Lisäksi otin muutaman niitä isoja siteitä kun vuoto oli niin runsasta. Muuta ei kyllä tullut mieleenikään ottaa!
se oli niin ihanan pieni ja siinä on synnärin logo. enkä pode huonoa omaatuntoa. on sitä isompaakin tullut varastettua.