Millainen on ärsyttävin facebook kaverinne?
Minulla yksi kaveri valittaa koko ajan. Kaikki on koko ajan huonosti. Milloin on pääkipeä, varvas kipeä, masentaa, joutuu lapsenvahdiksi... lista on loputon valitusta valituksen perään. Toisaalta en halua poistaa häntä syötteestä, kun joskus kirjoittaa ihan viihdyttäviäkin juttuja.
Kommentit (79)
minuutin välein. Jos ei muuta niin linkkejä johonkin tai mikä ihana aamu -tyyppisiä. En tajua miten se viitsii.
ikinä mennä syömään, teatteriin, oopperaan, taidenäyttelyyn tai brunssille ilmoittamatta siitä Facebookissa. Läpinäkyvää retostelua!
Mua ärsyttää eniten yksi kaveri, joka laittaa monta postausta päivässä ja kaikissa on jonkinlaisena enemmän tai vähemmän näkyvänä taka-ajatuksena oma ahkeruuden, osaamisen tai tietojen korostaminen. Yleensä vielä kuvien kera.
"Meikäläinen se ei vaan osaa olla tekemättä mitään. Tänään syntyi vanhoista ruoantähteistä ateria, joska kyllä yllätti herkullisuudellaan. Lapsetkin kehuivat. Enpä olisi uskonut niistä aineksista tulevan mitään syötävää!"
"Eipä taida nykyisin saada mitään kestävää, jollei sitä itse tee! Onneksi ei tällä tytöllä ole peukalo keskellä kämmentä ja ompelukonekin erittäin kätevästi aina esille. Tänään iski inspiraatio ja tekaisin sohvatyynyt, joista tuli kyllä tismalleen sellaiset kuin halusinkin. Kun vain malttaisi löhöillä niillä joskus!"
Sama tyyppi laittaa valokuvia esim. mainoksista, joissa on jokin (yleensä mitätön) kirjoitusvirhe:
"No huh, mikä firma! Luulisi oikeinkirjoituksen sujuvan hieman paremmin, jos on varaa laittaa noin kallis ilmoitus lehteen! Pitäisiköhän minun hakea tuonne oikolukijaksi?"
Joskus jopa kommentoi muiden postauksia korjaamalla kielivirheitä:
"Anteeksi, mutta en vaan voi mitään, että mua häiritsee tuo, vaikka tiedän, ettei sitä kovin moni edes huomaa. Mä olen kai perfektionisti tässäkin suhteessa:)"
(Kyseessä ei siis ole mikään kielenhuollon ammattilainen vaan ammattikoulun käynyt ihminen, alaa en tiedä, kun on taas työttömänä. Itsellään joskus joitain kielivirheitä, joita olen piruuttani aikonut kommentoida, mutta en ole sitten viitsinyt.)
Antaa lisäksi koko ajan ohjeita muun muassa facebookin käytöstä:
"Muistakaapa tekin tarkistella julkisuusasetuksenne! Tein tähän kuvallisen ohjeen, jotta muutkin osaisitte säätää ne oikein. Olen katsonut ystävieni profiileja, enkä todellakaan voi uskoa, että kaikki olisivat tarkoituksella laittaneet XXX-tiedot julkiseksi!"
Voisin jatkaa listaa, mutta en jaksa. Olen piilottanut hänen päivityksensä ja pidän tyypistä facebookin ulkopuolella.
Toinen kuvaa jokaisen tekemänsä ruoka-annoksen ja linkittää sen...
Toinen kirjoittelee vain kuinka paljon rakastaa perhettään yms kiillottaa vaan perhe-elämäänsä vaikka varmasti on muunkilaista kuin ruusuilla tanssimista.
En tajua kun ihmiset pitää vaan kulisseja siellä yllä ja totuus on jotain ihan muuta.
Käyttävät kuitenkin facebookia aktiivisesti, mutta eivät vain vastaa minulle koskaan.
Voisinkin taas poistella kavereita listalta. Jättäisi ne 4, joiden kanssa on tekemisissä...
Minua ärsyttää kaikenlainen päteminen pahasti, hrr. Besserwisseriys on myös kaameaa, ja jos nämä yhdistyvät, niin ärsytys on taattu. Yksi kaverini oikolukee muiden päivityksiä, ja se on yksinkertaisesti noloa. Mikä hän on muita ojentamaan, en ymmärrä.
Mua ärsyttää eniten yksi kaveri, joka laittaa monta postausta päivässä ja kaikissa on jonkinlaisena enemmän tai vähemmän näkyvänä taka-ajatuksena oma ahkeruuden, osaamisen tai tietojen korostaminen. Yleensä vielä kuvien kera.
"Meikäläinen se ei vaan osaa olla tekemättä mitään. Tänään syntyi vanhoista ruoantähteistä ateria, joska kyllä yllätti herkullisuudellaan. Lapsetkin kehuivat. Enpä olisi uskonut niistä aineksista tulevan mitään syötävää!"
"Eipä taida nykyisin saada mitään kestävää, jollei sitä itse tee! Onneksi ei tällä tytöllä ole peukalo keskellä kämmentä ja ompelukonekin erittäin kätevästi aina esille. Tänään iski inspiraatio ja tekaisin sohvatyynyt, joista tuli kyllä tismalleen sellaiset kuin halusinkin. Kun vain malttaisi löhöillä niillä joskus!"
Sama tyyppi laittaa valokuvia esim. mainoksista, joissa on jokin (yleensä mitätön) kirjoitusvirhe:
"No huh, mikä firma! Luulisi oikeinkirjoituksen sujuvan hieman paremmin, jos on varaa laittaa noin kallis ilmoitus lehteen! Pitäisiköhän minun hakea tuonne oikolukijaksi?"Joskus jopa kommentoi muiden postauksia korjaamalla kielivirheitä:
"Anteeksi, mutta en vaan voi mitään, että mua häiritsee tuo, vaikka tiedän, ettei sitä kovin moni edes huomaa. Mä olen kai perfektionisti tässäkin suhteessa:)"
(Kyseessä ei siis ole mikään kielenhuollon ammattilainen vaan ammattikoulun käynyt ihminen, alaa en tiedä, kun on taas työttömänä. Itsellään joskus joitain kielivirheitä, joita olen piruuttani aikonut kommentoida, mutta en ole sitten viitsinyt.)Antaa lisäksi koko ajan ohjeita muun muassa facebookin käytöstä:
"Muistakaapa tekin tarkistella julkisuusasetuksenne! Tein tähän kuvallisen ohjeen, jotta muutkin osaisitte säätää ne oikein. Olen katsonut ystävieni profiileja, enkä todellakaan voi uskoa, että kaikki olisivat tarkoituksella laittaneet XXX-tiedot julkiseksi!"Voisin jatkaa listaa, mutta en jaksa. Olen piilottanut hänen päivityksensä ja pidän tyypistä facebookin ulkopuolella.
Pakko laittaa neljä ärsyttävintä :)
1. Koko perhe on aina lokauusta-helmikuuhun koko ajan kipeenä. Korvatulehdus, kuume, ja tietenkin myös kaikki mahataudit täytyy päivittää harvasen päivä. Jotenkin vielä ymmärrän jos pikkulapsesta kyse mutta onko ihan pakko kirjoittaa että perheen isäntä kamalassa paskataudissa? Kiva sille miehelle :D
2. Yksi laittaa aina näin "että silleen..", "vai niin..." tai "mielenkiintoista".
3. Yksi linkittää melkein kaikki iltalehden uutiset ja varmaan 245 elämän viisauksia ja aforismeja.
4. yhdellä menee niin hemmetin ihanasti koko ajan. "Ihana lenkki. Ihanat kutsut. Ihana illallinen. Ihana kylpy. Ihana smoothie. Ihanaa pannaria. Ihana viikonloppureissu.Ihanat Me&I kutsut. Ihana aamu ja ihana ilta.
Onneksi päivitykset voi piilottaa.
Nutraaja/pullanpuputtaja. Viikot nutraa ahkerasti, mutta viikonloppuisin päivittää vain siitä, miten herkullista pullaa/kakkua/muffinsia tuli taas leivottua ja syötyä. MItenköhän ne kilot ei karise?
"Jeesuksen nimeen, enkeleitä ja siunausta kaikille" joka päivä päivittävä uskovainen. Iltarukouksistaan höpöttelevä ja luojalle niiiiiin kiitollinen päälle 30v täti-ihminen, joka on vielä niiin lapsenuskossaan että.. Pysyisikin vaan omissa päivityksissään, mutta kun kommentoi kaikkien muiden päivityksiin näitä siunauksiaan. Ei voi käsittää, että joku ei välttämättä ole niistä toivotuksista kovin mielissään.
Kirjoititpa mitä vain, aina tulee tykkäys ja kommenttia perään. Käyttää sanoja ompa, niimpä ja kehuu ylisanoin kaikkea mikä nyt ei niin heinoa olekaan. Vaikkapa jonkun aika kamalan näköistä leivonnaista, "ompa mahtavan upea kakku!"
Sama ihminen muistaa jokaisen nuoremman mieskaverin kuviin ja päivityksiin jotain sanoa, monesti jutut siinä ja siinä että meneekö kaksimielisyyksiin. Ikää itsellään kuitenkin jo reippaasti yli 50v.
Niin ja kaikki ihme julkkiset on haalittva kavereiksi, BB-tyypit, Tauski ym. laulajia. Tauskiakin jaksaa kehua ja sydämiä laitella sun muuta paskaa, yäk.
@jäähallilla
@kaupassa
@terveyskeskuksessa
@töissä
@saikulla
tämä sama henkilö on päivittäyt aiemmin (ennen tätä loistavaa ideaa @siellä ja tuolla@)ainoastaan sairaskertomuksensa. Todella paljon saikulla oleva henkilö. Aargh.
1. Ei kerro ikinä itsestään mitään. Kaikki päivitykset liittyy kahteen omaan lapseensa. Näin on ollut aina, vaikka henkilö itse on ollut lasten välissä töissäkin.
- Tuntuu siis siltä, että luen hänen lastensa FB-sivuja.
2. Kirjoittaa vain työasioitaan. Jokainen päivitys on hyvin saman tyyppinen.
- Mietin vain, että onkohan edes sallittua...
3. Koiraharrastaja. Ei kirjoita mitään muuta kuin omasta koirastaan ja miten se on menestynyt kisoissa.
- Eli, taidan lukea tämän koiran FB-sivuja?
4. Tykkääjä. Ei mitään omia päivityksiä (tai jos niitä harvoin on, ovat todella negatiivisia). Tykkää jokaisesta minun päivityksestäni. Ei siis ikinä kommentoi, mutta aina tykkää.
- Alkaa pidemmän päälle ärsyttämään.
Toisella lapset ovat aina niin ihania kullanmuruja ja toinen laittelee facebookin kautta kotona olevalle miehelleen sydämiä ja rakkauden tunnustuksia. Joo, ei tarvitse valittaa kaikesta, mutta sen mielikuvan luominen että kaikki on aina ihanaa ruusutarhaa saa kyllä yrjön lentämään.
Syykin on tullut esiin niistä yhdessä, jossa luki: jaoitko kaikki maalliset hupsutukset, mutta jätit jumalasta ja jeesuksesta kertovat viestit jakamatta?
Kamu siis petaa itselleen taivaspaikkaa ja kuvittelee, että pyhä Pietari laskee jaetut meemit.
Kamu siis petaa itselleen taivaspaikkaa ja kuvittelee, että pyhä Pietari laskee jaetut meemit.
yksi tutuntuttu fb-kaveri, joka laittaa vähintään kerran päivässä päivityksen liikuntasuorituksestaan. Jo monta vuotta sitten kaikille käynyt selväksi, että hän harrastaa liikuntaa. Paljon. Päivittäin.
Toinen ärsyttävä tapaus laittaa päivityksiä harvemmin, mutta ne on aina todella tarkkaan harkittuja ja tarkoituksena vain ja ainoastaan antaa kuva perheen täydellisyydestä, auvosta ja onnesta. Lapset on aina stailattu kalliilla yhteensopivilla vaatteilla kuviin. Ovat sen verran tuttu perhe, että ihmettelen kuinka tämä kaveri kehtaa antaa noin vääristyneen kuvan kaikesta.
Ja kolmantena tulee tapaus "elämä kohtelee kaltoin". Päivitykset ovat yleensä "aurinko paistaa risukasaankin" -tyyppisiä aforismeja, youtube-videoita ja tarkoituksellisen salaperäisiä statuksia, "jälleen sataa paskaa niskaan". Koskaan, siis KOSKAAN EI tarkenna, vaikka joku erehtyisi kysymään, mikä hätänä.
Ja neljäs on kuuluisa koiraharrastaja, jonka työtön arki täyttyy koirasta koirasta koirasta.. ja näitä päivityksiä riittää ja olenkin jo piilottanut ne omalta seinältäni.
Kuvaa ruoka-annokset, päivittää kymmenen kertaa päivässä, mitä tekee. lisäksi ottaa kärkkäästi kantaa, mitä muut saisivat julkaista.
Piilotin, mutta joskus käyn huvittamassa itseäni ylettömällä itsetyytyväisyydellä =)
päivittää jatkuvasti kuvaansa. Tai sellainen, joka on rakentanut facesta tietynlaista kulissia itselleen. Kun tiedän tyypin muutenkin, lähinnä huvittaa.
Jatkuvaa itsensä ja elämänsä hehkutusta. Kaikki on niin helppoa, iisiä ja elämä ah..niin ihanaa, ainakin fasebookissa.
Todella ärsyttävää.
joka ilmoittaa joka perjantai että jes nyt on perjantai. Ihan niinkuin se perjantai ei olis muille perjantai kuin vain hälle tai ihan niinkuin muut ei tietäis mikä viikonpäivä on.
Samaten ärsyttää, kun heinäkuun alun on fb täynnä päivityksiä, joissa hehkutetaan kesäloman alkua. Se nyt on kuitenkin aika normaalia että ihmisillä on jossain vaiheessa kesäloma ja aika monesti se on heinäkuussa.
joka laittaa itsestään "hauskoja" kuvia ja videoita joissa irvistelee ällöttävästi tms. Sitten niistä on heti tykkäämässä joku 98 ihmistä, koska tällä tyypillä sattuu olemaan paljon kavereita.
Oikeasti N.: Ne kuvat/videot on vaan ja ainoastaan typeriä!!!!