Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muualla maailmassa on aivan NROMAALIA, etta lapselle annetaan " napeille" ja lapsaistaan pyllylle ja silti niista kasvaa normaaleja aikuisia!

Vierailija
08.12.2005 |

Asumme Keski-Euroopassa ja täällä on aivan jokapäiväistä, että lapsia näpäistään sormille ja pyllylle ja silti heistä kasvaa " kunnon aikuisia" vailla mitään traumoja. Ihan vain lohdutukseksi heille, jotka ovat näin tehneet ja joita tästä kritisoidaan. itse en ole vielä moista tehnyt, mutta jopa kiehahtaminen tuntuu jo oikeudenmukaiselta, kun ennen siitäkin tuli huono omatunto! Normaliutta!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äiskä ja iskä mukaanlukien.

Vierailija
22/56 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suomessa on täysimetyssuositus 6kk, ei 1 vuosi. Ja se täysimetys on lapsen etu, tosin harva suomessa(kaan) syystä tai toisesta täysimettää edes neljää kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muualla maailmassa ei ihmisoikeudet kosketa lapsen fyysistä koskemattomuutta niin onko se jotenkin parempi?

Lapsi on puolustuskyvytön ja lapseen kohdistuva fyysinen tai psyykkinen väkivalta on todella kamala asia.

Käytöstapojen opetteluun ei tarvita rikosta!

Vierailija
24/56 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saman olen huomannut.

Suomessa ajatellaan, että kaikki fyysinen pahoinpitely on samanarvoista. Täällä nähdään vivahteet: yksi sattuu vähemmän, toinen enemmän. Ajatellaan, että on eri asia näppästä kuin raivossa hakata. Suomessa kaikki luokitellaan samaan nippuun.

Täällä muuten on yleistä, että opettajat antavat karttakepillä sormille. Silti kouluviihtyvyys on huomattavasti korkeammalla kuin Suomessa. Missäköhän on vika?

Vierailija
25/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni läpsäys pepulla tai tukkapölly parempi kuin vain hyysata lasta. Ja nyt tulla kenenkään väittämään , että puhuisin väkivallan suosimisesta.

Minunkin mielestäni suomi mennyt liian pitkälle näissä äiti/lapsi jutuissa. Selvästi vanhempiin ei enää luoteta vaan kasvatus vastuuta siirretään yhteiskunnalla. Päivähoitoa aletaan jopa jo pitää parempana lapselle kuin kotihoitoa. Mielestäni merkit kertovat juuri siitä ettei vanhempiin enää luoteta.

Suomeen alkanut tulla paljon häiriintyneitä ja kurittomia, huonokäytöksisiä lapsia..kertoo jotain vanhemmista.

Huomannut ilmiön äideissä, että oma lapsi aina niin ihana ja kiltti, ei huomioida tarpeeksi lapsen/nuoren huonoa käytöstä vaan sivuutetaan ja niinpä rangaistuksetkin jäävät saamatta. Lapsi siis luistaa kaikesta ikävästä, vaikka siinä olisi juuri opetuksen ja kasvatuksen paikka.

Väärään suuntaan olemme menossa! Liekö tuota lainsäädäntöä tullaan vielä muuttaamaan jonkun vuoden päästä kun huomataan, että metsään meni..

Vierailija
26/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja ainakin yhden asian poika siinä oppi, nimittäin LYÖMÄÄN. Koskaan aikaisemmin ei lyönyt ketään, mutta siitä se lähti ja pahan tavan karsimisessa meni kauan. Nyt olen vahingosta viisastunut, enkä koskaan enää mene läpsimään yhtäkään lasta.

Pahat tavat kuten huutaminen, kiroilu ja lyöminen tarttuvat lapsiin tosi helposti.

Vierailija
27/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti juo viiniä ruuan kanssa/polttaa tupakkaa/ei mene nukkumaan klo 21... lapselle samat oikeudet?

Suomessa ei ilm. osata nähdä eroa lapsen ja aikuisen oikeuksien/velvollisuuksien välillä?

Vierailija
28/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äiti juo viiniä ruuan kanssa/polttaa tupakkaa/ei mene nukkumaan klo 21... lapselle samat oikeudet?

Suomessa ei ilm. osata nähdä eroa lapsen ja aikuisen oikeuksien/velvollisuuksien välillä?

Eli siis aikuisilla on oikeus lyödä toisia ihmisiä, mutta lapsilla ei? Onhan nyt ihan selvä, että lapselle pystyy perustelemaan, että viiniä saa maistaa vasta isompana, mutta selitätkö itse lapsillesi, että saatte alkaa lyödä vasta, kun olette aikuisia ja teillä on omia lapsia? Vai missä se ikäraja menee ja ketä saa lyödä? Jokaista pienempää ja heikompaa, vai?

Onhan se nyt ihan selvä, että lapsi oppii esimerkin kautta ja esimerkin kautta tämä helposti oppii MYÖS alkoholin käytön ja tupakan polton ja muut huonot tavat, saati sitten tuollaiset primitiivireaktiot, joita monen aikuisenkin tuntuu olevan liian vaikea hillitä.

Vierailija
29/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhutaan läpsimisestä noin yleisesti. Itse tarkottaisin kyllä että ensiksi lasta kielletään ja jos ei kielloista huolimatta mene oppi perille kysytään vaikka " onko äitin näpäytettävä?" . Ja jos ei vieläkään usko, näpäytys on mielestäni jopa suotavaa.

Ero kulkee juuri siinä, että rankaisua ei tehdä suutuspäissään vaan harkitusti ja vain aiheesta.

Ja lyöminen on aivan eri asia kuin tukkapölly tai luunappi!

Ja uskokaa pois, lapsenne oppivat lyömään, puremaan ym. ihan ilman teidänkin oppijanne.

Vierailija
30/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina mietityttänyt se, kuinka kauheaa tällaisen näpäytyksiä tarvitsevan lapsen käytös oikein voi olla? En ole itse koskaan tehnyt mitään periaatepäätöstä siitä, ettenkö saattaisi lasta vaikka tukistaakin. Sellainen ei vain koskaan ole ollut tarpeen. Ilmeisesti lapseni sitten käyttäytyvät niin hyvin. Mutta millä tavalla sitten käyttäytyvät nämä näpäyteltävät lapset?

Lapset 18v, 15v, 4v, ja 2v.

Vierailija
31/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja uskokaa pois, lapsenne oppivat lyömään, puremaan ym. ihan ilman teidänkin oppijanne.

Itse paljon lapsia seuranneena olen sitä mieltä, että lapset eivät automaattisesti ala lyömään ja puremaan. Kyllä se " oppi" on jostain saatava ja liian usein se tulee omilta vanhemmilta, ikävä kyllä.

Minusta tuollainen viileän harkittu lapsen lyöminen on jopa pahempi, kuin suutuspäissään tapahtuva lyöminen. Jos aikuinen lyö suutuspäissään, lapsi pystyy käsittämään sen paremmin, kuin sen, että äiti ihan tyynesti ja viileänä, tarkoituksella satuttaa. Minusta se on suoraan sanottuna ihan sairas tapa " kasvattaa" . Mutta jos tarkoitus on opettaa lapselle, että fyysisellä ylivoimalla ja väkivallalla saa tahtonsa läpi, niin taatusti oppi menee perille ja siirtyy sukupolvelta toiselle.

Keski-Euroopassa, etenkin Saksassa lasten pahoinpitelyllä ja fyysisellä kurituksella on tosiaan pitkät perinteet ja minusta ei ole mitenkään hatusta heitetty ajatus, että tämä uhan ja väkivallan kulttuuri on osaltaan vaikuttanut myös siihen, että Hitlerin ajan kauheudet ovat päässeet tapahtumaan.

Vierailija
32/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain päin maailmaa on AIVAN NORMAALIA, että tytöt ympärileikataan. Jossain päin maailmaa on AIVAN NORMAALIA, että häpeää perheelle aiheuttanut nainen kunniamurhataan. Suomessa nämä asiat eivät kuitenkaan ole normaaleja, vaikka näin muualla olisikin.

Vierailija
33/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Itse paljon lapsia seuranneena olen sitä mieltä, että lapset eivät automaattisesti ala lyömään ja puremaan. Kyllä se " oppi" on jostain saatava ja liian usein se tulee omilta vanhemmilta, ikävä kyllä.

Minusta tuollainen viileän harkittu lapsen lyöminen on jopa pahempi, kuin suutuspäissään tapahtuva lyöminen. Jos aikuinen lyö suutuspäissään, lapsi pystyy käsittämään sen paremmin, kuin sen, että äiti ihan tyynesti ja viileänä, tarkoituksella satuttaa. Minusta se on suoraan sanottuna ihan sairas tapa " kasvattaa" . Mutta jos tarkoitus on opettaa lapselle, että fyysisellä ylivoimalla ja väkivallalla saa tahtonsa läpi, niin taatusti oppi menee perille ja siirtyy sukupolvelta toiselle.

Keski-Euroopassa, etenkin Saksassa lasten pahoinpitelyllä ja fyysisellä kurituksella on tosiaan pitkät perinteet ja minusta ei ole mitenkään hatusta heitetty ajatus, että tämä uhan ja väkivallan kulttuuri on osaltaan vaikuttanut myös siihen, että Hitlerin ajan kauheudet ovat päässeet tapahtumaan.

Ymmärrettäväähän se toki onkin, että haluaa lastaan pieksää kiukuspäissään.

Vierailija
34/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippaus aivan eri luokkaa. Ja nippauksen tarkoitus ei todellakaan ole satuttaa kauheasti vaan herättää..Kauhulla odotan minkälaista jälkipolvea tämä hyssyttely tuottaa..Nyt ainakin näyttää huonoa tulosta olevan tulollaan.

Oman ikäpolveni lapset saivat selkäsaunoja mikä oli sillloin aivan hyväksyttävää ja silloin tosiaan vielä kunnioitettiin aikuisia. Nyt tilanne mennyt äärilaitaan mikä ei ole koskaan hyvä asia, kultainen keskitie pitäisi löytää. Itse en missään tapauksessa antaisi lapsilleni selkäsaunoja tai löisi, mutta pieni nippaus eri asia. Jokainen voi koittaa itse miten paljon sattuu luunappi..

Vierailija
35/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai päin näköä veteleminen on aina paha. Mutta minusta on kaikkein karuinta, että vanhempi vetelee päin näköä ja pahoinpitelee tyynenä ja " kasvattavana" , kuten esim. tuolla kasvatuksen kultamaassa Saksassa on pahimmillaan ollut tapana. Esim. Hitlerin isällä oli tapana ruoskia tämä verille tyynen viileänä ja rauhallisena ja Adolf-pojan piti pysyä pieksentäsession aikana itsekin rauhallisena ja laskea joka lyönti. Kuulemma Hitlernäki tästä painajaisia koko elämänsä ajan.

Hyvinpä onnistui kasvatus!

Vierailija
36/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tarkoitus ei ole satuttaa, niin miksi sitten käyttää väkivaltaa ollenkaan? Viesti menee kuitenkin perille: Jos et tottele, äiti satuttaa.

Vierailija
37/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit naulan kantaan. Vaikka olenkin Suomessa asuva kaksosten äiti, olen kanssani samaa mieltä.

Vierailija
38/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei puhe auta. Jos lapsi menee luokkaa neljättä kertaa samaan pahantekoon, niin annan kyllä läpsyn käsille.

Ja lapsi on 1v2kk. Eli osottelen tässä sitä vaihetta, kun alkaa " ei" sana tehota hieman paremmin. Tällä hetkellä on kuin seinälle huutaisi.

Vierailija
39/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ketjussa väitettiin, että lapsi oppii puremaankin vanhemmiltaan!!

Millä selitätte sen, että lapseni 1v2kk (se sama raukka joka saa läpsyn käsilleen) puree minua varpaaseen joka kerta kun istun sohvalla?

Voin vannoa, etten ole häntä koskaan purrut!

Vierailija
40/56 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tämä nykyajan kasvatus on..maalaisjärki täysin kateissa. Ja kyllä yhteiskunta sitten hoitaa kun tuloksia tulee, maksetaan perheneuvolat ja lastenpsykiatrit kun vanhemmat eivät saaneet lapsiaan kuriin ja lapsilta turvallisuus kateissa kun kotona ei ollut minkäänlaista auktoriteettia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme