Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi synnäreiltä viedään tavaroita? siis tuore äiti/isä=varas

Vierailija
14.12.2005 |

Ihmetellään suureesti kun synnäreiltä katoaa vaikka mitä huoneista esim ihanat pienet villasukat (lastenhoitajien tekemiä), fleeceviltit, voiteet, öljyt, rintakumit(niitä ei enää hankita), tutit (ei niitäkään) ja nyt 2kk:n aikana yli 10 lämpömittaria...huh, uskomatonta....Miksi näin tehdään?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on varmaan antaa lapselle lisämaitoa ja ottaa sitä kotoa mukaan synnärille. onkohan se lypsetty naapurilta kun kait se lisämaito yleensä on äidinmaitoa eikä korviketta... HALOO!!!!

Vierailija
122/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minäkin otin mukaan pojan käyttämän tutin sekä käyttämäni rintakumin, ei tullut mieleenkään että niitä siellä keiteltäisiin uudelleen käytettäviksi...? Huovat ja lämpömittarit jne on asia erikseen, niitä nyt tyhmempikään tuskin ottaa vahingossa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaalamaksut isoja? hoh hoi jaa...

Vierailija
124/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sit mieheltäkin tuota tutti-asiaa,kun minä todellakin olin siinä luulossa,et se on meille omaksi annettu,niin mies sanoi (joka muistaa paremmin,ei niitä synnytys" hyöryjä" heh),et se todellakin annettiin meille omaksi :D *huh* eli en ole varas,vaikka hetken jo luulin :)

Niin ja synnyttänyt olen NKL. Samoin saimme sieltä lasinohia (vai mikäs sen rasvan nimi on?) pienen purkillisen mukaan.

Tuosta tutista,minä en edes olisi halunnut antaa vauvalle tuttia,se oli suuhun ilmestynyt,kun olin synnytyksen jälkeen suihkussa ja vauva oli hoitajilla kansliassa sen aikaa.

Meilläkin se oli vielä kastettu sokeriliemeen,sen hoitaja itse ilmoitti,maistuu paremmin kuulema...

Vauva söi meillä tuttia tasan viikon,sitten onneksi jäi pois...

Vierailija
125/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun oikeasti luulin että sen tutin sai ottaa mukaan, että on vauvan henkilökohtainen :( Rintakumit olin varmuuden vuoksi ostanut ja pakannut sairaalakassiin joten ne oli omasta takaa.

Kun palaan naikkarille kesällä synnyttää niin otan kyllä oman tutin mukaan ja taidan viedä pari pakkausta mukanani heille sinne.

Meillä vauva oli ekan vuorokauden vvo:lla ja siellä olivat tutin suuhun antaneet.

Vierailija
126/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan olen saanut särkylääkkeitä ja kerran metyyli-sineä tai mitä-se-nyt-onkaan... kun tytöllä oli kynsivallintulehdus.

Vierailija
127/140 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jouduttiin tekemään hätäsektio ja arpi oli todella kipeä, kun lähdin kotiin. Hoitaja suositteli verkkohousujen ottamista ja mies toi mahdollisimman väljät verkkarit. Kiitos sen hoitajan, jouduin käyttämään niitä vielä monta päivää, sillä löysimmätkin alushousut painoivat todella ilkeästi haavaa.

Mielenkiintoista ajatella, että joku ottaa huovan, koska ei ole omaa. Otatko myös kaupasta yms sellaista, mitä tarvitset, mutta mitä sinulla ei ole? Varkaus mikä varkaus!

Vierailija
128/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vapoista sanottiin,että niitä saa ottaa siitä muutaman kappaleen kotia,jos ei kotona jo valmiiksi ole.

Otin 2,yhden varalle ja yksi vauvan päällä .

Vierailija
129/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin niitä sitten 3-4, ja kyllä sydän jyskytti, kun niitä muilutin vessasta laukkuuni... Mitään muuta ei tullut mieleenkään kahmia mukaan. Mutta noita isoja siteitä siis varastin. Myöhemmillä synnytyskerroilla en pöllinyt enää niitäkään. Paksuimmat superhyperultranight-siteet ajavat kyllä asian.

Vierailija
130/140 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vereen tahriutuneiden sänkyjen, mattojen jne. puhdistamisesta :)

Joskus tuntuu, että ihmisiltä on täysin kadonnut suhteellisuudentaju!

Vierailija
131/140 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähtiessäni yksi sairaalan side housuissa (ja mieheni boxerit jalassa). Eipä tullut muuta mieleen mukaan haalia! Päinvastoin! Jätettiin kukkia osastolle ja juomia, konvehteja yms. kätilöille. Oli niin ihanaa palvelua, elämämme onnellisimmat päivät perhehuoneessa Kättärillä!

Vierailija
132/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse myös lahjoittaisin mielelläni pienet vauvanvaatteemme sairaalaan jos niitä siellä tarvitan, ei vain tähän mennessä ole tullut mieleen, koska itselle ei ole sairaalassa ollessa tullu lahjoitettuja vaatteita vastaan. Mutta tässä ideaa kaikille.

Synnärillä harvemmin on tarvetta 70cm bodyille. Ne sairaalan froteehirvitykset nimittäin ovat loppuunkulahtaneita, liian kuumia, eivätkä edes istu vauvojen päälle joten nätit lahjoituspotkarit kyllä on tarpeellisia. Tosin nekin varastetaan vaikka sairaalan osasto on tussattu isoilla kirjaimilla vaatteeseen joten ei niistä pitkään ole iloa...

Vierailija
133/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sideharson. Vasta kotona huomasin. Oli se lähtö sen verran kaoottinen tapahtuma, kun oltiin monta päivää bunkattu perhehuoneessa ja tavaraa kertynyt. Ajattelin palauttaa, mutta mies kielsi nipottamasta. Harso on melko kulahtanut ja venynyt.

Nolottaa vieläkin kun se lähtö oli niin nopsa, että vauvan sänkykin jäi keskelle ruokailutilaa, enkä kärrännyt sitä vauvalaan. Harmittaa, kun en korjannut jälkiäni! Kädet oli täys ja pää samoin, joten kai ne hoitsutkin sen ymmärsi. Vieraskirjaan kuitenkin raapustin isot kiitokset.

Rintakumin palautin tottakai, samoin hiusharjan ja muut tarvikkeet. Mukaan otin pikku kipossa mulle annetun rasvan sekä myönnetyn Panadolin.

Synnytin Tammisaaressa ja siellä ainakin ne harsohousut oli pestäviä. Hoitsut oli siellä kutoneet villiksiä vauvoille. Joitain villajuttuja oli myynnissä, samoin rintakumeja sai ostaa.

Lähetin synnärille juuri joulukortin ja kiitin hyvästä hoidosta. Harsoa en nyt sitten laittanut mukaan, kun miehen mielestä se olis ollut pikkumaista.

Kaikki kunnia kätilöille ja hoitsuille, he tekevät uskomatonta työtä! Ei ole oikein pilata heidän työympäristöään hirveellä hävikillä.

Vierailija
134/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti tuli kotiin, tosin ei ole mitään mielikuvaa että oltiinko sanottu että sen saa pitää, ainakaan ei sanottu että jätä sitten tänne. Lisäksi mukaan tuli sellainen vauvan sängyssä ollut pesukinnas (kertakäyttöjuttu jollaisia pidettiin myös sängyn vieressä olevan radiokuulokkeen päällä) jossa sisällä oli pari pumpulitaitosta silmien puhdistukseen ja muutama pumpulipuikko. Olin kyllä niin koomassa siinä vaiheessa että joko minä tai mies se pakattiin epähuomiossa mukaan.

Vierailija
135/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikös ohje ole vaan, että imettää vaikka nännit olisi verilläkin. jos siis aikoo imettää. Ei ihme jos noin monen imetys tökkii.

Seinäjoella ei ainakaan saanut osastolta rintakumia vaan niitä sai kioskista. Tutteja ei omaksi saa.

Joku täällä kirjoitti, ettei TAYS:ssa saa imetysliivejä. Saako jossain sitten muka??? Mä en ole ainakaan missään vaiheessa edes ajatellu, että sairaalassa saisi lainaan imetysliivit. Mun mielestä on itsestäänselvää, että ne hankitaan itse!

Vierailija
136/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Huopa

-Kuumemittari

-ISO kasa vaippoja

-rasvoja

-rintakumi

-kertakäyttö hoitoalustoja

-pari vaatetta

-verkkoalkkarit

-sukat

-lääkekuppeja

-sokeria

Vierailija
137/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä itse maksan veroja niin kai mä nyt saan jotain tarpeellista mukaan ottaa!!

Vierailija
138/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: oikea 115

Vierailija
139/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä varkaita. Tutit steriloidaan samalla logiikalla kuin vaikkapa tuttipullot tai vaikkapa hammaslääkärin suuvälineet. Oys:ssa oli esikoisen aikaan mahdottoman kauniita vaatteita, villanuttuja ja töppösiä, villapeitteitä jne. Toisen lapseni synnytin alkuvuodesta, ja vaatteet oli froteisia, yksivärisiä, kulahtaneita ja niissä luki mustalla tussilla OYS. Hoitsu kertoi, että lähes kaikki käsin kudotut nutut ja töppöset on lähteneet muihin osoitteisiin. Eikö ihmisillä ole mitään moraalia??? Ahneuksissa viedään vaikka tapetit seiniltä, vaikka muutenkin terveydenhoidon todelliset kustannukset ovat lähes satakertaiset siihen verrattuna, mitä niistä itse maksamme. Se 20 riittää nippa nappa niihin vuorokauden aikana syömiimme ruoka-annoksiin. Terveydenhuollon välineet ja ammattilaisten palkat ovat kuulkaa kalliita, puhettakaan suurten laitosten ylläpitokustannuksista, lääkkeistä, välineistä jne.

Vierailija
140/140 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan paha mieli, siitä miten huonossa jamassa Suomen moraali on. PÖH, maksulliseksi kaikki vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä