Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?
Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".
Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.
Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.
Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.
Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.
Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...
Kommentit (143)
Jee - mulla näkyy jo yli 2kg miinusta ...voi olla kolmekin. Hiphip!!
Liikuntaa pitäis lisätä. Oon liikkunut tosi paljon (verrattuna mun entiseen elämään) viimeisen vuoden. Lähinnä reipasta kävelyä noin 10km muutama kerta viikossa. Paitsi että tuli talvi ja se jäi ..no, on mulla kuntopyörä käytössä vähintään kerran viikossa. Mihinkään salille tai jumppaan en kerkiä.
t. 21 eli Anni
Hienosti lähtenyt putoamaan, Anni!
Mullakin 1,5 kg lähtenyt, mutta ajattelin nyt jättää puntarin omaan arvoonsa ja keskittyä vaan ottamaan rennosti ja syömään niin kuin olen suunnitellut. Stressi estää painon putoamisen kuulemma.
Eli eteenpäin positiivisella asenteella, pitää ajatella niin ettei tässä luovu mistään vaan paremminkin saa, ainakin terveyttä ja rahaakin säästyy, ja mitä kaikkea... uusia vaatteita pian, se on paras houkutin :) Ja se tunne kun ei tarvisi tuntea häpeää ja ällötystä omasta ulkomuodostaan. Okei joku voi olla tyytyväinen itseensä lihavana mutta minä en kuulu heihin.
Kaikki kuitenkin hyvin pientä päänsärkyä lukuunottamatta ja ummetusta (toiv.nuo menee ohi), jääkaappi ruokaa täynnä, hyvin suunniteltu on puoleksi tehty:) Ap
pakko vielä hehkuttaa kuinka nopeasti ruokavaliomuutos vaikuttaa omaan oloon: mulla on ollut jalkapohjat (kantapäät) kipeät tässä viime aikoina, kun paino huidellut korkeammalla kuin ikinä, mutta ei ole enää! Ihmeellistä, kyse on ehkä enmmänkin ruoan laadusta kuin painosta. Sokeri, ylenpalttiset määrät maitotuotteita ja valkoinen vilja pois...
Kolmas dieettipäivä siis menossa!
Mulla on myös ollut vaikeuksia nukahtaa illalla, nyt ei mitään, ja herään aikaisin aamulla virkeämpänä kuin koskaan! Siis ennen en meinannut millään jaksaa herätä, nyt ei parina aamuna mitään ongelmia. Ja energiaa riittää paremmin. Ja kuinka nopeasti nämä muutokset alkoivat!
Kunhan tässä vielä saa tuota painolastia pois, niin kyllä elämä helpottaa! Ja samalla motivaatio vaan kasvaa kun olo paranee! :) Ap
Mulla on vaikeuksia syödä salaattia, syön sitä aika ajoin paljon, ja sitten tulee kyllästyminen. Se jotenkin pilaa ruuan jos yritän syödä sen ruuan kanssa, joten juon mieluummin tämmöisen
raikkaan aamujuoman:
1 jäävuori ruukkusalaatti
1 pieni banaani
2 dl Valion kolmen hedelmän mehua
(viherjauheita oman maun mukaan ja paketin ohjeen mukaan)
Huuhdo salaatinlehdet tehosekoittimen kulhoon, pilko banaani, kaada mukaan mehu, sekoita tasaiseksi mehuksi. Lopuksi lisää viherjauheet ja sekoita lisää.
Aivan herkkua ja vain n. 200 kcal! Ap
1 pieni banaani
(viherjauheita oman maun mukaan ja paketin ohjeen mukaan)
harmi vaan et mulle liikaa sokrua, maistuis kyllä muuten.
Järsin tässä just parmankinkku-mozzarellasalaattia, ja hyvää on tämäkin : )
-Anni
mä oon alottanu tän elämäntapamuutoksen viime viikon maanantaina. Tämän viikon maanantaina vaaka näytti -2,5kg! Nesteitä suurin osa tietenkin, mutta silti olin iloinen :)
Eilen kävin ystäväni kanssa lounaalla, ja lounas ei ollut todellakaan terveellisemmästä päästä, mutta yritin kompensoida käymällä tunnin reippaalla vaunulenkillä. Olen laskenut, että kulutukseni ilman liikuntaa on 2300 kcal, eilen tuli n 2000 kcal - miinus lenkillä poltetut kalorit.
Olen aina ennen saanut hirveän morkkiksen, että apua söin jotain "kiellettyä", mutta eilen ei tullut. Olen jotenkin asennoitunut eri tavalla tähän, koska en vain diettaa, yritän muuttaa elintapojani, ja välillä kuuluu ja saakin herkutella.
Projektikaan ei tunnu niin "uuvuttavalta" kun olen oppinut olemaan itselleni armollisempi!
Tästä höpötyksestäni tuskin saa mitään selvää, mutta halusin nyt purkaa teille hieman tuntemuksiani :)
t. nro 25
Huomasin muuten ap, että olen nyt sinun kanssasi melkein ihan samoissa mitoissa!
Pituus ihan sama, olen kilon sinua painavempi :D
nro 25
1 pieni banaani
(viherjauheita oman maun mukaan ja paketin ohjeen mukaan)harmi vaan et mulle liikaa sokrua, maistuis kyllä muuten.
Järsin tässä just parmankinkku-mozzarellasalaattia, ja hyvää on tämäkin : )-Anni
Mä syön aamulla puuroja, muroja ym. muutenkin hiilarista, niin tästä saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ne himputin vihreät samalla. :) Sitten meneekin loppupäivä joka aterialla proteiinia reilusti eikä mitään makeaa.:)Ap
Aloitin viikko sitten tiukemman ruokavalion. Olen joka päivä syönyt suunnilleen samalla lailla, ja järkytyin! Kävin nimittäin rekisteröitymässä kiloklubiin ja täytin ruokapäiväkirjan eilisen osalta. Päivän kalorit olikin vain 850! Ihan hyvin olen tullut toimeen sillä ruokamäärällä (sisältää paljon kasviksia). Onko pakko syödä enemmän?
Vaa'assa en aio käydä, käytän mittarina peiliä ja vaatteita. Mulla on joskus mennyt ihan överiksi punnitsemisen kanssa ja nyt vaaka saa jäädä kaappiin.
Olen ollut 3 vkoa dietillä ja noin 800-1100
kaloria/pvä ja noin kerran vkossa tankkauspäivä.
Olo on hyvä!
Aamulla: Leipä/näkkäri,kahvi, jogurtti(40kaloria)
Päivällä: Pussipuuro tai salaatti
Välipala: Leipä/näkkäri, kahvia
Kotona: salaatti, kanaaa tai normaalia ruokaa
Iltapala: Omena,näkkäri,jogurtti
Sanokaa jos unohdin jonkun mutta mukana on nyt
*90,3
*nro 21 eli Anni
*nro 25
*nro 27
*nro 28
*nro 34 (perjantaina aloittaja)
*amis s
*nro 43 (sivustaseuraaja)
*nro 52 (800-1100 kcal dieettaaja)
Meitä on kymmenen nyt täällä ja minä olen se Ap :)
Palailen myöhemmin paremmalla ajalla :)
P.s. Olisiko hyvä keksiä joku nimimerkki te numerot, tai tunnistus juttu mistä teidät muistaa?
Sanokaa jos unohdin jonkun mutta mukana on nyt
*90,3
*nro 21 eli Anni
*nro 25
*nro 27
*nro 28
*nro 34 (perjantaina aloittaja)
*amis s
*nro 43 (sivustaseuraaja)
*nro 52 (800-1100 kcal dieettaaja)Meitä on kymmenen nyt täällä ja minä olen se Ap :)
Palailen myöhemmin paremmalla ajalla :)
P.s. Olisiko hyvä keksiä joku nimimerkki te numerot, tai tunnistus juttu mistä teidät muistaa?
musta nimimerkki kuulostais hyvältä, helpompi pysyä kärryillä :D
Olen nro 25, nimimerkkini olkoon marsipaani!
Pitipä vielä kehua itseäni siitä, että oon muistanut juoda vettä paljon. Tämä on mulle jostain syystä aina ollut hankalaa. Juon aamulla litran kahvia ja sitten töissä teetä pari kuppia, ehdä yhen vielä kahvia... mutta en välttämättä edes ruokajuomaa.
Nyt menee ainakin 2 litraa päivässä vettä ja vissyä (pakko - jollakin on huijattava sisuksia ettei ne valita sitä kumisevaa tyhjyyttä LOL)
-Anni
4. päivä menossa, palelee aika paljon. Ja lipitän jatkuvasti teetä lämmikeeksi.
Olen antanut itselleni luvan syödä puolipahoja karkkeja jos karkin himo iskee. Ja eilen jäi se pussi koskematta. Jee! Paitsi nyt se pussi on tyhjä. Joko minä olen käynyt yöllä unissani mutustelemassa tai sitten mieheni herkutteluhimo joka iskee n. kerran kuussa on nyt ollut asialla.
Kovasti tekisi mieli mennä vaakaan, mutta yritän sinnitellä niin että punnitsisin itseni vain 1x viikossa.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Yritetään pysyä erossa houkutuksista ja jos niin käy niin aloitetaan ensi viikko paremmalla onnella
kun jätin pastat, perunat, riisit, leivät ja pullat pois.
Aluksi oli jännä miten joka aterialta jäi nälkä (leivän puutteen vuoksi). Vähitellen tottui.
kun jätin pastat, perunat, riisit, leivät ja pullat pois.
Aluksi oli jännä miten joka aterialta jäi nälkä (leivän puutteen vuoksi). Vähitellen tottui.
sen nyt ottaa... Rasvan palamiseenhan hiilarit ei vaikuta, vaan se kuinka paljon energiaa ruuasta saa. Tuo viisi kiloa on hiilarivarastoja ja nesteitä. Ketoosiin en halua, sehän on eräänlainen elimistön hätätila, ja mulla ainakin aiheuttaa vain entistä enemmän hiilarinhimoja, sokerinhimoa, ärtymystä, väsymystä jne. Ja kun ei ole hyvä mieli, sitä yrittää parantaa syömällä...
Voihan sitä syödä vaikka koko päivän banaania tai suklaata, ja laihtua silti. Kyse on siitä kohtaako energian saanti tarpeen.
Itse koen liian rajoittavaksi, jos ei saa syödä ruisleipää, perunaa, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä jne. Nuo antaa ruokaan myös semmoista rakennetta mistä pidän. Koetan valita sellaisia vaihtoehtoja joissa on ravintoarvoa jonkun verran. Ruoka on suuri menoerä, joten koetan syödä myös taloudellisesti. Ap
Pääsen hitaasti käyntiin tosiaan.
Tänään on mennyt
aamupala (120)
1 pss nutrilett-keittoa 120kcal
lounas (380)
katkarapunuudelikeitto, iso 350kcal
1 aamupalajuustoviipale 5% 30kcal
1 jumboherkkusieni
***PALA JUUSTOKAKKUA VARMAAN 300KCAL heh.***
päivällinen (200)
varsiselleriä, jäävuorisalaattia, suippopaprikaa, salottisipulia, purjoa... 30kcal?
60g mozzarellaa 120kcal
salaattiastiketta 50kcal?
Koossa siis on jo varmaan se 1000kcal. Iltapalan pitäisi olla kevyt. Syön loput salaatista ja pari voileipää, eli saldo on sitten noin 1400.
Madeleine
[quote author="Vierailija" time="11.02.2013 klo 11:58"]
Sikailuviikonloppu takana. Oli kivaa!!!
Ja sitten taas paluu arkeen...
Mukavaa viikkoa kaikille : )
-Anni
[/quote]
Mitä täällä on tapahtunut? En tykkää tästä muutoksesta yhtään. Paljon viestejä on kadonnut. Nooh, ei se meidän laihdutukseen vaikuta. :)Ap
Mä voisin kans roikkua mukana. En tiedä minkä verran kaloreita mulla tulee päivässä - mutta syön ihan järkyttävän vähän ..eheh (nyt tulee kuraa niskaan).
Oon kans kokeillut tasan kaikki systeemit. Karppauksella putos paino, mutta itsekuri ei riitä siihen hommaan... aina lipsahtaa väärille teille.
Harkitsin vakavasti VLCDtä mutta mua ilettää ne pussit ja pirtelöt. Päädyin sitte tämmöseen vähähiilarisen ja vähäruokaisen yhdistelmään. Eli laihdutuskonstina on ketoosi, mutta kaloreita tulee paljon vähemmän kuin kunnon karpilla.
Mulla on aloituspaino (eilen) 84kg ja tarkoitus olis jatkaa tätä jokunen viikko.
Tsemit meille!