Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ne hiukset pitää leikata lyhyiksi, kun on joku 40v?

Vierailija
28.01.2013 |

Tekeekö moni siksi, ettei sovi nassuun vai ovatko hiukset niin ohuet, ettei voi ajatellakaan, vai miksi?

Itse olen 44v, enkä voi kuvitellakaan, että leikkaisin jonkun lyhyen tanttatukan itelleni!

Hiukseni ovat ohuet, mutta niitä on todella paljon sanoi kampaaja.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten se tukka näyttää sen paksummalta lyhyenä kuin pitkänäkään? Jos on sellainen ohut latvatuppo niin sen voi leikata tasaisemmaksi pitkässä tukassa, niin mäkin säännöllisesti teen. Mutta ette ainakaan minua huijaa luulemaan tukkaa sen paksummaksi, jos se on leikattu lyhyeksi.

Vierailija
122/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:59"]

En ole koskaan ymmärtänyt miten se tukka näyttää sen paksummalta lyhyenä kuin pitkänäkään? Jos on sellainen ohut latvatuppo niin sen voi leikata tasaisemmaksi pitkässä tukassa, niin mäkin säännöllisesti teen. Mutta ette ainakaan minua huijaa luulemaan tukkaa sen paksummaksi, jos se on leikattu lyhyeksi.

[/quote] Kyllä se vaan näyttää paksummalta. Etenkin jos kerroksittain leikkaa yms. Hennot  hiukset näyttävät kuohkeammilta kun ovat lyhyet ja ilmavat eivätkä liiskaudu ohuina pitkinä roikkoina päätä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:59"]

[/quote] Kyllä se vaan näyttää paksummalta. Etenkin jos kerroksittain leikkaa yms. Hennot  hiukset näyttävät kuohkeammilta kun ovat lyhyet ja ilmavat eivätkä liiskaudu ohuina pitkinä roikkoina päätä pitkin.

[/quote]

no hyvä jos edes itse luulet niin =)

Vierailija
124/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raili Hulkkonenhan on todella upean näköinen!!! Tottakai tuon ikäisellä naisella on ryppyjä, mutta tuohon vielä sellainen roikkuva pitkä tukka, niin jopa olisi kamala näky! Toi lyhyt on todella kaunis.

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:22"]

ei sovi aina lyhytkään:http://is13.snstatic.fi/img/978/1288502442497.jpeg ja saattaa se lyhytkin korostaa tosi paljon vanhenevaa ihoa.

[/quote]

Vierailija
125/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään tajua. Toi pitkä nyt vasta tanttamalli oli, jos joku! Näytti siltä, että nainen on jämähtänyt jonnekin teinivuosiinsa 80-90-luvulle eikä ole tajunnut katsoa kunnolla peiliin vuosikymmeniin. Toi lyhyt on mielettömän hyvä, pirteä ja raikas!

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:44"]

Siis onko teidän mielestä oikeasti nämä hiukset : http://3.bp.blogspot.com/_hnCq5mRuRkQ/TUwvOMv066I/AAAAAAAACLM/oV6gP4pfxjo/s1600/anne.bmp

parempi kuin nämä:

http://www.nettisanomat.com/2012/12/27/PC260012d20121226saaborgstromsiistixm400ccs.JPG

Ei pysty ymmärtämään...

[/quote]

Vierailija
126/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 16:22"]

Joo, en minäkään tajua. Toi pitkä nyt vasta tanttamalli oli, jos joku! Näytti siltä, että nainen on jämähtänyt jonnekin teinivuosiinsa 80-90-luvulle eikä ole tajunnut katsoa kunnolla peiliin vuosikymmeniin. Toi lyhyt on mielettömän hyvä, pirteä ja raikas!

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:44"]

Siis onko teidän mielestä oikeasti nämä hiukset : http://3.bp.blogspot.com/_hnCq5mRuRkQ/TUwvOMv066I/AAAAAAAACLM/oV6gP4pfxjo/s1600/anne.bmp

parempi kuin nämä:

http://www.nettisanomat.com/2012/12/27/PC260012d20121226saaborgstromsiistixm400ccs.JPG

Ei pysty ymmärtämään...

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä kummatkaan ei sovi. Puolipitkä olisi paras, vähän kerroksittain leikattuna. Max. hartioille asti. MIksi pitää vetää ihan lyhyeksi, sitä en tajua. Eikä otsis sovi.

Vierailija
127/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, mä leikkautin omani lyhyeksi jo 17-vuotiaana, nyt olen 30.

Ja on muuten kaukana tanttatukasta.

Vierailija
128/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyhyen tukan tarvitse välttämättä olla nyrhitty, voihan se olla lyhyt polkka-tai jopa se kammoksuttu permanenttikin! Pääasia, etteivät aikuisemman  ihmisen hiukset roiku hamppuna pitkin selkää. Kun ei raaskita leikata edes kunnolla latvoista haurastuneita pois, kun on niin hienoa ne pitkät hiukset!

Vierailija
129/162 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se polkkatukkakin on aika kauhee! Kukaan ei pystyny tähän ketjuun laittaan kuvaa lyhyestä tukasta,joka sopii nelikymppiselle naiselle. Kyl se vaan on niin että lyhyt tukka ei kovin monelle sovi, ja ne puheet lyhyen tukan nuorentavasta vaikutelmasta, on ihan lyhyttukkasten naisten keksimiä. Kaikki tuntemani naiset, jotka on leikannu lyhyet hiukset, näyttää välittömästi 10 vuotta vanhemmilta.

Mitä vikaa on muuten siinä, jos haluaa pitää nuorekkaan tyylin, pitkän tukan ja jäädä "menneelle" vuosikymmenelle ulkoisesti? Miksi pitäisi haluta olla 60-vuotiaan tyylinen, vaikka voi olla 20-vuotiaan tyylinen nelikymppisenä? Mun mielestä on nolompaa hakeutua siihen mummotyyliin.

Terv. Pitkätukkainen pissis lähes 40

Vierailija
131/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
132/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:29"]

Olen laihtunut 22kg ja hiukset ohentuneet ihan valtavasti, mutta mieluummin otan tässä kaupassa ohuet hiukset ja 22kg vähemmän kuin toisin päin.

[/quote]

Heiiii, en tiennyt että laihtuminen ohentaa hiuksia! Mulla aivan sama tilanne kuin sulla: olen laihtunut reilut 20 kg ja tukka on ehkä puolet entisestä. Olen vaan kauheasti ihmetellyt, mutta pitänyt syynä ikääntymistä, laihtumiseen en ole sitä yhdistänyt. Mikä siinä vaikuttaa hiuksiin?

[/quote]

Ei se laihtuminen hiuksia pudota, vaan huono ruokavalio. Eli jos esim. nutraa tai karppaa niin että ravintoaineita ei saa tarpeeksi. Itse laihdutin yli 20kg muuttamalla elämäntapani täysin terveellisemmiksi ja tukka paksuni ja muuttui kiiltävämmäksi. 

Vierailija
133/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 12:04"]

Itse 40-vuotiaana ja runsaan n. nelikymppisen ystäväpiirin ympäröimänä ihmettelen että mistä te näitä 40-vuotiaita löydätte joiden naama roikkuu niin paljon ettei enää sen takia kestä pitää pitkiä hiuksia? Kenen naama oikeasti ROIKKUU tässä iässä? Tokihan sitä näytetään vanhemmalta kuin 10 tai 20 vuotta sitten, mutta ei nyt sentään ihan siltä kuin suurin osa näistä ketjuun linkitetyistä ihmisistä, jotka lienevät n. 50-60-vuotiaita... Ei tässä iässä vielä varsinaisia ryppyjä ole, tai harmaita hiuksia.

[/quote]

Mä oon 38 ja kyllä mulla ihan naama roikkuu. Silmäpussit roikkuu poskipäillä. Leukaperät roikkuu "läskipusseina" naaman sivulla. Kaksoisleuat roikkuu. Ja kyllä on ryppyjä ja harmaitakin. Aloin harmaantua jo ennen 30 v ikää ja nyt on 50% harmaita - mutta värjään kyllä ne piiloon. Ryppyjä on otsalla, silmien alla, nenästä suuhun. Ja kun minä katselen ikäisiäni niin kyllä suurimmalla osalla on sama tilanne, joitain harvoja on joilla ei vielä ole yhtään ryppyjä eikä naama roiku.

[/quote]

Ne on ne elämäntavat ja ihonhoito. Itse olen lätrännyt naamarasvoilla 20-vuotiaasta, en polta tupakkaa, en pese saippualla kasvojan, en ole palvonut aurinkoa jne, ja 34-vuotiaana kaverini kysyi että olenko ottanut jotain täyteruiskeita kun naamani on niin sileä. Alkossa kysytään aina paperit :) En usko että tässä neljässä vuodessa mitään suurta rupsahdusta tulee tapahtmaan. Ja on siinä varmaan geeneilläkin osansa, äitini ja molemmat mummoni ovat sellaisia siloposkia :) Mutta aurinko vanhentaa todella paljon, joten jos rypyt huolettaa niin suosittelen sitä välttämään.

Vierailija
134/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiuksia lähtenyt tänä talvena ja keväänä tosi paljon. Laihdutin 5 kiloa kolmessa kuukaudessa, ja olen koko ajan ottanut vitamiineja ja syönyt runsaasti kasviksia ja marjoja ja proteiineja, joten en usko että oma hiustenlähtöni johtuu laihduttamisesta- vai voisko?

Ohimoilla kaljut loimottaa ja tukka roikkuu ohuena liruna :( .Olisko hormonit ja ikä syynä kun olen 46v? En tiedä menkoista kun ei ole kohtua. Kotipissatesti ei ainakaan näytä vielä vaihtareita, siinä oli 25µg fsh rajana.

Voiko voimakas stressi vaikuttaa niin paljon että tukkaa lähtee. Mitä tekisin hiuksilleni?

Vierailija
135/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:10"]

Mä oon 38 ja kyllä mulla ihan naama roikkuu. Silmäpussit roikkuu poskipäillä. Leukaperät roikkuu "läskipusseina" naaman sivulla. Kaksoisleuat roikkuu. Ja kyllä on ryppyjä ja harmaitakin. Aloin harmaantua jo ennen 30 v ikää ja nyt on 50% harmaita - mutta värjään kyllä ne piiloon. Ryppyjä on otsalla, silmien alla, nenästä suuhun. Ja kun minä katselen ikäisiäni niin kyllä suurimmalla osalla on sama tilanne, joitain harvoja on joilla ei vielä ole yhtään ryppyjä eikä naama roiku.

[/quote]

Ne on ne elämäntavat ja ihonhoito. Itse olen lätrännyt naamarasvoilla 20-vuotiaasta, en polta tupakkaa, en pese saippualla kasvojan, en ole palvonut aurinkoa jne, ja 34-vuotiaana kaverini kysyi että olenko ottanut jotain täyteruiskeita kun naamani on niin sileä. Alkossa kysytään aina paperit :) En usko että tässä neljässä vuodessa mitään suurta rupsahdusta tulee tapahtmaan. Ja on siinä varmaan geeneilläkin osansa, äitini ja molemmat mummoni ovat sellaisia siloposkia :) Mutta aurinko vanhentaa todella paljon, joten jos rypyt huolettaa niin suosittelen sitä välttämään.

[/quote]

Hassua kyllä, minäkin olen aina elänyt erittäin terveellisesti ja hoitanut ihoani. Aurinkoa en ole myös koskaan erityisesti ottanut, mutta alle kaksikymppisenä en kyllä käyttänyt auringonsuojavoiteitakkaan.

Ärsyttää, kun töissä on minua 10 v vanhempi työkaveri joka näyttää minua nuoremmalta, vaikka ruskettaa itsensä pavuksi joka kesä, pesee ihonsa saippualla eikä käytä voiteita ja on kertonut polttaneensakin 20 vuotta. Taitaa olla pelkästään geeneistä kiinni, ja minä en ole voittanut siinä arvonnassa, mitä vanhenemiseen tulee.

Vierailija
136/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelle sopii millainenkin tukka niin pitäköön pitkää tai lyhyttä. minä pidän pitkää tukkaa ja en prkl leikkaa sentakia että nelikymppisellä "kuuluu" olla lyhyt tukka. HAH!!

Vierailija
137/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa. En tule leikkaamaan lyhyttä tukkaa kyllä koskaan, ellei pakko tule syöpähoitojen tms takia. Aina kuulee tuota vetää kasvoja alaspäin, mutta ei sekään ole vain pitkät vs lyhyet hiukset -kysymys. Riippuu muutenkin siitä miten hiuksensa on leikannut ja muotoillut.

Ja lopettakaa nuo miestenmiellytyspuheet. En pidä lyhyistä hiuksista naisella, se siitä.

Vierailija
138/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran aloitus tästä aiheesta, ja melkein aina samoilla sanoilla. Herääkö tämä kysymys aina uudestaan eri ihmisen päässä?

Tukan siis pitää olla pitkä, ja alapäässä ei saa olla karvoja, jos haluaa täyttää normit. Vähän tilaa persoonallisuudelle, kiiitos!

Vierailija
139/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:47"]

kelle sopii millainenkin tukka niin pitäköön pitkää tai lyhyttä. minä pidän pitkää tukkaa ja en prkl leikkaa sentakia että nelikymppisellä "kuuluu" olla lyhyt tukka. HAH!!

[/quote]

Ei kai kukaan kuvittele tuollaista, paitsi joku palstapäivittelijä?

Vierailija
140/162 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on minkälainen tukka on jos se on kuitenkin puhdas ja suht siistin näköinen? Minä leikkautin polkan toisen lapsen jälkeen kun en enää jaksanut hoitaa pitkää tukkaa. Jotta pitkä tukka pysyy hyvänä se vaatii hyvän hiuslaadun ja jonkin verran hoitamista. Monien naisten hiuslaatu muuttuu vanhemmiten ja/tai lasten myötä eikä silloin paljon voi muuta kuin käyttää saksia jos mielii olla vielä edes jokseenkin hyvän näköinen.

Kyllä muuten kaikkien yli nelikymppisten naama roikkuu. Siis ei se sillai roikkumalla roiku mutta alaspäin valuva ilme on joka muijalla ja kaikki pystysuorat linjat siinä lähellä lisäävät vaikutelmaa. Kuten juuri suorat hiukset poskilla. Ette vaan ole huomanneet. :-)