Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?
Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".
Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.
Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.
Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.
Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.
Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...
Kommentit (143)
Päivässä ei saa ihmeitä aikaan eikä viikossa, mutta jos ei koskaan aloita, muutosta ei saa aikaan ikinä...
Miettikääpä:
It takes 4 weeks for you to see your body changing
It takes 8 weeks for your friends and family
It takes 12 weeks for the rest of the world
KEEP GOING
Itsellä kohta viikko täynnä ja kolme jäljellä, ja sitten pitäisi itselle jo näkyä tuloksia. Menisipä kolme viikkoa nopeasti :) Ap
Mäkin olen kokeillut GFG dieettiä, jaksoin noin viikon... Rupesi tekemään pahaa rahkan ja mehukeiton syönti, ja kaikenmaailman säännökset. Mutta varmasti saat tuolla painoa alas ja lihaksia tilalle kesään mennessä, jos vain jaksat noudattaa.
Mulla ei ole mitään kiellettyjen aineiden listaa, kunhan vaan pysyn 1200 kcal. Helpoksi tämän on tehnyt se etten käytä sokeria ollenkaan. En uskalla sitä käyttää näin alussa, se kun aiheuttaa riippuvuutta joten pelkään että dieetti loppuu siihen... Hiilareita en karta, mutta eihän niitä rajattomasti mahdu 1200 kaloriin. Rasva palaa pienellä hiilihydraattiliekillä, sen opin, ja lopetankin aamulenkit tyhjällä vatsalla! Järjetöntä hommaa!
Tänään taas mennyt viherpirtelö, sitten lohi-tomaattileipä, jauheliha-kasvis-pastaa, kalkkuna-valkuais-tomaattileipä, samaa pastaa, ja vielä toinenkin lohi-tomaattileipä. Hyvin simppeliä ja helppoa ruokaa, joka on nopeasti valmista syötäväksi. Koetan joka päivä syödä lohta tai pähkinöitä rasvojen saamiseksi. Toki tässä ruokavaliossa olisi parantamisen varaa, mutta koen tämän tyylin helpoimmaksi itselleni. Ap
Heippa!
Palstan muutoksesta: sivun alareunassa oli muutaman päivän ajan ilmoitus että ma-ke ajan viestit tällä viikolla ei siirry enää tälle uudelle palstalle uudistuksen takia. En tiedä näkyikö tuo kaikilla selaimilla mutta siis tuosta johtuu että viestejä on jäänyt siirtymättä. Tuon takia ei tällä viikolla kiinnostanut hirveästi kijoitella kun tiesi että ne eivät jää talteen (nämähän on kaikki tosi tärkeitä viestejä ;).
Edistystä: vaaka ei edelleenkään näytä yhtään vähempää kuin viikko sitten mutta vyötäröstä on lähtenyt 2 cm :) Yritys on kova, ei lipsumisia tai ahmintapäiviä vuodenvaihteen jälkeen.
Minulla on vaikeuksia saada rasvoja tarpeeksi. Yritän tehdä öljypohjaisia salaatinkastikkeita ja noita pähkinöitä pitäisi taas käydä ostamassa. Välillä syötän päivän ruuat kiloklubin laskuriin niin saan jonkunlaisen käsityksen tuosta syömisestäni.
Viikonloppua kohti!
-Elsa-
Nyt alkoi 4 vko ja ihan hyvin menee, välillä
pientä päänsärkyä, mutta voi johtua myös univelasta(:.
Edelleen 800-1000kaloria pvä ja kerran vkossa
enemmän ja hyvin toimii, vaikka joku sitä epäili...tsemppiä kaikille tälle viikolle!
on se ongelma, että vaikka saat painosi putoamaan vaikka 5kg, niin miten ihmeessä saat estettyä sen ettei ne kilot tule takaisin? Miten osaat loppuikäsi syödä hieman vähemmän tai eritavalla kuin ennen? Ainakin minulla paino palaa aina siihen 63 kiloon, joka on minulla se yleisin paino...
Olen noudattanut jo tämäntyyppistä ruokavaliota kuusi viikkoa ja painoa on nyt lähtenyt 5,5 kg. Olen erittäin tyytyväinen.
Tavoitteena on hoikistua BMI 26 -> 22,7. Jos sen jälkeen lähtee vielä pari kiloa niin kestän senkin :). Olo on ollut ihan hyvä koko ajan. Painoa ei lähtenyt aluksi mitenkään erityisen paljon, vaan alusta lähtien aika tasaisesti. Ekalla viikolla taisi lähteä 700 g.
En laske kaloreita päivittäin. Tein sitä kaksi ekaa viikkoa ja siinä ajassa jo sain aika hyvän näkemyksen siitä että minkälaisia aterioita minun kannattaa syödä ja mihin aikaan päivästä. Koen tuon päivittäisen laskemisen aika turhauttavaksi. Joinain päivinä menee pari sataa kaloria yli tai alle. Jos joku tästä haluaa huomauttaa, että en noudata 1200 kcal dieettiä oikeaoppisesti niin sen voi ihan vapaasti tehdä. jostain syystä ulkopuolisilla on tarvetta huomautella että laihduttaminen on väärin tehty :)
Syön mielestäni tällä hetkellä erittäin hyvin ja monipuolisesti. Olen perehtynyt resepteihin paremmin kuin aikaisemmin ja löytänyt sieltä hyviä vinkkejä. Syön paljon kasviksia, puuroa, salaatteja, munia... lihaa, kalaa ja kanaa valikoidusta. Kiloklubissa olen satunnaisesti arvioinut proteiinin ja hiilareitten suhdetta jne.
Karkeista, leivonnaisista ja herkuista olen kieltäytynyt kokonaan eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa.
Edellinen kirjoittaja kommentoi tuota, että miten saan estettyä ettei kilot tule takaisin. Tuo onkin minulla se suurin ongelma ja eniten töitä on luvassa sitten kun kilot on poistettu. Sorrun helposti herkkuihin ja kaikkeen ylimääräiseen joten minun pitää löytää tuohon kohtuus jatkossa. Varsinaisen ruuan määrän kanssa minulla ei ole ollut koskaan ongelmaa.
Teen tämän ensisijaisesti terveyteni takia, sillä nelikymppisellä naisella ei ole enää niin suuria ulkonäköpaineita. Toki se 70 cm vyötärö houkuttelee edelleen :)
Joku nimimerkkikin pitää keksiä joten olen sitten jatkossa Elsa!
Ahaa, okei. En huomannutkaan tuollaista :D Tärkeitä viestejäpä hyvinkin ;) Mulle tämä laihdutus on tämän hetken ykkösasia, ihan oman terveyteni takia. Jos mulla menee polvet sököksi ja tulee diabetes ym. eipä minusta ole paljon iloa kenellekään..
Nyt alan jo huomaamaan pieniä muutoksia, ennen kivikova pallomaha on muuttunut selluliittisen näköiseksi, eli kroppa on alkanut pikkuhiljaa sulattamaan rasvaa. Rasva kuulemma muuttuu ennen häviämistään pehmeäksi löllöksi.
Oletko Elsa käyttänyt avokadoa? Niitä pitäisi ostaa pöydälle pehmenemään, kuitenkin pari päivää menee ennen kuin ovat syömiskypsiä . Pitää vaan muistaa että se on melkoinen kaloripommi, 198 kcal/100g. Pähkinät on hyviä pienissä määrin, lohi, oliiviöljy, ja itse käytän kalaöljykapseleita, niiden hyvyydestä on tosin tullut vähän ristiriitaista tietoa. Kala pitäisi syödä kalana.
Tsemppiä :) Ap
90,3 Madeleine
taas täällä, pettyneenä. Paino kävi välillä 88:n puolella ja on taas 90,2 eli olen lähtöpisteessä. Syy on kyllä melkein ymmärrettävä :D, olen rasituskiellossa ja sairaslomalla vielä muutaman viikon.
Tyytyväinen olen kyllä olon keventymiseen, vaikka vaaka näyttää muuta. Olen jättänyt pois varsinkin saunaoluet kokonaan. Ruokarytmi on ihan säännöllinen. Vyötärömitta on tänään 93cm, vuoden alussa 99cm. Palaan kertomaan kuulumisia, kun onnistun keventymisessä. Nyt ei suju.
Harmillista, Madeleine, mutta ei kannata masentua. Kyllä ilman liikuntaakin voi laihduttaa. Itselläkin rajallista liikunta tällä hetkellä, polvien takia. Aineenvaihduntaa voi lisätä muullakin tavalla kuin liikkumalla. Liikuttimen sivuilta:
"Ravinnolla on suurin merkitys aineenvaihdunnan tasoon eli nopeuteen, jonka takia ravintoon on kiinnitettävä eniten huomiota. Jos kehossa on edes yhden hivenaineen (esim. rauta) puutostila, ei keho toimi täydellisesti. Tästä syystä on tärkeää syödä monipuolisesti ja ottaa käyttöön jokin hivenaine tai vitamiinivalmiste. Aterioita tulisi päivässä olla vähintään neljä, mutta mieluiten 5-6 sijoitettu 2-3 tunnin välein toisistaan. Jokaisella aterialla tulisi olla proteiinia, vähän hiilihydraatteja ja vähän rasvaa. Pääpaino lautasella tulisi olla lihalla tai kalalla, jonka lisäksi lautasella tulisi olla pieni annos riisiä, pastaa tai perunaa ja paljon vihreää salaattia, johon on laitettu kastikkeeksi oliiviöljyä. Tällainen ateria pitää nälän poissa pitkään ja verensokerin tasaisena, jolloin keho voi hyvin.
Nesteellä on myös iso merkitys aineenvaihdunnan nopeuteen. Jo pelkkä janon tunne suussa hidastaa aineenvaihduntaa jopa 10 %. Tästä syystä nestettä pitää juoda päivässä jatkuvasti ja vähintään 2-3 litraa."
Kannatan kalorien laskemista. Ihan keittiövaa'an ja laskimen kanssa. Energiamäärät löytyy mm. täältä: http://www.fineli.fi/foodlist.php?foodname=A%〈=fi
Itse laskemalla voi olla täysin varma, että syö oikean määrän. Kalorilaskurit ym. on monessa asiassa hiukan summittaisia, ja kuitenkin ruuan joutuu punnitsemaan. Paino kyllä laskee mikäli kalorit pysyy alhaisina. Ap
Sikailuviikonloppu takana. Oli kivaa!!!
Ja sitten taas paluu arkeen...
Mukavaa viikkoa kaikille : )
-Anni
Pelottaa, paniikki, mahaa ihan kipristelee! :D Lähdemme viikonlopuksi reissuun, ja mulla pitää alkaa laittamaan ruokaa tässä, ja punnita ja pakata annokset valmiiksi ja suunnitella tarkkaan mitä pistän suuhuni milläkin kellonlyömällä. Tämä olisi ensimmäinen kerta kun selviän kotiolojen ulkopuolella ilman mässäilyä, turvotusta, painonnousua, morkkista... Mun on todistettava itselleni että pystyn siihen. Nyt hirveä tsemppi päälle minä ja kaikki muutkin! Ap
P.s sunnuntaina tulen kotiin taas himpun verran kevyempänä!
Moi;
Amis sin eka viikko Kiloklubin kanssa sujui hyvin ja paino tippu tasan 2 kg vaikka välillä tuli herkuteltuakin. Eilen tulikin sitten totaalinen repsahdus kun mätin ensin lounaalla jättikokoisen pasta-annoksen ja vielä suklaata päälle. Kyllä huusi kiloklubin neuvontapallukat punaista.
Tänään taas paremmalla onnella. Ja tiistaina selviää miten tuo repsahdus näkyy vaa'alla
Muutamia huomioita joita olen tässä reilun viikon aikana tehnyt:
Olen opetellut juomaan maitoa ja se, motivaatio tai mikä lie on vähentänyt suklaanhimoani.
Yleensä olen tinkinyt rasvasta (ei levitettä leivälle,ei salaatinkastiketta tms) ja nyt kun olen syönyt sitä suositusten mukaisesti, etenkin aamupalalla ja lounaalla, on näläntunne pysynyt paremmin poissa.
Hyvää matkaa ap:lle ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Mulla on nyt viikossa lähtenyt reipas 3kg nutraten ja yhteensä jo 8kg, jes!
Enää kahden kilon päässä se kutosella alkava kymmen, jaksaa jaksaa :)
-S
MOI MÄ OOn 165cm painan 112kg
mä syön nyt päivittäin näin
aamulla pieni pala kananmunaa ja kahvia
välipala syön lopun kanamunasta
lounas on porkkana ja puolikas kurkku
välipala on automaatista jotain
päivällinen on 2 palaa juustoa ja 9 rusinaa
iltapala kahvia
Paljon tos on kalorit oon syäny noi ny 2 viikon ja paino tippu 2kgtästä se lähtee tsempii kaikille.
tarvii pitää pieni tauko nyt.olin kuukauden noin 1000 kalorilla ja 6kiloa lähti..
nostetaan jos joku olisi vielä mukana...
-Elsa-
Voi ap, kuten tuolla alussa taisi joku sanoakin sun dieettisi on liian kova ja aivan epärealistinen. Jos et pärjää punnituilla ruoilla yhtä viikonloppua, miten luulet pärjääväsi lopun elämääsi? Et mitenkään! En tajua muutenkaan miten et muka syönyt noin pitkään aikaan mitään? Oletko kuullut hedelmistä/proteiinipatukoista/pähkinöistä? Noista olisit saanut paljon energiaa ja ne on myös helppo kuljettaa mukana käsilaukussakin.
Amis s tässä moi,
Älä sure ap, elämää tää vaan on ja nyt jatketaan paremmalla onnella. Ja mullakin nuo liian pitkät ruokavälit kostautuu heti mässäilynä ja kiukkuna. Nyt jatketaan taas ja ensi kerralla reissuun mukaan helppoja välipaloja ettei nälkä kasva liian suureksi.
Mulla paino tippuu hitaasti, mutta varmasti. Ehkäpä vähän liiankin hitaasti mun makuun ja olen jo ollut vähällä sortua johonkin nopeampaan konstiin näin alkuun, esim nutraukseen. Toisaalta vuosien varrella nämä kilot ovat tulleetkin joten eivät ne voi parissa viikossa häipyäkään.
Ja olen jo luvannut viedä itseni vaateostoksille tai kosmetologille kun vaaka näyttää 7 kg vähemmän kuin alussa.
Ihana auringonpaiste ulkona, on ihan pakko lähteä ulkoilemaan
Amis s
Mä aloitin Jutan GoFatGon 2vko sitten ja nyt o lähteny 3kg.Aloituspaino tasan 80. (171cm) Hyvin jaksaa. Tavoite olis 65, mutta katotaan miten käy. :) En ota turhia paineita, mutta kesään mennessä olis tarkotus olla kuosissa.
Karin