Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa tyhmälle, miksi otatte LAPSET mukaan joululahjaostoksille??

Vierailija
12.12.2005 |

eilen olin Jumbossa hankkimassa viimeisiä joululahjoja. Ja kamala kaaoshan siellä oli!

Mutta mitä ihmettä... monella oli lapset mukana! Siis mitä ihmettä?? Miten silloin voi muka lahjoja ostaa?

Tai jos ette olleet lahjoja ostamassa, niin kuka täysijärkinen lähtee huvikseen lasten kanssa tuonne tungokseen pyörimään??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kaikilla ole halpoja hoitajia tosta vaan. Ja joskus tulee tarve mennä niin, että sekä isä että äiti ovat mukana, kun tarvitaan makutuomaria.

Vierailija
2/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lahjat ostetaan yhdessä ja lapset oltava mukana kun ei niitä voi keskenäänkään kotiin jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siihen riittää, että toinen käy ne hakemassa!

Vierailija
4/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkalaisia tilanteita olet nähnyt, mutta me olimme juuri eilen kahden lapsemme kanssa jouluostoksilla. Lapsilla ikää 1v ja 2v 8kk. Me asumme väliaikaisesti ulkomailla ja hoitajaa on sen vuoksi hankalampi löytää. Toisella lapsellamme on sairaus jonka takia häntä ei voi jättää ihan kenen tahansa hoitoon. Otimme siis lapset mukaamme. Homma toimi todella hienosti. Onnistuimme niin hyvin,etteivät lapset edes huomanneet että ostimme heille lahjat!

Ensin kotona katselimme edellisinä iltoina lahjavalikoimia netistä. Hyvä vinkki.. Ei mene aikaa kaupassa kuumuudessa ja ahtaudessa miettimiseen niin paljon.

Kiertelimme ensin leluosaston yms. läpi. Sitten kun lapsemme katselivat leluja, niin hiljaa sivussa juttelimme mitä olimme katselleet. Päätimme sopivat lahjat. Sitten vain lasten huomio toisaalle(mies näytti surraavia ja pörrääviä leluja hyllyssä) ja minä pakkasin lahjat kärryyn. Sitten mun untuvatakki siihen päälle niin etteivät huomanneet niitä. Minä menin lasten kanssa kassan ohi ja mies meni lahjojen kanssa. Sitten nostelimme vain pussissa olevat tavarat peräkonttiin ja kun kotona menimme lasten kanssa sisälle, niin hetken kuluttua minä roudasin lahjat varastoon. Lasten nukkuessa sitten paketoimme ne.

Näin tämä onnistui pakon edessä meiltä. Lapset ovat tosin aika pieniä vielä. En usko että tämä ensivuonna enää onnistuisi. Tässä siis yksi syy miksi lapset ovat joillaki jouluostoksilla mukana. :)



Monissa paikoissa lapset voi viedä kaupan/kauppakeskuksen lastenhoitopaikkaan. Mut rajat on täällä ainaki 3-8vuotta.



Hyvää joulun odotusta sinulle.



t. Hyvin ostoksissa onnistunut

Vierailija
5/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmaiseksi kukaan ei hoida... tai en ole edes kysynyt, ihmisillä on kaupungissa muutenkin aina kiire ja hoppu. Ei vaivata naapuria eikä sukulaisiakaan.

Vierailija
6/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla p**** duuni, joten olen toissa usein iltaisin ja viikonloppuisin, mies taas toissa virka-aikaan. miehen vanhemmat toissa ja omat n 1000km paassa. Hoitopaikasta en viitsi maksaa vaan siksi, etta paasisin shoppailemaan...



tallasta taa elama on! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuotiasta en yksin jata kotiin

Vierailija
8/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonompi äiti/isä.



Mutta totta tosiaan minä kans monesti mietin samaa, että kuinka ihmiset voivat nauttia siitä jonottamisesta ja tungoksessa kulkemisesta ulkovaatteissa kakaroiden kiljuessa?



Minä aloitan joululahjojen oston jo heinäkuussa, alennusmyynneistä tekee hyviä löytöjä pitkin syksyä.

Ruokakauppaa kummempaan kauppaan en itsenäisyyspäivän jälkeen suostu astumaan, eikä ole tarvekaan, kun yleensä mulla joululahjat on jo hankittu ennen joulukuuta!!!!



Ihanaa, kun ei tarvii paniikissa ruuhkissa juosta. VOi rauhoittua ja nauttia kynttilöistä, leipomisesta yms.



Ja meidän perheessä minä sekä mieheni osataan tehdä itsenäisiä päätöksiä lahjojen ostonsuhteen. Molemmat pääsevät ostoksille yksinään, emme tarvitse toisiamme makutuomareiksi yms.

Toki porukallakin käydään shoppaamassa, mutta yleensä sen reissun päätarkoitus on mennä sitten ravintolaan syömään koko perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet lapsen jaksavan autossa 2h kauppareissua? Jouluostoksilla kestää kuitenki, niin on ihan sama ottaa lapset mukaan sisälle. Eikä siellä ole pakko olla talvivaatteissa. Vaatteet voi riisua kärryihin. Niin tekee järkevä ihminen.

Vierailija
10/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vaan ole niitä hoitajia, on olemassa perheitä joilla ei ole sukulaisia tai ystäviä lähistöllä, on yksinhuoltajia, reissumiesten vaimoja tai sit ei vaan ole varaa lapsenvahtiin. Eiköhän sitä jokainen käy mieluummin ostoksilla ilman kiljuvaa ja juoksentelevaa kakaralaumaa. No, varmaan tässäkin asiassa löytyy poikkeuksia.

Kerrankin oli ketjun otsikko nappiin, Tyhmähän sinä taidat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei edes huomannut, että ostimme hänelle joululahjoja... Olimme siis kaikki yhdessä ostoksilla ja katsoimme kivoja juttuja ja kun lapsi käänsi päätään, niin pukkasin tavaraa kärryyn. Ja kun lapsi löysi yhden lahjan sängyn alta (en ollut paketoinut) niin käskin laittaa takaisin ja sanoin, että ei sinne saa katsoa, siellä on lasten lahjoja. Oli ihan tyytyväinen.



Että ei ole ollut ongelmaa ostoksilla käynnistä. Minusta on kiva kierrellä kaupungilla miehen kanssa ja koska lapsenvahtia ei ole, niin lapsi tulee mukaan.

Vierailija
12/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hoitajia,mieluiten kyllä tekisin ostosreissut miehen kans kaksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta lahjaa hankittiin netistä kätevästi. Jumbossa on muuten hieman isommille lapisille hoitonurkkaus. Tätä käytämme varmasti kun lapset on isompia ja jos haluavat sinne mennä.

Vierailija
14/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lapset olivat mukana viikonloppuna. Minun lapseni on opetettu käyttäytymään. Nälkäisenä, janoisena tai väsyneenä emme heitä kauppaan vie ja liiat vaatteetkin riisutaan pois. Emme viivy liian pitkään ja teemme välillä lapsille mieluisia asioita, joten kertaakaan en ole joutunut olemaan kaupassa kitisevän tai kiukuttelevan lapsen kanssa. He ovat niin helppoja kauppaseuralaisia, että minulle on ihan sama ovatko he mukana vai kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kuittailua av:laisille, jotka ovat mega fanaattisia, sen suhteen, että " äiti on ainut ja parashoitaja" .



Totta kai minä ymmärrän paremmin jos kuka, että perheissä on erilaisia tilanteita, että aina ei pääse yksin ostoksille yms.



T. 11, jonka mies reissaa ulkomailla 2-4 viikonmatkoja, olemme asuneet ulkomailla useaan otteeseen ilman sukulaisen sukulaista lähimainkaan ja nytkään ei asu sukulaisia samalla paikkakunnalla!!!



Silti ei olla oltu lasten kanssa jouluostoksilla ruuhkissa!!!

Vierailija
16/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin montaa kertaa ei sinne joulun alla viitsi lähteä,kätevämpää liikkua koko porukalla,kaikilla kun ne kaupat ei ole nurkan takana & mies tekee pitkää päivää töissä,jotan helpompi kuitenkin mennä koko sakki kuin että kävisin lapsen kanssa kahden.

Vierailija
17/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 7 viikkoinen osaa juoda pullosta, joten hän lähtee aina mukaan.





Mun veli just kysyi että miksi pitää ostoskeskuksissa kotiäitien tukkia käytävät vaunujen kanssa?



Se on meidän VIIKKOTEHTÄVÄ ja velvollisuus. ELi vähintään kerran viikossa pitää käydä vaunujen kanssa shoppailemassa ja mielellään likkakaverin kanssa jolla on myös vaunut. Sit työnnetään niitä vaunuja rinnakkain, jotta kukaan ei pääse ohi! ;DD

Niin ja rinnakkain olevista tuplarattaista saa lisäpisteitä!

Vierailija
18/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yksinkertaisesti. Mulla sattuu olemaan mies, joka on lasten kanssa sinä aikana kotona. Minäkin olen ihmetellyt aina, mitä yllätystö lapsilla on jouluna lahjoissa, kun he ovat itse niitä ostamassa ja kantamassa kauppakeskuksissa ennen joulua. Tuskin täällä kaikki yksinhuoltajia ovat, itse olen ainakin kiinnittänyt huomioni juuri koko perheisiin ja ihmetellyt, laitetaanko ne lahjat sitten pakettiin ja avataan jouluna, vaikka lapsi on itse ne jo nähnyt. Ei meillä ole ketään hoitajaa, olisi tosiaan hoitajalle suurperheessä käyttöä, mutta jouluostoksiin sitä ei sentään tarvitakaan. Toki joudun aika monta reissua tekemään, kun kuudelle lahjoja ostan, mutta entäs sitten. Aloitan aina ajoissa.

Vierailija
19/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käydään aina vuorotellen, ei meilläkään mitään hoitajia ole.

Vierailija
20/28 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä mikä tässä asiassa on ongelmana.

Jos joku haluaa ottaa lapset mukaan joululahjaostoksille niin mitä se teille muille kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi