Mitä yleensä viette viemisenä työhaastattelijalle?
Mulla on ollut tapana antaa jotain itse tekemääni, esim. kun olin ollut olkipukkikurssilla, vein joulun alla käymiini työhaastatteluihin haastattelijoille olkipukit. Nyt alkaa olla ideat vähissä, ja olisin mieluusti kuullut mitä te olette keksineet. Mitään leipomisia en enää vie, kerran vein suklaakeksejä ja haastattelija olikin valtavan lihava...
Kommentit (145)
eli tulisin siivoamaan 3 h haastattelijan kodin. En ole siivousalalla vaan ihan akateeminen.Tosi hyvin nuo lahjakortit on kelvanneet. Ovat jopa kehdanneet käyttää, vaikka en olisi paikkaa saanutkaan. Olinkin ihan ongelmissa, kun hain tosi moneen paikkaan ja niitä siivouskutsuja tuli perä perään.
Mutta niissä oli vähän erilaisia juttuja. Lahjakortilla saattoi saada jalka- tai päähieronnan, performanssiesityksen, halauksen, kauniita sanoja, oman tulkintani Sata salamaa -kappaleesta tanssikoreografialla höystettynä, kutittamisen, päivää piristävän hippaleikin, yhteisen voimistelutuokion minun vetämänä ym. ym.
Hölmöyksissäni menin jakamaan jokaiselle haastattelijalle viisi kappaletta lahjakortteja, joista he saavat käyttää yhden päivässä silloin, kun itse haluavat. Nyt joudun sitten ramppaamaan jatkuvasti hakemissani paikoissa silloin, kun he vain päivän piristykseksi päättävät käyttää jonkun lahjakorteistaan. Mihinkään en päässyt töihin.
miksi lastenvaateliikkeeseen pitäisi viedä lastenvaatteita? Ööö.. nehän myyvät niitä, eikö?
sanontaa suutarin lapsilla ei ole kenkiä? Luuletko sä, että niillä haastattelijoiden lapsilla olis kunnon vaatteet?? Daa...
On kohteliasta ajatella, mitä se haastattelija tarvii ja lastentarvikeliikkeessä ne tarvii just noita kunnon lastenvaatteita.
Joten vein sinne naapurin mummon, kun ajattelin, että ne tykkää siellä niistä kuitenkin.
Vein sinne hopeisen perintökynttilänjalkani kiillotettavaksi, kun ajattelin, että haastattelija on kamala siivousintoilijoita kuitenkin ja nauttii vaan, kun saa kysymysten kyselemisen lomassa jotakin hinkattavaa.
Kokin hommia hakiessani vein samalla periaatteella työpaikkaan kilon porkkanoita kuorittavaksi ja raastettavaksi.
Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jotakin työhön liittyvää sen kannattaa olla.
Vein viemisinä paketillisen kumihasnkoja ja käsidesipullon. Ne paketoin sellofaaniin ja sellainen nätti rusetti päälle, ja koko komeus itse punottuun pajukoriin.
Kyllä sen näki haastattelijan naamasta että tajusi minulla olevan aseptiikan hallussa. Olin vielä itse varustautunut haastatteluun kumihanskolla ja ruskinut koko vartalolle Dilutusta niin että löyhkäsin aika vahvasti desinfektioainelle.
Sain paikan, teki vaikutuksen!
eli tulisin siivoamaan 3 h haastattelijan kodin. En ole siivousalalla vaan ihan akateeminen.Tosi hyvin nuo lahjakortit on kelvanneet. Ovat jopa kehdanneet käyttää, vaikka en olisi paikkaa saanutkaan. Olinkin ihan ongelmissa, kun hain tosi moneen paikkaan ja niitä siivouskutsuja tuli perä perään.
Mutta niissä oli vähän erilaisia juttuja. Lahjakortilla saattoi saada jalka- tai päähieronnan, performanssiesityksen, halauksen, kauniita sanoja, oman tulkintani Sata salamaa -kappaleesta tanssikoreografialla höystettynä, kutittamisen, päivää piristävän hippaleikin, yhteisen voimistelutuokion minun vetämänä ym. ym.
Hölmöyksissäni menin jakamaan jokaiselle haastattelijalle viisi kappaletta lahjakortteja, joista he saavat käyttää yhden päivässä silloin, kun itse haluavat. Nyt joudun sitten ramppaamaan jatkuvasti hakemissani paikoissa silloin, kun he vain päivän piristykseksi päättävät käyttää jonkun lahjakorteistaan. Mihinkään en päässyt töihin.
Sanoohan sen nyt järkikin, ettet voi antaa viittä lahjakorttia yhessä haastattelussa. Siinähän ramppaat siivoamassa ja hieromassa koko kevään, kun et yhtään ajattele huomista pidemmälle. Missään muualla kun av:lla ei oo näin ajattelemattomia ihmisiä.
Kolmesti olen käynyt haastattelussa ja kahdesti olen tullut valituksi.
Annatko sä ne alkuperäiset? Eikö kopio tunnu jotenkin halvalta lahjalta? Mulla ei ole kuin kaksi tutkintoa, ne todistukset olen antanut jo heti valmistumisen jälkeisissä haastatteluissa.
En sitte saanu paikkaa ja pyysin seteliä takasin. Eivät mokomat antaneet, sanoivat vielä että on poliisitutkinnassa koko juttu. Ensin aattelin että lahjuksen takia, mutta olikin kuulema syynä rahaväärennös. Mistä hitosta minä oisin voinu tietää, ettei 1000 euron seteleitä oo, kun en ollu ikinä pankissa töissä!!! Selvännäkijöitäkö mun kuvittelivat olevan!! Eiks työpaikalla kouluteta ihmisiä, ei voida olettaa että hakija tietää kaikki asiat jo etukäteen!!
sävellän laulun tai sepitän runon.
Pitkän raskaan työviikon jälkeen saitte mut kikattamaan ääneen. Sitä tapahtuu harvoin.
Toi oli hyvä toi naapurin mummon vieminen vanhainkodin haastatteluun. Siitä ei voi kyllä paremmaksi pistää. Työpaikka taattu! Mietin vaan, että vaippapaketti sellofaanissa kyllä kruunais mummo-lahjan.
Käyttäydyn kuin olisin taivaan lahja, ja haastattelijoita on kohdannut satumainen onni kun ovat saaneet mut sinne. Ne ei kertakaikkiaan voi olla palkkaamatta mua, kun tajuavat miten mahtava olen.
Yleensä laitan vähintään lahjanauharusetin kaulaan, mutta kiedoinpa kerran itseni sellofaaniinkin.
aina Raamatun. Kertoo paljon arvomaailmastani ja antaa vaikutelman että olen kunnollinen ihminen.
Koraanin osoittaakseni, että olen avaramielinen ja monipuolinen.
aina Raamatun. Kertoo paljon arvomaailmastani ja antaa vaikutelman että olen kunnollinen ihminen.
CV ja työtodistukset
mutta entäs jos et saakaan sitä paikkaa? Ethän sä voi niitä enää uudestaan viedä, kun sä oot jättäny ne jo sinne ekaan paikkaan. Pässi!
Kaikki ei oo tommosia kermaperseitä, jotka saa heti ekalla haastattelulla paikan. Jotkut joutuu käymään monta kertaa ennen ku saa paikan ja siks on hyvä miettiä muitakin viemisiä.
CV ja työtodistukset
Mietipä montako CV:tä sekin haastattelija saa rekrytointiprosessin aikana. Niin monta, ettei se niitä osaa arvostaa. Etkä sä erotu mitenkään eduksesi tollasella, kyllä kannattaa jotain persoonallisempaa viedä.
Sitä ei vaan kato tajua, jos on syntynyt kultalusikka suussa ja aina saanut kaiken.
CV ja työtodistukset
mutta entäs jos et saakaan sitä paikkaa? Ethän sä voi niitä enää uudestaan viedä, kun sä oot jättäny ne jo sinne ekaan paikkaan. Pässi!
Kaikki ei oo tommosia kermaperseitä, jotka saa heti ekalla haastattelulla paikan. Jotkut joutuu käymään monta kertaa ennen ku saa paikan ja siks on hyvä miettiä muitakin viemisiä.
En oikein ymmärrä miksi lastenvaateliikkeeseen pitäisi viedä lastenvaatteita? Ööö.. nehän myyvät niitä, eikö?
Mistä sä luulet, että ne vaatteet sinne myyntiin tulee? No tietenkin niiltä haastateltavilta.
Olishan se noloo, jos lastenvaateliikkeessä ei olis mitään myytävää, höh.
En oikein ymmärrä miksi lastenvaateliikkeeseen pitäisi viedä lastenvaatteita? Ööö.. nehän myyvät niitä, eikö?
Mistä sä luulet, että ne vaatteet sinne myyntiin tulee? No tietenkin niiltä haastateltavilta.
Olishan se noloo, jos lastenvaateliikkeessä ei olis mitään myytävää, höh.
No nyt minä ymmärrän, miksi minunkin työhaastatteluni hoituvat nykyään puhelimessa!
En ehkä edes halua tietää, mitä ne ovat saaneet henkilökohtaisesti tapaamiltaan työnhakijoilta.
miksi lastenvaateliikkeeseen pitäisi viedä lastenvaatteita? Ööö.. nehän myyvät niitä, eikö?