Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muualla maailmassa on aivan NROMAALIA, etta lapselle annetaan " napeille" ja lapsaistaan pyllylle ja silti niista kasvaa normaaleja aikuisia!

Vierailija
08.12.2005 |

Asumme Keski-Euroopassa ja täällä on aivan jokapäiväistä, että lapsia näpäistään sormille ja pyllylle ja silti heistä kasvaa " kunnon aikuisia" vailla mitään traumoja. Ihan vain lohdutukseksi heille, jotka ovat näin tehneet ja joita tästä kritisoidaan. itse en ole vielä moista tehnyt, mutta jopa kiehahtaminen tuntuu jo oikeudenmukaiselta, kun ennen siitäkin tuli huono omatunto! Normaliutta!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka häiriköivät jatkuvasti. Siihen voisi vaikkapa palkata joku työtön nappeja popsiva " kaappi" .

Työ paikoilla saisi olla sama systeemi, laiskat työntekijät saisivat näpeilleen ja sitten potkut persuuksiin jos ei työt luista nopeammin. Kotona sen lisäksi että lapsia hakataan niin musta nalukuttavat vaimot voitaisin pitää kurissa kans lyömällä. Muualla maailmassa tää on ihan normaalia!!!!! Ja kuolemantuomio takaisin Suomeen!!! Muualla se on ihan normaalia!!!!!!

Vierailija
42/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi olen sitä mieltä, että kun aikuisen tarvitsee alkaa läpsiä ja tukistella on hänen auktoriteettinsa jo mennyttä.

Vierailija:

...lapsilta turvallisuus kateissa kun kotona ei ollut minkäänlaista auktoriteettia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auktoriteettiset. Heillä homma hanskassa mutta heitä oikeasti aika vähän, ikävä kyllä. Nyt suuri joukko vanhempia joiden lapset oikeasti kasvatusta vailla ja lapsien tekemät virheet ja pahanteot sivuutetaan olan kohautuksella ja räikeimpiinkään ongelmiin ei puututa tehokkasti. Usein myös tämmöiset vanhemmat kuvittelevat olevansa oikealla tiellä lasten kasvatuksessa.

On todellakin olemassa niitä lapsia joita ei ole kuriin saatu tällä niin kuuluisalla selittelyllä...mitä suomessa viljellään. Olen pahoillani näiden lasten puolesta, saattaa arvata millaisia heistä tulee kun ei ole opetettu oikeaa ja väärää. Tiedän että myöskin tässä viestiketjussa äitejä jotka luulevat olevansa hyviä kasvattajia hyssyttelyineen..

Vierailija
44/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin nyt esimerkiksi tämä 45:sen kirjoitus - heitetään kaikki aivan överiksi, ai miksikö? Varmaankin siksi, ettei olisi ylipäätään mahdollista puhua tästä normaalilla ja asiallisella tasolla. Omasta mielestäni tämä on ihan paikallaan oleva aloitus - Suomessa ollaan tässä kohden menty todellakin metsään, vanhemmuus on aivan hukassa; ei sitä auktoriteettia, ei ojentamista - lapset kasvavat kuin pellossa!

Missä menee ruumiillisen kurittamisen raja?

Onko se ruumiillista kurittamista, kun aamulla kuljetin esikoisen käsivarresta pidelleen omaan huoneeseensa jäähylle sen jälkeen, kun hän oli potkinut siskonsa alas sohvalta?! AINA tuollaisessa tilanteessa katson myöskin kokonaiskäytöstä tapahtuneen jälkeen, ja ilmeitä - jos on naamalla nuhdeltaessa sellainen virne, että ollaan edelleen ylpeitä omista tekosista (vaikka sisko itkee vieressä), niin IHAN VARMASTI siinä kohden mennään haipakkata huoneeseen. Joskus on saanut tukkapöllyäkin jonkin tuollaisen vastaavan tempauksen jälkeen! Huoneessa ollaan max 5 minuuttia, jonka jälkeen juttelen lapsen kanssa tilanteen lävitse, ja siskolta pitää pyytää anteeksi.

Minun mielestäni tämä on aivan normaalia kasvattamista, ja todellakin pelkään sitä millaisia näistä lapsena " ylpeinä pahan teossa" ihmisistä oikein tulee - äiti vain sanoo (kuvittele oikein ruusuinen äänensävy), että " äläs nyt tuolla tavalla potkuttele" , kun sisarus makaa maassa ja itkee sydäntä särkevästi kipua ja samalla nuhdeltavalla on naamallaan sellainen ÄHÄKUTTIilme ettei taatusti menee mikään perille, vaan samaan aikaan jo miettii mielessään seuraavaa kolttosta!

Samaa mieltä myös kuin yksi edellisistä " puhujista" ; Suomi on tosiaan tylsien tyyppien maa, ja jos yrität tehdä jotakin räväkämpää (silti hyvän maun rajoissa) --> olet hullu, vähintäänkin ja täysin epäkelpo vanhemmaksi. Just näin.

Vierailija
45/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen asunut ruotsissa ja englannissa, kummassakaan ei lapsia lapsita tai lyoda...tai no englannissa vahankoulutetut , mutta muuten ei...

eras intialainen ystavani kylla taistelee anoppinsa kanssa, anoppi kun haluaisi kurittaa tyttoa kepilla lyomalla, mika on kuulemma tapana siella mista anoppi tulee... en sitten tieda onko tapa koko intian kattava.tuskin...

Vierailija
46/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Olipa tullut kamalasti kommenttia.

Saksassa asun ja minusta on turhaa puhua Hitleristä tässä yhteydessä, hyvänen aika.

On eri asia, pieksääkö lastaan vai näpäyttääkö. Asiat eivät todella ole noin mustavalkoisia. Olen vain lomareissuilla huomannut sen tosiasian, että Suomen nuoret ovat ehdottomasti huonommin käyttäytyviä ja heillä näyttää olevan huomattavasti kaukaisempi suhde omiin vanhempiinsa.

Voin puhua omasta miehestäni ja tuttavaperheistä. he ovat kasvatettu avoimessa ilmapiirissä ja rakkauden määrä näytetään selvästi, sanotaan ja halataan ja pussaillaan ja ollaan läsnä. Myös samalla tavoin on näiden " sormille näpäyttämisten ja pyllylle näpäyttämisen" kanssa: luottamus ja autorieetti vanhemmilta ei todellakaan ole mennyt - päinvastoin.

Mieheni (+ 5 veljestä!) saivat äidiltään puukauhalla takamuksille ja tuo autoriteetti ja kunnioitus ja YSTÄVYYS JA ÖUOTTAMUS on säilyneet heidän välillään tähän päivään asti.

Toistan: itsestäni tuntuisi koomiselta näpäyttää tai läpsäistä, mutta halusin vain kertoa, että ei se aina pahaa tee ja maalaisjärki mukaan. vaikka " laissa" se kielletään, teidän NIIN MONTA ystäväperhettä (Suomessa) jossa sitä kuitenkin toteutetaan. onbhan se täälläkin kielletty.

Ajatelkaa vaikkapa Italiaa: siellä vanhempien ja lasten suhde todella läheinen ja takamuksille saavat päivittäin. Eivät lapset silti sen enempää toisiaan lyö kuin Suomessakaan. Lapset vain tarvitsevat rajat; joku vanhempi rauhallisuudellaan selvittää asiat ajan kanssa ja toinen taas vähän eri tavoin. So what?!

Suomessa vain kaiken täytyisi olla järjestyksessä.

Vierailija
47/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missä menee ruumiillisen kurittamisen raja?

Onko se ruumiillista kurittamista, kun aamulla kuljetin esikoisen käsivarresta pidelleen omaan huoneeseensa jäähylle sen jälkeen, kun hän oli potkinut siskonsa alas sohvalta?!

Ei kaikki fyysinen lapseen kajoaminen tosiaankaan ole ruumiillista kurittamista. Minusta rajanveto menee siinä onko tarkoitus satuttaa vai ei. Totta kai minäkin raahaan raivoavan uhmaikäisen jäähylle, vedän kielletyt esineet " väkivalloin" käsistä tms. Mutta tämä on ihan eri asia kuin nuo nippailut, tukistamiset ja lyömiset, puhumattakaan järjestelmällisistä selkäsaunoista. Näissä tarkoituksena on vain ja ainoastaan satuttaa lasta ja minusta tämän tapainen kasvattaminen on aina väärin ja opettaa lapselle vääriä asioita. En minä ainakaan halua, että lapseni oppivat käyttäytymään hyvin pelätessään kipua!

Vierailija
48/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hui! Olipa tullut kamalasti kommenttia.

Olen vain lomareissuilla huomannut sen tosiasian, että Suomen nuoret ovat ehdottomasti huonommin käyttäytyviä ja heillä näyttää olevan huomattavasti kaukaisempi suhde omiin vanhempiinsa.

Minusta tässä täytyy katsoa kulttuureja kokonaisuutena eikä vain fyysisen rangaistuksen määrää. Suomessa aikuistenkin käyttäytyminen on usein " huonompaa" , kuin monissa muissa maissa. Ei teititellä, ei tervehditä, ei kysytä kuulumisia jne... Vaikea uskoa, että tämä kaikki johtuisi vain siitä, että suomalaiset eivät ole saaneet tarpeeksi selkään pienenä!

Vierailija
49/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä ulkomaalaisissa nanny ym. lastenkasvatus tosi-tv-ohjelmissa neuvotaan puhumalla kasvattamaan lapsia. Eivät hyväksy nämäkäään ammattikasvattajat läpsimistä eivätkä edes lapsille huutamista =o

Aika typerää yleensäkään verrata että kuinka ulkomailla sitä ja tätä näkee ja kokee. Monissa maissa miehet voi kasvattaa vaimojaan lyömällä ja läpsimällä, se on aivan normaalia. Varmaan niin pitäisi toimia sitten Suomessakin.

Kaikki mitä joku ulkomaalainen tekee, ei ole automaattisesti ainoa oikea totuus.

t. myös yksi ulkomailla asunut

Vierailija
50/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä läheiset suhteet ja hyvät tavat ihan muualta perheisiin tulee.

Vierailija
51/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka maassa haluta että on järjestys? =)

Suomessa vaan osataan olla viisaampia ja nähdään metsä puitta.

Pienistä puroista kasvaa iso joki, niinhän ne jokkut sanoo. Pätee myös perheväkivaltaan. Kun opit " ojentaan" lapsiasi " vaan vähän" niin annas vaan se lapsi tottuu tukkapöllöön ja sitten jotta väkivallan teko riittää rangaistukseksi niin tarvitaan enempi voimaa jotta saadaan lapsi taas ruotuun.

Sama juttu jos huutaa, ekat kerrat lapsi pelästyy ja sitten tottuu että kolmas huuto vasta alkaa oleen sellanen mitä voi jo totella.. ;)

Jos mää nään jonkun äidin tai isän käyvän lapseen käsiksi niin soitan poliisin. Sori vaan, oli se tukkapöllö teistä itsestänne miten oikeutettua tahansa ja miten teistä tuntuu ettei lapsi muuten opi.

Fyysisen tai psyykkisen kurittamuksen vastakohta ei ole hunninko tai välinpitämättömyys, siis kun puhutaan siitä että lasta opetetaan.

Itse en lyö, mutta lapseni oppii.

Vierailija
52/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaapa soittaa sitten vaan. Epäilenpä vahvasti ettei yksi tukkapölly kyllä poliisia liikuta ja taitas olla enempi verorahojen tuhlaamista moisesta asiasta tehdäkkään härkästä. Oikea väkivalta tietenkin eri asia

Vierailija
53/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyäänhän lapset saavat käyttäytyä koulussa miten vaan. Jos joku siellä vetää jotain turpaan, mun puolesta voisikin joku kaappi vähän kouluttaa kakaraa.

Ja töissä pitää töitä tehdä, sehän on selvä. Nykyään työntekijät kuvittelevat, että ansaitsevat palkkansa tekemättä mitään. Potkut perseelle vaan, oikeasti.

Ja vieläkuolemantuomiosta. Ottaisin ilomielin sen Suomeenkin. Pedofiilit, raiskaajat ja murhamiehet tuomiolle vaan. Inhoankin tätä hyysäystä.

Itse en lapsiani lyö, kuria silti löytyy ja joskus olen jopa niskavilloista napannut. Esikoinenkin oli ihan liian kiltti lapsi. Olenkin sanonut, että jos joku kiusaa, vedä turpaan.

Vierailija
54/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä tilanteessa vanhempi on jo menettänyt auktoriteettinsa. Valitan, mutta näin on.

minua ja veljeäni ei ole koskaan edes tukistettu ja niin vain olemme olleet aina hyvin käyttäytyviä, niin lapsina kuin aikuisinakin. Minulla on 15v ja 5v lapset eikä minun ole koskaan tarvinnut heitä nippailla (yäk) tai tukistaa. Puhe riittää ja huutamista säästelen ääritilanteisiin ja kas homma toimii!

niin ja jos joku TAAS keksii alkaa ehdottelemaan että minun kasvatukseni on mennyt pieleen kun on noin suurella ikäerolla lapset (= eri isille) niin ei, ovat samalle isälle. Kuopusta vain ei tullut luomukonstein ennen kuin 10 vuoden kuluttua.

Vierailija
55/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on kyllä uskomaton! Niin, minun mielipiteeni on että nippaisusta, läpsäisystä sormille tai tukkapöllystä ei kyllä ole kauheaa vahinkoa, mutta se on siis minun mielipiteeni. Soitetaan poliisit tukkapöllyn antamisesta...voihan huhhuh!

Täytyy oikein ihmetellä et miten minustakin on kasvanut ihan tavallinen veronmaksaja, vankilassahan tässä täytyis vähintään olla ja syrjäytynyt sadalla tavalla, minuakin kun on lapsena pahoinpidelty esim. sillä takatukasta kiinni ottamisella. Vaan enpähän niitä pahojani uudelleen tehnyt.

Ja ulkomailla asuttuani myös yli 10 vuotta: lapset käyttätyvät melkein joka paikassa paremmin kuin Suomessa, kylmä fakta. Mistä se sitten johtuu, kertokaa te viisaat?

Vierailija
56/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe olisi ollut todella kiinnostava ja puhutteleva. Näin vaan taitaa aika usein täällä käydä. Naurettavaa alkaa poliisista puhua tukistuksen johdosta tai mafioosoihin ym. Ihmisten suhteellisuudentaju pahasti hämärtynyt näköjään. Todella harmillista, aihe olisi kiinnostanut kovasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme