Isät toivovat poikia
Mä oon tosi onnellinen et, oon synnyttäny pojan. Miehethän toivoo poikaa useinmiten. Kaveri on synnyttäny jo 3 tyttöä ja, viimeisin oli kuulema miehelle paha pettymys, kun ei vieläkään poikaa saanut. Tytöt on muutenkin jotenkin ärsyttäviä kimittäjiä.
Kommentit (103)
Niin se meillä, molempia molemmat rakastaa, niin paljon kuin lastaan voi rakastaa, mutta tälläinen " rooli" meillä. Ja molempien synnyttyä isä on itkenyt vieressä, en usko että surusta kun tulikin tyttö, eikä toista poikaa. Toki odottaa mies että esim. mökillä pääsee pojan kasvaessa tekemään kaikkea (kalastus, mökkihommat), mutta niin aikoo tytönkin viedä kun kasvaa.
Onneksi olen saanut molempia sukupuolia, onpahan ainakin avarampi katsantokanta myös sukupuolikysymykseen.
En ole huomannut mieheni kohtelevan tyttöjä tai poikia perheessämme eri tavoin. En myöskään ole huomannut eroa mieheni rakkaudessa kumpaakaan sukupuolta kohtaan. Mutta toisaalta, mieheni onkin aikuinen.
tulee. Itselläni oli tyttö olo ja sanoin aina mieheelle, että tyttö tulee. Viikolla 32 jouduttiinkiin vielä ultraamaan. Mies ei päässyt mukaan ultraan ja ultrassa paljastui sukupuoli. Ei voinut erehtyä, poikahan sielä oli. Mun oli pakko " pimittää" tietoa vähän aikaa ja kerroin sitten illalla miehelle. Mies oli kuin Naantalin aurinko! Tunnusti myös, että poikaa oli toivonut ja riemulla ei ollut mitään rajaa :)
Ja tiedoksi vielä, että mun mies ei ole juntti vaan on akateemisesti koulutettu, toimii ihmisläheisessä ammatissa ja omaa myös sydämmen sivistystä. Mies nyt vaan halusi poikaa ja musta siinä ei edes ole mitään kummallista, kai sitä saa haluta vaikka kuun taivaalta eri asia saako sitä. Tyttökin olisi ollut meille rakas.
Siis ihan kun oisi tosissaan väärin miehen poikaa toivoa enemmän. Älytöntä et, heti ollaan haukkumassa sovinistiksi tai joksikin muuksi. Äitien toiveet on ihan ok jos poikaa toivoo mut, herrajestas jos mies näin tekee..aivan kamala sika kun pojan haluaa.
Joo, en ymmärrä. Meillä tyttö ja poika. Poika oli esikoinen ja molemmat poikaa toivottiin. Toki tiedän että, jos oisi tyttö silloin tullut niin ei siitä mitään suurta pettymystä oisi tullut. Rakastuttu oisi samantien.
Akateemisesti koulutettu on vain akateemisesti koulutettu.
Ja täysin puuttumatta alkuperäiseen aiheeseen.
Vierailija:
Ja tiedoksi vielä, että mun mies ei ole juntti vaan on akateemisesti koulutettu...
Mutta asiassa vinha perä. Meillä poika ja taidettiin vähän poikaa toivoakkin, en tiedä miksi.
Tuttava perheellä asia on mennyt överiksi. Raskausaikana hankittiin tavarat pojalle, isä osti autot ja muut valmiiksi. Tyttö kuitenkin tuli ja mua säälittää kun isä ei kunnolla korvaansa tytölle lotkauta :( Nyt sitten toinen tulossa ja pojalle on kaivettu kamppeet esille vaikkei sukupuolta ole varmistettu. Tämäkin isä kyllä vaikuttaa muuten normaalilta. Onkohan miehillä kuitenkin joku pakko saada poika?
Miksi nämä samat naiset uskovat omien miestensä olevan niin paljon kapeakatseisempia kuin naiset? Mies ei voi toivoa kuin omaa sukupuoltaan, vaikka nainen voi toivoa toistakin sukupuolta, tai vaikka molempia. Miksi ihmeessä olette noin yksinkertaisia miehiä valinneet?
Eikös tuon 42 kirjoitus juuri tarkoittanut, että miehellä on muutakin sivistystä kuin koulutus? Minkälainen sun mielestä on sivistynyt ihminen? Ihminen, jolla ei ole toiveita, unelmia, haaveita? Osaa myötäillä samaa massaa ja on kaikkien kanssa samaa mieltä, että kukaan ei loukkaannu?
" kyllä sivistynytkin ihminen lukee seiskaa. Me ollaan miehen kanssa akateemisesti koulutettuja ja silti tilataan seiskaa ja minä katson jopa Kauniita ja Rohkeita." =))))
Ei voi kuin nauraa, kun miettii minkälaisia juntteja osa akateemisista tosissaan on.
Vierailija:
Akateemisesti koulutettu on vain akateemisesti koulutettu.
Jee, jee olen synnyttänyt tytön!!! Jota itse toivoinkin!!! Mies toivoi tervettä lasta. Hänkin sai toivomansa (ainakin tähän asti). Joten meillä ollaan tupla onnellisia!
Ja mies on ollut maailman onnellisin mies lapsestaan. Sanoi itse, että hieno juttu että ekasta lapsesta tuli tyttö. Jos perheeseen tulee lisää lapsia, niin varmasti lapsi heistä nauttii ja hoivaa.
Nyt kun perheessä on tyttö, niin seuraavan lapsen sukupuolella ei ole minulle väliä. Toivotaan, että saadaan ja on terve. Isä saattaa seuraavaksi toivoa poikaa, sen kun toivoo! Ehkä jälleen meidän molemman toiveet toteutuvat!
Se on kumma juttu, että kaikki (vanhemmat) äidit, joilla on vain poikia, toivovat, että edes lapsenlapsissa olisi tyttöjä. Kun olisi niin ihanaa saada lopultakin tyttö.... Ja varmasti näin on myös toisinkin päin!!
44 voi olla mitä mieltä vaan, mutta kyllä mä koen, että mieheni on sivistynyt ja olen siitä ylpeä. Musta seuraavat asiat tekevät ihmisestä sivistyneen:
-kaunis ja kohtelias käytös
-muiden ihmisten arvostaminen ja kunnioittaminen
-toisten huomioon ottaminen
-ei arvostele muiden elämää tai elämäntyyliä
-elämänarvot kohdillaan, perhe, koti, työ.
-tunnollinen ja tarkka työssään (pakko olla)
-paljon opiskeltua tietoa
Lisäksi aviomiehenä mahtava, osallistuu paljon lapsen hoitoon, tekee ruokaa, pihatöitä ja imuroi joskus. Mulle on väillä tehty kynttiläillallinen. Ja saan vielä omaa aikaakin.
Näköjään miehestäni tekee juntin se, että toivoi poikaa.
kun vakuuttelevat kilvan kuinka iskä on OIKEASTI halunnut tyttöä ja jopa hoitaa sitä! Olisitteko salaa kuitenkin toivoneet poikaa...
Pojan ja tytön. Ne myös olen saanut. Ensiksi pojan ja sitten tytön, aivan niinkuin haaveilin nuorena. Ja pitääkö nyt edes mainita että, tottakai se terveys etusijalla. Miehelläni sama juttu. Lapsia kasvatetaan samalla tavalla molempia, en ole huomannut että, tyttö oisi jotenkin isän lellikki, eikä näin ole kyllä tuttava perheissäkään.
Minä kirjoitin, että " täysin puuttumatta alkuperäiseen aiheeseen" , en siis ottanut kantaa poika/tyttötoiveisiin, vaan kerroin vain, ettei akateemisuus takaa junttiuden puutetta.
Vierailija:
Näköjään miehestäni tekee juntin se, että toivoi poikaa.
kun tyttö vauvoja noin vähättelette, niistähän kasvaa naisia;)
Enempää lapsia ei tule, olisin voinut yhden tytönkin ottaa. Hyvä, että tyttöjäkin syntyy, pysytään balanssissa ja mä ainakin haluan, että poikani menevät aikanaan naimisiin. Ja huom! Naisen kanssa... :)
Odotan esikoistani ja toivoisin poikavauvaa. Syystä?..en tiedä miksi. Mies sanoo että, ihan sama kumpi tulee mut sit kumminkin huomaa näitä pikkujuttuja tyyliin " pitäiskö ostaa junarata" ja sunmuuta. Jotenkin sen vaan huomaa et poika on miehelläkin toiveissa.
Eihän toisen sukupuolen toivominen sulje pois sitä ettei toinenkin olisi rakas. Jos mies toivoo poikaa ja pitää poikia arvokkaampina, sitten se vasta on huolestuttavaa.
Mun mies kertoi kanssa pojan syntymän jälkeen toivoneensa poikaa enemmän. Toka oli tyttö ja molempia mies kohtelee/kasvattaa tasavertaisesti.