Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?

Vierailija
05.02.2013 |

Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".

Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.

Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.

Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.

Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.

Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin liittyä mukaan, tosin lähinnä sivustaseuraajana.

Itse olen nyt kolmisen viikkoa syönyt 1000 kaloria päivässä, kerran viikossa herkkupäivä. Mitään ongelmaa ei ole, nälkä on vain harvoin.

Olen 173 senttiä ja kolme viikkoa sitten painoin 69kg, tänä aamuna vaaka näytti 64,5kg. Eli yli viisi kiloa lähtenyt :)

Ja ennenkuin kukaan sanoo ettei mun tarvtise laihduttaa, niin tässä hieman taustoja; olen ennen syönyt todella, siis TODELLA huonosti. Opiskelin yliopistossa, jolloin ruokavalioni koostui lähinnä roskaruuasta, karkista ja alkoholista. Vaikka olen painoindeksin mukaan normaali, vyötäröni on aivan järkyttävä muuhun kroppaan verrattuna. Nyt pyrin laihduttamaan sen pois, minkä jälkeen tarkoitus on aloittaa liikunta.

Tavoitteena on painaa kesään mennessä alle 60 kiloa :)

Ihan hyvältä kuulostaa nuo sun mitat, itsekin voisin painaa 53,5 ja olisin vielä normaalipainoinen.

Mutta onko sinulla joku syy miksi et voi liikkua jo nyt? Meinaan jos sitä vyötärönseutua haluat pienemmäksi/kiinteäksi niin sitä ei muulla saa kuin laittamalla nämä kaikki kolme asiaa kuntoon, eli aerobista liikuntaa, ruokavalio kuntoon ja vatsalihastreeniä. Olen tarkkaan katsonut eilen Biggest Loserin;) Ap

Vierailija
2/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin etusivulla varmaan 10 älytöntä laihdutusaloitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on pariksi päiväksi Nutrilett-keittoja. Olen osanutrannut alkuvuoden.

Mitat nyt 164/90,3kg/ vy93cm

Vierailija
4/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla kävely sattuu jalkapohjiin ja polvet kipeät, johtuen kovasta ylipainosta. Olen jatkuvasti väsynyt ja tunnen itseni kömpelöksi.

Sitten on vielä pelko kaikista sairauksista, mitä ylipaino voi aiheuttaa.

Lisäksi paniikki lähestyvästä kesästä, kun vaatteet eivät mahdu päälle. Riittävätkö nämä syyksi laihduttaa? :)

Ap

Vierailija
5/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan tässä syömällä 3-4 krt päivässä maistuvaa ja verensokerit tasaisena pitävää ruokaa. Annan elimistölle mahdollisuuden käyttää omia rasvojaan ja sopeutua luonnolliseen ravinnontarpeeseen. Herrajumala, syödä nyt 2 tunnin välein, ei ollenkaan tervettä.

Vierailija
6/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoisella tulee kestämään ehkä... viisi päivää. Liian raju, sorrut varmasti, sori vaan. Käytä asiantuntija-apua.

Vierailija
7/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on pariksi päiväksi Nutrilett-keittoja. Olen osanutrannut alkuvuoden.

Mitat nyt 164/90,3kg/ vy93cm

Mietin millä palstalla alkaisi laihduttamaan, tämä taitaa olla vilkkain joten valitsin tämän. Uskon että täällä on monia ylipainoisia, joiden tarvisi vain tehdä päätös... Ap

Vierailija
8/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noista huutelijoista viis. 1200-1400kcal toimii ihan mainiosti, vaikka painoa olisi 100kg. Olen laihduttanut juuri sillä ja aiemmin täysnutrauskuurilla jo yli 20kg tähän mennessä.

Hirmuisesti tsemppiä ap:lleja muillekin, jotka lähtevät tähän mukaan

90,3

Vierailija
9/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kärkevyyttäni. Olen vain harmissani siitä miten moni tämänkin palstan laihdutuskeskusteluista on näitä nälkäkuuri-mentaliteetilla olevia. On aivan selvää, ettei laihdutus sellaisilla keinoilla onnistu. Tuntuu turhauttavalta nähdä teidän kiusaavan itseänne noin.

Tässä olisi esimerkiksi hyvä asiantuntijan blogiteksti aiheesta: http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

2

Vierailija
10/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan tässä syömällä 3-4 krt päivässä maistuvaa ja verensokerit tasaisena pitävää ruokaa. Annan elimistölle mahdollisuuden käyttää omia rasvojaan ja sopeutua luonnolliseen ravinnontarpeeseen. Herrajumala, syödä nyt 2 tunnin välein, ei ollenkaan tervettä.

Kaikki ei toimi kaikilla, mulla ei toimi se "syön niin että nälkä lähtee" koska syön silloin liikaa. Enkä sitten laihdu, tai laihdun tuskastuttavan hitaasti.

1200 kaloria on älyttömän vähän, siksi jaan kalorit tasaisesti! Että jaksan juuri sen kaksi tuntia odottaa seuraavaa annosta, ja sen takia, että huijaan elimistöni luulemaan, että ruokaa tulee. Elikkä säästöliekille en halua.

Sitten kun olen päässyt painostani, joka ei ole ollenkaan tervettä(!) voin syödä neljä-viisi kertaa päivässä. Nyt syön kuusi kertaa, klo 10, 12, 14, 16, 18, ja 20. Siis vain kerran suositeltua enemmän.

Pakkaan annokset rasioihin kuin kunnon fitnessmuija konsanaan, tiedän siis tarkalleen mitä milloinkin tulen syömään. Kaikki menee puntarin kautta.

Ap

Vierailija
11/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kärkevyyttäni. Olen vain harmissani siitä miten moni tämänkin palstan laihdutuskeskusteluista on näitä nälkäkuuri-mentaliteetilla olevia. On aivan selvää, ettei laihdutus sellaisilla keinoilla onnistu. Tuntuu turhauttavalta nähdä teidän kiusaavan itseänne noin.

Tässä olisi esimerkiksi hyvä asiantuntijan blogiteksti aiheesta: <a href="http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html" alt="http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html">http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html</a&gt;

2

ja laatinut ruokavalioni valvottuna. Olen kokenut jo yli 20 kilon katoamisen, tiedän miltä se tuntuu. Oletko itse aihduttanut (pysyvästi) 20-40kiloa, millä kokemuksella neuvot?

Vierailija
12/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäkuurilla ei kuitenkaan voi elää loppuelämäänsä, nämä nälkäkuuridiettaajat eivät halua ymmärtää, että kyse on LOPULLISESTA elämäntapojen muutoksesta.

1200 kalorilla olet myös säästöliekillä alta aikayksikön.

Vierailija
13/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syö vain kulutuksen verran. Pitää tiedostaa omat heikkoudet eli karkit ,pullat, einekset ja jättää ne pois. Itse laihduin joskus (olin normaalipainoinen) useita kiloja ainoastaan jättämällä pullat ja karkit pois. Kahvin kanssa ruisleipää tai sämpylä, karkkien tilalla banaani.

Aika äkkiä paino putosi hääpukukuntoon.

Nykyään olen vielä enemmän liikunnallisempi kuin tuohon aikaan, joten saan syödä mitä tahansa (ja syön).

Vierailija
14/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laatinut ruokavalioni valvottuna. Olen kokenut jo yli 20 kilon katoamisen, tiedän miltä se tuntuu. Oletko itse aihduttanut (pysyvästi) 20-40kiloa, millä kokemuksella neuvot?

Ymmärtänet, etten ole hyppimässä asiantuntijoiden varpaille. Sinulla on painonpudotuksessasi mukana ammatti-ihmisiä, se on ollut toimivaa ja hyvä niin. Mutta suurin osa näistä kitudieeteillä olevista on vain itse päätynyt siihen ratkaisuun. Olet varmasti myös samaa mieltä siitä, että ne samat ihmiset ovat usein näitä jojolaihduttajia.

Olen itse laihtunut mielestäni järkevällä tavalla 10kg, joka on pysynyt poissa nyt 5 vuotta. Se ei ole paljon, joten en sillä tässä lähtökohtaisesti käynytkään kerskumaan. Yritin vain tuoda esille sen, miten tuhoontuomittuja nuo alle 1500 kalorin dieetit useimmiten ovat.

2

Vierailija
15/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa hyvän startin laihdutukselle, ja jos tuntuu siltä, että paino alkaa jumittaa, voihan lisätä pari hedelmää tai kasviksia, se on siinä.

Haluan nyt nopeita tuloksia koska en voi kunnolla kävellä, viisi kiloa helpottaisi jo tilannetta.

Sovitaanko että tämä ketju on niille, jotka oikeasti haluavat painoa alas, ja juurikin syömällä tavallista ruokaa, pieniä annoksia ja ei vähemmällä kuin 1200 kalorilla (joka on virallisesti suositeltu pienin kalorimäärä)?

Muut joilla on omasta mielestään hyviä neuvoja, voivat nyt poistua. Koska moni ylipainoinen on kokeillut kaikkea, lukenut kaiken ja tietää enemmän kuin uskottekaan.

Itse satsaan ruoassa nyt täysjyvään, kasviksiin, lihaan/kalaan/kanaan jne., siis niihin ruokiin joilla lähtee nälkä, ja joita on helppo kokkailla valmiiksi! Jokainen syö sitä mikä on itselle helpoin toteuttaa. Ap

Vierailija
16/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
17/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda mielinmäärin ja hoikistuu.

Vierailija
18/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan myös. Syön vähemmän ja terveellisemmin kuin ennen, mutta noin vähäsillä kaloreila multa menis motivaatio ja voimat heti alkuunsa. Lisäksi liikun päivittäin hiihtäen, juosten, koiraa lenkittäen tai salilla niin ei tulis mitään.

Vierailija
19/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda mielinmäärin ja hoikistuu.

emme ole anorektikkoja.

Vettä kyllä pitää juoda, ja vihreää teetä, muuta juomaa ei tarvitakaan (vie kaloreita siltä tärkeämmältä eli ruualta)

Nyt muita hommia, mutta palailen illalla kertomaan kuinka ensimmäinen päivä puntaroitujen ruokien kanssa sujui. Ap

p.s.Ja kiitos yhdelle ihanalle joka lähti mukaan, on niin ihanaa huomata että vielä on hyviä ja myötätuntoisia ihmisiä olemassa!

Vierailija
20/143 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään säännöllisesti ja takuuvarma laihtuminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä