Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun mielestäsi maailman HELPOIN työ?

Vierailija
28.01.2013 |

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen on helppo päästä, mutta työ on oikeasti raskasta puurtamista. Vai miksi muuten olisi niin hirveä pula tekijöistä? Palkka on surkea, ei todellakaan häävi korvaus siitä että saa monesti painaa vuorot läpeensä ilman kunnon taukoja, ja jos hoitaa hyvin työnsä on myös henkisesti välillä tosi rankkaa. Itse olen siis sairaanhoitaja vanhuspuolella, joka tekee aika paljon samaa kuin mitä lähihoitajat, mutta päiväni hieman vaihtelevampia ja sisältävät enemmän toimistohommaa (mielestäni helpompaa työtä).

Täytyy olla todella idiootti, jos jättää lakisääteiset taukonsa pitämättä. Sitten on ihan turha tulla valittamaan raskaasta päivästä.

Muutenkin, tuo koko vanhusten huono hoitotilanne on just näiden marttyyrihoitajien syytä. Tekisitte vaan sen mitä ehditte, pidätte tauot ja jätätte loput tekemättä. Jos kaikki vaan venyy ja venyy, lisäresursseja ei tule eikä palkka nouse. Kuka idiootti sitä nyt tollaiseen tuhlaisi kun vähemmälläkin pärjätään? Vähän selkärankaa nyt!

Onhan se helppo tänne kirjoittaa miten pitäisi tehdä.

Itse en ole lähihoitaja mutta kyllä jättäisin oman kahvini väliin jos tietäisin että sen takia joku vanhus ei saa koko päivänä ruokaa tai kusee allensa ja vasta huomenna vaihdetaan kuiviin.

todellakin naurattaa tuo asenne. Mitähän tuonkin kommentin kirjoittaja sanoisi, jos kaupassa tai kioskissa tai ravintolassa tai sairaalassa tai linja-autossa tai ihan missä tahansa työntekijä kesken asiakaspalvelun sanoisi, että nyt muuten on lakisääteisen tauon paikka, pärjäile.

Eksää koskaan ole kaupassa nähnyt laitettavan siihen hihnalle sun ostosten jälkeen "Seuraava kassa"- kylttiä?

Pointti onkin siinä, että sinne tauolle mennään ihan tosissaan. Ei tehdä närppien vähän sitä sun tätä matkalla kohti taukotupaa, ja jäädä lopulta johonkin puolimatkaan elvyttämään jotakin vanhaa kantturaa.

Ei. Sanokaa niille saakutin pomoillenne, että lisää porukkaa. Olette te melkoisia vampuloita, jos tuo ei onnistu. Vaihtakaa alaa jos olette niin vässyköitä...

en ole kyllä koskaan nähnyt, että tauolle lähdetään, vaikka asiakkaita olisi vielä jonossa. Tottakai siitä kassalta lähdetään silloin, jos jonoa ei ole. Ei siihen tyhjän pantiksi jäädä istumaan. Et taida paljon kaupan töistä tietää :D

Joo, kyllä olen mieluummin vässykkä ja hyvä asiakaspalvelija, kuin omia oikeuksia puolustava työntekijä, joka on asiakkaiden silmissä se "elämäänsä kyllästynyt akka kassalla".

Vierailija
102/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinavauksen suorittaa patologi, joka on pitkään kouluttautunut erikoislääkäri. Työ on fyysisesti raskasta, ja se tehdään yhteistyössä muiden kanssa. Työn voi luonnollisesti tehdä väärin, koska sen tarkoitus on selvittää, mihin ja miten vainaja kuoli. Jos sitä ei voisi tehdä väärin, sitä ei kannattaisi tehdä ollenkaan. Jos satut olemaan oikeuslääkäri, tutkit mm.itsensä tappaneita ja henkirikoksen uhreja. Jos siinä asemassa olisit sinä tai omaisesi, pitäisit varmaan tärkeänä, että työ tehdään hyvin? Sikiöitä avataan ja tutkitaan myös.

Ruumiinavaamista ei siis missään tapauksessa voi kutsua helpoksi. Lisäksi jotkut pitävät patologeja jotenkin outoina, perversseinä tai erityisen kieron huumorintajun omaavina ihmisinä. Voisin kuvitella, että sellainen on pidemmän päälle rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi minulle hauskan jutun kuinka hänen sukulaisensa oli ennen eläkkeelle siirtymistään pelannut monta vuotta pelkkää pasianssia tietokoneella töissä.

Juu ja julkisella puolella oli hommissa. Tämä johtui siitä, että häntä ei voitu irtisanoa vaikka hänen työpanostaan ei tarvittu. Joten he pistivät hänet pelaamaan pasianssia ja taisi hän jotain muutakin tehdä, kaipa pelkän pasiannssin pelaaminen käy tylsäksi pidemmän päälle.

Julkiselta puolelta löytyy kaikista turhimmat, hyödyttömimmät ja helpoimmat hommat.

Vierailija
104/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut, että ovat ehkä työllistettyjä tms. Joskus kun olen ollut yleisöopastuksessa museossa, ei heistä kumpikaan vetänyt sitä, mutta ehkä heillä on muita tehtäviä. Kovin leppoisalta kyllä tuntuu.

Ihmettelen niitä kolmea henkilöä lipunmyynnissä. Yksi heistä myy lipun, muut vain istuvat ja katsovat. Heillä ei ole mikään työ kesken, vaan he vain istuvat ja juttu jatkuu, kun asiakas on saanut lippunsa. Jännä duuni.

Museovalvojan tehtävähän on tunnetusti ehkä sieltä helpommasta päästä. Tosin heilläkin yleensä on kyllä hoidettavinaan esim. ryhmäopastuksia, ja kaikki saavat varmastikin muuta työtä esimerkiksi näyttelyä vaihdettaessa.

Muutoin työ koostuu pääasiassa valvonnasta.

Vierailija
105/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kenties työtön?? :D

Sarkasmini ei siis auennut sinulle. Tänään ei ole vielä ollut yhtään ketjua, jossa meitä olisi haukuttu, siksi ajattelin vähän auttaa...

Vierailija
106/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidenäyttelyn tai museon valvojat ja lipunmyyjät,

aulaemännät tai aulaisännät

meidän keskussairaalan vahtimestarikoppi näyttää helpolta paikalta, odotellaan josko joku kysyisi neuvoa tai mieluummin ei tulisi luukulle, aika luotaantyöntäviä tyyppejä

helpoin työ mitä itse olen tehnyt on ehdottomasti puhelinvaihteenhoitajan työ, istua tuolissa luurit korvassa ja vastata ja yhdistää puhelu oikealle henkilölle, tuohon aikaan tilattiin keskuksen kautta ulkolinjat eli toisille paikkakunnille menevät puhelut ja ne sitten yhdistettiin tilaajalle - helppoa nappien painelua ja piuhojen tökkimistä reikiin

Vierailija
107/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto? :)

Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!

Tervetuloa kokeilemaan työtäni!

T. Informaatikko, jolle on ollut todella paljon hyötyä informaatiotutkimuksen, kirjallisuuden, kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnoista

Tottahan noista on hyötyä varmasti kenelle tahansa, mutta miten esimerkiksi kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnot ovat sinulle välttämättömämmät, kuin vaikka sairaanhoitajalle. Ja tämä ei ole mitään piikittelyä, vaan haluan oikeasti tietää.

Mun työhön kuuluu mm. opetustunteja: kirjavinkkausta, kirjastonkäytön opastamista, tiedonhaun opettamista erilaisille ryhmille. (Eskarit, peruskoululaiset, toisen asteen opiskelijat, maahanmuuttajat) Käyn myös puhumassa yhdistyksissä ja erilaisissa tilaisuuksissa kirjastopalveluista, kirjallisuudesta jne.

Kunnallisalan ymmärtämisestä on aika paljon hyötyä vaikkapa kirjaston budjettia laadittaessa, asioiden valmistelussa lautakunnalle, toimien kelpoisuusehtoja mietittäessä, lakipykälien käytäntöön sovellettaessa...

Toivottavasti tämä vähän edes vastasi kysymykseesi. En sano, että nuo opinnot ovat välttämättömiä jokaiselle kirjastossa työskentelevälle, mutta tosiaan niin kuin sanoin: mulle niistä on kyllä ollut hyötyä.

vastauksestasi. Tuo avasi jo paljon.

Vierailija
108/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oppimismenetelmät korostavat opiskelijan / opiskelijaryhmän omaa aktiivisuutta tiedon haussa, käsittelyssä ja jakamisessa. Opettajan rooli on enemmänkin ohjaava eli käytännössä istun pari tuntia opettajan tuolilla ja mietin kauppalistaa, kun opiskelijat käsittelevät opiskeltavaa asiaa. Lopuksi tietysti kehun, miten hienosti toimivat ryhmänä ja nostan parin opiskelijan yksilösuoritukset esille. Aivan diibadaabaa.

Vierailija
109/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jotkut pitävät patologeja jotenkin outoina, perversseinä tai erityisen kieron huumorintajun omaavina ihmisinä. Voisin kuvitella, että sellainen on pidemmän päälle rasittavaa.

Työ vaatii varmasti aika paljon mustaa huumoria, jotta järki säilyy.

Muistan omalta opiskeluajaltani, kun jouduimme (pääsimme) seuraamaan ruumiinavausta. Patologilla oli aika musta huumorintaju. Kesken kaiken vainajan silmät rävähtivät refleksinomaisesti auki, johon tämä patologi vain kommentoi: " Äläs sinä siinä kurki, kyllä minä tiedän mitä olen tekemässä".

Vierailija
110/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikkokamaa: vitosluokkalaiset voivat opettaa nelosia kun hehän jo tietävät kaiken mitä niiden pitää oppia.

Samalla yleistyksellä voi tietysti päteä missä vain. Johtajana on helppo olla kun alaiset tekevät kaiken ja itse vain juo kahvia ja viisastelee. Myyjänä on helppo olla kun asiakas vain valitsee mitä haluaa ja sitten myyjä vain rahastaa.

Näitähän riittää.

Nykyään oppimismenetelmät korostavat opiskelijan / opiskelijaryhmän omaa aktiivisuutta tiedon haussa, käsittelyssä ja jakamisessa. Opettajan rooli on enemmänkin ohjaava eli käytännössä istun pari tuntia opettajan tuolilla ja mietin kauppalistaa, kun opiskelijat käsittelevät opiskeltavaa asiaa. Lopuksi tietysti kehun, miten hienosti toimivat ryhmänä ja nostan parin opiskelijan yksilösuoritukset esille. Aivan diibadaabaa.

Vierailija
111/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistetysti: siirrän aanelosia sähköisessä muodossa eri paikkoihin.

Olen "tuottaja". Jonkin verran simppeliä kirjoitustyötä, sitten just tätä send-napin painamista.

Vierailija
112/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla todellakaan ole yliopisto- saati AMK-tutkintoa.

Yliopistotason informaatikkokoulutuksen saaneita ovat "taviskirjastoissa" lähinnä kirjastojen johtajat, ja toki heitä löytyy esimerkiksi korkeakoulujen kirjastoista (ymmärrettävästä syystä) enemmänkin.

Ottakaa nyt ihmeessä selvää asioista, ennen kuin niistä huutelette..

Vierailija
113/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se ollut vastauksena maailman helpoimpaan työhön.

Joskus tuntuu että olette kaikki maikkarilla oikolukijana.

Vierailija
114/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto:) Asiakaspalvelijoinakin ovat aika toistaitoisia, töykeitä ja umpimielisiä. Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!

Toimenkuvaan kuuluvat mm. nämä: - kirjojen valinta, hankinta ja luettelointi Marc-formaatilla tietokantaan - kokoelman käytön arviointi, poistot, lisähankinnat - kirjastonkäytön ja tiedonhankinnan opetus kaikille käyttäjäryhmille päiväkoti-ikäisistä eläkeläisiin, kirjavinkkaus - valikoimaluetteloiden teko, kirjanäyttelyiden teko - kirjaston verkkosivujen päivitys - asiakaspalvelu, kirjastonhoitajilla lähinnä tietopalvelu (eli joko autat löytämään tiettyä aineistoa kirjastosta tai sitten aloitat ihan alusta tekemään asiakkaan kanssa tiedonhakua hänen haluamastaan aiheesta). Hallittavia tietokantoja on meidän kirjastossamme arviolta sata, toki osaa käytetään huomattavasti useammin, mutta kaikkia pitäisi osata tarvittaessa käyttää ja opastaa asiakkaalle. - opastus asiakkaiden kaikissa mahdollisissa tietotekniikkaongelmissa, oli kyse sitten tulostimesta, verkkopankista, taulukkolaskentaohjelmasta tai cheat codeista :) Mutta sikäli olet oikeassa, että kyllä minä paljon vaativampiakin hommia osaan kuvitella, Itse en työstäni ilman korkeakoulututkintoa selviäisi, minua fiksumpia on kyllä maailma pullollaan. Ai niin. Aakkostuksen, eli signumin teon selkätarraan periaatteessa hoitaa nykyään tietokone (eli kirjastojärjestelmä). Toki hyllytyksessä pitää tietää, missä järjestyksessä aakkoset menevät, kun kirjoja tarrojen mukaan laittaa takaisin hyllyyn. Tämä on muuten joskus harjoittelijoille yllättävän vaikeaa :)

maalaisjärjellä tai vaikka yo-merkonomin koulutuksella osaisi tehdä. Nuohan on kaikki ihan perushommia mitä jokainen oppii työssään: erilaisten toolien käyttö esimerkiksi. Itse käytän yli 10 eri "toolia" aktiivisesti päivittäin: syötän omia ja asiakkaiden tietoja, lisään poistan ja muutan tuotteita, hintoja ja muita tietoja; varailen matkoja, hotelleja, selvitän tapaamisaikatauluja mannerten välillä, rekisteröin ihmisiä tapahtumiin, järjestän tapahtumia koti- ja ulkomailla; arkistoin sähköisesti ja syötän järjestelmiin esim sopimuksia... nettipankkia käytän lähes päivittäin, luon tyhjästä yrityksen tarpeiden mukaan sovelluksen ja koulutan käyttäjät, pilotoin ko järjestelmän vaikka UKhon tai Hollantiin ja koulutan käyttäjät myös siellä. Asiakaspalvelua päivittäin n 100 sähköpostin verran sekä sisäisiä että ulkoisia... Ja nuo on ihan työssä opittuja juttuja, ei niitä millään koulutuksella opi. Sori, edelleen yhtä ihmeissään tuosta akateemisuudesta.

Nyt olet saanut hieman väärän kuvan.

KirjastoVIRKAILIJAT hoitavat rutiininomaisia tehtäviä, eli kirjojen palautusta, lainausta ("piippausta"), hyllytystä ja asiakaspalvelua.

Pääasiassa AMK:sta valmistuneet kirjastonhoitajat huolehtivat vaativammista tiedonetsintätehtävistä (esim. kaukolainojen etsiminen), hankinnoista, jostakin tietystä erityisosaamista vaativasta osastosta (esim. musiikkiosasto), sivukirjaston kokonaisvaltaisesta pyörittämisestä ja muista perustasoa vaativammista tehtävistä.

Akateemiset löytyvät kirjastoista sitten lähinnä johtajatasolta.

kirjastonhoitajanimikkeelle ilman akateemista tutkintoa. Ilmeisesti muuttunut.

Ja näin googleaikana kuka tahansa voi tehdä hakuja mistä tahansa kirjoista ympäri maailmaa, etsiä noita "vaativia" tietoja musiikista yms. Kaukolainat yms on (Suomessa) keskitetyssä järjestelmässä - paina search ja tuloksia joko löytyy tai ei??

Vierailija
115/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla todellakaan ole yliopisto- saati AMK-tutkintoa.

Yliopistotason informaatikkokoulutuksen saaneita ovat "taviskirjastoissa" lähinnä kirjastojen johtajat, ja toki heitä löytyy esimerkiksi korkeakoulujen kirjastoista (ymmärrettävästä syystä) enemmänkin.

Ottakaa nyt ihmeessä selvää asioista, ennen kuin niistä huutelette..

Kirjastonhoitaja (yleinen kirjasto)/vv-sijaisuus, Kotkan kaupunki, Kotkan kaupunginkirjasto, Kotka

Kotkan kaupunginkirjastossa on haettavana

kirjastonhoitajan vuorotteluvapaan sijaisuus ajalle 2.4.-22.9.2013

Tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu pääkirjaston tietopalvelussa ja tarvittaessa myös lähikirjastoissa, kokoelmatyötä sekä sopimuksen mukaan pedagogista ja verkkotyötä.

Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulututkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 60 opintopisteen tai 35 opintoviikon laajuiset korkeakoulutasoiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot. Myös opintojen loppuvaiheessa olevat hakijat otetaan huomioon. Hakijan on oltava TE-toimistossa työttömänä työnhakijana ennen työsuhteen alkamista.

Vierailija
116/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden työtehtäviin eivät kuulu mainitut kokoelmatyö, pedagogiset tehtävät, verkkotehtävät ym. vaan puhtaasti asiakaspalvelu. Kirjastovirkailijaksi pääsee edelleenkin ammatillisella tutkinnolla.

Toki kaupunkien, jollainen Kotkakin on, pääkirjastoissa on informaatikko ja joskus useampiakin, mutta jokaikisessä sivukirjastossa tms. ei todellakaan ole.

Tarkistapa itse: MOL:n sivuilta lainattu

Ei kaikilla todellakaan ole yliopisto- saati AMK-tutkintoa. Yliopistotason informaatikkokoulutuksen saaneita ovat "taviskirjastoissa" lähinnä kirjastojen johtajat, ja toki heitä löytyy esimerkiksi korkeakoulujen kirjastoista (ymmärrettävästä syystä) enemmänkin. Ottakaa nyt ihmeessä selvää asioista, ennen kuin niistä huutelette..

Kirjastonhoitaja (yleinen kirjasto)/vv-sijaisuus, Kotkan kaupunki, Kotkan kaupunginkirjasto, Kotka Kotkan kaupunginkirjastossa on haettavana kirjastonhoitajan vuorotteluvapaan sijaisuus ajalle 2.4.-22.9.2013 Tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu pääkirjaston tietopalvelussa ja tarvittaessa myös lähikirjastoissa, kokoelmatyötä sekä sopimuksen mukaan pedagogista ja verkkotyötä. Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulututkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 60 opintopisteen tai 35 opintoviikon laajuiset korkeakoulutasoiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot. Myös opintojen loppuvaiheessa olevat hakijat otetaan huomioon. Hakijan on oltava TE-toimistossa työttömänä työnhakijana ennen työsuhteen alkamista.

Vierailija
117/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla todellakaan ole yliopisto- saati AMK-tutkintoa. Yliopistotason informaatikkokoulutuksen saaneita ovat "taviskirjastoissa" lähinnä kirjastojen johtajat, ja toki heitä löytyy esimerkiksi korkeakoulujen kirjastoista (ymmärrettävästä syystä) enemmänkin. Ottakaa nyt ihmeessä selvää asioista, ennen kuin niistä huutelette..

Kirjastonhoitaja (yleinen kirjasto)/vv-sijaisuus, Kotkan kaupunki, Kotkan kaupunginkirjasto, Kotka Kotkan kaupunginkirjastossa on haettavana kirjastonhoitajan vuorotteluvapaan sijaisuus ajalle 2.4.-22.9.2013 Tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu pääkirjaston tietopalvelussa ja tarvittaessa myös lähikirjastoissa, kokoelmatyötä sekä sopimuksen mukaan pedagogista ja verkkotyötä. Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulututkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 60 opintopisteen tai 35 opintoviikon laajuiset korkeakoulutasoiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot. Myös opintojen loppuvaiheessa olevat hakijat otetaan huomioon. Hakijan on oltava TE-toimistossa työttömänä työnhakijana ennen työsuhteen alkamista.

Kirjastonhoitajalta vaaditaan KORKEAKOULUTUTKINTO, ei YLEMPÄÄ KORKEAKOULUTUTKINTOA.

Eli AMK-tutkinnon suorittaminen riittää aivan mainiosti.

Vierailija
118/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitaja. Mitä se tekeekään: mittaa mittanauhalla lapsen päänympäryksen vähän sinnepäin, mittaa pituuden niin että lapsen pää on useamman sentin irti sieltä päälaudasta, punnitsee lapsen märässä vaipassa.

Syöttää mitat koneelle ja toteaa että joku mitta on pielessä, mutta ei osaa sanoa pitääkö huolestua.

Kotona mittaan itse päänympäryksen, pituuden ja punnitsen ilman vaippaa. Syötän mitat kasvukayrat.fi-palveluun ja kas - normaalisti keskikäyrällä kasvava lapsi!

Eikö ne edes noin simppeliä hommaa osaa hoitaa? Eipä tarvi sitten enää neuvolaankaan mennä, kun kuka tahansa osaa tehdä nuo mittaukset ja tulosten analysoinnin jo kotona. Helppoa!

Vierailija
119/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen on helppo päästä, mutta työ on oikeasti raskasta puurtamista. Vai miksi muuten olisi niin hirveä pula tekijöistä? Palkka on surkea, ei todellakaan häävi korvaus siitä että saa monesti painaa vuorot läpeensä ilman kunnon taukoja, ja jos hoitaa hyvin työnsä on myös henkisesti välillä tosi rankkaa. Itse olen siis sairaanhoitaja vanhuspuolella, joka tekee aika paljon samaa kuin mitä lähihoitajat, mutta päiväni hieman vaihtelevampia ja sisältävät enemmän toimistohommaa (mielestäni helpompaa työtä).

Vierailija
120/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella idiootti, jos jättää lakisääteiset taukonsa pitämättä. Sitten on ihan turha tulla valittamaan raskaasta päivästä.

Muutenkin, tuo koko vanhusten huono hoitotilanne on just näiden marttyyrihoitajien syytä. Tekisitte vaan sen mitä ehditte, pidätte tauot ja jätätte loput tekemättä. Jos kaikki vaan venyy ja venyy, lisäresursseja ei tule eikä palkka nouse. Kuka idiootti sitä nyt tollaiseen tuhlaisi kun vähemmälläkin pärjätään? Vähän selkärankaa nyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän