Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainut asia, johon olen päiväkodissa tähän mennessä ÄRSYYNTYNYT,

Vierailija
23.10.2006 |

on toisten lasten vanhemmat.

Lapseni on pienten ryhmässä, jossa on 12 lasta. Mä olen oikeasti ainut vanhempi, joka tuntee lapsensa tarhakaverit esim. nimeltä. Muut vanhemmat eivät koskaan puhu toisille lapsille mitään, käyttäytyvät ihan kuin näitä ei olisi olemassakaan. Mielestäni tarhakaverit ovat niin iso juttu oman lapsen elämässä, että vanhemmat voisivat osoittaa edes näennäiskiinnostusta. Tässä esimerkki: vein lastani päiväkotiin. Toisen lapsen äiti tuli eteiseen ja minun lapseni kysyi tältä että missä Jaakko on. Jaakon äiti näytti todella ällistyneeltä ja kysyi että mistä sinä tiedät että olen Jaakon äiti. Eikä muuten vastannut kysymykseen.

Blaah. Kiitos ajastanne.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut mitenkään erityisen lapsirakas ihminen. Minusta vieraat lapset ovat vähän samalla tavalla pelottavia kuin vieraat eläimet: ikinä ei tiedä mitä ne tekee. Minusta on vaivaannuttavaa jos joku vieras lapsi alkaa selittämään minulle jotain, häkellyn täysin ja alan etsiä mielessäni pakotietä tilanteesta. " Entä jos se alkaa huutaa, entä jos en ymmärrä mitä se sanoo, mitä minun pitäisi nyt sanoa, mitähän se ymmärtää, entä jos se ymmärtää väärin?"

Vierailija:

Mä oon tuollainen hapan, mutta se ei ole mulle kunnia-asia mutta minusta on rasittava kuunnella kaikenmaailman juttuja oudoilta lapsilta.

Vierailija
42/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni viettävät päivät tarhakavereiden kanssa, kyllä, ja heistä jutellaan joskus kotonakin jolloin kuuntelen ja kyselenkin kiinnostuneena. Mutta miksi mun pitäisi niiden lasten kanssa jutella siellä tarhassa? Saati niiden vanhempien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi sitä nyt vastata, jos joku kysyy ja sanoa huomenta ja hei vanhemmille.

Vierailija
44/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni viettävät päivät tarhakavereiden kanssa, kyllä, ja heistä jutellaan joskus kotonakin jolloin kuuntelen ja kyselenkin kiinnostuneena. Mutta miksi mun pitäisi niiden lasten kanssa jutella siellä tarhassa? Saati niiden vanhempien?

Vierailija
45/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista. Siksi tulee tarhajuttuja kotona juteltua paljon. Sitä paitsi tarhaan lähteminen ei ole aina ihan helppoa, mutta lapsi rauhoittuu kun juttelee vanhempiensa kanssa tarhajuttuja. Luulen että hänelle tulee turvallisempi olo kun vanhemmatkin tietävät päivän kulusta, tapahtumista, tädeistä ja toisista lapsista.

Mä tunnen todella harvoja vanhempia nimeltä eikä nyt olre ollut mitään erityisempää tarvettakaan. Mutta mielestäni on lasten kannalta on oikeasti hyödyllistä, että vanhemmat tuntevat tarharutiineja ja kavereita vaikkapa nimeltä ja osoittavat myönteistä kiinnostusta hoitomeininkiin. itse tykkään paljon muistakin pikkulapsista kuin omastani ja juttelen pihalla lasten kanssa. Kyllä useimmat lapset (päiväkodissa on n. sata lasta) tietävät, kenen äiti olen. ap.

Vierailija
46/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos nämä aloittavat juttelun ensin. Vaikka olisivat " vain" lapsia.

Jotenkin tulee sellainen tunne, että lapset ovat fiksumpia ja mukavampia olentoja kuin aikuiset. Se on totta, että he panevat merkille tarhakavereidensa vanhemmat, tunnistavat nämä ja juttelevatkin heille. Asia on heille tärkeä. Sen sijaan aikuiset heittävät ja poimivat lapsensa lennossa, murjottavat eivätkä tervehdi ketään saatika juttelisivat. Möllien käytöstä!

Vierailija:

Mutta miksi mun pitäisi niiden lasten kanssa jutella siellä tarhassa? Saati niiden vanhempien?

Vierailija
47/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten koe tarvitsevani ihmisten nimiä siihen, että sanon nuo toivotukset.

Vierailija
48/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset kuin esim. 14 ovat juuri se syy, minkä takia IKINÄ suostuisi kasvattamaan lapsiani Suomessa!!! Oikein pahaa tekee, tunnen olevani tosi etuoikeutettu ettei perheemme asu Suomessa vaan maassa, jossa ihmisillä on oikeasti jonkinlaista sosiaalista älykkyyttä, aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin ja edes alkeelliset käytöstavat. Minkälaisen ajatusmaailman opettavat lapsilleen sellaiset vanhemmat, " joita ei voisi vähempää kiinnostaa" niin suuri osa lapsen elämää kuin tarhakaverit ja kavereiden vanhemmat.

Vai ovatko nämä aloitukset provoja? Ehkä en vain muualla asuvana osaa erottaa, onko tämä mustaa huumoria vai ihan totta?

Vierailija
49/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te sitten käytännössä kohtaatte ihmiset hoitopaikassa, jos tunnette sekä lapset että näiden vanhemmat nimiltä? Jos hoitoon tulee joku uusi lapsi, niin miten toimitte?

Vierailija
50/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viestisi on täyttä asiaa!! Mahtaa tuntua karmealta.

Vierailija
51/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten te sitten käytännössä kohtaatte ihmiset hoitopaikassa, jos tunnette sekä lapset että näiden vanhemmat nimiltä? Jos hoitoon tulee joku uusi lapsi, niin miten toimitte?

Vierailija
52/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, uusi tyttö! Kiva! Kuka sinä olet? Hoitaja kyllä sanoo sen jos lapsi ei sano. MÄ OPETTELEN nimet koska haluan pysyä kärryillä siinä, missä laosen ryhmässä mennään.

Vierailija
53/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka jollekin VOI olla noin vaikeaa esitellä itsensä ja lapsensa, ja osoittaa ihan alkeellista kiinnostusta toiseen ihmiseen; kuinka vanha, onko sisaruksia ym. ja näyttää ystävällistä naamaa. Ettekö te ihan tosi tee noin??? Ettekö te tunne itseänne junttimetsäläisiksi kävellessänne puhua pukahtamatta ohi, ja eikö teitä oikeasti kiinnosta yhtään?

Vierailija
54/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi arka ollut kyselemään mitään muista lapsista, etten vaan menisi jotenkin salassapitovelvollisuuksien alueelle.

Vierailija
55/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen tosi arka ollut kyselemään mitään muista lapsista, etten vaan menisi jotenkin salassapitovelvollisuuksien alueelle.

Vierailija
56/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole minä esitellyt itseäni kellekään vanhemmalle, niin eipä ole kukaan tullut meillekään esittäytymään.

Vierailija
57/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että lasten pahoinvointi lisääntyy, koska vanhempia ei kiinnosta noin iso osa lapsen sosiaalista elämää edes päiväkoti-iässä! Ei kai sitä nyt kukaan mitään sydänystäviä päiväkodin muista vanhemmista menekään kalastelemaan, mutta jos ei voisi vähempää kiinnostaa, niin joku on kyllä tosi_pahasti_pielessä tällaisilla vanhemmilla.

Vierailija
58/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kä KIMPASSA POTALLA ja pyllynpesulla. ap.

Vierailija
59/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalista arkipäivän puolen minuutin jutustelustahan se " tunteminen" lähtee.

Vierailija
60/69 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joko mennään nokka pystyssä ohi tai sitten pitäis kaikille esitellä itsensä.

Meillä keskustellaan tarhakavereista KOTONA, kyselen että ketä siellä on ja ketkä on ystäviä. Vanhempia tervehdin pihalla, mutta en tiedä ketä on kenenkin äiti. Ne tuttavuudet tulee sitten muissa yhteyksissä esille.

t: 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme