Myönnän, että ajattelen lihavista, että ovat laiskoja
vaikka järjellä pystyn ajattelemaan, ettei se aina ole niin. Mutta kun ihmisellä on ainakin yksi asia elämässä, jota ei pysty kontrolloimaan, niin sitä herkästi ajattelee, että ehkä hänellä niin on muillakin elämänalueilla.
Vastaavasti, jo ihminen on huoliteltu, hoikka, terveen näköinen, tulee mielikuva, että on ahkera, tunnollinen, hyvä organisoimaan, tehokas.
Tunnen molempia ihmistyyppejä, jotka ovat näiden vastakohtia, ensivaikutelma silti uusista ihmisistä on aina tämä, enkä voi sille mitään.
Kommentit (32)
tällaisia asioita.
Onko kyse ihmisen elämän tyhjyydestä vai onko kyse kultalusikka perseessä syntyneestä pintaliitäjästä.
Minä elän ihan tavallista elämää, lapsia ja työ. Ei ole aikaa pohtia näin typeriä asioita vaan elän täysillä omaa ja perheen elämää.
Toivon ap sinunkin löytävän elämääsi SEN jutun, että pääsisit elämään elämääsi täysillä. Tuollaisten asioiden vatvominen on ihan turhaa ajanhukkaa. Ja usko tai älä, ketään ei oikeassa elämässä edes kiinnosta.
huolitelluista ja hoikista ja aina hyvän näköisistä mieleen se että sillä peitellään jotain huonoa itsetuntoa tai yletöntä itsekorostusta ja kunnianhimoa. Ja että jos pitäisi valita annanko lapsen pikkuisen pulskalle vai takakireälle suorittajalle niin antaisin sille pulskalle. Tai läskille, jos lapselleen kuitenkin tarjoaa kunnon ruokaa järkeviä määriä.
Useimmiten ahkeruus auttaa niistäkin pois...
yksi leipä lihottaa viisinkertaisesti enemmän mitä toisella. Mitä pitäisi tehdä?
Lopettaa karkit ja tupakointi vai?
enemmän velvollisuuksia ja tekemistä mihin voimavarat riittävät - että työ, perhe, sairaus, tunnekuormitus tai jokin vei energiaa siltä, että ei vaan ehdi ja jaksa pitää itsestään niin huolta, ottaa aikaa liikunnalle ja terveellisen ruoan laittaiselle. Uskon, että ylisyöminen liittyy jotenkin psyykkiseen itsesäätelyyn, että stressaantuneena tai väsyneenä sitä tulee vaan helposti syötyä liikaa. Monilla arki on kiireistä ja kuluttavaa, tai sitten vaan on niin kuormittavia elämäntilanteita muuten, että oma itse ja oma fyysinen hyvinvointi jää taka-alalle.
Sen olen kyllä havainnut, että laiskoja tai muuten epäeettisesti toimivia ihmisiä on kaikenkokoisissa, ja ne säteilevimmät ja ihanimmat, mukavat ihmiset saattavat olla aika lusmuja yhteistyötä vaativissa tehtävissä, ihan siinä missä ne vähemmän viehättävät tai mukavatkin.
Ajatteletko köyhistä, kouluttamattomista, tai työttömistäkin niin? Useimmiten ahkeruus auttaa niistäkin pois...
Ja se mitä ajattelen, ja mitä sanon ääneen näille ihmisille on ihan eri asia. En todellakaan näytä kenellekään mitä ajattelen heistä, vaan pystyn kohteliaasti keskustelemaan. Joskus mielikuva heistä siinä keskustellessa muuttuu, joskus ei.
Lauotteko te oikeesti kaikki ajatuksenne heti kuuluviin??
ap.
Suttuisia huolittelemattomia on myös kaiken kokoisten joukossa.
Siksi, että nytkin vietän av:lla aikaa vastaamassa kaikkiin typeryyksiin, vaikka olen hoikka ja timmi, niin voisin käyttää aikani paljon paremminkin. Tiedän tosi paljon minua menestyneempiä lihavia ja ylipainoisia naisia, naisia joilla on tohtorintutkintoja ja meriittejä, tai jotka muuten menestyvät hyvin, ovat kunnianhimoisia, tehokkaita ja kykeneviä.
Toki tiedän myös täydellisyydentavoittelija-laihiksia ja vässyköitä ylipainoisia, mutta en viitsisi noin yleistää.
yksi leipä lihottaa viisinkertaisesti enemmän mitä toisella. Mitä pitäisi tehdä?
Alkajaisiksi voisit koittaa syödä siivun sitä leipää aamiaiseksi, sen yhden leivän sijaan. Voipaketinkin kuuluisi kestää pari kuukautta käyttöä.
Näillä varmaan pääset alkuun, läski.
Geeneissä toki vikaa on kanssa, joillekin on helpompi pysyä hoikkana. Mutta ei kukaan pelkillä geeneillä lihoa.
Itsekin sorrun joskus ajattelemaan, että lihavat ovat laiskoja, vaikka olen lihava itsekin.
Itseäni pidän silti melkoisen ahkerana ihmisenä sekä työssä että kotona, ainakin saan aika paljon aikaan. Oma lihavuuteni on mielestäni tulosta itsekurin puutteesta, ei niinkään laiskuudesta.
Mutta kyllä meitä lihavia saa vaikka haukkuakin, jos se kannustaisi laihtumaan. Itselläni on yritys päällä, ja on nyt onneksi 15 kiloa lähtenytkin.
itse en kykenisi olemaan yhtä ahkera!
Lihavuus johtuu huonoista geeneistä yksi leipä lihottaa viisinkertaisesti enemmän mitä toisella. Mitä pitäisi tehdä?
ja ajattelen, että kiloja keränneet naiset osaavat nauttia elämästä eivätkä turaa nipottele.
Suurin turn off on nämä juttagustafsbergit jotka nipistelevät nahkaansa jatkuvasti etsiessään paikkoja joista voisi vielä vähän polttaa jotain pois.
Lihavilla on poikkeuksetta suhde omaan kroppaansa ja ruokaan kieroutunut. Ihminen ei liho (eikä pysy lihavana), ellei syö liikaa ja ennen kaikkea itsetuhoisen väärin. Oikein syömällä ei tule läskiä - ja kroppa kertoo milloin on hyvä lopettaa sokerin ja rasvan tunkeminen suuhun. Jos siitä huolimatta jatkaa ja ahmii itsensä ähkyyn, on kieroon kasvanut.
Sama homma viinan läträämisen kanssa - osa vain ei osaa juoda ahmimatta ja alkoholisoitumatta.
itsestä huolehtimista, ei pelkkä "pinnan" laittaminen, esim. hiusten laittamisen ja meikkaamisen. Itsestä huolehtimista on se että varaa lepoon riittävästi aikaa, syö suht terveellisesti ja muutenkin omaa terveyttä ja hyvinvointia ymmäpitäviä tapoja. Kyllä mä pidän sekä hyvinvoinnista että ulkonäöstä huolehtimattomuutta (jos se on siis pitkäaikaista) tietynlaisena resurssien puutteena, ihmisen elämässä resursseja ei joko ole tai ne kanavoituu jonnekin muualle, oli se sitten kuluttava työ, perheestä huolehtiminen, addiktio, sairaus, hankala elämäntilanne tms. asia.
päätelmiä, mutta minulla tulee mieleen ihmisestä joka on "huoliteltu" että hän on turhamainen, pinnallinen ja pikkumainen luonne. Lihava voi olla samalla lailla huoliteltu tai hompsuinen kuten laihatkin. Huoliteltu ulkonäkö on kuitenkin aivan eri asia kuin paino. En ymmärrä miksi ihminen joka pystyy kontrollimaan syömisensä niin että ei ole koskaan lihonut, korreloi sitä että hän sitten pystyy kontrolloimaan kaiken muunkin elämässään, esim. tupakan poltto, alkoholin käyttö...
Usein on niin että lihava pystyy kontrolloimaan kaikkea muuta paitsi painoaan, jos on todella hektinen elämä voi sen vastapaino olla syöminen, toiset juo alkoholia kun "nollaavat" toiset vetää ketjussa tupakkaa. Kaikilla varmasti joku asia.
käy kerran tunnissa ulkona tupakalla. Ajattelen aina, että hän on kova liikkumaan, kun jaksaa joka tunti mennä ulos; tupakkapaikalle on kyllä matkaa. Toisaalta hän ei ehdi päivän aikana paljon töitä tehdä, joten laiskakin hän sitten on.
Siis ne pojannäköiset pienitissiset, jotka treenaavat joka päivä. Ihme hiekkapilluja.
On se hassua, että jollain on elämässä aikaa pohtia tällaisia asioita. Onko kyse ihmisen elämän tyhjyydestä vai onko kyse kultalusikka perseessä syntyneestä pintaliitäjästä. Minä elän ihan tavallista elämää, lapsia ja työ. Ei ole aikaa pohtia näin typeriä asioita vaan elän täysillä omaa ja perheen elämää. Toivon ap sinunkin löytävän elämääsi SEN jutun, että pääsisit elämään elämääsi täysillä. Tuollaisten asioiden vatvominen on ihan turhaa ajanhukkaa. Ja usko tai älä, ketään ei oikeassa elämässä edes kiinnosta.
noinkin kiireellisellä ja oikein äiti-ihmisellä on kuitenkin aikaa jauhaa paskaa ja kirjoittaa monta riviä tyhjänpäiväisiä mielipiteitään tällaisella yhdentekevällä palstalla. Eikä sun mielipitees ketään oikeastaan edes kiinnosta.
Menepä hei sinne hellan ääreen kokkailemaan, tai vaihtamaan vaippoja, vai töihinkö pitäisi jo kiiruhtaa, ei sulla pitäis olla kato aikaa tämmöseen!!
Että mua sit pännii tommoset pätijät...
ohis
minä taas poistan typerät ja pinnalliset ihmiset tuttavapiiristäni hyvin nopeasti.
Omat tapansa elää ja ajatella kaikilla.
T: Läski