Muualla maailmassa on aivan NROMAALIA, etta lapselle annetaan " napeille" ja lapsaistaan pyllylle ja silti niista kasvaa normaaleja aikuisia!
Asumme Keski-Euroopassa ja täällä on aivan jokapäiväistä, että lapsia näpäistään sormille ja pyllylle ja silti heistä kasvaa " kunnon aikuisia" vailla mitään traumoja. Ihan vain lohdutukseksi heille, jotka ovat näin tehneet ja joita tästä kritisoidaan. itse en ole vielä moista tehnyt, mutta jopa kiehahtaminen tuntuu jo oikeudenmukaiselta, kun ennen siitäkin tuli huono omatunto! Normaliutta!
Kommentit (56)
Tuntuu, että Suomessa ollaan menty liian äärilaitaan. Täällä harva lapsi enää kunnioittaa opettajaa, vanhempiaan, kuin muutenkaan yhteiskuntaa.
Hyvät tavat takaisin kunniaan Suomessakin. Opettajille suurempi valta " kurittaa" lapsia, kun omat vanhemmat eivät osaa.
Ei olisi yhtään pahitteeksi täälläkin opetella taas teitittelyä, oven avausta jne.
Mä en kestä näitä pyhimys-äitejä, jotka eivät näe mitään eroa korvasta kiinni pitämisen ja lapsen hakkaamisen välillä...
Vaikka pakkoko mun on niitä luke :D
MUTTA tässä on menty vähän liian pitkälle, kun kunnioitus on lähtenyt kokonaan. En kannata väkivallan käyttöä, mutta esim. kouluissa pitäisi antaa opettajalle enemmän oikeuksia puuttua huonoon käytökseen ja opettajia tulisi teititellä.
Niitä käytöstapoja voi opetaa lapsille ilman sitä lapsen läiskintääkin.
toisen ääripään, kasvattamatta jätettyjen rinnalla.
Eli ei se ihan kaikkialla normaalia ole. Se täytyy sanoa, että lapset ja nuoret käyttäytyvät täällä huomattavasti paremmin kuin Suomessa. Ei se siitä ruumiillisesta kurituksesta ainakaan ole siis kiinni.
on siellä se meno sen verran tiukkapipoista.
Täysimetystä vähintään 1v.
Viihteellä voi käydä ilman lapsia max. 2 kertaa vuodessa. Eikä lapsenvahtia saa mistään, koska sukulaisiltakaan ei voi kysyä kun ei itsekään koskaan olla heidän lapsia tarjouduttu hoitamaan.
Sukulaisilla, varsinkaan anopilla, ei ole mitään sanottavaa lapseen liittyvissä asioissa ja heille suututaan jos uskaltavat aukaista suunsa.
ei ikinä voi suuttua, huutaa tai näpätä, lapsille täytyy selittää, selittää, selittää...
Ulkoilla täytyy vähintään 5krt. viikossa ja vauvasti asti käydä jossain kerhoissa saamassa virikkeitä.
Ateriat tismalleen samaan aikaan joka päivä ja ei koskaan, ikimaailmassa eineksiä tai mäkkäriä. Muutenkaan ravintolaan ei sovi mennä lasten kanssa koska he häiritsevät kanssaruokailijoita olemalla lapsia.
Mammalle sopivia virikkeitä ovat 15 min itsekseen saunavuoron aikana tai kuntosalilla tai psykiatrilla käynti - ja siinäpä se, muu on vähän epäilyttävää.
Tiedän että on vähän kärjistettyä mutta tuollainen kuva tässä tulee, miks kaikki täytyy olla niin kunnollista ja tylsää!!!!
Sääliksi käy ulkomammoja, jotka luulevat, että Suomessa oikeasti lapsia kasvatetaan niin kuin av-palstaa lukiessa voisi kuvitella. Ainakin me fiksummat teemme ihan niin kuin parhaalta tuntuu, eikä kiinnosta mitä av:lla milloinkin kauhistellaan. Suurin osa äideistä ei edes tiedä tämän palstan olemassaolosta.
- siivota täytyy vähintään joka toinen päivä
- sektio ei ole synnytys
- jos annat lapselle kaupassa jotain esim. leipäpalan, ennen kuin olet maksanut sen, lapsestasi tulee varas ja hän todennäköisesti syrjäytyy
- jos jätät lapsen autoon nukkumaan edes muutamaksi minuutiksi, autosi räjähtää tuleen tai sitten lapsi herää ja karkaa auton alle
ja mitähän niitä vielä on??
Vierailija:
Sääliksi käy ulkomammoja, jotka luulevat, että Suomessa oikeasti lapsia kasvatetaan niin kuin av-palstaa lukiessa voisi kuvitella. Ainakin me fiksummat teemme ihan niin kuin parhaalta tuntuu, eikä kiinnosta mitä av:lla milloinkin kauhistellaan. Suurin osa äideistä ei edes tiedä tämän palstan olemassaolosta.
Vierailija:
on siellä se meno sen verran tiukkapipoista.Täysimetystä vähintään 1v.
Viihteellä voi käydä ilman lapsia max. 2 kertaa vuodessa. Eikä lapsenvahtia saa mistään, koska sukulaisiltakaan ei voi kysyä kun ei itsekään koskaan olla heidän lapsia tarjouduttu hoitamaan.
Sukulaisilla, varsinkaan anopilla, ei ole mitään sanottavaa lapseen liittyvissä asioissa ja heille suututaan jos uskaltavat aukaista suunsa.
ei ikinä voi suuttua, huutaa tai näpätä, lapsille täytyy selittää, selittää, selittää...
Ulkoilla täytyy vähintään 5krt. viikossa ja vauvasti asti käydä jossain kerhoissa saamassa virikkeitä.
Ateriat tismalleen samaan aikaan joka päivä ja ei koskaan, ikimaailmassa eineksiä tai mäkkäriä. Muutenkaan ravintolaan ei sovi mennä lasten kanssa koska he häiritsevät kanssaruokailijoita olemalla lapsia.
Mammalle sopivia virikkeitä ovat 15 min itsekseen saunavuoron aikana tai kuntosalilla tai psykiatrilla käynti - ja siinäpä se, muu on vähän epäilyttävää.
Tiedän että on vähän kärjistettyä mutta tuollainen kuva tässä tulee, miks kaikki täytyy olla niin kunnollista ja tylsää!!!!
Samaa mieltä :) T.ex ulkomamma
Vierailija:
- siivota täytyy vähintään joka toinen päivä
- sektio ei ole synnytys
- jos annat lapselle kaupassa jotain esim. leipäpalan, ennen kuin olet maksanut sen, lapsestasi tulee varas ja hän todennäköisesti syrjäytyy
- jos jätät lapsen autoon nukkumaan edes muutamaksi minuutiksi, autosi räjähtää tuleen tai sitten lapsi herää ja karkaa auton alleja mitähän niitä vielä on??
Joku lähistöllä hiipivä av-mamma tekisi ilmoituksen heti. ;)
Olen pitkän ulkomailla asumisen jälkeen kuvitellut, että ihminen kehittyisi jotenkin äitinäkin kun näkee maailmaa. Itse en ole äitinä ollut muualla kuin Suomessa, ja nyt täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Ovatko kaikki " ulkomammat" noin omituisia?
Kyllä meillä ulkomammoilla on muutakin suomitietoutta kuin mitä av:lta löytyy ;)
Vierailija:
AIVAN NORMAALIA SIIS. KÄSITÄTTEKÖ?
terv. mies
" rangaistuksena" huonosta siivouksesta, nalkutuksesta tai muusta vastaavasta.
Mitä pahaa siinä on jos joku haluaa hoitaa lapsensa mahdollismman hyvin, kun on kerran vapaaehtoisesti hankkinut??
Olen myös aina ihmetellyt käsitettä oma aika- se oma aika oli ennen lapsia - sen jälkeen on vaan perheen aikaa! Ihan kuin se lapsi olisi jokin rasite??
Itse sain lapseni 32-vuotiaana jolloin olin jo tarpeeksi viettäny sitä omaa aikaa ja nyt nautin täysin lapseni kanssa viettämästä ajasta..
Olen miettinyt samaa.
Täällä lapset vielä kunnioittavat vanhempia ja muita aikuisia ja omaavat hyvät käytöstavat.
Liekö tuo oliskikaan ääritapauksissa pahitteeksi?