Miksi ne hiukset pitää leikata lyhyiksi, kun on joku 40v?
Tekeekö moni siksi, ettei sovi nassuun vai ovatko hiukset niin ohuet, ettei voi ajatellakaan, vai miksi?
Itse olen 44v, enkä voi kuvitellakaan, että leikkaisin jonkun lyhyen tanttatukan itelleni!
Hiukseni ovat ohuet, mutta niitä on todella paljon sanoi kampaaja.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 21:45"]
Joku tuolla aiemmin kommentoikin jo, että monissa muissa kulttuureissa naiset osaa vanhentua tyylikkäästi, tukkaa ei leikata automaattisesti kananperseeksi vaan esimerkiksi supernaiselliseksi polkkatukaksi. Se on jännä miten täällä Suomessa ei osata :D esim. Amerikassa ja Italiassa näkee ihania, naisellisia ja kauniita vanhempia naisia joilla on kaunis lyhyt tai pidempi polkka. Sopii ohuemmallekin hiukselle eikä todellakaan roikuta niitä kasvoja alaspäin, ellei sitten kulje koko ajan suupielet kohti maata niinku monet mammat täältä taitaa tehdä ;D
[/quote]
Minusta kun se POLKKA taas on varsin suomalainen juttu jota ei juuri muualla näe. Tasapitkää tukkaa näkee kyllä paljonkin Ranskassa ja Italiassa, mutta yleensä se on hartiamittainen tai hieman pidempi, ei sellainen leukaperämittainen polkka, joka sopii aika harvalle. Hulluimman näköinen se suomalainen peruspolkka on vähän vanhemmalla naisella, jolla on leukaperät vähän jo roikahtaneet ja on ehkä kaksoisleukaakin. Siihen leuan kohdalle loppuva tukka oikein vetää huomioon ongelmakohtaan.
Minä ainakin odotan mieheltä, että hänelle tärkeintä on, että minä viihdyn omassa kampauksessani. Minullekin on tärkeintä, että mies tuntee oman lookinsa omakseen.
No polkkaa on kyllä aika monen pituista, osa on tasapitkää ja osa ei...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 21:45"]
Joku tuolla aiemmin kommentoikin jo, että monissa muissa kulttuureissa naiset osaa vanhentua tyylikkäästi, tukkaa ei leikata automaattisesti kananperseeksi vaan esimerkiksi supernaiselliseksi polkkatukaksi. Se on jännä miten täällä Suomessa ei osata :D esim. Amerikassa ja Italiassa näkee ihania, naisellisia ja kauniita vanhempia naisia joilla on kaunis lyhyt tai pidempi polkka. Sopii ohuemmallekin hiukselle eikä todellakaan roikuta niitä kasvoja alaspäin, ellei sitten kulje koko ajan suupielet kohti maata niinku monet mammat täältä taitaa tehdä ;D
[/quote]
Minusta kun se POLKKA taas on varsin suomalainen juttu jota ei juuri muualla näe. Tasapitkää tukkaa näkee kyllä paljonkin Ranskassa ja Italiassa, mutta yleensä se on hartiamittainen tai hieman pidempi, ei sellainen leukaperämittainen polkka, joka sopii aika harvalle. Hulluimman näköinen se suomalainen peruspolkka on vähän vanhemmalla naisella, jolla on leukaperät vähän jo roikahtaneet ja on ehkä kaksoisleukaakin. Siihen leuan kohdalle loppuva tukka oikein vetää huomioon ongelmakohtaan.
[/quote]
On myös toiseen suuntaan meneviä, esimerkkinä vaikka Twiggy joka nuorena loi suoranaisen buumin hiuksillaan (lyhyet) mutta nyt varttuneempana hänellä on pitkä hiukset.
Lyhyet hiukset vaativat kaunista luustoa ja ihoa, jotta näyttää hyvältä. osalle toki sopii hyvin, mutta esimerkiksi alla oleva look ei minusta sovi kantajalleen lainkaan, ei varmaan sopisi mikään super pitkä mallikaan, mutta vähän enemmän hiusta kyllä soisi olevan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 14:02"]
On myös toiseen suuntaan meneviä, esimerkkinä vaikka Twiggy joka nuorena loi suoranaisen buumin hiuksillaan (lyhyet) mutta nyt varttuneempana hänellä on pitkä hiukset.
Lyhyet hiukset vaativat kaunista luustoa ja ihoa, jotta näyttää hyvältä. osalle toki sopii hyvin, mutta esimerkiksi alla oleva look ei minusta sovi kantajalleen lainkaan, ei varmaan sopisi mikään super pitkä mallikaan, mutta vähän enemmän hiusta kyllä soisi olevan.
http://www2.slu.fi/lehtiarkisto/imag/20-98/23.jpg
[/quote]
Tätähän mä olen koko ajan yrittänyt sanoa!
Ja naisen pitää varoa ettei naisellisuus mene(jos sitä pitää tärkeänä), tulee herkästi se telaketjulepakko vaikutelma ultralyhyessä pystärissä.
Voi luoja. Mulla on ollut ihan lyhyttä, puolipitkää ja pitkää. Tällä hetkellä kaulaan asti, ja viihdyn tässä pituudessa parhaiten. Naisellinen, särmikäs muttei tylsä (kuten ihan pitkästä helposti tulee). Mies on tykännyt kaikista eniten lyhyestä- ja puolipitkästä, koska ne sopii mulle parhaiten. Mulla on pienet sirot kasvot ja lyhyemmät hiukset sopii paremmin, pitkät näyttää helposti liian raskailta. Puolipitkiäkin on todella erilaisia malleja, eikä todellakaan tarvitse olla mikään peruspolkka. Esim. miehen mielestä sellanen eteenpäin pitenevä polkka on kiva (niskasta lyhyempi)..että kyllä miehilläkin on eriäviä mileipiteitä, vaikka AV muuta väittää:D
Kokonaisuus ratkaisee, ei pelkkä hiusten pituus.
Mies käski leikkaamaan pitkät hiukset lyhyiksi, ettei pannessa roiku miehen kasvoilla! ;D ja ovat miehen mielestä seksikkäämmät kuin lyhyet. Eli miehiäkin on moneen lähtöön. Itsekin tykkään enemmän lyhyistä. Nuorentavat ja kohottavat kasvonpiirteitä. :)
Tätä jaksetaan täällä ihmetellä melkein yhtä paljon kuin sitä, miksi joku päästää itsensä lihomaan tai menee karvaisena uimahalliin :D
Minusta lyhyt tukka näyttää paljon paremmalta kuin ohut pitkä tukka. Mutta palstamammoillahan on upea tukka eivätkä he tajua miten joillakin on ohut tukka.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 14:56"]
Minusta lyhyt tukka näyttää paljon paremmalta kuin ohut pitkä tukka. Mutta palstamammoillahan on upea tukka eivätkä he tajua miten joillakin on ohut tukka.
[/quote]
näin se menee! Monesti kauhistellaan sitäkin, että nainen ei kasvata omiin häihinsä hiuksia, koska kuuluu olla se nutturakampaus. Lyhyet hiukset on upeat, jos ne sopii kasvoihin ja on hyvin leikattu.
minulla on pitkät ja paksut hiukset mutta haluaisin leikata ne ihan lyhyiksi. En vaan uskalla :(
Mun mummolla oli kuollessaan (90v) perseen päälle hiuket. Olivat aivan yli upeat. Harmi van kun piti aina nutturalla. Tänä aamuna ihastelin kaupassa kauenpaa vanhenman naisen hiuksia, kun oli kaupassa. Aivan yli upeat pitkät. Eksäni tykkäsi lyhyistä hiuksista. Nykyinen taas tykkää pitkistä. Itse tykkään pitkitsä, koska eivät tarvitse niin paljoa hoitoa kuin lyhyet.
Virpi S. Ainakin näyttä upealta. Ehkä ikäiseltään, mutta upealta!
Pitkä tukka vanhentaa aika monia, kuten joku kirjoittikin. Mulla on ohut ja harva tukka ja pitkä näyttää hiirenhännältä. Kokeilin kasvattaa muutama vuosi sitten ja se oli hirveä. Mielestäni vain tummille ihmisille sopii pitkä tukka iäkkäänä. Vaalea pitkä tukka vanhalla ihmisellä näyttää joltain Harry Potter -noidalta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2013 klo 22:16"]
Eikös juuri suomalaisten kannattais niitä ottaa, jotta hiuksissa olisi ryhtiä?
[/quote]
Mun tekisi mieli ottaa permis, just että tulisi vähän ryhtiä tähän lipsutukkaan. En vain ole kehdannut, kun se tuntuu jotenkin niin vanhanaikaiselta. Vielä jotkut ottaa permiksiä?
Lyhyt tukka ei sovi mulle ollenkaan, pää ei ole tarpeeksi jalomuotoinen.
[/quote]
Tää otti just :), ja ihan kunnon kikkarat. Saapahan vaihtelua helposti kun pystyy laittamaan/pitämään erilailla. Niin jaohut tukka näyttää paljon tuuheammalta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 06:56"]
Pitkä tukka vanhentaa aika monia, kuten joku kirjoittikin. Mulla on ohut ja harva tukka ja pitkä näyttää hiirenhännältä. Kokeilin kasvattaa muutama vuosi sitten ja se oli hirveä. Mielestäni vain tummille ihmisille sopii pitkä tukka iäkkäänä. Vaalea pitkä tukka vanhalla ihmisellä näyttää joltain Harry Potter -noidalta.
[/quote]
Riippuu myös ihon väristä, ja kulmien ja ripsien väristä ja siitä että meikkaako. Jos on vaalea iho tai sellainen luonnollinen ettei ole päivettynyt, niin tummanruskea/musta tukka vatii hyvät värit muutenkin ja aina meikin. On muuten liian kovan värinen.Nuorille sopii joilla hyvä iho.
Ihan vaalea tai harmaa tekee sen noita vaikutuksen, siihen pitää ottaa joku lämmin sävy tai raidat.
Ja pyh.Harmaa tukka on vanhan ihmisen tukka. Onko vanha nainen noita, jonka pitää värjätä itsensä piiloon! Minä ainakin aion vanhana olla VANHA. No miksei vähän noitakin ;)
Ja jos olen mmmo, voin näyttääkin siltä. On tässä näytetty nuorelta ja kauniilta jo 40 v, ihan riittävästi. Rypyt, suonikohjut, luomet, harmaahiirenhäntä - tervetuloa vaan ja suut silmät täyteen valehteleville kosmetiikkamainoksille sanon huihai!
Sellainen pitkä liuhuletti vanhalla naisella on aivan järkky ruma.. sori vaan. Ei se teitä nuorenna ollenkaan.. päinvastoin!!
32 jatkaa; sama pätee myös toisinpäin. Jos mieheni haluaisi kasvattaa viikset, hän tekisi sen ihan minulta lupaa kysymättä. Rakastaisin häntä ihan yhtä paljon, vaikka en viiksistä erityisemmin välitäkään. Minusta olisi kamalaa, jos tietäisin hänen haluavan kasvattaa viikset, mutta jättäisi minun takiani sen tekemättä.
Niin jokainen tekee sitten itselleen ihan mitä haluaa ja miltä miltä itsestä tuntuu välittämättä siitä mitä mieltä toinen(puoliso) on.
- otan tatuoinnin koska itse haluan,vaikka puolisoni vastustaa niitä koska se on minun oma asiani mitä kehollani teen
-otan poski lävärin koska se ei kuulu muille
- leikkautan keesin ja värjään punaiseksi koska se on mun tukka ja saan näyttää miltä itse haluan.
- leikkaan alakerran poslariksi/pidän majavan koska se on mun alapää ja ei muilla ole siihen mitään sanomista
- pidän just niitä vaatteita mitkä mun mielestä on kauniita vaikka toisten mielestä olisivatkin rumia-mitä se muille kuuluu millaisissa liikun
Miltä tämä oikeasti kuulostaa? Vähän kärjistettynä- mutta pointtini kai tuli selväksi.Toisen huomioonottaminen ei ole mielestäni huono asia ollenkaan. Ei kukaan ole minkään yksittäisen ruumiinosan kanssa naimisissa, kokonaisuus ratkaisee, mutta näillä asoilla voi sen verran radikaalisti muuttaa omaa ulkoista habitusta että MINUN mielestäni pitää voida ottaa toisen mielipide huomioon, ihan parisuhteen tyytyväisyyden ja onnellisuuden vuoksi- molempien.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:26"]
Niin jokainen tekee sitten itselleen ihan mitä haluaa ja miltä miltä itsestä tuntuu välittämättä siitä mitä mieltä toinen(puoliso) on.
- otan tatuoinnin koska itse haluan,vaikka puolisoni vastustaa niitä koska se on minun oma asiani mitä kehollani teen
-otan poski lävärin koska se ei kuulu muille
- leikkautan keesin ja värjään punaiseksi koska se on mun tukka ja saan näyttää miltä itse haluan.
- leikkaan alakerran poslariksi/pidän majavan koska se on mun alapää ja ei muilla ole siihen mitään sanomista
- pidän just niitä vaatteita mitkä mun mielestä on kauniita vaikka toisten mielestä olisivatkin rumia-mitä se muille kuuluu millaisissa liikun
Miltä tämä oikeasti kuulostaa? Vähän kärjistettynä- mutta pointtini kai tuli selväksi.Toisen huomioonottaminen ei ole mielestäni huono asia ollenkaan. Ei kukaan ole minkään yksittäisen ruumiinosan kanssa naimisissa, kokonaisuus ratkaisee, mutta näillä asoilla voi sen verran radikaalisti muuttaa omaa ulkoista habitusta että MINUN mielestäni pitää voida ottaa toisen mielipide huomioon, ihan parisuhteen tyytyväisyyden ja onnellisuuden vuoksi- molempien.
[/quote]
Kärjistettynäkin, jos ihminen on sellainen, että tuo kaikki lueteltu kuuluu hänen persoonaansa, toisen pitäisi rakastaa ja kunnioittaa häntä sellaisena kuin hän on. Toisen terve huomioon ottaminen ei tarkoita oman persoonan muuttamista.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 21:40"]
No, kyllä mää haluaisin että mun mies ilmoittaisi mulle etukäteen, jos aikoo esim. tatuoida naamansa tai lihottaa nopeasti 40kg. Ne on samanlaisia selviä ulkoisia muutoksia, asioita, joita ei ole ollut silloinkun hänet tapasin ja häneen rakastuin. Ei siihen LUPAA tarvitse pyytää, mutta otan sen kunnioituksena että hän haluaa kuulla minunkin mielipiteeni asiaan. Minähän häntä katselen enemmän kuin hän itseään peilistä!
[/quote]
Ilmoittaminen on eri asia, ilman muuta naisenkin olisi ihan hyvä kertoa miehelleen, että aikoo hiuksensa leikata, antaa aikaakin tottua ajatukseen. Kyse on siitä, että hiukset - tai vaikka sitten tatuoinnit naamassa - ovat minun mielestäni sillä tavalla henkilökohtaisia asioita, että niiden pitää ihan ehdottomasti olla sellaisia, että niiden kantajat tuntevat ne omakseen riippumatta siitä, mitä mieltä muut niistä ovat.