Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ne hiukset pitää leikata lyhyiksi, kun on joku 40v?

Vierailija
28.01.2013 |

Tekeekö moni siksi, ettei sovi nassuun vai ovatko hiukset niin ohuet, ettei voi ajatellakaan, vai miksi?

Itse olen 44v, enkä voi kuvitellakaan, että leikkaisin jonkun lyhyen tanttatukan itelleni!

Hiukseni ovat ohuet, mutta niitä on todella paljon sanoi kampaaja.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on luonnostaan aika ohuet hiukset. Kokeilin muutama vuosi sitten kasvattaa pidemmän ja ruma oli, leikkautin pois. Siksi. 

Vierailija
142/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja leikkasin muutama kk sitten ihan lyhyeksi. Samoin  30- ja 20 -vuotiaana. Ei liity siis ikään vaan vuosikymmenen välein iskevään vaihtelunkaipuuseeen. Miksi siitä leikkaamiseta nimenomaan keski-iässä puhutaan aina niin lopullisena ratkaisuna? Ikään kuin  se tukka ei siitä enää ikinä kasvaisi ja loppuikä mennään sillä lyhyellä. Minulle tämä sopii ihan hyvin, kiiltävä ja hieman taipuisa "poikatukka" on suorastaan söpö, ei tämä nyt mikään sotilasmalli kuitenkaan ole.

Pitkää tukkaa pidin aina kiinni, siivottoman näköinen aukinaisena, juuri tuon kihartuvuuden takia. Oikeastaan vaikutelma on sama lyhyellä tukalla, molemmat mallit paljastaa kasvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:52"]

Mitä väliä sillä on minkälainen tukka on jos se on kuitenkin puhdas ja suht siistin näköinen? Minä leikkautin polkan toisen lapsen jälkeen kun en enää jaksanut hoitaa pitkää tukkaa. Jotta pitkä tukka pysyy hyvänä se vaatii hyvän hiuslaadun ja jonkin verran hoitamista. Monien naisten hiuslaatu muuttuu vanhemmiten ja/tai lasten myötä eikä silloin paljon voi muuta kuin käyttää saksia jos mielii olla vielä edes jokseenkin hyvän näköinen.

Kyllä muuten kaikkien yli nelikymppisten naama roikkuu. Siis ei se sillai roikkumalla roiku mutta alaspäin valuva ilme on joka muijalla ja kaikki pystysuorat linjat siinä lähellä lisäävät vaikutelmaa. Kuten juuri suorat hiukset poskilla. Ette vaan ole huomanneet. :-)

[/quote]

Etenkin jos kasvojen malli on neliskulmainen tai timantti.

Minulla on timanttimalliset ja tämä suora mummopolkka vanhentaa tosi paljon, enemmän kuin se entinen pitkä jonka sain taakse kunnolliselle nutturalle. Mietin vain että mitäkähän tälle kannattais tehdä.....toisaalta kuumottais se ihan lyhytkin,mutta ennen on mennyt itkuksi ja hammastenkiristelyksi se. Piikkisuora lyhyt-siis poikatukka- ei toimi mulla.

144

Vierailija
144/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkä ja paksu tukka. Siis oikeasti todella sitä tukkaa oli. Mulla ikää nyt 48 v. Leikkasin juuri ja syynä on kuumuus. En käy missään niin en tarvitse pitkää tukkaa vaan käytännöllisen tukan. Kesä on tuskaa pitkällä ja paksulla tukalla.

Vierailija
145/162 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...kun uskaltaisikin leikkuuttaa semmoisen lyhyen,pirteän mulipään joka virkistäisi ja nuorentaisi...

On nääs nyt semmoinen vanhentava polkkatukka,oikein mummomammakeski-ikä tanttalook...

Vanhentaa ihan hirveesti...mutta kun ei rohkeusriitä...

Ja pitkäthän on niin helpot,kiinni jotenkin,ei tarvii laitella.

Vierailija
146/162 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 12:04"]

Itse 40-vuotiaana ja runsaan n. nelikymppisen ystäväpiirin ympäröimänä ihmettelen että mistä te näitä 40-vuotiaita löydätte joiden naama roikkuu niin paljon ettei enää sen takia kestä pitää pitkiä hiuksia? Kenen naama oikeasti ROIKKUU tässä iässä? Tokihan sitä näytetään vanhemmalta kuin 10 tai 20 vuotta sitten, mutta ei nyt sentään ihan siltä kuin suurin osa näistä ketjuun linkitetyistä ihmisistä, jotka lienevät n. 50-60-vuotiaita... Ei tässä iässä vielä varsinaisia ryppyjä ole, tai harmaita hiuksia.

[/quote]

Mä oon 38 ja kyllä mulla ihan naama roikkuu. Silmäpussit roikkuu poskipäillä. Leukaperät roikkuu "läskipusseina" naaman sivulla. Kaksoisleuat roikkuu. Ja kyllä on ryppyjä ja harmaitakin. Aloin harmaantua jo ennen 30 v ikää ja nyt on 50% harmaita - mutta värjään kyllä ne piiloon. Ryppyjä on otsalla, silmien alla, nenästä suuhun. Ja kun minä katselen ikäisiäni niin kyllä suurimmalla osalla on sama tilanne, joitain harvoja on joilla ei vielä ole yhtään ryppyjä eikä naama roiku.

Vierailija
147/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloepesia on autoimmunigeenisairaus, jossa osa tai kaikki kehon karvoitus lähtee pois. Eli hiukset lähtevät tukoittain tai kokonaan samoin silmäripset, kulmakarvat sekä muu ihokarvoitus. Siskollani on aloepesia totalis eli ihan koko kropan karvat ja hiukset ovat lähteneet. Onneksi on keksitty todella hienoja peruukkeja tai niin kuin oikeaoppisesti pitäisi kutsua korvaavat hiukset ;)

Itse olen huomenna täyttämässä 40v. ja menossa seuraavana päivänä leikkauttamaan hiukset lyhyeksi. Olen laihtunut 22kg ja hiukset ohentuneet ihan valtavasti, mutta mieluummin otan tässä kaupassa ohuet hiukset ja 22kg vähemmän kuin toisin päin.

Vierailija
148/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2013 klo 21:45"]

Ei lyhyet hiukset oo sama ku tantta tukka?! Esim Halle Berryn tukka on ihan loistava! Pitkä tukka ei tosiaankaan ole aina niin upea kun moni kantaja kuvittelee...

[/quote]

Ei lyhyet hiukset ole tanttatukka nuorella tai tavallista nuorekkaammalla, jolla on todella hyvä iho. Tavalliselle suomalaiselle naiselle jolla on jo hamsterinpussia ja silmäpussia poikatukka ei sovi koska se korostaa kaikkia ihon virheitä.

Ja on se tanttatukka just senkin takia että se on tapana leikata just 50 korvilla, pankkitäti look sanoisi rakas sisareni.

Vierailija
149/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:29"]

Olen laihtunut 22kg ja hiukset ohentuneet ihan valtavasti, mutta mieluummin otan tässä kaupassa ohuet hiukset ja 22kg vähemmän kuin toisin päin.

[/quote]

Heiiii, en tiennyt että laihtuminen ohentaa hiuksia! Mulla aivan sama tilanne kuin sulla: olen laihtunut reilut 20 kg ja tukka on ehkä puolet entisestä. Olen vaan kauheasti ihmetellyt, mutta pitänyt syynä ikääntymistä, laihtumiseen en ole sitä yhdistänyt. Mikä siinä vaikuttaa hiuksiin?

Vierailija
150/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2013 klo 21:45"]

Ei lyhyet hiukset oo sama ku tantta tukka?! Esim Halle Berryn tukka on ihan loistava! Pitkä tukka ei tosiaankaan ole aina niin upea kun moni kantaja kuvittelee...

[/quote]

Ei lyhyet hiukset ole tanttatukka nuorella tai tavallista nuorekkaammalla, jolla on todella hyvä iho. Tavalliselle suomalaiselle naiselle jolla on jo hamsterinpussia ja silmäpussia poikatukka ei sovi koska se korostaa kaikkia ihon virheitä.

Ja on se tanttatukka just senkin takia että se on tapana leikata just 50 korvilla, pankkitäti look sanoisi rakas sisareni.

[/quote]

Lisään: jos poikatukka -ei siis lyhyt muu tukka- ei tee tantaksi niin miesmäinen se kyllä on. Itselläni on sellaiset piirteet, eli korkeat poskipäät ja laihat posket, niin just tällainen aivan lyhyt poikatukka korostaa niitä korkeita poskipäitä ja tekee miesmäisen karun vaikutelman.

Vierailija
151/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhkesi 30v-> reuma. Puhkeamisvaiheessa otsalta hikuset ohentuivat hurjasti. Jos pitää jakausta, se on tosi leveä. Alkoi ällöttämään.

Leikkasin lyhyiksi hiukset. Ensimmäisissä hiuksissa oli kuvioleikkaus niskassa, toisessa mallissa keesi. Tosi tanttaa.

Kaikki kehuivat. Jopa mummot joiden kanssa työskentelen. Kuvioleikkausta oikein halusivat kädellä koittaa. "anna minä katson vielä uudelleen", "onpa hienoa, että sinä uskalsit".

Välillä olen kasvattanut vähän pidempää ja taas leikannut lyhyeksi. Nyt pituus alkaa olla korvien tasalla, kukaan ei ole piiitkään aikaan kehunut hiuksiani. Varmasti kesään mennessä taas leikkautan. Lyhyet on niin ihanat!

Vierailija
152/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista uskaltaa vaihtaa tyyliä viimeistään 40v täytettyään, mikä on upeaa. Pitkät hiukset ovat raskaat ikääntyvällä naisella ja vetävät kasvoja alas päin. Naisilla myöskään ei ole tarvetta kysyä mielipidettä miehiltä, jos itsetunto on kunnossa.

On vain jenkki-unelmaa, että naisella on Farrah-hiukset täällä Suomessa.

Vierailija
153/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lyhyttä mallia vaikka minkälaista. En sen tarvitse olla siilitukka tai ns poikatukka muutenkaan. Ja sitäpaitsi joillekin sopii tuollaisetkin mallit. Hyvä kampaaja kyllä osaa katsoa mikä malli sopii kenellekin.

Pakko sanoa että monelle naiselle sopisi paremmin lyhyt malli, sillä maantienvärinen lirutukka ei tee kenestäkään kaunista vaikka kuinka pitkä olisi.

Mutta älkää muista välittäkö. Pitäkää sellainen malli kuin itse haluatte.

Vierailija
154/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:29"]

Aloepesia on autoimmunigeenisairaus, jossa osa tai kaikki kehon karvoitus lähtee pois. Eli hiukset lähtevät tukoittain tai kokonaan samoin silmäripset, kulmakarvat sekä muu ihokarvoitus. Siskollani on aloepesia totalis eli ihan koko kropan karvat ja hiukset ovat lähteneet. Onneksi on keksitty todella hienoja peruukkeja tai niin kuin oikeaoppisesti pitäisi kutsua korvaavat hiukset ;)

[/quote]

Se on kyllä Alopecia. C:llä. Tuttavallisemmin pälvikalju.

Vierailija
155/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vastaa: mullakin on ollut ihan lyhyt poikatukka lapsena ja viimeksi v 2001 eikä kukaan kehunut, varsinkaan oma aviomies. Nykyään aika monet kehuu pitkiä hiuksia vaikka onkin tosi ohuet varsinkin ohimoilta harvenneet. Oma mies varsinkin tykkää kun on pitkät hiukset. Naiset aina valittaa ohkasesta tukasta, miehet ei huomaa onko hiukset kuivat tai ohuet, ne huomaa vaan kun on pitkät.

Tarkoitan sitä että ihan sama vaikka olisivat kuinka paremmassa kondiksessa, mutta kun ne ovat lyhyet niin kiitosta ei tule- ainakaan meillä. Ja se on totta, kun katson kuvia jotka otettiin lomamatkalla niin ihmetellä täytyy miten viitsin edes reissuun lähteä- olin kyllä karmean näköinen. MUTTA: joillekin se sopii kyllä. Ainakin näille minua nuoremmille hollywood tähdille.

Saanko kysyä että onko 25:lla hyvä sileä iho- siis että on kiinteä eikä ryppyjä? Lyhyt tukka niin vaatii hyvän ihon koska se on sitten niinkuin suurennuslasin alla ultra lyhyessä kampauksessa.

Vierailija
156/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:57"]

24 vastaa: mullakin on ollut ihan lyhyt poikatukka lapsena ja viimeksi v 2001 eikä kukaan kehunut, varsinkaan oma aviomies. Nykyään aika monet kehuu pitkiä hiuksia vaikka onkin tosi ohuet varsinkin ohimoilta harvenneet. Oma mies varsinkin tykkää kun on pitkät hiukset. Naiset aina valittaa ohkasesta tukasta, miehet ei huomaa onko hiukset kuivat tai ohuet, ne huomaa vaan kun on pitkät.

Tarkoitan sitä että ihan sama vaikka olisivat kuinka paremmassa kondiksessa, mutta kun ne ovat lyhyet niin kiitosta ei tule- ainakaan meillä. Ja se on totta, kun katson kuvia jotka otettiin lomamatkalla niin ihmetellä täytyy miten viitsin edes reissuun lähteä- olin kyllä karmean näköinen. MUTTA: joillekin se sopii kyllä. Ainakin näille minua nuoremmille hollywood tähdille.

Saanko kysyä että onko 25:lla hyvä sileä iho- siis että on kiinteä eikä ryppyjä? Lyhyt tukka niin vaatii hyvän ihon koska se on sitten niinkuin suurennuslasin alla ultra lyhyessä kampauksessa.

[/quote]

Ehkä tässä on yksi syy: 40+ ei valitse hiusmalliaan sen perusteella, että muut kehuisivat, vaan mistä itse pitää.

Minä lyhensin pitkät hiukseni jo 35-vuotiaana, olenko edelläkävijä? Päivääkään en ole katunut, tykkään lyhyistä hiuksistani vieläkin 10 vuoden jälkeen ihan valtavasti.

Vierailija
157/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:50"]

Osa naisista uskaltaa vaihtaa tyyliä viimeistään 40v täytettyään, mikä on upeaa. Pitkät hiukset ovat raskaat ikääntyvällä naisella ja vetävät kasvoja alas päin. Naisilla myöskään ei ole tarvetta kysyä mielipidettä miehiltä, jos itsetunto on kunnossa.

[/quote]

Miksi ei voisi kysyä miehen mielipidettä? Kun yhdessä eletään muutenkin ja monessa muussakin asiassa otetaan toinen huomioon? Minusta kuulosta vieraalta sellainen ajatusmaailmassa missä ei otettaisi toisen mielipidettä huomioon. Minä ainakin otan toisen mielipiteen huomioon ja teen kompromisseja asiasta jos toisesta ja samoin mieheni. Asioista voi keskustella. Minusta tuntuisi kurjalta jos leikkauttaisin tukan ja tiedän että mieheni inhoaa sitä. Samoin mieheni ei kasvata viiksiä, koska tietää että minä inhoan viiksiä yli kaiken.

Vierailija
158/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:50"]

[/quote]

Miksi ei voisi kysyä miehen mielipidettä? Kun yhdessä eletään muutenkin ja monessa muussakin asiassa otetaan toinen huomioon? Minusta kuulosta vieraalta sellainen ajatusmaailmassa missä ei otettaisi toisen mielipidettä huomioon. Minä ainakin otan toisen mielipiteen huomioon ja teen kompromisseja asiasta jos toisesta ja samoin mieheni. Asioista voi keskustella. Minusta tuntuisi kurjalta jos leikkauttaisin tukan ja tiedän että mieheni inhoaa sitä. Samoin mieheni ei kasvata viiksiä, koska tietää että minä inhoan viiksiä yli kaiken.

[/quote]

Minusta taas hiustyyli on henkilökohtainen ja persoonaan sidottu, että minun mielestäni minun pitää kelvata miehelleni niillä hiuksilla, jotka minä koen omimmikseni. En minä kysy mieheltä sitäkään, millainen luonne minulla pitäisi olla. Se on mielestäni sama asia.

Vierailija
159/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:52"]

Mitä väliä sillä on minkälainen tukka on jos se on kuitenkin puhdas ja suht siistin näköinen? Minä leikkautin polkan toisen lapsen jälkeen kun en enää jaksanut hoitaa pitkää tukkaa. Jotta pitkä tukka pysyy hyvänä se vaatii hyvän hiuslaadun ja jonkin verran hoitamista. Monien naisten hiuslaatu muuttuu vanhemmiten ja/tai lasten myötä eikä silloin paljon voi muuta kuin käyttää saksia jos mielii olla vielä edes jokseenkin hyvän näköinen.

Kyllä muuten kaikkien yli nelikymppisten naama roikkuu. Siis ei se sillai roikkumalla roiku mutta alaspäin valuva ilme on joka muijalla ja kaikki pystysuorat linjat siinä lähellä lisäävät vaikutelmaa. Kuten juuri suorat hiukset poskilla. Ette vaan ole huomanneet. :-)

[/quote]

Etenkin jos kasvojen malli on neliskulmainen tai timantti.

Minulla on timanttimalliset ja tämä suora mummopolkka vanhentaa tosi paljon, enemmän kuin se entinen pitkä jonka sain taakse kunnolliselle nutturalle. Mietin vain että mitäkähän tälle kannattais tehdä.....toisaalta kuumottais se ihan lyhytkin,mutta ennen on mennyt itkuksi ja hammastenkiristelyksi se. Piikkisuora lyhyt-siis poikatukka- ei toimi mulla.

144

[/quote] Korvat näkyviin. Joko kampausta muotoilemalla tai leikkauttamalla hiukset sellaiseen muotoon. Itse taivuttelen hiukset niin, että korvat näkyvät vähän ja hiukset eivät ole aivan poskia pitkin. Tykkään, että jos nyt ei ihan nuorenna niin ainakin antaa kasvoille keveyttä ja ilmavuutta enemmän.

Vierailija
160/162 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää. Ei ole iästä kiinni. Pari vuotta kestää kasvaa uudelleen pitkäksi, ja taas muutaman vuoden päästä huvittaa leikata pehko pois. Ikä on ok. Sen vuoksi ei tarvitse määrättyä tukkatyyliä pitää.