Onko Stokke-rattaat jonkun mielestä muka tyylikkäät?
Kaupungilla on tullut nyt vastaan parit Stokke-merkkiset lastenvaunut. Ihan hirveän näköiset! Aivan kuin joku työntelisi jotain toimistotuolia ympäri katuja.
Onko tuo nyt jotain uusinta hottia, kun en ole ikinä aikaisemmin nähnyt sen mallisia rattaita? Pitääkö joku Stokke-rattaita tyylikkäinä?
Kommentit (31)
ja ostaisin, jos vaan olisi varaa. Ankeita nää perinteiset hyökkäysvaunut. Stokken vaunut näyttää tosi käteviltä ja lapselle hauskoilta, kun saa istua niin ylhäällä.
Huvittavan näköistä kun meillä päin yksi mamma yritti puskea sellaista "toimistotuolia" lumihangessa ja -pyryssä eteenpäin. :D
kerran autoin tämmöiset junaan. Totesin äipälle että hirvittää,että vauva tipahtaa niistä
kerran autoin tämmöiset junaan. Totesin äipälle että hirvittää,että vauva tipahtaa niistä
Rattaissa on 5-pistevyöt.
Tosi hyvät, ei vie tilaa eteisessä, auton takaluukussa eikä kyllä kaupassakaan. Kääntyvät pienessä tilassa ja istuinosan saa nukkuma-asentoon, varsin hyvään sellaiseen. Paksut pehmusteet, paljon säätöjä.
Vanha juttuhan nuo jo on, norjalaiset ovat keksineet paljon muutakin.
Eivät yleistyneet kun Suomen markkinoille tullessaan olivat tosi kalliit, nykyisin keskihintaiset. Ainoa haittapuoli on tuo lumessa liikkuminen, mutta meillä ainakin käytettiin pelkkinä kauppakärryinä ja kesällä enemmän. Vaunuttelu ei kiinnostanut muutenkaan, ja hissiinkin nuo mahtuivat normirattaita/vaunuja paremmin.
ja ostaisin, jos vaan olisi varaa. Ankeita nää perinteiset hyökkäysvaunut. Stokken vaunut näyttää tosi käteviltä ja lapselle hauskoilta, kun saa istua niin ylhäällä.
Lapsi viihtyy noissa tosi hyvin kun näkee omalta paikaltaan muutakin kuin ihmisten persuuksia. Ja tuo korkeussäätö on ihan huippu, aina sopivalla korkeudella.
Kahvilassa/ravintolassa toimii mainiosti omana tuolina, eli sen alle puolivuotiaankin kanssa pääsi ulos syömään. Rattaat oli niin pienet, että ne mahtuivat aina jonkun pöydän päähän.
nyt on ihan tottumuskysymys; meillä suurin osa käyttää emmaljungia tai muita vastaavia hyökkäysvaunuja. Ei nekään nyt niin kauniita ja design-palkinnon arvoisia ole, jos vähän tarkemmin mietitte. Paremmin varmasti toimivat lumihangessa eikä joka suuntaan leveät vaunut/rattaat kaadu yhtä herkästi kuin korkeat ja kapeat.
on myös tarvekysymys. Suurin osa äideistä varmaan käyttää vaunuja kauppakamojen kuljetteluun, joten perinteiset toimivat silloin paremmin.
Me käytettiin kauppakassipalvelua (ostokset ovelle) ja kaupunkiin mennessä ajettiin suoraan parkkihalliin (Helsinki). Tuossa käytössä olivat ihan ylivedot. :-)
Ja kaatumaan noita ei kyllä normaalivoimin saa, ellei tahallaan kaada. Sen verran hyvin on painopiste mietitty. :-D
niitä tahallaan tönijöitäkin riittää ihan tarpeeksi, mutta kaatuu ne halpommin lumihangessa. Testiradalla voit käydä erilaisia kokeilemassa, jos epäilyttää.
niitä tahallaan tönijöitäkin riittää ihan tarpeeksi, mutta kaatuu ne halpommin lumihangessa. Testiradalla voit käydä erilaisia kokeilemassa, jos epäilyttää.
Kun ei ne ole siihen edes tarkoitettu? Tai no, niillä vaunusuksilla menis nuokin ketterästi kuin maastorenkaat.
Missä kaupungissa on tahallaan vaunuja töniviä ihmisiä, siis niin voimakkaasti töniviä, että vaunut kaatuu? :-O Olen ikäni asunut Helsingissä enkä ole moiseen ilmiöön vielä törmännyt.
tosi käteviltä. Tuollaisilla olisi ilo mennä esim. kaupasssa. Mulla on Brio Kombit, koska asutaan maalla ja tiet on hiekkateitä jne, mutta ei näillä tosiaan lähdetä liikenteeseen... Tuntuvatkin kauhean isoilta-
Bumbleride on hyvät
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0071GPAZQ/ref=sr_1_6?ie=UTF8&tag=we…
Tulee reilussa viikossa, kuluitta.
En ota kantaa ulkonäköön, kun makuasioista ei voi kiistellä. Ostettiin kyseiset rattaat käytettynä, koska saatiin ne normaalien lastenvaunujen hinnalla ja ajateltiin, että niiden on pakko olla hyvät, kun alkuperäinen hinta on niin kallis. Nyt vaunut/rattaat ovat olleet 5 kuukautta käytössä ja ne ovat ihan parhaat. niidn kanssa on helppo liikkua, ne kääntyvät hyvin ja ovat todella kevyet työntää. Olen kokeillut tuttavien vaunuja ja huhuh, miten raskaita ja huonosti kääntyviä muut vaunut ovat. Lisäksi istuinosaa on helppo säätää oikealle korkuudelle ja tasolle. Säilytystilaa on myös kivasti ja en osaa sanoa vaunuista mitään huonoa. Parhaimmat vaunut, mitä tiedän ja suosittelen lämpimästi!
Täällä Belgiassa Stokket ja Bugaboot yms. on yleisimmät rattaat. Emmaljungiakin näkyy, mutta pikemminkin niitä katsotaan, että huhhuh minkä näköiset. :) Kulttuurit ovat erilaiset, ilmastot ovat erilaiset jne. Miksi sillä on niin paljon väliä, mitä muut ovat SINUN rattaistasi mieltä?
Parhaat vaunut myynnissä, mutta kalliit.
Tarkoitettu pitkälle äidelle. Haluan just sen takia vaihtaa mun Emmaljungan vaunut Stokkeen. Emmaljungan istuin on liian matala, vaan Stokkeen on tarpeeks korkealla
:Dddddd herraisä minkä näköset.......
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 10:28"]
Stokket on aivat loistavat kapungissa asuville! Lapsi viihtyy ja tosiaan esim. syöttötuolista ei tarvitse huolehtia kahviloissa ja ravintoloissa, kun istuinosan korkeutta ja istuinkulmaa sekä työntöaisaa saa helposti ja nopeasti säädettyä. Toimineet hyvin niin kesällä kuin talvella ja kaupunkien pienet hissit, bussit tai ratikat ei tuota ongelmia niinkuin olen nähnyt monille suurille Suomessa paljon käytetyille vaunuille tuottavan. Pyörän laakerit on tosi hyvät ja ilman mitään vaivaa pyörii eteenpäin ja kääntyy pienellä säteellä. Kauppatavaraakin mahtuu etuosan isoon kassiin aika paljon (en itse ainakaan jaksaisi kuljettaa paljon isompaa määrää missään vaunuissa). Lisäksi kassiin pääsee helpomin käsiksi kuin vaunujen pohjalla olevaan isoonkaan koriin. Hoitolaukulle on erilliset koukut ja hoitotarvikkeet ovat siten aina helposti saatavilla vaunujen työntöpuolella. Vaunujen hankintaa harkitsevien ei kannata jättää näitä Suomessa erikoisennäköisi kutsuttuja vaunuja ostamatta irvailun pelossa, itse olen saanut aivan hurjasti kehuja vaunuista niillä liikuessani. Keski-Euroopassa Stokke ja Bugaboo on vallitsevat merkit - siellä moni ei työnnä niin isoja ja kolhonnäköisiä vaunuja kuin mitä Suomessa useimmiten näkee. Toki niitä isoja vaunuja tarvitaan jos asuu ja kärryttelee maalla!
[/quote]
Komppi tälle. Juuri tämän vuoksi mekin Stokket esikoiselle ostettiin, eikä olla petytty. Irvailijoita riittää joka lähtöön, mutta kuka nyt jättäisi toimivat vaunut sen vuoksi ostamatta? Täysin järjettömiä ihmisiä, jos näin tekevät.
On. Mun mielestä ne Suomessa yleisesti käytössä olevat isot tankkivaunut (emmaljunga jne.) näyttää ihan kauhealta, kun on tottunut näppäriin kaupunkivaunuihin vähälumisemmassa euroopassa. Valitettavasti luminen talvi asettaa ihan omat vaatimuksensa vaunuille, ja sen ison emmaljungan käytännöllisyys painaa varmaan vaakakupissa enemmän kuin vaunujen ulkonäkö. Kaupunkikäytössä noi stokket kuitenkin on ihan ihanat.
Karmean näköiset. Lapsi istua jäkittää niissä kun kuningas valtaistuimessaan, eli siinä toimistotuolissa.
Olen huomannut että nämä Stokke-mammat ovat yleensä vähän keskivertoa vanhempia. Liekö jo selkävaivoja kun ei pysty normitasolle kumartumaan