Onko Stokke-rattaat jonkun mielestä muka tyylikkäät?
Kaupungilla on tullut nyt vastaan parit Stokke-merkkiset lastenvaunut. Ihan hirveän näköiset! Aivan kuin joku työntelisi jotain toimistotuolia ympäri katuja.
Onko tuo nyt jotain uusinta hottia, kun en ole ikinä aikaisemmin nähnyt sen mallisia rattaita? Pitääkö joku Stokke-rattaita tyylikkäinä?
Kommentit (31)
Stokket on ihan parhaat! Käytetty kesät talvet 2 mukulalla, ei mitään ongelmaa. Tasapaino pysyy ja hengessa pääsee ja hienot ovat, toisin kuin ne norsun kokoiset ällöt Emmaljungat. Saanut monia designpalkintoja. Nuoret ja modernit! Kyllä Norjalaiset osaa
Kaupunkikäytössä aivan ehdottomat! Pystyy kääntelemään ahtaissakin väleissä. Tämä on myös muiden huomioon ottamista! Mikään ei ole niin itsekästä kuin tunkea niillä maastoauton kokosilla kirppisrattailla pikkuputiikkeihin ym. Myönnän, että eivät parhaat mahdolliset talvikäyttöön, mutta sitä varten meillä onkin eri vaunut.
Ehkä niitä siksi näkyy vanhemmilla äideillä koska nuorilla ei ole niihin varaa?
Meillä stokke vaunut olleet kaupunkikäytössä nyt molemmilla lapsilla. Kesät talvet ollaan niitä käytetty ilman ongelmia. Kunnon lumisotkussa mitkä tahansa vaunut on haastavat, oli mammuttivaunut tai nämä Stokken vaunut. Se täytyy kyllä sanoa, että stokket ovat todella kätevät talvella kyllä sillä tavalla, kun laittaa ne 2 pyöräisiksi, jos on todella paljon lunta. Varsinkin kaupunkikäyttöön ihan ykkösvaunut, pienet ja kätevät, kauniit ja sirot, helppo käyttää ahtaissa tiloissa, kaupoissa, hisseissa, ravintoloissa ja kahviloissa.... Mun mielestä stokket on pirun tyylikkäät ja hienosti muotoillut. Ikinä en ole eds ajatellut, että joku voisi edes pitäisi niitä rumina...Ne on kamalia ne jyrävaunut, yäk. Jotkut ovat kyselleet, onko kannattaako hankkia ja onko säilytystilaa tarpeeksi. Kannattaa ehdottomasti hankkia! Säilytystilaa ON TODELLAKIN tarpeeksi (sekä vauvan tarvikkeille että ruokakasseille y.m), ellet ole himoshoppaaja, joka tarvitsee ostoskärryn vaunujen tilalle!
Joo Stokket on tosi tyylikkään näköset ja design. Muut vaunut näyttää halvoilta ja tosi rumilta, ei ollenkaan linjakkailta ja kaikennäköstä ylimäärästä vauvalaukkua ja muuta rumaa pursuaa sieltä sun täältä. Liian isot on siis rumat ja kömpelön näköset. Tosin itse täytyy varmaan tyytyä rumempiin, kun Stokket niin kalliit.
Mun silmää eivät hivele. Mielestäni Bugaboot on kaikkein parhaan näköiset sekä Emmaljungan uudet(ajatuskatko, en muista mallin nimeä, mutta ne yhtä pienet kuin Bugikset...).
Stokket näyttää huterilta ja jotenkin turhan futuristisilta, ihan kun käyttötarkoitus olisi unohtunut ja design ajanut ohi....
MUTTA, itse olen lyhyt, voisin kuvitella, että Bugiksien kanssa pitkillä mammoilla on selkä kipeänä...
Meillä nuo xploryt ja ovat mielestäni aivan erinomaiset kaupunkivaunut! Mahtuvat hyvin sedan-mallisen auton takakonttiin (mikä oli tosi iso plussa kun farkkuun emme halunneet vaihtaa) sekä kotimme eteiseen. Turvakaukalo oli tosi kätevä kun sen pystyi liittämään suoraan runkoon ilman mitään adaptereita, helppo esim. kauppareissuilla. Nyt ratasosa käytössä ja pari kertaa perinteisiä rattaita mummolassa kokeilleena olen niiiin tyytyväinen että näissä meidän rattaissa pystyy säätämään tuota istuinosan korkeutta ja saamaan vauva ylös sieltä maantasosta.
Makuasioista voi toki kiistellä, mutta ovat oikeasti hyvin mietittyä ja palkittua muotoilua, ja ovat minusta ylivoimaisesti tyylikkäimmän näköiset vaunut mitä olen nähnyt. Perinteisen näköiset möhkäleet eivät kiinnostaneet minua ollenkaan.
Stokket on aivat loistavat kapungissa asuville! Lapsi viihtyy ja tosiaan esim. syöttötuolista ei tarvitse huolehtia kahviloissa ja ravintoloissa, kun istuinosan korkeutta ja istuinkulmaa sekä työntöaisaa saa helposti ja nopeasti säädettyä. Toimineet hyvin niin kesällä kuin talvella ja kaupunkien pienet hissit, bussit tai ratikat ei tuota ongelmia niinkuin olen nähnyt monille suurille Suomessa paljon käytetyille vaunuille tuottavan. Pyörän laakerit on tosi hyvät ja ilman mitään vaivaa pyörii eteenpäin ja kääntyy pienellä säteellä. Kauppatavaraakin mahtuu etuosan isoon kassiin aika paljon (en itse ainakaan jaksaisi kuljettaa paljon isompaa määrää missään vaunuissa). Lisäksi kassiin pääsee helpomin käsiksi kuin vaunujen pohjalla olevaan isoonkaan koriin. Hoitolaukulle on erilliset koukut ja hoitotarvikkeet ovat siten aina helposti saatavilla vaunujen työntöpuolella. Vaunujen hankintaa harkitsevien ei kannata jättää näitä Suomessa erikoisennäköisi kutsuttuja vaunuja ostamatta irvailun pelossa, itse olen saanut aivan hurjasti kehuja vaunuista niillä liikuessani. Keski-Euroopassa Stokke ja Bugaboo on vallitsevat merkit - siellä moni ei työnnä niin isoja ja kolhonnäköisiä vaunuja kuin mitä Suomessa useimmiten näkee. Toki niitä isoja vaunuja tarvitaan jos asuu ja kärryttelee maalla!
Mekin ostettiin käytettyinä toiselle tulokkaalle kun aluksi epäilytti hieman, eikä viitsinyt täyttä summaa uusista maksaa. Esikoisella oli Hartonit ja täytyy kyllä sanoa, että parempia vaunuja kuin Stokke täytyy etsiä! Miten sitä on pärjännyt noiden jättiläisvaunujen kanssa joskus....aivan naurettavaa väittää, että ovat epäkäytännölliset. Jokainen joka kyseisiä vaunuja on työntänyt määrtää niiden käytönnöllisyyden ja laadun päälle. Kannattaa ehkä kokeilla, ennen kuin alkaa huutelemaan ja arvostelemaan. Eikä ole mielestäni yhtään rumat, päinvastoin. Niistä tulee mieleen nuorekas cityäiti, joka arvostaa modernia muotoilua ja käytännöllisyyttä!