Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun mielestäsi maailman HELPOIN työ?

Vierailija
28.01.2013 |

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi tehdä väärin, josta kukaan ei voi ikinä tulla valittamaan, jota ei voi kritisoida. Mikä se sellainen olisi? Joku, jota ei tehdä vuorovaikutuksessa toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
62/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto:)

Asiakaspalvelijoinakin ovat aika toistaitoisia, töykeitä ja umpimielisiä.

Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi tehdä väärin, josta kukaan ei voi ikinä tulla valittamaan, jota ei voi kritisoida. Mikä se sellainen olisi? Joku, jota ei tehdä vuorovaikutuksessa toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
65/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmiten surffaili netissä työaikana. Itse ainakin kehui miten helppo ja leppoisa työ. Välillä tuli puhelu tai asiakas, mutta muutoin oli todella paljon aikaa roikkua netissä.

Hassua muuten kun sanot että omien lasten hoitaminen ja kasvattaminen ei ole työtä.. Olen pph ja omassa lapsessa on yhtä paljon työtä kuin noissa vieraissakin. Kelalta tulee palkka niin hoitolapsista kuin omastakin kotihoidontuki. Ja joissain kunnissa kunta maksaa kunnallisilla pph:lla palkan myös siitä omasta lapsesta joka vie paikan ryhmästä.

niin voisin kuvitella - ja anteeksi jos olen väärässä!!! - että sellainen aulapalvelutyö, eli vastaanotto jossain toimistotalossa. Ei ole fyysisesti rasittavaa, ei ole myyntityötä jossa olisi tavoitteita, jos osaa auttavasti käyttää tietokonetta, ei rasita kauheasti haastavuudella, työtä on aika harvakseltaan, enemmän päivystämistä....

Tältä siis omissa silmissäni vaikuttaa aulapalvelun homma. Pyydän anteeksi jos siihen sisältyy paljon sellaista mitä en näe enkä tiedä.

Omien lasten kasvattaminen ja hoitaminen ei ole työtä.

Vierailija
66/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä ottaen toisten työt on helppoja ja enimmäkseen ylipalkattuja. Aivan erityisen helppoja ja ylipalkattuja ovat kaikenlaisten herrojen työt.

Mutta oma työ! Se on vaikeaa, vaativaa ja järkyttävästi alipalkattua. Paitsi nousukännissä risteilylaivan baaritiskillä, jossa ainakin miesten oma palkka nousee naisten läsnollessa kohisten.

Vierailija
67/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hakeutuvat parin vuoden jälkeen haasteellisimpiin työtehtäviin.

Vierailija
68/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ olisi helppoa? En usko, varmaan hekisesti ja fyysisestikin raskasta. Eri ikäisiä vainajia sitä joutuu käsittelemään.

Vierailija
69/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenkuvaan kuuluvat mm. nämä:

- kirjojen valinta, hankinta ja luettelointi Marc-formaatilla tietokantaan

- kokoelman käytön arviointi, poistot, lisähankinnat

- kirjastonkäytön ja tiedonhankinnan opetus kaikille käyttäjäryhmille päiväkoti-ikäisistä eläkeläisiin, kirjavinkkaus

- valikoimaluetteloiden teko, kirjanäyttelyiden teko

- kirjaston verkkosivujen päivitys

- asiakaspalvelu, kirjastonhoitajilla lähinnä tietopalvelu (eli joko autat löytämään tiettyä aineistoa kirjastosta tai sitten aloitat ihan alusta tekemään asiakkaan kanssa tiedonhakua hänen haluamastaan aiheesta). Hallittavia tietokantoja on meidän kirjastossamme arviolta sata, toki osaa käytetään huomattavasti useammin, mutta kaikkia pitäisi osata tarvittaessa käyttää ja opastaa asiakkaalle.

- opastus asiakkaiden kaikissa mahdollisissa tietotekniikkaongelmissa, oli kyse sitten tulostimesta, verkkopankista, taulukkolaskentaohjelmasta tai cheat codeista :)

Mutta sikäli olet oikeassa, että kyllä minä paljon vaativampiakin hommia osaan kuvitella, Itse en työstäni ilman korkeakoulututkintoa selviäisi, minua fiksumpia on kyllä maailma pullollaan.

Ai niin. Aakkostuksen, eli signumin teon selkätarraan periaatteessa hoitaa nykyään tietokone (eli kirjastojärjestelmä). Toki hyllytyksessä pitää tietää, missä järjestyksessä aakkoset menevät, kun kirjoja tarrojen mukaan laittaa takaisin hyllyyn. Tämä on muuten joskus harjoittelijoille yllättävän vaikeaa :)

Vierailija
70/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt, mutta jos miettii mitä yleensä pidetään raskaana niin työ jossa:

-ei ole asiakaspalvelua

-ei tarvitse kovin paljon ajatella itse

-ei fyysisesti raskas

-joustavat työajat

-ei tarvitse koskaan tai juuri koskaan "tuottaa" mitään esim. raporttia, esitelmää

-ei emotionaalisesti raskas (esim. ei psykoterapeutti)

En keksi yhtään näihin kriteereihin sopivaa työtä.

Vierailija
71/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenpudottaja Singaporessa ja luotsi Mongoliassa tuskin tikahtuvat työperäiseen stressiin.

Vierailija
72/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto:) Asiakaspalvelijoinakin ovat aika toistaitoisia, töykeitä ja umpimielisiä. Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!

Ihan totta. Kirjastoissahan ei tietenkään tehdä mitään muuta kuin lainataan, palautetaan ja aakkostetaan kirjoja... huono provo.

Omasta mielestäni siihen kaikkein helpoimpaan kastiin menee suuri osa tehdastyöstä. Paljon tehtäviä, joissa työ rutiininomaista valvontahommaa, yksinkertaiset liikkeet, rajoitetut työtehtävät. Aina sitä yhtä ja samaa, mikään ei muutu. Toki eroja on kuin yöllä ja päivällä, mutta se perinteinen liukuhihnahomma on sieltä kaikkein helpoimmasta päästä.

Korkeammin koulutettujen työstä helpoiksi ammateiksi nostettakoon ennemminkin vaikkapa opetustyö lukioissa, esim. matematiikan opetus. Motivoituneet oppilaat, huomattava osa tunneista menee omatoimisessa työskentelyssä, oma perustietämys ja rutiini sujuvoittavat työtä, pitkät lomat ja ainakin lehtoreilla usein tähän nähden myös varsin hyvä palkka (mielestäni +4000€, jota monet lehtorit tienaavat, on todella hyvä siihen nähden, että he työskentelevät vain osan vuotta).

Vierailija
73/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutarhuri, vaikka varmasti vaatii ajattelutyötä ja on fyysisesti raskasta, niin siinä työ joka vaikuttaa "helpolta" ja silti kiinnostavalta. Aulapalvelija tuli myös minullekin mieleen.

Sitten joku päivystytyö, missä päivystäjän ei tarvitse juuri koskaan tehdä mitään, jos sellaisia nyt on.

tehnyt, mutta jos miettii mitä yleensä pidetään raskaana niin työ jossa:

-ei ole asiakaspalvelua

-ei tarvitse kovin paljon ajatella itse

-ei fyysisesti raskas

-joustavat työajat

-ei tarvitse koskaan tai juuri koskaan "tuottaa" mitään esim. raporttia, esitelmää

-ei emotionaalisesti raskas (esim. ei psykoterapeutti)

En keksi yhtään näihin kriteereihin sopivaa työtä.

Vierailija
74/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni akateeminen löytää suhteellisen helpon työn vaikkapa kunnan tai valtion virasta. Tällä en tarkoita ns. "virka-ammattimiehiä", kuten vaikkapa rajavartijoita tai poliiseja, joilla virkatehtävät ovat ammatillisia tehtäviä. Sen sijaan nämä hallinnon ammattilaiset ovat usein melko stressivapaassa, suhteellisen hyvin palkatussa ja varmassa työpaikassa.

Vierailija
75/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto:) Asiakaspalvelijoinakin ovat aika toistaitoisia, töykeitä ja umpimielisiä. Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!

Toimenkuvaan kuuluvat mm. nämä: - kirjojen valinta, hankinta ja luettelointi Marc-formaatilla tietokantaan - kokoelman käytön arviointi, poistot, lisähankinnat - kirjastonkäytön ja tiedonhankinnan opetus kaikille käyttäjäryhmille päiväkoti-ikäisistä eläkeläisiin, kirjavinkkaus - valikoimaluetteloiden teko, kirjanäyttelyiden teko - kirjaston verkkosivujen päivitys - asiakaspalvelu, kirjastonhoitajilla lähinnä tietopalvelu (eli joko autat löytämään tiettyä aineistoa kirjastosta tai sitten aloitat ihan alusta tekemään asiakkaan kanssa tiedonhakua hänen haluamastaan aiheesta). Hallittavia tietokantoja on meidän kirjastossamme arviolta sata, toki osaa käytetään huomattavasti useammin, mutta kaikkia pitäisi osata tarvittaessa käyttää ja opastaa asiakkaalle. - opastus asiakkaiden kaikissa mahdollisissa tietotekniikkaongelmissa, oli kyse sitten tulostimesta, verkkopankista, taulukkolaskentaohjelmasta tai cheat codeista :) Mutta sikäli olet oikeassa, että kyllä minä paljon vaativampiakin hommia osaan kuvitella, Itse en työstäni ilman korkeakoulututkintoa selviäisi, minua fiksumpia on kyllä maailma pullollaan. Ai niin. Aakkostuksen, eli signumin teon selkätarraan periaatteessa hoitaa nykyään tietokone (eli kirjastojärjestelmä). Toki hyllytyksessä pitää tietää, missä järjestyksessä aakkoset menevät, kun kirjoja tarrojen mukaan laittaa takaisin hyllyyn. Tämä on muuten joskus harjoittelijoille yllättävän vaikeaa :)

...muttei maailman vaativinkaan työ.

Ja tämähän näkyy palkkauksessa. Kirjastoalan akateemiset taitavat olla kaikkein heikoimmin palkattuja korkeakoulutettuja, jos taiteellisten alojen "hörhöjä" ei lasketa mukaan.

Vierailija
76/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kenties työtön?? :D

Vierailija
77/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat etsin netistä, valitsin "parhaat", otin vastaan muutamia kertoja kuussa sitten näitä vakkareita opiskelun ohessa. Siistejä ja varattuja herrasmiehiä joita oisin periaatteessa voinu panna ilmaiseksikin. Tienasin enemmän silloin kun nyt erityisopettajana, vakivirka.

Vierailija
78/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit hoitavat itse itsensä ja vauvansa

Vierailija
79/139 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse kesäisin aulapalvelijan työtä ja kyllä se taitaa vaihdella aika paljon. Yhdessä paikassa enimmäkseen surffasin netissä ja tapoin aikaa. Toisessa taas piti myös hoitaa puhelinvaihdetta ja samalla tehdä kaikenmaailman töitä ja jos olisi täysaikaisena ollut niin myös kirjanpitoa yms. olis kuulunut työnkuvaan, joten mitenkään helppoa tämä ei ollut. Ja kun palkka tässä vaativassa paikassa oli sitäpaitsi huonompi kuin helpommassa.

Oisko helpoin työ joku patjan testaaja tai jokin vastaava :D

Vierailija
80/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto? :)

Tervetuloa kokeilemaan työtäni!

T. Informaatikko, jolle on ollut todella paljon hyötyä informaatiotutkimuksen, kirjallisuuden, kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnoista

Tottahan noista on hyötyä varmasti kenelle tahansa, mutta miten esimerkiksi kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnot ovat sinulle välttämättömämmät, kuin vaikka sairaanhoitajalle. Ja tämä ei ole mitään piikittelyä, vaan haluan oikeasti tietää.

Mun työhön kuuluu mm. opetustunteja: kirjavinkkausta, kirjastonkäytön opastamista, tiedonhaun opettamista erilaisille ryhmille. (Eskarit, peruskoululaiset, toisen asteen opiskelijat, maahanmuuttajat) Käyn myös puhumassa yhdistyksissä ja erilaisissa tilaisuuksissa kirjastopalveluista, kirjallisuudesta jne.

Kunnallisalan ymmärtämisestä on aika paljon hyötyä vaikkapa kirjaston budjettia laadittaessa, asioiden valmistelussa lautakunnalle, toimien kelpoisuusehtoja mietittäessä, lakipykälien käytäntöön sovellettaessa...

Toivottavasti tämä vähän edes vastasi kysymykseesi. En sano, että nuo opinnot ovat välttämättömiä jokaiselle kirjastossa työskentelevälle, mutta tosiaan niin kuin sanoin: mulle niistä on kyllä ollut hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme