Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko eri amk:n arvostuksessa eroja (pk-seutu)?

Vierailija
07.12.2005 |

eli onko esim. Heliasta ja Evtekistä valmistuneet tradenomit yhtä paljon/vähän arvostettuja? Mitkä ovat parhaat ja huonoimmat amk:t?

t. täydennys/aikuisopiskelijaksi aikova

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudulla Helian tradenomit ovat arvostetuimpia, sen jälkeen sitten tulee Evtek (Mercuria business school), sitten Haaga ja huonoimpana Laurea. Eron näkee mm valmistuneiden tradenomien palkkataulukoista, Heliasta valmistuneet tienaavat eniten. Mutta kyllä se koulunkäyntikin on Heliassa rankempaa ja vaativampaa kuin esim Laureassa.

Vierailija
2/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heliassa ja Laureassa. En tehnyt Helian opintojaksoilla yhtään enempää työtä kuin Laureankaan ja arvosanat olivat täysin samat. Olisikohan imagomarkkinoinnilla jotakin tekemistä näennäisen " paremmuuden" kanssa, työtä kun ei Heliassa pidä tehdä yhtään enempää kuin Laureassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen Heliassa, mutta ihan eri toimipisteessä, joten en oikein osaa sanoa mitään. Tietysti voin kommentoida sellaisen itsestäänselvyyden, että tosi paljonhan vaativuus on ihan kurssin vetäjästä (opettajasta) kiinni. Oma suuntautuminen ja ainevalinnat vaikuttavat myös. Jokaisessa koulussa on varmaan ne pilipaliopettajat ja pilipalikurssit.

Mä en jaksa uskoa, että niin hirveän suurta eroa on pk-seudun opinahjoissa (toivon niin)!

Täydennysopiskelijana opinnot ovat vähän erilaisia kuin päiväopiskelijalla (vähemmän läsnäoloa ja sitten " yleensä" vähemmän työelämälähtöisiä kursseja). Jos nyt hakisin opiskelemaan, ottaisin selvää millaiset yhteydet oppilaitoksella on tähän itse alan kenttään ja millaiset koulutukset opettajilla on.

Minä en esim arvosta sitä, että oppilaitos palkkaa suoraan opettajiksi itse kouluttamiaan opiskelijoita. En oikein näe, mitä annettavaa heillä opiskelijoille on. Arvostan opettajissa akateemista koulutusta + vankkaa työkokemusta (poikkeuksiakin löytyy joka suuntaan). Silloin heiltä voi oikeasti tuntea oppivansa. Ettei opetus ole pintaliitoa kurssin tärkeimmistä teemoista. Sellaisia " power point -esityksiä" voin itsekin vetää, mutta ei niistä kenellekään ole kovin suurta iloa.

Niin vielä: Haagalla ja Laureallahan on nyt se ylempi korkeakoulututkinto, joten varmaan se nostaa arvostusta? Helia jäi toistaiseksi ainakin nuolemaan näppejään (vaikka saakin joitakin opintokokonaisuuksia vetää). Tätä Helian sivuilla kai ei missään niin kovin selvästi lue.