Siis jos kuivuudesta hilseilevää ihoa, ei saa kuoria, niin mitä ihmettä voi tehdä? ov
Naama on kuin pakanamaan kartta, kuiva ja lohkeileva. Ei oikein voi olla rapsuttelematta ainakin isompia laattoja pois. Mutta miten oikeasti pitäisi hoitaa iho kuntoon? Esimerkiksi apteekin perusvoiteet eivät käy minulle ollenkaan. Neuvokaa, sillä talvi ja kuivuus vain jatkuu...
Kommentit (27)
Sama ongelma! Ja tänä talvena otin käyttöön kookosrasvan, sisäisesti ja ulkoisesti. Auttaa! Ja kannattaa rasvata HETI pesun jälkeen, siis samalla sekunnilla, niin kosteus pysyy ihossa. Ja tämä on myös tosi edullista!
tiedän, että joillakin toimivat, mutta itselleni on sopinut vain sellainen versio, joka on lähes pelkkää vettä, vaikka iho hilseilee juuri kuvaamallasi tavalla.
Itse olen jättänyt ihon vesipesun pois, sen sijaan puhdistan sen puhdistusvoiteella ja jos huuhtelen vedellä, niin viileällä ja mahdollisimman vähällä. Ennen suihkussa käyntiä levitän kasvoille kosteuttavan naamion, ja suihkun lopussa pienen vesimäärän ja kasvolappujen avulla otan sen pois.
Kosteusvoiteena minulla on muutamaa geelimäistä voidetta, osa noita apteekin perusvoidesarjojen ja osa ihan kosmetiikkamerkeiltä. Laitan ensin niitä ja sitten sekoittelen päälle pari tippaa jojobaöljyä. Ja sitten on myös tämä omituinen vinkki, nimittäin Pirkan silmänympärysvoide, jota on välillä ihana levittää koko kasvoille, koska se imeytyy niin hyvin ja auttaa.
Ja siis kuoria kannattaa se kuollut ihosolukko pois, mutta sen jälkeen pitäisi pyrkiä kosteuttamaan niin paljon, ettei enää tulisi uudestaan sitä hilsekasaa kasvoihin. Itse en ihan täydellisesti tässä onnistu, mutta talvi talvelta olen sentään saanut tilannetta parannettua.
etenkin merkkituotteisiin. Niissä on usein sellainen hajukin, että tiedän jo siitä, etteivät ne sovi. Sellainen emulsiomaisuus on myös iholleni huono.
Mutta sanokaas nyt, miksei esimerkiksi tämä ole tepsinyt:
http://www.iherb.com/Jason-Natural-Age-Renewal-Vitamin-E-Moisturizing-C…
Tässä ainesosat:
Aqua (water), tocopheryl acetate, glycerin, cetyl alcohol, stearic acid, polysorbate 60, caprylic/capric triglyceride, dimethicone, helianthus annuus (sunflower) seed oil*, sorbitan stearate, persea gratissima (avocado) oil, citrus grandis (grapefruit) fruit extract, carbomer, potassium cetyl phosphate, potassium hydroxide, sorbic acid, benzyl alcohol, phenoxyethanol, potassium sorbate, sodium benzoate
Tai mitä vikaa tässä on, kun ei auta:
http://www.e45.com/emollients/product_range/e45_cream.php
ap.
Se auttaa ainakin minulla kasvojen kuivaan ihoon ja lisäksi täyteläinen yövoide. Sokokselta löysin uuden vuohenmaitokasvovoiteen ja toimii =)
Mun mielestä jotenkin inha ajatus levittää sitä leivälle ja kahvia en onneksi edes juo ;-)
Kokeilet kaiken mahdollisen kasvoille, nuo luonnontuotteet on parhaita ja vaikka se pehmeä harja. Älä pese koskaan vedellä! Kokeile tuota kookosrasvaa sekä ulkoisesti että sisäisesti. Googleta vaikka, niin löydät paljon nettikauppoja joista tuota voi tilata, olen kuullut että auttaa myös psoriasikseen.
Oon kuullut myös suolasaippuasta, joka on myös mainio tuote psoriaatikoille. Siitäkin löydät tietoa googlettamalla. Kannattaa vaan kokeilla kaikkea, kyllä varmasti löytyy keino hoitaa ihoa oikein.