Mikä on sinun mielestäsi maailman HELPOIN työ?
Kommentit (139)
sen kun vaan yhdistää puhelun sinne minne pyydetään.
PS. Lääkintävahtimestari ei todellakaan ole ruumiinavaaja vaan ruumiinavaaja on patologi, joka on ensin käynyt lääkiksen ja sen jälkeen erikoistunut patologiaan.
Istuu kotona ja odottaa inspiraatiota, voi välillä juoda muutaman lasin punkkua.
ei tarvitse tietää oikeastan mistään mitään. Suomeakaan ei tarvitse osata puhua täydellisesti. Voi jonotuttaa ihmisiä mielinmäärin ja päättää ovatko he vaan lusmuilemassa vai oikeasti työttömiä. Asiakaspalvelua ei tarvitse osata, kun ihmisten on pakko tulla luukulle ja vastata kysymyksiin. Muuten ei heru rahoja.
kaikenmaailman ammateista. Kaikissa töissä on hommia, jotka eivät näy ulkopuolisille. Mutta noin lonkalta heittäen maailman helpoin työ on se toisen tekemä homma.
Mun äidin mielestä opettajan työt on ihan liian helppoja, työpäivät liian lyhyitä, lomat liian pitkiä ja palkkakin ehdottomasti liian hyvä. Hänen siskonsa lapsi on opettaja ja silläkös hän äidilleni ylpeilee. Itse teen jotain ihan muuta, mutta joskus joudun kouluttamaan kesälomatuuraajaa. En osaa opettaa kunnolla edes yhtä ihmistä, joten olen niinä päivinä ollut hirmu väsynyt. Kaikki kunnia serkulleni, että hän jaksaa niinkin tärkeää hommaa mitä opettajat tekee.
Hepoin työni on ollut kesätyö kirjastossa. Ja samalla tylsin. Se oli aikana ennen itsepalvelulainausautomaatteja. Kyseessä oli pieni sivukirjasto, jota varmaan ei enää ole edes olemassa. Välillä korjasin kirjoja ja tietty hyllytin. Sitten istuin tiskillä odottamassa asiakkaita... No, heinäkuussapa niitä ei juuri ollut.
Nyt olen opettaja. Tylsää hetkeä ei tule ikinä. Vaikein työni tähän mennessä: aina kiire ja miljoona tekemätöntä työtä ja milloin vaan voi tulla joku odottamaton tilanne, joka on hoidettava heti. Taukoja ei yleensä ole koko päivänä.
No, jos ruumiinavaaja oli vastaus ainoastaan kritisointiin eikä niihin muihin mainittuihin asioihin, niin ei se ainakaan siitä viestistä käynyt mitenkään ilmi. Mistä ihmeestä olisi voinut tietää, että tarkoitettiin vain sitä?
Hitto, miksi vaivaudun oikomaan tällaisia jossain ihme Vauva-lehden keskustelupalstalla....
Nykyään oppimismenetelmät korostavat opiskelijan / opiskelijaryhmän omaa aktiivisuutta tiedon haussa, käsittelyssä ja jakamisessa. Opettajan rooli on enemmänkin ohjaava eli käytännössä istun pari tuntia opettajan tuolilla ja mietin kauppalistaa, kun opiskelijat käsittelevät opiskeltavaa asiaa. Lopuksi tietysti kehun, miten hienosti toimivat ryhmänä ja nostan parin opiskelijan yksilösuoritukset esille. Aivan diibadaabaa.
Kannattaisi sunkin tulla opettamaan teinejä, kun homman idean olet jo keksinyt... (p.s. enää kolme viikkoa hiihtolomaan!!!)
Vähän kuin samaistaisi lähihoitajan ja lääkärin. Ei niin että kirjastonhoitajaa lääkäriin vertaisin. Kirjastonhoitaja on yleensä humanisti joka on huomannut tarvitsevansa ammatinkin ja suorittanut pienehköt kirjastotieteen opinnot. Akateemisuudesta on perustyössäkin se hyöty että hyvällä yleissivistyksellä ymmärtää kokoelmin ja tiedonhaun sisältöjä. Usein se työ on toiminnan suunnittelua, sosiaalisen median ja tietotekniikan opastusta, kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin osallistumista... Meidän perheessä muuten on onnistuttu helppoon työhön pääsemisessä. Toinen on kirjastossa ja toinen kunnanvirastossa.
Sairaanhoitaja synnytysosastolla. Äidit hoitavat itse itsensä ja vauvansa
Lapsia vähän, neljä per hoitaja. Usein ei täyttä ryhmää mutta kaikki hoitajat töissä, usein 3 hoitajaa ja tyyliin kuusi lasta. Päivästä suurin osa menee juoruiluun ja kahvitteluun. Lapsen tarpeet tulevat kakkosena.
Ruoka tulee valmiina isolta keittiöltä, mutta yksi hoitajista on silti keittiövuorossa, kattaa pöydän, tiskaa (siis laittaa likaiset koneeseen) astiat.
Palkka on pieni mutta suurempi kuin pph:lla.
Olen itse pph ja rakastan työtäni ja meinasinkin vastata pph (jos on hyvä ryhmä), mutta muistin sitten että ryhmistyö on vieläkin helpompaa!
niin voisin kuvitella - ja anteeksi jos olen väärässä!!! - että sellainen aulapalvelutyö, eli vastaanotto jossain toimistotalossa. Ei ole fyysisesti rasittavaa, ei ole myyntityötä jossa olisi tavoitteita, jos osaa auttavasti käyttää tietokonetta, ei rasita kauheasti haastavuudella, työtä on aika harvakseltaan, enemmän päivystämistä...
Helppoa kuin saippua, päivät menee mukavasti rullaten ja töiden jälkeen jaksaa puuhata omiakin asioita. Palkkakin on työn vaativuuteen ja stressaavuuteen nähden kiva. En vaihtais!
kouluikäistä (joista vähintään 2 taaperoita) omaa lasta, siitä ei selviä kuin supermamma, mutta ihan tavattoman helppoa on olla perhepäivähoitaja tai päiväkodin lastenhoitaja ja hoitaa 4-7 lasta. Ja yleensä kun osa henkilökunnasta on muissa hommissa tai sairaana, vielä suurempaakin joukkoa tenavia.
miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto? :)
Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!
Tervetuloa kokeilemaan työtäni!
T. Informaatikko, jolle on ollut todella paljon hyötyä informaatiotutkimuksen, kirjallisuuden, kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnoista
Ehkä se virkailija ei vastannut puhelimeen koska hänellä oli PALJON töitä. Kunnan työntekijöiden tehtävä ei ole päivystää koko ajan puhelimessa ellei ole töissä ajanvarauksessa tms.... Jätä viesti vastaajaan tai sähköpostia niin saat yhteyden yleensä nopeasti. Jos on palvelemassa esim. yhtä asiakasta,ei ole kohteliasta vastailla koko ajan puhelimeen.
hirmupalkkoja maksetaan siitä, että läsivät päivät pitkät tietokoneen ääressä, kun muut tekevät sitten sen oikean työn.
miksi aakkostamiseen pitää olla akateeminen tutkinto? :)
Itse pitäisin siitäkin että saisin lukea paljon!
Tervetuloa kokeilemaan työtäni!
T. Informaatikko, jolle on ollut todella paljon hyötyä informaatiotutkimuksen, kirjallisuuden, kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnoista
Tottahan noista on hyötyä varmasti kenelle tahansa, mutta miten esimerkiksi kasvatustieteen ja kunnallisalan opinnot ovat sinulle välttämättömämmät, kuin vaikka sairaanhoitajalle. Ja tämä ei ole mitään piikittelyä, vaan haluan oikeasti tietää.
Eiköhän ruumiin avaamisella nyt kuitenkin yleensä tarkoiteta sitä koko avausoperaatiota, ruumiin tutkimista. Sen tekee patologi. Sen lisäksi että tutkii näytteitä ja leikkeitä.
olla kotona omien lasten kanssa
Oletko mies? Olin itse 3 vuotta kotona ja onnesta soikeana, kun pääsin lopulta töihin lepäämään.
kaikenmaailman ammateista. Kaikissa töissä on hommia, jotka eivät näy ulkopuolisille. Mutta noin lonkalta heittäen maailman helpoin työ on se toisen tekemä homma.
Mun äidin mielestä opettajan työt on ihan liian helppoja, työpäivät liian lyhyitä, lomat liian pitkiä ja palkkakin ehdottomasti liian hyvä. Hänen siskonsa lapsi on opettaja ja silläkös hän äidilleni ylpeilee. Itse teen jotain ihan muuta, mutta joskus joudun kouluttamaan kesälomatuuraajaa. En osaa opettaa kunnolla edes yhtä ihmistä, joten olen niinä päivinä ollut hirmu väsynyt. Kaikki kunnia serkulleni, että hän jaksaa niinkin tärkeää hommaa mitä opettajat tekee.