Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän ihmettä mä oon nyt miehen mielestä tehnyt??

Vierailija
31.01.2013 |

Tulen kotiin töistä, kotimatkalla hain kirppikseltä tavarat pois. Oli sovittu että hän siis hakee lapset hoidosta.

Ulko-oven kahva jää käteen, joudun soittamaan ovikelloa pitkään, kukaan ei avaa sisäpuolelta.

Kuulen että lapsi yrittää avata muttei onnistu kun ei ole kahvaa.

Lopulta mies käy jotenkin tönäisemässä oven auki, painelee saman tien takaisin yläkertaan, tokaisee vain "haista paska". Yritän kysyä mikä nyt on, vastaus "sinä".

Kuulen äänestä että on juonut (mikä on tarina erikseen, että hällä ollut välillä tapana juoda liikaa ja nytkin piti tässä kuussa vähentää...)

Annan vähän rauhoittua, menen katsomaan makkariin missä hän makaa pimeässä. Yritän kysyä mitä on tapahtunut, saan vaan vastaukseksi että "sinä" ja "anna mun olla".

En käsitä nyt taas yhtään mikä sillä taas on - miten se voi yhtäkkiä alkaa mua syyttämään jostain, mitä ei suostu edes sanomaan mistä - ei mielestäni riitaa ei mitään nyt taustalla. Tulen ihan normaalisti kotiin töistä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karseeta perhe-elämää! Mikä tuollainen mies on, joka kiukkuaa ja vinoilee sekä kännäilee kuin teini-ikäinen???

On paras ilmoittaa perhepalaverista miehelle ja kertoa uudet pelisäännöt.

Jos panostaminen perheeseen sekä liittoon ei kiinnosta, seurauksena on ero. Yhteiselämässä tulee kunnioittaa puolisoaan ja toimia sen mukaan.

Miettikää yhdessä, mistä saisitte apua perheellenne.

Ap, kuvailemasi elämä ei todellakaan ole normaalia!! Hieno talo hyvällä alueella ei tuo lapsille onnea ja tasapainoa, vaan turvallinen koti ja onnelliset vanhemmat.

Lasten koti on heidän vanhempiensa parisuhde!

Vierailija
2/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdit ja märehdit sitä, miksi mies on suuttunut ja mitä olet tehnyt väärin ja et kyllä ota syytä niskaan miehen pahasta olosta jne.

Sen sijaan yhtään ei huoleta, että

1) Lapsesi ovat kännisen seurassa

2) He eivät itke eivätkä ole kauhuissaan eli ovat tottuneet siihen

3) He ovat todennäköisesti olleet kännisen kyydissä

Toivon, että päiväkodista on tehty ls-ilmo. Toivon sitä hartaasti. Et ole hyvä äiti lapsillesi,kun sallit heidän viettävän aikaa tuollaisen juopon kanssa. Ei se mies ole hyvä isä, vaikka ei vielä ole ajanut kuoliaaksi ketään lapsistasi eikä ilmeisesti naapurinkaan. Se on vain ajan kysymys.

ihan samoin ajattelen myös mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon hartaasti, että olet nostanut jo kissan pöydälle tähän mennessä, siis v*ttu mikä ukko!

Vierailija
4/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestin väärään numeroon ja hyökkäsi sen takia sua kohtaan, et unohtaisit sen asian.

Vierailija
5/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestin väärään numeroon ja hyökkäsi sen takia sua kohtaan, et unohtaisit sen asian.

sillä meillä on ollut "tapana" (tai hällä etenkin", sanoa "mäki sua", jos tarkoittaa "rakastan sua".

Tai lähinnä siitä on tullut sellainen tapa, että kun häntä joku asia ärsyttää ja hän ajattelee että MINÄ en ole häntä huomioinut, eli hän yhtäkkiä ajattelee että minun olisi pitänyt sanoa jotain rakkaudentunnustuksia (vaikka tilanne ei siis mitenkään ole sellainen että niitä olisi ladeltu), joihin hän voisi vastata "niin mäkin rakastan sua", niin sitten hän kypsällä äänellä (usein kännissä), toteaa vaan tuon "mäki sua", vähän kuin jonain ironiana.

Tietysti on MUUTOIN mahdollista että hänellä on joku toinen ihastus - suhteesta en ihan tiedä miten ehtisi sellaista pyörittää kun kuitenkin aika tiiviisti on työ-perhe -akselilla. Mutta ehkä jostain facebookin kautta tms. jotain vipinää, en tiedä??

ap

Vierailija
6/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on juopoista sen verran pitkä kokemus, että voin melko suurella varmuudella sanoa mistä mies suuttui.

Hän lähetti sinulle kaksi viestiä, sinä et vastannut. Tästä vittumainen "mäkin sua"-viesti, sekä murjotus. Oikeastihan hän tarvitsi syyn juoda.

Vierailija
7/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

illan hän siis nukkui, jossain kohtaa yötä lähti alas sohvalle (hän usein nukkuu / nuokkuu telkkua katsellen tms. sohvalla kun ei saa unta, usein ei tule edes illalla sänkyyn vaan jää sohvalle).

Aamulla oli vielä kuin myrskyn merkki, sen huomasi eleistä / katseista.

Ei ensin halunnut sanoa mitään, mutta sitten valitti että olin ed. iltana tokaissut jotain että "mitenhän me ollaan yhdessä ylipäänsä" tms. Itse en muista tuota yhtään. Tilanne oli ke-iltana se, että katsottiin vielä illalla telkkaria, olin ottanut poikkeuksellisesti 2 lasia viiniä ja hän yhden (en tiedä joiko illalla muuta jos hällä oli jossain piilossa).

No, jos olen jotain tokaissut, se on varmasti ollut joku sarkastinen takaisinheitto johonkin hänen omituiseen kommenttiin - hällä välillä heitellä jotain sovinistisia tai muita omituisia juttuja, mutta nämä on aina meidän yli 20v. yhdessäoloajan otettu sellaisella ronskilla huumorilla.

Itse en siis muista tuollaista sanomaani ollenkaan, eli on taatusti ollut joku mitääntarkoittamaton sutkaus, minkä hänkin varmasti olisi asiayhteydestä tajunnut.

Mutta tietty jos se häneen kolahti tai jotain... ongelma on oikeasti se, että hän ei voi juoda alkoholia tai hänellä menee heti aivokemiat sekaisin ja hän masentuu kaikesta pienestä. Jäänty siis märehtimään yöksi sohvalle ja kehittelemään visioita siitä miten inhottava olen.

Aamulla sai samaan syssyyn myös kuulla miten en ole sängyssä tarpeeksi mukana tms. Joo kyllä nyt kiinnostaa sitten edes yrittää niitä touhuja tuon jälkeen... ei sitä aina pysty niin intona olemaan, kun a) on umpiväsynyt, b) harvoin tilanteitakaan kun hän on kännissä tai ei tule viereen vaan on sohvalle, c) lapset tunkee aina viereen tai muuten ei anna rauhaa.

On meillä about kerran viikossa ollut seksiä silti.

Tekisi mieli todella tokaist aettä mitä hän HALUAA.

Jouluaikaankin oli joku episodi että jostain sanomastani pikkujutusta kehitti monen päivän mökötyksen.

Ennen nämä mökötys- masennuskaudet ei mielesätni ole niin suoraan kohdistuneet siihen että minä olen se syypää, mutta nyt on alettu ilmaisemaan sitä hyvin suoraan että minä olen se ongelma, ärsyttävä jne.

Jännä että yli 20v. jälkeen olen nyt yhtäkkiä niin kauhea.

Ja vielä alkuviikosta tuntui että meillä meni taas vaiheeksi tosi hyvin...

ap

Vierailija
8/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on juopoista sen verran pitkä kokemus, että voin melko suurella varmuudella sanoa mistä mies suuttui. Hän lähetti sinulle kaksi viestiä, sinä et vastannut. Tästä vittumainen "mäkin sua"-viesti, sekä murjotus. Oikeastihan hän tarvitsi syyn juoda.

käytös / äänensävy jne. kyllä kieli siitä, mutta yleensä tuon jälkeen myös haju kyllä on makkarissa sen mukainen, mutta nyt ei ollut. Enkä löytänyt mitään kuitteja / tyhjiä pulloja tms.

Mä en oikeesti tiedä, onko hän oikeassa enemmän kuin minä, että mä olenkin niin ärsyttävä ja paha kuin hän kokee.

Mutta mitä mä sitten teen??

ap

Vierailija
9/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron.Eihän tuoolelapsillekaan hyväpaikka elää.

Vierailija
10/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa energiaasi miettimällä mistä miehellä kiikastaa ja oletko tehnyt jotakin. Kun ihan selkeästi alkoholismi on edennyt sille asteelle, että juomiselle pitää tekemällä tehdä syitä ja luonne on jo tuollainen v-mäinen.

Mene vaikka päihdelinkin keskusteluihin lukemaan muiden alkkisten läheisten tarinoita, huomaat kuvion. Siellä on myös kertomuksia heistä, jotka ovat päättäneet jatkaa yhdessä kaikeasta huolimatta ja millä keinoin yrittävät itse pysyä täysijärkisinä viinapirun matkassa.

t.27

Vierailija
11/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsitin tuon tekstarin niin, että mies odotti sulta viestiä, jonkinlaista tukea ja kun ei saanut, kettuili marttyyrinä takaisin. Mulle itselleni tulisi mieleen tehdä just noin, häpeän tunnustaa. Mulla on myös paha tapa kehitellä mielessäni kaikenlaisia ajatuskuvioita ja ajaa itseni negatiiviseen kierteeseen. Kuvittelen tietäväni, mitä toinen ajattelee.

Omalla miehelläni on silloin tällöin taipumusta, jos ei nyt masennukseen, ainakin alavireisyyteen ja ihan syystäkin, tuntien hänen taustansa ja perheolonsa. Sellaisina kausina saan olla varpaillani: jutut, joista tavallisesti laskemme leikkiä, mies yht'äkkiä ottaakin loukkauksena. Hän on havaitsevinaan puheessani sävyjä, joita en todellakaan ole tarkoittanut.

Kurjalta tuntuu, tietty, mutta tiedän, että nämä vaiheet menevät ohi. Pystymme silti keskustelemaan, ainakin, kun tilanne on mennyt ohi. Mä yritän hillitä provosoitumista, koska uskon, ettei mies aina tarkoita, mitä sanoo ja koska takaisin antaminen lisää vain vettä myllyyn.

Mies on myös vuosien mittaan oppinut sanomaan ääneen, jos ketuttaa. Silloin kaikkea ei tartte kaataa vaimon niskaan. Joskus hän haluaa puhua ongelmistaan, joskus ei, mutta hyvä tietää, etten mä viime kädessä ole se ongelma. Tai jos miehen mielestä olen, mitä voisin tehdä.

Yhdestä asiasta jaksan aina miestä muistuttaa: meidän ei pitäisi asettua toisiamme vastaan vaan me ollaan samalla puolella. Vaikka olisimme eri mieltä joskus, me ollaan silti yhdessä.

Vierailija
12/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että miehelleni alkoholi ei kuitenkaan ole minkäänlainen ongelma.

Vierailija
13/41 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä ota eroa miehestä. Hirveetä jos tollanen mies joutuu kiertoon ja löytää uuden naisen kiusattavaksi. Kiva talo ja turvattu toimeentulo on ihan kohtuullinen korvaus sulle miehesi aiheuttamasta haitasta.

Vierailija
14/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko miehessäsi mitään hyvää?

Vierailija
15/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajatteli, että alat nillittää hänen juomisestaan ja päätti ehtiä ensin aloittamaan riidan.

Miesten logiikkaa.

Vierailija
16/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko miehessäsi mitään hyvää?

silloin kun ei juo liikaa eikä vetäise jotain masennuskautta päälle - joita sillä on viime aikoina ollut vähän turhan paljon.

Rasittavaa kun se voi olla noin ailahteleva, ei yhtään voi luottaa mikä sen mieliala mahtaa olla. Tai jos olen jossain käymässä illalla vaikka tunninkin ajan, niin se on saattanut alkaa juomaan sillä aikaa.

ap

Vierailija
17/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ap, ohjaa hänet juttelemaan ammatillaiselle

Vierailija
18/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin töistä lähtiessä soittaa ja kerrata vielä että tosiaan menen sinne kirppikselle ja jos hän hakee lapset (ja vie toisen harrastukseen kuten oli sovittu).

Hän ei vastaa.

Kohta tulee tekstiviesti "oon hakemassa lapsia".

Jonkun ajan päästä tulee viesti, että vanhempi vie nuoremman harrastukseen.

En ehdi vastailla viesteihin, kun ajan autoa ja sitten kauhealla kiireellä tyhjään kirppispöytää.

Ja sitten huomasin että seuraavaksi tullut viesti "joo ja niin mäki sua".

Aha.

ap

Vierailija
19/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on juovuksissa arkipäivänä kello 17 ja vielä ollessaan lasten kanssa keskenään.

Vierailija
20/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on juovuksissa arkipäivänä kello 17 ja vielä ollessaan lasten kanssa keskenään.

Mutta tässä kun on joutunut kestämään kaikenlaista että ei tod. ole eka kerta.

Mietin hakiko se lapset pv-kodistakin kännissä - autolla kai oli hakenut kuitenkin että toivottavasti ei.

Mutta jos se on hakenut lapset vähän neljän jälkeen tekstiviestin mukaan, ja mä olen ollut kotona n. tunnin päästä siitä, niin aika nopeaan se on saanut känninsä hommata...

Yritin kysyä että onko ollut töissä tänään, mutisi olleensa - mutta kai se oli tullut vanhemman kotona olleem lapsen mukaan jo aiemmin käymään, eli kai se on jostain vittuuntunut ja tullut kotiin ja halunnut ruveta juomaan.

Mutta miten MÄ olen tähän nyt taas syypää, en kyllä hyväksy. En varmaan ole tarpeeksi lässyttänyt ja paaponut tai jotain..??

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä