Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yleensä viette viemisenä työhaastattelijalle?

Vierailija
25.01.2013 |

Mulla on ollut tapana antaa jotain itse tekemääni, esim. kun olin ollut olkipukkikurssilla, vein joulun alla käymiini työhaastatteluihin haastattelijoille olkipukit. Nyt alkaa olla ideat vähissä, ja olisin mieluusti kuullut mitä te olette keksineet. Mitään leipomisia en enää vie, kerran vein suklaakeksejä ja haastattelija olikin valtavan lihava...

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vein Klamydian! Kukaan haastattelijoista ei ollut sitä aiemmin saanut, joten osasin yllättää :). Musta noi herkkukorit alkaa olla jo vähän out... Niin, sain tietysti paikan!

Vierailija
122/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:58"]

Itseni ja osaamiseni työpaikan toivossa... riittää kyllä ;)

[/quote]

Ja nyt olet sen haastattelijan olkkarissa seinäruusuna. Jotenkin vaivaannuttava tuliainen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukorit ei ole koskaan out.

Vierailija
124/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehystetyn valokuvani, jäämpähän mieleen.

Vierailija
125/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:58"]

Itseni ja osaamiseni työpaikan toivossa... riittää kyllä ;)

[/quote]

Ja nyt olet sen haastattelijan olkkarissa seinäruusuna. Jotenkin vaivaannuttava tuliainen :(

[/quote]

Joo, mut kun kaikki tuo kauheesti kaikkee herkkukoreja, kondomeja jne. Niin pakkohan mun on jotenkin erottua! Haastattelussa oli 5 mun lisäksi ja olisitte nähneet sen krääsän määrän mitä ne muut kantoi. Haastattelijat meni ihailusta mykäksi kun niiden ei tarvinnut keksiä mihin laittavat mun 

tuliaiseni!

Vierailija
126/145 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haastattelijathan on aina sellasia vanhapiikakurppia, uraohjuksia joilta on lapset jääneet tekemättä ja aika alkaa käydä loppuun. Niinpä sitten keksin, että tarjoan kohtuani vuokrattavaksi ollakseni houkutteleva vaihtoehto. Niinhän siinä kävi, että sain paikan, mutta harmikseni molemmat haastattelijakurppanoista halusivat sitten lunastaa lahjansa. Onneksi tuli kaksoset!

Vierailija
127/145 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa mua tän asian kanssa. Mulla on ens viikolla haastattelu ja haluisin tosi paljon sinne työpaikkaan. Mä olen oppinut, että jos haluaa erottua, niin pitää keksiä jotain muuta kuin pelkkä herkkukori tai kossupullo. Pitäisikö mun käydä vaikka siivoomassa nyt viikonloppuna siellä haastattelijan kotona? Vai olisiko parempi viedä koiranpentu? Tai pitäisikö vaan luvata, että teen töitä ilmaiseksi ainakin ekan vuoden?

Vierailija
128/145 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo koiranpentu ja palkatta työskentely voisi olla oikeinkin hyvä! Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, että miten olisi ystäväkakku hermanni? Siis se juurilitku? Haastattelija miettisi sinua lämmöllä kun kakkua väsäisi viikkotolkulla pienen, suloisen koirulin pyöriessä jaloissa :)

Vierailija
129/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tulisin siivoamaan 3 h haastattelijan kodin. En ole siivousalalla vaan ihan akateeminen.Tosi hyvin nuo lahjakortit on kelvanneet. Ovat jopa kehdanneet käyttää, vaikka en olisi paikkaa saanutkaan. Olinkin ihan ongelmissa, kun hain tosi moneen paikkaan ja niitä siivouskutsuja tuli perä perään.

Mutta niissä oli vähän erilaisia juttuja. Lahjakortilla saattoi saada jalka- tai päähieronnan, performanssiesityksen, halauksen, kauniita sanoja, oman tulkintani Sata salamaa -kappaleesta tanssikoreografialla höystettynä, kutittamisen, päivää piristävän hippaleikin, yhteisen voimistelutuokion minun vetämänä ym. ym.

Hölmöyksissäni menin jakamaan jokaiselle haastattelijalle viisi kappaletta lahjakortteja, joista he saavat käyttää yhden päivässä silloin, kun itse haluavat. Nyt joudun sitten ramppaamaan jatkuvasti hakemissani paikoissa silloin, kun he vain päivän piristykseksi päättävät käyttää jonkun lahjakorteistaan. Mihinkään en päässyt töihin.

Sanoohan sen nyt järkikin, ettet voi antaa viittä lahjakorttia yhessä haastattelussa. Siinähän ramppaat siivoamassa ja hieromassa koko kevään, kun et yhtään ajattele huomista pidemmälle. Missään muualla kun av:lla ei oo näin ajattelemattomia ihmisiä.

Mutta tässä on myös se hyvä puoli, että ainakin jää mieleen ja yhteydenpito jatkuu vaikkei paikkaa saanutkaan. Jos samassa työpaikassa tulee auki paikka -> todennäköisesti lahjakorttien antajalle soitetaan tai tarjotaan paikkaa samalla kun käy hieromassa tms. Eli tosi hyvä idea!

Vierailija
130/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin heille poikani. Poikani nimi on Pirkka ja sinne se jäi räkä poskella.

Vierailija
131/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelen paljon, mutta en ole tähän mennessä saanut tuliaisia. Nyt odottavalla kannalla. Ehkä seuraavalla viikolla minua jo lahjotaan kossupullolla tai säkillisellä wc-paperia.

Vierailija
132/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin kermaleivoksen ja piilotin sen kerman alle lamnoidun käyntikorttini ikään kuin yllätyksenä. Haastattelu meni hyvin ja loppumetreillä vedin Tupperwaren astiastani sen leivoksen esiin. Asetin päöydälle siihen rekrytoijan eteen lusikan kanssa. Se meinasi siirtää sen syrjemmälle, mutta mä ehätin sanomaan että "syö". Se kehui leivosta ja mä sanoin että "syö, syö nyt!" Oikeen yllytin, vaikka näkihän siitä ettei sen tehny mieli.

No se söi. Ja mä katselin odottavin ilmein. Puolivälissä tajusin että tuli matkaan sitten väärä leivos. Ei sielläollutkaan sitä käyntikorttia. Mikä antikliimaksi :(

Vierailija
133/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin kermaleivoksen ja piilotin sen kerman alle lamnoidun käyntikorttini ikään kuin yllätyksenä. Haastattelu meni hyvin ja loppumetreillä vedin Tupperwaren astiastani sen leivoksen esiin. Asetin pöydälle siihen rekrytoijan eteen lusikan kanssa. Se meinasi siirtää sen syrjemmälle, mutta mä ehätin sanomaan että "syö". Se kehui leivosta ja mä sanoin että "syö, syö nyt!" Oikeen yllytin, vaikka näkihän siitä ettei sen tehny mieli.

No se söi. Ja mä katselin odottavin ilmein. Puolivälissä tajusin että tuli matkaan sitten väärä leivos. Ei sielläollutkaan sitä käyntikorttia. Mikä antikliimaksi :(

Vierailija
134/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin kermaleivoksen ja piilotin sen kerman alle laminoidun käyntikorttini ikään kuin yllätyksenä. Haastattelu meni hyvin ja loppumetreillä vedin Tupperwaren astiastani sen leivoksen esiin. Asetin pöydälle siihen rekrytoijan eteen lusikan kanssa. Se meinasi siirtää sen syrjemmälle, mutta mä ehätin sanomaan että "syö". Se kehui leivosta ja mä sanoin että "syö, syö nyt!" Oikeen yllytin, vaikka näkihän siitä ettei sen tehny mieli.

Vierailija
135/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkipukit on ehkä vähän tylsiä ja kaikki ei osaa arvostaa omatekoisia juttuja nykyaikana. Justiinsa noi herkkukorit on kauheen kivoja ja niitä voi soveltaa sitten ihan paikan mukaan. Itse tykkään laittaa aina vähän jotain pikkutuhmaa mukaan ja jos on mieshaastattelija niin sujautan vielä cv:ni ja työtodistukseni väliin alaston kuvan itsestäni. Tällä keinolla jää takuuvarmasti mieleen!

Vierailija
136/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta lahjontaa. Kahville olen vienyt synttärinä ja välillä muulloinkin jotain hyvää... Mutta tämäkin vaatii ensin sen työpaikan saamisen.

Vierailija
137/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina yhden kullekin haastattelijalle.

Käyn monessa haastattelussa per viikko. Vielä ei ole työpaikkaa löytynyt.

Ehkä vaihdan rusinallisiin?

Voisin ajatella myös mämmiä, mutta se on niin kausiluontoista, mutta pakkasessahan sekin säilyisi, vai kuinka?

Vierailija
138/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin kermaleivoksen ja piilotin sen kerman alle laminoidun käyntikorttini ikään kuin yllätyksenä. Haastattelu meni hyvin ja loppumetreillä vedin Tupperwaren astiastani sen leivoksen esiin. Asetin pöydälle siihen rekrytoijan eteen lusikan kanssa. Se meinasi siirtää sen syrjemmälle, mutta mä ehätin sanomaan että "syö". Se kehui leivosta ja mä sanoin että "syö, syö nyt!" Oikeen yllytin, vaikka näkihän siitä ettei sen tehny mieli.

Vierailija
139/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siinä mun nimi vai onko haastattelijoilla joku taikakumi jolla pyyhkivät nimet pois? Nyt olen yrittänyt käydä mahdollisimman paljon erilaisia työkkärin lyhyitä kursseja jotta saisin noita todistuksi kun niitä aina kyselevät tuomisina. Olen joskus vienyt myös työväenopistossa suorittamiani kurssitodistuksia, musiikkiopiston todistukset vein jo koulunpääsykokeiden haastattelijalle.

Vierailija
140/145 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2013 klo 18:29"]

CV ja työtodistukset

Mietipä montako CV:tä sekin haastattelija saa rekrytointiprosessin aikana. Niin monta, ettei se niitä osaa arvostaa. Etkä sä erotu mitenkään eduksesi tollasella, kyllä kannattaa jotain persoonallisempaa viedä.

Tästä näkee taas kuinka ajattelemattomia ihmiset on. Eihän ne haastattelijat tee mitään sen haastateltavan cv:llä ja todistuksilla! Ei ne voi niitä mihinkään käyttää kun siinä on sen haastateltavan nimi ja ne jäisi heti kiinni jos sitä yrittäisivät käyttää. Siksi mä olen aina vienyt niiden haastateltavien omat todistukset sinne. Joskus on ollut vähän vaikea selvittää, että mistä ne on valmistunut ja kaikki arkistot eivät haluaisi antaa niiden todistuksia, mutta kyllä ne yleensä ymmärtää kun mä olen selittänyt asian. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi