Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen tuon 16v. teinipojan kanssa, aamupalan syömisestä

Vierailija
01.02.2013 |

Poika ei vain kertakaikkiaan saa aamuisin yhtään mitään alas ja se sitten näkyy jaksamisessa koulussa.

Opettaja on ihan helisemässä ja niin minäkin. Kaikkea mahdollista olen yrittänyt, ostaa pojan mieliaamupalaa, laittaa evästä mukaan, antaa rahaa että ostaa jotakin syötävää (menee karkkiin, ei hyvä vaihtoehto)

Väkisinkö pitää alkaa tuota aamuisin syöttämään?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mitään aamuisin menemään alas.

Vierailija
2/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se aina aamulla maistu. Jos kuitenkin syö illalla kunnolla niin nou hätä. Anna jotain kunnollista täysmehua aamuisin ja osta mukaan vaikka välipalapatukoita (niitä terveellisiä). Kouluruoka on kuitenkin jo yleensä ennen puoltapäivää joten siihen asti pärjää nesteytykselläkin.

Toinen ongelma on tietenkin se että käyttää rahat toisin kuin sovittu. Siihen en osaa neuvoja antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehosekoittimeen tyrnimarjamuroja tai vehnänalkoita, pakastemansikkaa, -punaherukkaa ja -mustikkaa, tuoretta banaania, viinirypäleitä ja täysmaitoa, välillä myös rasvaista luonnonjugurttia. Nestemäistä d-vitamiinia sekaan reilu annos.

Sitten isot lasilliset joka jätkälle sänkyyn. Kyllä uppoaa! Osa käy sitten vielä vetämässä leipää ruokapöydässä, osa ei viitsi.

Vierailija
4/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehosekoittimeen tyrnimarjamuroja tai vehnänalkoita, pakastemansikkaa, -punaherukkaa ja -mustikkaa, tuoretta banaania, viinirypäleitä ja täysmaitoa, välillä myös rasvaista luonnonjugurttia. Nestemäistä d-vitamiinia sekaan reilu annos.

Sitten isot lasilliset joka jätkälle sänkyyn. Kyllä uppoaa! Osa käy sitten vielä vetämässä leipää ruokapöydässä, osa ei viitsi.

Tätä kokeillaan meillä heti maanantaina. Kiitos :)

Hauskaa viikonloppua

Vierailija
5/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen teinipojan kanssa!

Maustamatonta jugurttia, luomumaitoa, banaania, marjoja, pari pähkinää ja sur sur sur.

Vierailija
6/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö tai on syömättä, oma on asiansa. Myös karkinsyönti. Ei tuonikäistä enää voi paapoa kuin eskarilaista. Anna olla syömäti, äläkä puhu mitään - kyllä se parin kuukauden sisään tajuaa itse, kun jätät sen jankuttamisen, jota vastaan sen on pakko taistella.

terveisin 15-vuotiaan äiti.

Vierailija
7/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan sänkyyn passaus! Voi vittu, ei tartte paljoa miettiä, miksi se nainen on se, jolta niitä voileipiä edelleen pyydetään.

Kasvattakaa ne kakarat, ettei tarvi puolisoiden kärsiä. Ei ihminen siihen kuole, jos ei aamiaista saa.

Vierailija
8/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan sänkyyn passaus! Voi vittu, ei tartte paljoa miettiä, miksi se nainen on se, jolta niitä voileipiä edelleen pyydetään.

Kasvattakaa ne kakarat, ettei tarvi puolisoiden kärsiä. Ei ihminen siihen kuole, jos ei aamiaista saa.

Ei tuo tarkoita sitä, että joka asiassa äiti toimii näin. Katso miltu tuntuu kun opettaja "vaahtoaa" aamupalasta ja koita saada toinen syömään.

Mikä idiootti olet!!!

Vierailija
9/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehosekoittimeen tyrnimarjamuroja tai vehnänalkoita, pakastemansikkaa, -punaherukkaa ja -mustikkaa, tuoretta banaania, viinirypäleitä ja täysmaitoa, välillä myös rasvaista luonnonjugurttia. Nestemäistä d-vitamiinia sekaan reilu annos. Sitten isot lasilliset joka jätkälle sänkyyn. Kyllä uppoaa! Osa käy sitten vielä vetämässä leipää ruokapöydässä, osa ei viitsi.

että ihan sänkyyn passaus! Voi vittu, ei tartte paljoa miettiä, miksi se nainen on se, jolta niitä voileipiä edelleen pyydetään. Kasvattakaa ne kakarat, ettei tarvi puolisoiden kärsiä. Ei ihminen siihen kuole, jos ei aamiaista saa.

Rakkaus kun ei ole pelkkiä sanoja, vaan myös tekoja.

Minä leivon joka lauantai hiivaleipää, koska lapseni siitä pitävät. Leipää saisi kaupastakin helpommalla, mutta ei tätä, joka maistuu kotitekoiselta (koska on kotitekoista). Voisin sanoa teineille, että menkää itse ostamaan, mutta koska rakastan heitä, leivon. Voisin viedä viikolla aamupalan vuoteeseen, jos tietäisin sen ilahduttavan. Vastavuoroisesti meillä ei loju roskapusseja nurkissa, koska lapset minua ilahduttaakseen vievät ne roskikseen.

Vierailija
10/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen samanlainen, en kerta kaikkiaan pysty syömään mitään ensimmäiseen tuntiin kun olen herännyt. Laita muutama sellainen välipalakeksi mukaan laukkuun, niitä on sen miljoonaa erilaista, syö ne kun pystyy. Ja lounas sitten koulussa. Mutta olisikohan hyvä nukkua vähän pidempiä öitäkin, jos noin väsynyt on aamuisin? En usko että se johtuu ruuan puutteesta vaan ihan unen puutteesta.

Vierailija
11/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi hiiltyä siitä, että äiti ajattelee lapsensa parasta? aivan sama, onko lapsi 1 vai 51 v, se on äidin tehtävä eikä kuulu muille äideille, jotka on potkimassa jälkikasvuaan 16 v himasta pihalle.

lapset rule!

Vierailija
12/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuonikäinen osaa jo itse aamupalansa väsätä. Sitäpaitsi en usko koulunongelmien johtuvan aamupalan syömättömyydestä, taustalla voi olla jotain muuta: kiusaamista, masennusta, pelaako/valvooko öisin, liikkuuko, onko terveysongelmia?

Vierailija
13/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä herran tähden joka-aamuisena tapana pidä vuoteeseen tarjoilua. Tää ei voi olla totta.

Vierailija
14/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on aika pöyristyttvä ajatus että äityli kantaa teinipojilleen aamiaisen sänkyyn!

Eikö niille smoothie kelpaa jos se ei tule sänkyyn passattuna?

itse olen samanlainen, en kerta kaikkiaan pysty syömään mitään ensimmäiseen tuntiin kun olen herännyt. Laita muutama sellainen välipalakeksi mukaan laukkuun, niitä on sen miljoonaa erilaista, syö ne kun pystyy. Ja lounas sitten koulussa. Mutta olisikohan hyvä nukkua vähän pidempiä öitäkin, jos noin väsynyt on aamuisin? En usko että se johtuu ruuan puutteesta vaan ihan unen puutteesta.

Vierailija
15/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini laittoi minulle aamiaisen pöytään vielä lukiossakin - mä kun jouduin lähtemään maalta kaupunkiin linja-autolla sellaiseen aikaan, että työssäkäyvä äitikin oli vielä kotona. Itselläni on sellaiset työajat, että voin laittaa pojalleni aamiaisen pöytää. Ja jonkun kerran vuodessa tai kuukaudessa viedä jopa sänkyynkin, mutta ei siitä nyt ihan jokapäiväiseksi ratkaisuksi ole.

Varsinkin kun ongelma itse asiassa ei ole se, ettei lapsi viitsisi syödä, vaan se, että lapsi haluaa nukkua. Ei se syömätön aamiainen siellä yöpöäydällä ole yhtään sen hyödyllisempi kuin pöydällä tai jääkaapissakaan. Jos ja kun uni on tärkeämpää, se on tärkeämpää. Muistan vauva-ajalta...

Toinen vielä suurempi ongelma on tietysti se, että jankuttaa se äiti mistä hyvänsä, teini-ikäisen täytyy vastustaa sitä. Ja hän tekee sen. Niinpä jos äiti jankuttaa aamiaisen syömisestä, sitä vastustetaan ja siitä luiskahdetaan joka välissä. Samoin läksyjen teosta, pitkien kalsareiden käytöstä, ja niin edelleen. mistä vain alat jankuttaa, sitä lapsi alkaa vastustaa. Älä siis jankuta niistä asioista, joista tiedät, että nuori on jo oikeasti kykenevä huolehtimaan ja joissa pieni lipsunta ei oikeasti kaada maailmaa. Muutama viikko nälkäisiä aamuja ei tapa lasta eikä opetttajaakaan. Sitten hän oppiikin jo itse ja kun olet hiljaa, mitään vastustettavaakaan ei ole, joten hän syö koska itse pitää sitä järkevänä.

Toki sinne jääkaappiin kannattaa hankkia jotain nopeasti mukaan kaapattavaa, mahdollisesti bussissa tai koulun rappusissa syötävää - omenoita, pikkupurkkeja smoothieita tai välipalajuomia tms. Mitään voileipiä ne eivät siellä koululla syö, eikä niihin siellä ole aikaakaan. Eikä bussikuskitkaan tykkää, jos niitä syödään bussissa. Mopoilijat tai pyöräilijät taas ei matkalla pysty syömään kun käsiä tarvitaan muuhun.

Vierailija
16/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 v kasvaa viikset

17 v voikin jo perustaa levyseppähitsaajamiesmän perheen

Vierailija
17/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuonikäinen osaa jo itse aamupalansa väsätä. Sitäpaitsi en usko koulunongelmien johtuvan aamupalan syömättömyydestä, taustalla voi olla jotain muuta: kiusaamista, masennusta, pelaako/valvooko öisin, liikkuuko, onko terveysongelmia?

jos ajattelee samoin kaikessa, niin eikö se teini osaa pestä pyykkinsä, laittaa muutenkin ruokansa jne. Samoin osaa varmaan perheen mieskin, joten jokainen eläkööt kuin olisi sinkku. Ei keitellä aamulla kahvia kuin itselle, ei osteta ruokaa kuin itselle (ja rasian päälle oma nimi, ettei muut sitä ota), lehden saa lukea vain tilaaja, nettiyhteytenä jokaisella oma mokkula jne.

Miksi turhaan välittää perheenjäsenistään ja etenkin miksi näyttää sitä?

Vierailija
18/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaalleni aina aamiainen oikein maistuisi ja syynä on nimenomaan se, että on valvonut liian pitkään ja aamulla on sitten töttöröö. Huomaa kyllä asian itsekin ja yrittää taas jonkin aikaa mennä aikaisemmin nukkumaan.

Sänkyyn en tarjoile mitään, mutta joskus takkuisen aamun pelastuksena pojalle ovat olleet valmiit maitokahvijuomat. Sopivat äidillekin...

Vierailija
19/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

munia ja pekonia, munakasta, täytettyä croissanttia, muroja, smoothieta jne

meidän teini ei halua syödä aamulla leipää, joten teen jotain ylläolevaa aina. kun ei syö koulussakaan kun siellä on niin kamalaa ruokaa

Vierailija
20/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelee samoin kaikessa, niin eikö se teini osaa pestä pyykkinsä, laittaa muutenkin ruokansa jne. Samoin osaa varmaan perheen mieskin, joten jokainen eläkööt kuin olisi sinkku. Ei keitellä aamulla kahvia kuin itselle, ei osteta ruokaa kuin itselle (ja rasian päälle oma nimi, ettei muut sitä ota), lehden saa lukea vain tilaaja, nettiyhteytenä jokaisella oma mokkula jne. Miksi turhaan välittää perheenjäsenistään ja etenkin miksi näyttää sitä?

Myös pyykinpesua ja ruoanlaittoa on joutunut meillä opettelmaan. Toki meillä esim. viikonloppuina tehdään koko perheelle puuroa tai munakasta, mutta minusta menee passaamiseksi, jos joka aamu kannetaan sapuskat sänkyyn ja siihen en ryhtyisi. Sitäpaitsi olen töihin matkalla kun meidän nuoriso herää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi