Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun mielestäsi maailman HELPOIN työ?

Vierailija
28.01.2013 |

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korjatkaa, jos olen väärässä.

- Uimahallin valvoja

- Suntio (tosin joutuu vl-töihin)

- Nosturinkuljettaja (jos ei pelkää korkeita paikkoja)

- Kiinteistönvälittäjä tai vuokravälittäjä Helsingissä (saa myytyä helpolla)

Vierailija
122/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en allekirjoittaisi suntion ja kiinteistövälittäjän työn helppoutta (en itse ole kumpikaan). Onhan suntiolla töitä muulloinkin kuin sunnuntaisin (seurakunnassa on toimintaa muulloinkin). Ja yhtä lailla voisi sanoa, että kiinteistöhuollon väellä on helppoa.

Kiinteistövälittäjän ammatti taas vaatii hintojen, markkinatilanteen ja kuntojen arviointia sekä kaiken maailman rakennus- ja kiinteistöasioiden lain tuntemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen on helppo päästä, mutta työ on oikeasti raskasta puurtamista. Vai miksi muuten olisi niin hirveä pula tekijöistä? Palkka on surkea, ei todellakaan häävi korvaus siitä että saa monesti painaa vuorot läpeensä ilman kunnon taukoja, ja jos hoitaa hyvin työnsä on myös henkisesti välillä tosi rankkaa. Itse olen siis sairaanhoitaja vanhuspuolella, joka tekee aika paljon samaa kuin mitä lähihoitajat, mutta päiväni hieman vaihtelevampia ja sisältävät enemmän toimistohommaa (mielestäni helpompaa työtä).

Täytyy olla todella idiootti, jos jättää lakisääteiset taukonsa pitämättä. Sitten on ihan turha tulla valittamaan raskaasta päivästä.

Muutenkin, tuo koko vanhusten huono hoitotilanne on just näiden marttyyrihoitajien syytä. Tekisitte vaan sen mitä ehditte, pidätte tauot ja jätätte loput tekemättä. Jos kaikki vaan venyy ja venyy, lisäresursseja ei tule eikä palkka nouse. Kuka idiootti sitä nyt tollaiseen tuhlaisi kun vähemmälläkin pärjätään? Vähän selkärankaa nyt!

Onhan se helppo tänne kirjoittaa miten pitäisi tehdä.

Itse en ole lähihoitaja mutta kyllä jättäisin oman kahvini väliin jos tietäisin että sen takia joku vanhus ei saa koko päivänä ruokaa tai kusee allensa ja vasta huomenna vaihdetaan kuiviin.

Vierailija
124/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Lääkintävahtimestari ei todellakaan ole ruumiinavaaja vaan ruumiinavaaja on patologi, joka on ensin käynyt lääkiksen ja sen jälkeen erikoistunut patologiaan.

patologi harvoin edes hoitaa ruumiinavauksia.

Vierailija
125/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut helppoa. Ainakin oma tuuraajani on tehnyt vain sen välttämättömän. Itse olen sitten loman jälkeen jatkanut siitä, ensin on pitänyt tarkastaa tuuraajan tekemiset ja korjata virheet. Mitään vaikeita asioita en edes yrittänyt opettaa, ne kun tein sitten kolmen viikon lomani jälkeen.

Kerran sitten lomalta palattuani tuuraaja sanoi, että on sulla helppo homma. Joo, hän ei ollut tehnyt kuin murto-osan minun hommistani.

Vierailija
126/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen on helppo päästä, mutta työ on oikeasti raskasta puurtamista. Vai miksi muuten olisi niin hirveä pula tekijöistä? Palkka on surkea, ei todellakaan häävi korvaus siitä että saa monesti painaa vuorot läpeensä ilman kunnon taukoja, ja jos hoitaa hyvin työnsä on myös henkisesti välillä tosi rankkaa. Itse olen siis sairaanhoitaja vanhuspuolella, joka tekee aika paljon samaa kuin mitä lähihoitajat, mutta päiväni hieman vaihtelevampia ja sisältävät enemmän toimistohommaa (mielestäni helpompaa työtä).

Täytyy olla todella idiootti, jos jättää lakisääteiset taukonsa pitämättä. Sitten on ihan turha tulla valittamaan raskaasta päivästä.

Muutenkin, tuo koko vanhusten huono hoitotilanne on just näiden marttyyrihoitajien syytä. Tekisitte vaan sen mitä ehditte, pidätte tauot ja jätätte loput tekemättä. Jos kaikki vaan venyy ja venyy, lisäresursseja ei tule eikä palkka nouse. Kuka idiootti sitä nyt tollaiseen tuhlaisi kun vähemmälläkin pärjätään? Vähän selkärankaa nyt!

Itse en ole lähihoitaja mutta kyllä jättäisin oman kahvini väliin jos tietäisin että sen takia joku vanhus ei saa koko päivänä ruokaa tai kusee allensa ja vasta huomenna vaihdetaan kuiviin.

todellakin naurattaa tuo asenne. Mitähän tuonkin kommentin kirjoittaja sanoisi, jos kaupassa tai kioskissa tai ravintolassa tai sairaalassa tai linja-autossa tai ihan missä tahansa työntekijä kesken asiakaspalvelun sanoisi, että nyt muuten on lakisääteisen tauon paikka, pärjäile.

Vierailija
127/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi huono palkka. Silti sairaanhoitajan työtä pidetään helppona :(

T. Sh

Vierailija
128/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalinen tietoisuus ja se nreflektointi ohjaa toimintaa, sillä muutenhan työtä ei voi hoitaa asianmukaisesti. Siksi on mahdotonta ottaa lakisääteisiä taukoja - jos se merkitsee, että oma petrustehtävä ja työn kohde, toisten ihmisten hyvinvointi vaarantuu. Esim. päiväkodissa ei voi jättää lapsia valvomatta siksi, että on kahvitauon paikka.

Vierailija
129/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi huono palkka. Silti sairaanhoitajan työtä pidetään helppona :(

T. Sh

Joka on itse joutunut päivystykseen(esim.Meilahteen)tai osastolle?!

Ei kyllä helpolta näyttänyt kaikkinensa ...

Vierailija
130/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan lyhyet päivät ja pitkät lomat.

Kaikkihan sitä paitsi on ala-asteen käynyt eli kuka tahansa osais ne opetettavat asiat.

Varmaan osais joo ne opetettavat asiat, mutta eriasia on OSATA OPETTAA ne lapsille.

Vierailija
131/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lääkintävahtimestari yleensä.

Patologi sitten tekee paljon muutakin, tutkii elävien ihmisten näytteitä yms.

Vierailija
132/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin naurattaa tuo asenne. Mitähän tuonkin kommentin kirjoittaja sanoisi, jos kaupassa tai kioskissa tai ravintolassa tai sairaalassa tai linja-autossa tai ihan missä tahansa työntekijä kesken asiakaspalvelun sanoisi, että nyt muuten on lakisääteisen tauon paikka, pärjäile.

Lakisääteisiä juttujahan on vaikka mitä. Menisi tuolla taukojen perään huutelijallakin Stokkalla sukat vinoon kun asiakaspalvelija sanoisi, että odotappa 15min, mulla on nyt lakisääteinen tauko :D

P.s omassa työssäni pystyn pitämään taukoja

Vierailija
133/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kaikenmaailman reiki-, kukka- ja suolahoitajia riittää. Vähän hivellään ja ollaan empaattisia, hörpitään yrttiteetä yhdessä. Ihan naurettavaa touhua!

Vierailija
134/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo helppoo

Vierailija
135/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kaikenmaailman reiki-, kukka- ja suolahoitajia riittää. Vähän hivellään ja ollaan empaattisia, hörpitään yrttiteetä yhdessä. Ihan naurettavaa touhua!

näytellä älyttömän hyvin! en minä ainakaan pystyisi.

Vierailija
136/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korjatkaa, jos olen väärässä.

- Uimahallin valvoja

jos vaan pönöttää siellä valvontakopissa eikä tee mitään niin helpolla pääsee. Mutta jos hengaa siellä altailla koko ajan, puuttuu asiakkaitten lahkeenpituuksiin ja vaihdattaa niitä housuja, jakaa ponnareita pitkähiuksisille tai tappelee venäläisten kanssa niin aika hirveätä on.

Vierailija
137/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en allekirjoittaisi suntion ja kiinteistövälittäjän työn helppoutta (en itse ole kumpikaan). Onhan suntiolla töitä muulloinkin kuin sunnuntaisin (seurakunnassa on toimintaa muulloinkin). Ja yhtä lailla voisi sanoa, että kiinteistöhuollon väellä on helppoa. Kiinteistövälittäjän ammatti taas vaatii hintojen, markkinatilanteen ja kuntojen arviointia sekä kaiken maailman rakennus- ja kiinteistöasioiden lain tuntemusta.

Kiinteistönvälittäjän työn helppoudesta: totta kai kiinteistönvälittäjä joutuu hallitsemaan ammattiinsa kuuluvat asiat. Eihän siinä olisi muuten mitään järkeä. Sama juttu kuin aikaisemmin mainitussa kirjastovirkailijan tehtävässä - täytyy osata tehdä omat hommansa, eli kirjastovirkailijankin täytyy osata muovittaa, mahdollisesti luetteloida, lainata, palauttaa, hyllyttää ja neuvoa asiakkaita.

Pointti oli se, että stadilaisen kiinteistönvälittäjän osatessa ammattinsa perusasiat (ja tuntiessaan Helsingin kaupungin edes jotenkin), hänen on helppo myydä ja varsinkin vuokrata asuntoja, koska kauppa käy. Tulot saattavat olla myös hyvin suuret, koska myyntihinnat ovat suuret - ja provikka on iso. Jos sattuu olemaan tunnetun ketjun välittäjä, jonka asiakkaiksi asunnon myyjät mielellään hakeutuvat, ei varmaankaan rivimyyjältä ole paljon vaadittu että hän saa Kalliossa sijaitsevan yksiön kaupaksi - vaikka "lievään ylihintaan". Ja saa mahdollisesti itse poimia "parhaat päältä".

Vierailija
138/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha vaan, että luontaishoitajat ovat usein itse yrittäjiä. Ja alalla on kova kilpailu asiakkaista.

Vierailija
139/139 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en allekirjoittaisi suntion ja kiinteistövälittäjän työn helppoutta (en itse ole kumpikaan). Onhan suntiolla töitä muulloinkin kuin sunnuntaisin (seurakunnassa on toimintaa muulloinkin). Ja yhtä lailla voisi sanoa, että kiinteistöhuollon väellä on helppoa. Kiinteistövälittäjän ammatti taas vaatii hintojen, markkinatilanteen ja kuntojen arviointia sekä kaiken maailman rakennus- ja kiinteistöasioiden lain tuntemusta.

Kiinteistönvälittäjän työn helppoudesta: totta kai kiinteistönvälittäjä joutuu hallitsemaan ammattiinsa kuuluvat asiat. Eihän siinä olisi muuten mitään järkeä. Sama juttu kuin aikaisemmin mainitussa kirjastovirkailijan tehtävässä - täytyy osata tehdä omat hommansa, eli kirjastovirkailijankin täytyy osata muovittaa, mahdollisesti luetteloida, lainata, palauttaa, hyllyttää ja neuvoa asiakkaita.

Pointti oli se, että stadilaisen kiinteistönvälittäjän osatessa ammattinsa perusasiat (ja tuntiessaan Helsingin kaupungin edes jotenkin), hänen on helppo myydä ja varsinkin vuokrata asuntoja, koska kauppa käy. Tulot saattavat olla myös hyvin suuret, koska myyntihinnat ovat suuret - ja provikka on iso. Jos sattuu olemaan tunnetun ketjun välittäjä, jonka asiakkaiksi asunnon myyjät mielellään hakeutuvat, ei varmaankaan rivimyyjältä ole paljon vaadittu että hän saa Kalliossa sijaitsevan yksiön kaupaksi - vaikka "lievään ylihintaan". Ja saa mahdollisesti itse poimia "parhaat päältä".

joo, noinkin tietysti. Itsestäni ei kyllä kyseiseen hommaan olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä