TASA-ARVO valtuutettu Eeva Biaudet vastasi miksi tyttöjen ei tarvitse mennä armeijaan
Eva Biaudetin mukaaan ongelmaa ei ole, koska tytöt eivät HALUA mennä armeijaan. TASA-ARVO valtuutettu Eeva Biaudet ei siis näe ongelmaa siinä, että Suomessa on vähemmistö - pojat - joiden on PAKKO käydä armeija
Kommentit (244)
Asevelvollisuuden ja nimenomaan armeijan suorittamista pidetään monilla aloilla edelleen hyvänä asiana, ja se tuo monille miehille epäreilua etua.
Miten se on epäreilu etu, jos nainen saa halutessaan käydä armeijan?
kun kaikilla naisilla ei tätä mahdollisuutta ole ollut.
Ymmärrätkö nyt vai oliko liian vaikeaa?
Ole hyväAsevelvollisuuden ja nimenomaan armeijan suorittamista pidetään monilla aloilla edelleen hyvänä asiana, ja se tuo monille miehille epäreilua etua.
Miten se on epäreilu etu, jos nainen saa halutessaan käydä armeijan?
Ole hyväedelleen meillä on täällä reilusti naisia, joilla ei tätä valinnan mahdollisuutta ole ollut.
Kyllä sinne armeijaan voi mennä-
ikään kuin miehet olisivat aikoinaan perustaneet armeijalaitoksen, jotta miehet olisivat sorrettuja sukupuolensa takia.
Ihme lässytystä. Enemmän on hyötyä käyttää se vuosi ammattitaidon kartuttamiseen. Harva rekrytoija on kovin kiinnostunut siitä onko jokin armeija suoritettu. Jos armeija muka on niin suuri meriitti, miksi hyvin harva nainen edelleenkään vaivautuu sitä vapaaehtoisesti suorittamaan.
Etenkin AUK:n tai RUK:n käyneitä suorastaan palvotaan, kun tehdään valintoja esimiestehtäviin. Joillakin idiooteilla on vielä se käsitys, että käskyttäminen olisi jotenkin hienoa johtamista.
Jo noiden kysyminen on laitonta. Kukaan ei ole koskaan kysynyt edes armeijan käymisestä vaikka olen esimiestehtävissä.Muista että naisellaon myös oikeus mennä sinne armeijaan ja kouluttautua ihan samalla lailla.
Ihme lässytystä. Enemmän on hyötyä käyttää se vuosi ammattitaidon kartuttamiseen. Harva rekrytoija on kovin kiinnostunut siitä onko jokin armeija suoritettu. Jos armeija muka on niin suuri meriitti, miksi hyvin harva nainen edelleenkään vaivautuu sitä vapaaehtoisesti suorittamaan.
Etenkin AUK:n tai RUK:n käyneitä suorastaan palvotaan, kun tehdään valintoja esimiestehtäviin. Joillakin idiooteilla on vielä se käsitys, että käskyttäminen olisi jotenkin hienoa johtamista.
Jo noiden kysyminen on laitonta. Kukaan ei ole koskaan kysynyt edes armeijan käymisestä vaikka olen esimiestehtävissä.Muista että naisellaon myös oikeus mennä sinne armeijaan ja kouluttautua ihan samalla lailla.
Kyllä niitä palvotaan. Ja lässyn lässyn lää, voi olla laitonta kysyä, mutta ei ole laitonta oma-alotteisesti kertoa, että on käynyt upseerikoulun.
Muista sinä, että kaikilla naisilla ei tätä mahdollisuutta ole. Koeta nyt vain tajuta se.
Asevelvollisuuden ja nimenomaan armeijan suorittamista pidetään monilla aloilla edelleen hyvänä asiana, ja se tuo monille miehille epäreilua etua.
Sitä ei edes saa kysyä. Eikä armeijan käymistä saa ottaa mitenkään huomioon palkattaessa tai ylennettäessä porukkaa.
Kyllä sinne armeijaan voi mennä-
Kerrotko ihan juurta jaksain, miten vuonna -95 yli 29-vuotias nainen on voinut mennä armeijaan?
Sitä ei edes saa kysyä. Eikä armeijan käymistä saa ottaa mitenkään huomioon palkattaessa tai ylennettäessä porukkaa.
Ja nuorilta, synnytysikäisiltä naisilta ei koskaan udella perheenperustamista. Sitä paitsi vapaaehtoisesti voi kerskua upseerikoulutuksellaan. Sitä ei mikään laki kiellä.
Kyllä niitä palvotaan. Ja lässyn lässyn lää, voi olla laitonta kysyä, mutta ei ole laitonta oma-alotteisesti kertoa, että on käynyt upseerikoulun.
Muista sinä, että kaikilla naisilla ei tätä mahdollisuutta ole. Koeta nyt vain tajuta se.
Mene sinne armeijaan.
Jos työnantaja ottaa mitenkään sarmeijaa huomioon niin se on käräjäreissu. Se on laitonta. Eikä kukaan koskaan ole odotanut armeijan käymistä, missään missä olen ollut.
En tun ketään jolta olisi missään odotettu armeijan käymistä.
Miksei ahvenanmaalaisten ja jehovantodistajien tarvitse mennä armeijaan. Ihan helvetin epäreilua!
olen kateellinen miehille RUK-mahdollisuudesta. Kun olin "armeijaikäinen" niin naiset eivät saanet mennä armeijaan. Siispä en mennyt ja vanhempana ei oikein napannut.
Harva 18-19v saa johtamiskokemusta mistään. Mutta AUK/RUK:n käyneet ovat harjoitelleet erilaisia johtamistilanteita, ja voivat sanoa rekrytointitilanteessa, että johtamiskokemusta on.
En tiedä miten työnantajat nykyään suhtautuu, mutta kertoohan se jotain, että miehet pääsevät pomoiksi naisia nuorempina.
Sitä ei edes saa kysyä. Eikä armeijan käymistä saa ottaa mitenkään huomioon palkattaessa tai ylennettäessä porukkaa.Ja nuorilta, synnytysikäisiltä naisilta ei koskaan udella perheenperustamista. Sitä paitsi vapaaehtoisesti voi kerskua upseerikoulutuksellaan. Sitä ei mikään laki kiellä.
Eikä heitä syrjitäkkään.
Mitä sä kerskut asialla millä ei ole mitään vaikutusta. Ketään ei kiinnosta upseerikoulu.
Sitä EI arvosteta yksityisellä sektorilla.
Mene sinne armeijaan.Jos työnantaja ottaa mitenkään sarmeijaa huomioon niin se on käräjäreissu. Se on laitonta. Eikä kukaan koskaan ole odotanut armeijan käymistä, missään missä olen ollut.
En tun ketään jolta olisi missään odotettu armeijan käymistä.
miten vuonna -95 yli 29-vuotias nainen menee sinne armeijaan? Laitonta, laitonta... hohhoijaa. Tervetuloa oikeaan elämään. Ei ole laitonta kerskua upseerikoulutuksellaan ja sitä kautta saada ansiotonta hyötyä urallaan etenemisessä.
Olet todella sinisilmäinen.
Sitä ei edes saa kysyä. Eikä armeijan käymistä saa ottaa mitenkään huomioon palkattaessa tai ylennettäessä porukkaa.Ja nuorilta, synnytysikäisiltä naisilta ei koskaan udella perheenperustamista. Sitä paitsi vapaaehtoisesti voi kerskua upseerikoulutuksellaan. Sitä ei mikään laki kiellä.
Eikä heitä syrjitäkkään.Mitä sä kerskut asialla millä ei ole mitään vaikutusta. Ketään ei kiinnosta upseerikoulu.
Missä universumissa? Työnantajia kiinnostaa upseerikoulutus ja miehet saavat siitä ansiotonta etua uralla etenemisessä. Ja ETENKIN yksityisellä sektorilla sitä arvostetaan.
olen kateellinen miehille RUK-mahdollisuudesta. Kun olin "armeijaikäinen" niin naiset eivät saanet mennä armeijaan. Siispä en mennyt ja vanhempana ei oikein napannut.
Harva 18-19v saa johtamiskokemusta mistään. Mutta AUK/RUK:n käyneet ovat harjoitelleet erilaisia johtamistilanteita, ja voivat sanoa rekrytointitilanteessa, että johtamiskokemusta on.
En tiedä miten työnantajat nykyään suhtautuu, mutta kertoohan se jotain, että miehet pääsevät pomoiksi naisia nuorempina.
Noilla ei ole mitään merkitystä. Mitään armeijassa oppimaa ei voi soveltaa siviiliin. Niiden johtaminen eroaa toaalisesti siviilijohtamisesta.
Se että miehet pääsevät nopeammin johtajiksi tulee siitä että miehet haluavat sitä. Todella moni nainen ei edes halua johtajaksi. Eikä ole valmis laittamaan sitä pääasiaksi elämässä.
olen kateellinen miehille RUK-ma
hdollisuudesta. Kun olin "armeijaikäinen" niin naiset eivät saanet mennä armeijaan. Siispä en mennyt ja vanhempana ei oikein napannut.Harva 18-19v saa johtamiskokemusta mistään. Mutta AUK/RUK:n käyneet ovat harjoitelleet erilaisia johtamistilanteita, ja voivat sanoa rekrytointitilanteessa, että johtamiskokemusta on.
Noilla ei ole mitään merkitystä. Mitään armeijassa oppimaa ei voi soveltaa siviiliin. Niiden johtaminen eroaa toaalisesti siviilijohtamisesta.Se että miehet pääsevät nopeammin johtajiksi tulee siitä että miehet haluavat sitä. Todella moni nainen ei edes halua johtajaksi. Eikä ole valmis laittamaan sitä pääasiaksi elämässä.
Koko upseerikoulutus pitäisi lakkauttaa tai ainakin kieltää upseereita työskentelemästä muualla kuin armeijan palveluksessa. Riittää, että osaa ampua ja ryömiä mudassa.
Eikä heitä syrjitäkkään.Mitä sä kerskut asialla millä ei ole mitään vaikutusta. Ketään ei kiinnosta upseerikoulu.
Missä universumissa? Työnantajia kiinnostaa upseerikoulutus ja miehet saavat siitä ansiotonta etua uralla etenemisessä. Ja ETENKIN yksityisellä sektorilla sitä arvostetaan.
Missään työpaikassa missä olen koskaan ollut ei arvosteta armeijan käymistä. Varsinkaan yksityisellä. Enemmänkin armeijalle nauretaan.
Naiset voi edelleenkin mennä armeijaan.
miten sinne armeijaan mennään, jos on ollut vuonna -95 yli 29-vuotias?
Sota-aikaan yli 18 vuotiaat naiset kutsuttiin avustaviin hommiin. Ei ne silloinkaan armeijassa olleet.
Naisetko ne miehet armeijaan pakotavat? Mistä lähtien päättävissä elimissä on Suomessa ollut naisenemmistö?
Ei taida armeija olla naisten keksintö, eikä edes nykyiset säädökset ole naisten luomuksia.
Kyllä miehet saavat syyttää ihan omaa sukupuoltaan sekä historiasta että nykytilanteesta.
Missään työpaikassa missä olen koskaan ollut ei arvosteta armeijan käymistä. Varsinkaan yksityisellä. Enemmänkin armeijalle nauretaan.Naiset voi edelleenkin mennä armeijaan.
Jos vertailee ylintä johtoa, niin ylivoimaisesti suurin osa on käynyt upseerikoulutuksen.
Kerrotko, miten vuonna -95 yli 29-vuotias menee sinne armeijaan?
ikään kuin miehet olisivat aikoinaan perustaneet armeijalaitoksen, jotta miehet olisivat sorrettuja sukupuolensa takia.
Mitäs ovat niin sotaisaa ja aggressiivista porukkaa. Siinähän hajoavat omaan typeryyteensä! Ei se armeija ainakaan naisten keksintöä ole.
Armeijan voisi lakkauttaa milloin vain, mutta aina ryntää joukko persuja ja muita "isänmaallisia" miehiä kertomaan, kuinka tärkeää on riistää oman maan miespuoliselta väestöltä vapaus kuukausien ajaksi. Varmaan perimmäisenä motivaattorina tässäkin on kateus: kun itse on joutunut sen intin käymään, niin pitäähän toki kaikkien nuorempienkin käydä, ettei vain nuorten elämä sujuisi yhtään paremmin kuin itsellä.
Jo noiden kysyminen on laitonta. Kukaan ei ole koskaan kysynyt edes armeijan käymisestä vaikka olen esimiestehtävissä.
Muista että naisellaon myös oikeus mennä sinne armeijaan ja kouluttautua ihan samalla lailla.