Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän, että ajattelen lihavista, että ovat laiskoja

Vierailija
25.01.2013 |

vaikka järjellä pystyn ajattelemaan, ettei se aina ole niin. Mutta kun ihmisellä on ainakin yksi asia elämässä, jota ei pysty kontrolloimaan, niin sitä herkästi ajattelee, että ehkä hänellä niin on muillakin elämänalueilla.

Vastaavasti, jo ihminen on huoliteltu, hoikka, terveen näköinen, tulee mielikuva, että on ahkera, tunnollinen, hyvä organisoimaan, tehokas.

Tunnen molempia ihmistyyppejä, jotka ovat näiden vastakohtia, ensivaikutelma silti uusista ihmisistä on aina tämä, enkä voi sille mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestä huolehtimista, ei pelkkä "pinnan" laittaminen, esim. hiusten laittamisen ja meikkaamisen. Itsestä huolehtimista on se että varaa lepoon riittävästi aikaa, syö suht terveellisesti ja muutenkin omaa terveyttä ja hyvinvointia ymmäpitäviä tapoja. Kyllä mä pidän sekä hyvinvoinnista että ulkonäöstä huolehtimattomuutta (jos se on siis pitkäaikaista) tietynlaisena resurssien puutteena, ihmisen elämässä resursseja ei joko ole tai ne kanavoituu jonnekin muualle, oli se sitten kuluttava työ, perheestä huolehtiminen, addiktio, sairaus, hankala elämäntilanne tms. asia.

Ole mahdollista että hoikka eli itsestään huolta pitävä, jättää sitten jotain muuta tekemättä elämässään? Ja että hänellä voi olla joku muu addiktio? Ei kaikki ole lihavia joilla on jotain häikkää jossain.

Vierailija
22/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole lihavia joilla on jotain häikkää jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten urheilulliset naiset ovat aina niin kireitä? Siis ne pojannäköiset pienitissiset, jotka treenaavat joka päivä. Ihme hiekkapilluja.

Kaikki nämäkin?

Laura Lepistö

Kiira Korpi

Minna Kauppi

Kaisa Mäkäräinen

Tuuli Petäjä-Sirén

Vierailija
24/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on poikkeuksetta suhde omaan kroppaansa ja ruokaan kieroutunut. Ihminen ei liho (eikä pysy lihavana), ellei syö liikaa ja ennen kaikkea itsetuhoisen väärin. Oikein syömällä ei tule läskiä - ja kroppa kertoo milloin on hyvä lopettaa sokerin ja rasvan tunkeminen suuhun. Jos siitä huolimatta jatkaa ja ahmii itsensä ähkyyn, on kieroon kasvanut.

Sama homma viinan läträämisen kanssa - osa vain ei osaa juoda ahmimatta ja alkoholisoitumatta.

Suhde ruokaan on yhtä kieroutunut kuin joillakin laihoillakin, lihava syö vaikka suklaata 200g siinä kun laiha syö porkkanan, mutta yhtä sairaita molemmat "dieetit".

Minä ainakin syön itsetuhoisen väärin, koska syön niin vähän oikeaa ruokaa, korvaan aterioita jugurtilla ja suklaalla, ei ole harvinaista että en muuta syö koko päivänä. Ähkyyn en syö koskaan, inhoan sitä tunnetta, minulla on pieni mahalaukku, ja tulen nopeasti täyteen.

Vierailija
25/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole lihavia joilla on jotain häikkää jossain.

Joku henkinen ongelma on aina takana, paitsi niillä harvoilla joilla on joku fyysinen sairaus johon syödyt lääkkeet lihottavat tms.

Ei lihavat ole niin tyhmiä että eivät tietäisi mitä saa syödä ja mitä ei, se että eivät pysty olemaan syömättä väärin, kertoo sen että häikkää on korvien välissä tunnepuolella, ei älyn määrässä.

Vierailija
26/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on poikkeuksetta suhde omaan kroppaansa ja ruokaan kieroutunut. Ihminen ei liho (eikä pysy lihavana), ellei syö liikaa ja ennen kaikkea itsetuhoisen väärin. Oikein syömällä ei tule läskiä - ja kroppa kertoo milloin on hyvä lopettaa sokerin ja rasvan tunkeminen suuhun. Jos siitä huolimatta jatkaa ja ahmii itsensä ähkyyn, on kieroon kasvanut.

Sama homma viinan läträämisen kanssa - osa vain ei osaa juoda ahmimatta ja alkoholisoitumatta.

Suhde ruokaan on yhtä kieroutunut kuin joillakin laihoillakin, lihava syö vaikka suklaata 200g siinä kun laiha syö porkkanan, mutta yhtä sairaita molemmat "dieetit".

Minä ainakin syön itsetuhoisen väärin, koska syön niin vähän oikeaa ruokaa, korvaan aterioita jugurtilla ja suklaalla, ei ole harvinaista että en muuta syö koko päivänä. Ähkyyn en syö koskaan, inhoan sitä tunnetta, minulla on pieni mahalaukku, ja tulen nopeasti täyteen.

Mulla oli sama kuvio, mutta vaihdoin tietoisesti suklaapatukat omenoihin ja jugurtin raejuustoon. Välitön seuraus oli se, että tuli parempi olo, oma kroppa tuntui paremmalta. Keho kiitti ja vireystilani parani parissa päivässä. Nyt en enää pystyisi palaamaan suklaapatukka-jugurtti-ruokavalioon, kun tiedän miten tukkoon se vetää.

Syömiseen pitää keskittyä sen verran, että tietää mikä määrä mitäkin on hyväksi. Sama homma alkoholin kanssa, joskus on hyvä olla kännissä, mutta kroppaa kuuntelemalla tietää tasan tarkkaan montako lasillista voi humaltumatta saati oksentamatta juoda.

Vierailija
27/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku henkinen ongelma on aina takana, paitsi niillä harvoilla joilla on joku fyysinen sairaus johon syödyt lääkkeet lihottavat tms.

Ei lihavat ole niin tyhmiä että eivät tietäisi mitä saa syödä ja mitä ei, se että eivät pysty olemaan syömättä väärin, kertoo sen että häikkää on korvien välissä tunnepuolella, ei älyn määrässä.

ettei vaan välitä...

Mä olen ainakin pääni puhki miettinyt mikä se vika mulla on siellä korvien välissä, mutta en ole löytänyt. Joten tervetuloa meille psykoloimaan.

Vierailija
28/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan välitä...

Mä olen ainakin pääni puhki miettinyt mikä se vika mulla on siellä korvien välissä, mutta en ole löytänyt. Joten tervetuloa meille psykoloimaan.

Kyllähän ihminen normaalisti on hyvinkin kiinnostunut omasta fyysisestä terveydestään. Kaikki huomaavat sen kun terveyden menettää, kuinka iso asia se elämässä on.

Vierailija
29/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen normaalisti on hyvinkin kiinnostunut omasta fyysisestä terveydestään. Kaikki huomaavat sen kun terveyden menettää, kuinka iso asia se elämässä on.

Vierailija
30/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on semmonen ennakkoluulo, että ihmiset jotka todella paljon puunaavat itseään, eivät sitten muuta ehdikään.

Joskus se osuu, joskus taas ei.

Vierailija
31/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais käydä töissä, pienistäkin asioista haen saikkua, lintsaan mahdollisimman paljon,

en halua tehdä kotitöitä, meillä käy siivooja,

en välitä touhuta lasten kanssa - hengaillaan ja jutellaan paljon.

Pihatyöt jää kaikki miehelle, kuten lähes kaikki shoppailut.

Olen hyvä tekmään ruokaa kun saan inspiksen, eli todella harvoin ja meillä syödäänkin arkena paljon eineksiä.

siitä huolimatta pidän itsestäni huolen, meikkaan ja puleeraan.

Vierailija
32/32 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän ajattelevani että ap ei ole kovin fiksu eikä erityisen mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi