Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen tuon 16v. teinipojan kanssa, aamupalan syömisestä

Vierailija
01.02.2013 |

Poika ei vain kertakaikkiaan saa aamuisin yhtään mitään alas ja se sitten näkyy jaksamisessa koulussa.

Opettaja on ihan helisemässä ja niin minäkin. Kaikkea mahdollista olen yrittänyt, ostaa pojan mieliaamupalaa, laittaa evästä mukaan, antaa rahaa että ostaa jotakin syötävää (menee karkkiin, ei hyvä vaihtoehto)

Väkisinkö pitää alkaa tuota aamuisin syöttämään?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä herran tähden joka-aamuisena tapana pidä vuoteeseen tarjoilua. Tää ei voi olla totta.

Toivoisin, että ne äidit, jotka sallivat teinin notkua koneella yötä myöten hillua kaupungissa kännissä, häiriköidä kavereiden kanssa eivät olisi totta. Veikkaan, että niille pojille ei smoothieta kanneta sänkyyn, mutta tuskin ne pojat myöskään osallistuu kodin töihin tai auttavat äitiään. Meillä mies pitää tapanaan tankata auto, minun ei sitä tarvi tehdä. Minä pidän tapanani pestä hänen pyykkinsä. Teenkö jotain väärin?

Vierailija
42/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin. unohtu oma vinkkini kertoa: unohda se aamupalasta lässyttäminen ja opeta pojallesi miten oppitunnilla tulee käyttäytyä (luultavasti liian myöhäistä)!

-19v tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö koskaan aamupalaa. Tai syön, jos olen ollut hereillä ensin tunnin tai puolitoista. Silloinkin aamupalana mieluiten jotain suhteellisen nestemäistä kuten mysliä, jogurttia/rahkaa hedelmillä tai marjoilla, velliä tai smoothie. Leipä on kamalin aamupala mitä voin kuvitella väsyneenä.

Minulla vaan herääminen kestää kauan, enkä ole mikään aamuihminen. Lukiossa ruoka oli jo 10:20, joten menin kouluun tyhjin vatsoin, kun ruoka oli aamupalan aikaan. Yliopistolla kävin aamuluennoilla ja tulin kotiin aamupalalle.

Suosittelisin aamupalalle siis jotain nestemäistä mikä menee syömättä alas. Evääksi hedelmiä, pähkinöitä ja vaikka tuoremehua.

Vierailija
44/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kyllä liikkuu, ihailtavan paljon ja harrastaa intohimoisesti lajiaan. Ruoka on monipuolista ja sitä on riittävästi.

Aamuisin laitan syötävät valmiiksi, teen puuroa, paistan croisantteja taikka lihapiirakoita, löytyy ruisleipää ja erilaisia leikkeleitä ja juustoa, lisäksi ottaa monivitamiinitablentin.

Toinen ei vain syö, joskus näykkäsee pienen palan.

Oon ollut ihan ihmeissäni tän aamupalan takia. Opettaja on ottanut tämän asian lempiasiakseen, ja suorastaan lynkkaa sillä asialla. Tuntuu, että muutenkin katsoo nenän vartta pitkin kun poika on jopo-luokalla ja tietenkin siihen on syy.

Poika on onneksi tyytyvväinen, huumorintajuinen ja kuitenkin pärjää siellä koulussa ihan hyvin.

Vierailija
45/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jo 35v. Aamulla ei vaan maistu. Mutta juon kuiten lasin piimää kahvin lisäksi, parempi sekin kuin ei mitään. Smoothie vois mennä ton ikäisellä myös. Kaikki ei vaan saata syödä aamulla, mua ainakin oksettaakin ajatus kiinteästä ruosta aamulla. Hyvin olen menestynyt koulussa siitä huolimatta.

Vierailija
46/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin. unohtu oma vinkkini kertoa: unohda se aamupalasta lässyttäminen ja opeta pojallesi miten oppitunnilla tulee käyttäytyä (luultavasti liian myöhäistä)!

-19v tyttö

Vierailija
47/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin itsekin nuorena 85% (ja enemmänkin) 16-vuotiaista nuorista käy ryyppäämässä. ei se tarkoita, että ne eivät voisi kotitöissä autella tai olla ihan normaaleja?

veikkaan, että sunkin lapset käy välillä "yökylässä kavereillaan" (=tod näk ryyppäämässä), vaikka ootkin hyvät smoothiet tehnyt aamupalaksi?

-19v. tyttö

Vierailija
48/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä hävennyt silmät päästä, jos äiti olis mulle aamupalan tehnyt, kun olin 16v! Onneksi äiti lopetti aamupalan tekemisen, kun olin 7v ja sanoin suoraan, että mä osaan ihan itsekin, en ole enää mikään vauva. Osaan muuten kuoria perunatkin ja solmia kengännauhat ihan itse.

Ja sit äidit miettii, miten se meijän Nico-Petteri ei osaakaan yhtään mitään kun muuttaa omaan kotiin.

Onneksi ei ole mun miestäkään passattu, osaa ihan itse tehdä leivän ja pyyhkiä perseensä, ei tarvitse passata.

Meilläkin rakkaus mitataan kyllä ihan muulla tavalla, kun passaamisella. Ainoo tapaus, milloin vien lapselle aamupalan sänkyyn, on se, että lapsi on oikeasti tosi kipeä. Muuten kyllä osaa nuo lapset tulla ihan itse keittiöön syömään tuoreet sämpylät, puurot yms.

Vierailija
49/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisesti ajankohtaisempaa kokemusta koulumaailmasta kuin sinulla.

sanon vielä tämän: se että nuori joskus käyttäytyy epäasiallisesti tunnilla, on ihan normaalia. nykyään se on oikeastaan jopa normi. hauskaa tässä on se, että huono käytös pistetään aamupalan syömättömyyden piikkiin!

ps. olen tietoinen provoisoivasta kirjoitustyylistäni.

Vierailija
50/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jäi näemmä lainaukset noista viesteistä puuttumaan :D

-19v tyttö

Vierailija
51/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin itsekin nuorena 85% (ja enemmänkin) 16-vuotiaista nuorista käy ryyppäämässä. ei se tarkoita, että ne eivät voisi kotitöissä autella tai olla ihan normaaleja?

veikkaan, että sunkin lapset käy välillä "yökylässä kavereillaan" (=tod näk ryyppäämässä), vaikka ootkin hyvät smoothiet tehnyt aamupalaksi?

-19v. tyttö

Vierailija
52/52 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-19v. tyttö

pian 20, mutta ajattelin pitäytyä teinimäisissä naiiveissa mielipiteissäni ikuisesti;)