Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ärsyttävin facebook kaverinne?

Vierailija
06.02.2013 |

Minulla yksi kaveri valittaa koko ajan. Kaikki on koko ajan huonosti. Milloin on pääkipeä, varvas kipeä, masentaa, joutuu lapsenvahdiksi... lista on loputon valitusta valituksen perään. Toisaalta en halua poistaa häntä syötteestä, kun joskus kirjoittaa ihan viihdyttäviäkin juttuja.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Meidän Viivi-Jasmiina kävi tänään eka kerralla itse potalla. (Vessarauha annettaakoon myös hänelle, eikä sitä tarvitse fb:ssä kertoa)

2) Matkaan jäljellä 120 päivää.... 111 päivää... 50 päivää... 40 päivää... 20 päivää... 10 päivää... 8päivää, nyt pakkaan laukut... 4 päivää nyt pakkaan laukut uudelleen... 2 päivää... 1 päivä... NYT LÄHDEN!

3) Kaikesta vittuuntuneet jatkuvat valittajat

4) Ihanaaa joulu, ihanaa pääsiäinen, ihanaa perjantain, ihanaa lauantai, ihanaa, ihanaa, ihanaa, ihanaaaaaa....

5) Jatkuva itsensä hehkuttaminen ja huomion hakeminen kuten bikinikuvat ja tissikuvat fb:ssä joilla halutaan kehuja ja itsetunnolle pönkitystä (eikö yhtään hävetä esitellä itseään julkisesti? seiska on sitä varten, että sinne voi lähettää bikinikuvia julkaistavaksi ja vähäpukeisia kuvia)

6) alkoholin suurkuluttajat erottaa päivitysten perusteella aika nopeasti

Vierailija
42/79 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo luetellut facebook-tyypit.

Mutta eniten ärsyttää ehkä ne, joiden mielestä facebookkia on pakko käyttää koko ajan aktiivisesti tai luokitellaan "kuolleeksi stalkkaajaksi." En koe kyllä mitään tarvetta jatkuvasti päivitellä sinne jotain, ehkä kerran viikossa postaan jonkun jutun. Ja selailen välillä puolihuolimattomasti muiden päivityksiä. Lähinnä käytän facea privaviestittelyyn, enkä koe mitään tarvetta olla jatkuvasti aktiivisesti siellä "facettamassa." Miksi se facebook pitää ottaa niin jumalattoman vakavasti? Harmiton sosiaalinen media se on, johon ei tarvi kaikkea energiaansa käyttää, jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kertoo vaan koiristaan ja koiraharratuksesta

2. 30+ yh-nainen jonka päivitykset vaikka niitä on harvoin, on aina sellasia 80-luvun kaksimielisiä pitkiä vitsejä. eli hillitön tarina kuinka "isäntä tuli kotiin ja löysin vaimon sängystä naapurin kanssa. isäntä siihen sanoi... vaimo sanoi.... jne. " ja lopuksi käy ilmi että esim. isäntäkin on pannut naapurin setää. siis oikeasti heikkoja vitsejä.

3. 30-kymppiset maalaissinkkunaiset (näitä on siis useampia, tämä yhteinen tekijä) joiden postaukset on aina

"jos pidät minua hyvänä ystävänäsi, tykkää tästä"

"kiusaaminen on väärin, et ikinä voi tietää mitä kiusatulle on tapahtunut...jne. jos olet samaa mieltä kiusaamisesta, jaa tämä seinälläsi, tiedän että 10% ystävistäni jakaa tämän" etenkään en ole ikinä tajunnut noita 5% kavereista on oikeita ystäviä ja jakaa tämän, mistä noi numerot tulee??!

ja

"kerro yhdellä kirjaimella missä tapasimme" hohhoijaa...

pidän noita vaan aika säälittäviä, en selvästi ole kohdeyleisöä.

4. ihmiset jotka postailee kaikkia facebook-panikointia-viestejä tutkimatta yhtään "facebook on muuttanut asetuksia ja suomen lakeja ja imee nyt kaikki alastonkuvasi tietokoneeltasi ja myy ne facebookin kautta isoille mainosfirmoille, nimesi on automaattisesti kuvisaa mukana! mene heti kohtaa XY ja muuta asetuksia jottei facebook saa nakukuviasi!"

Vierailija
44/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät taida suomen kielioppia. Monikin on lentänyt kaverilistalta pihalle, kun tekstissä on ollut: yhdys_sana_virheitä, enään, täälä, sielä, yms.

Kavereiksesi eivät kelpaa ihmiset, jotka eivät hallitse kielioppia? Miten muuten puhevikaiset ihmiset? Siedätkö heitä (livenä siis)?

Tähän täytyy muuten sanoa, että tunnen paljon suomen kielen ammattilaisia, eikä kukaan heistä koskaan paheksu toisten kielioppivirheitä. Yleensä pahimmat kielioppinatsit ovat ihan muulla alalla, mutta syystä tai toisesta heillä ei ole tarpeeksi muita keinoja päteä elämässään.

Vierailija
45/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän kaveriensa kommentit luettua ja siellä on yhdellä kaverilla, joka aina kirjoittaa jotain negatiivista. Kun kaverini kirjoittaa että nyt on hyvä fiilis tai jotain kivaa on tapahtunut, niin aina tämä kaverin kaveri (jota en tunne itse) vastailee todella ilkeästi tai negatiivisesti.

Vierailija
46/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttava jaksaa koko ajan brassailla opintomenestyksellään kuinka sai tentistä vitosen, tai projektista täydet jiihuu..aina vaan. Ei ole yhtään kurssia tainnut mennä ilman suoritusilmoitusta..

Tämän takia en ole viitsinyt kenellekkään edes kertoa opiskelevani itsekin..prkele.

Sitten nämä lapsettomat koiraihmiset,jotka suoltavat päivittäin ainakin kymmenen karvapallo liitännäistä linkkiä. Ja tekevät tietysti selkoa miten karvaturri on pärjännyt agilityssä ..

Vierailija
47/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivoituvat erityisesti vaalien alla, eihän sitä propagandaa kestä erkkikään. Mutta suurta hupia oli lukea heidän vaikerruksiaan persujen vaalijytkyn jälkeen :-)

Nykyisin olen peittänyt nuo pahimmat, paljon mukavampi kun ei tarvitse lukea heidän suoltamiaan juttuja.

Vierailija
48/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää profiilikuvat. Suurin osa näyttää ihan vajakeita huulten törrötyksineen ja peura ajovaloissa-silmineen.

Vierailija
49/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat sitä koirat tätä ja paljon koiran kuvia perään. Ja näyttelysijoitukset tietty myös. Mutta helpostihan niistä rullaa ohi :)

Lisäksi vielä pari hevosharrastajaa, jotka karvaisten poikaystäviensä kanssa vähän ratsastelee... ARGH!

Vierailija
50/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on jatkuvasti online, siis 24/7, on aforismia, biisejä, päivitystä yhdentekevistä asioista jne.jne.jne. Lisäksi kerjää huomiota vaihtamalla profiilikuviaan ja kansikuviaan koko ajan. Päivitystensä perusteella kuvittelee olevansa täydellinen- sen sijaan maailma murjoo/on murjonut häntä. Fb taitaa hallita elämää vakavasti. Toinen jonka parisuhde on perseestä ja moni muukin asia, mutta elämä fb-päivitysten perusteella yhtä rahalla kerskailua ja kiiltokuvan kiillotusta, ärsyttävä ämmä. Onneks nää voi piilottaa.

Vierailija
51/79 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viimeistelee väitöskirjaansa. Livenä mukava, mutta facebookissa haukkuu aina lyttyyn kaikki alaan liittyvät julkaisut ja kertoo, miten itse olisi kirjoittanut aiheesta paljon paremmin. Ala on kaiken lisäksi Suomessa pieni, joten tuntee henkilökohtaisesti suurimman osan näistä haukkumistaan ihmisistä. Ihan fiksu tyyppi ja myös monessa suhteessa osaa asiansa, mutta ainakin omissa silmissäni tuollainen itsekorostus vie uskottavuutta ja antaa ihmisestä todella juntin kuvan.

Vierailija
52/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti tosi mauttomia herutuskuvia (uu, tässä on mun tissit ja aa eiks oo herkusti peppu pystyssä) ja kaikkia alapäävitsejä. Pidän ihmisestä, enkä halua blokata hänen juttujaan, mutta ärsyynyn ja poden myötähäpeää siitä tyrkkyilystä.

Vierailija
53/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuvaa joka päivä itseään edestä ja takaa ja poseraa erilaisissa asennoissa ja todella mauttomia ilmeitä naamallaan, huulet törröllä ja omituisia asentoja jne..

En kehtaisi...varsinkin, kun ei ole mikään hoikka prinsessa.. Nuorten nättien tyttöjen omat kuvailut ymmärrän, mutta en tuon ikäisen elähtäneen emännän rivoja kuvauksia..lapsiraukat :(

Vierailija
54/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä varalta, että tunnistan itseni ;) Tälläkään kertaa ei osunut. Joskus vielä varmasti käy niin, että se voisin olla minä... Ei kaikkia voi miellyttää.

Mä tunnistan tuon 'stalkkaamisen', hiljaiset läsnäolijat, jotka vaan on. Ei se mua itseäni ärsytä, voihan olla, että ne hiljaiset on vaan säätäneet asetuksensa niin, että niiden jutut näkyy vain läheisimmille, enkä kuulu läheisimpien joukkoon. Tai sitten ne käyttää sitä vain osoitekirjan tapaan ja lähettelee privaviestejä / tarkistaa sieltä kavereidensa puhelinnumerot. Ihan vapaasti, ei se ole multa pois.

Enemmän kuin mitkään kaverit mua ärsyttää mainonta, mutta ymmärrän, ettei ilmaista lounasta ole. Piilotan ne näkyvistä mahdollisuuksien mukaan ja jätän ne huomiotta niin hyvin kuin pystyn. Ne ei kuitenkaan ole niin suuri riesa, että niiden takia jättäytyisin pois leikistä.

Vierailija
55/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittää kaikki liikuntasuorituksensa fb:hen.

Antaa niin siirappista vaikutelmaa perheonnestansa, kuin olla ja voi. Hänen miehensä on mieheni hyvä kaveri ja tiedän, ettei se heidän elämänsä aina niin ruusuista ole, kuin annetaan fb:ssä ymmärtää.

Ja kaikista ärsyttävämpiä päivityksiä tällä akalla on ne, jossa hän kehuskelee saamillaan kohteliaisuuksilla. Niin noloa!

Suurin osa päivityksistään on sellaisia joissa kalastelee kehuja.

Vierailija
56/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät melua itsestään mutta eivät kommentoi millään tavalla muiden päivityksiä, koskaan , ikinä!

Vierailija
57/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilupäivitykset. mulla on kaveri, joka päivittää joka päivä, mikä lihas milloinkin on kipeä.

Vierailija
58/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat sitä, koirat tätä. Koirien kuvia harva se päivä, koiruli teki näin ja ai että. Voi kun pitää jättää koirat hoitoon, tulee ikävä. Nyyyh.

Toinen alkoi opiskella kampaajaksi ja päivittää joka päivä jotain hiusjuttuja. Milloin etsii hiusmallia, milloin käy jollain messuilla.

Niin ja tietysti pakollinen "jee perjantai - nyt baanalle - voi v mikä krapula, ei enää ikinä - no jos kuitenkin korkkaan pullon tänäänkin" -tyyppi. Sama henkilö itkee maanantaita ja odottaa jo tiistaista asti viikonloppua.

Vierailija
59/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää maanantaita kaverit.

Se on sitten tiistai, mukavaa sellaista kaverit.

Keskiviikkoa kaikille, ihanat!

Torstai se koitti, oliskos toivoa täynnä.

jne.

Joka hiton viikonpäivän kohdalla.

Vierailija
60/79 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itse pyytänyt mua kaveriksi ja ei sitten ikinä kirjoita mitään, ei kommentoi kenenkään päivityksiä, siis on FB:ssa muttei ole siellä.

kaikilla on päivitykset jaettu vain kavereille, eihän se näy miten paljon kommentoivat toisten seinällä.

Ja mäkin olen luullut jonkun lopettaneen koko fb:n käytön kokonaan, mutta olenkin huomannut, etteivät ne toiminnat tule mulle uutisiin. Aikajanallaan kuitenkin on tapahtumia, ja nyt huomasin, että kun valitsen läheiset kaverit-listan, niin näen enemmän kaikilta näitä päivityksiä, kuin mitä tulee etusivulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi