Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissaihmiset ymmärtävät, etteivät kaikki pidä kissoista, mutta koiraihmiset pitävät

Vierailija
24.01.2013 |

sitä henkilökohtaisena loukkauksena jos joku ei pidä koirista? Miksi kissoja saa vihata, mutta koiria ei? Miksi ihminen luokitellaan epäilyttäväksi, inhottavaksi ja sairaaksi jos ei pidä koirista, mutta sama ei päde kissoihin?

Ja koska tämä on av, kimppuuni hyökkää kohta raivostunut joukko koiran omistajia ja haukkuvat minut hulluksi kissafanaatikoksi, joten mainitsen tässä etten itse vihaa kumpaakaan eläinlajia, huolisin itsellenikin sellaisia ellen olisi allerginen.

(en tosin oleta teidän edes lukevan tätä avausviestiä loppuun tai ymmärtävän mitä siinä lukee, vastaukset ovat kuitenkin ihan täysin asian vierestä)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana juokseva koira voi olla oikeasti vaarallinen (voi vaikka purra lapsen kuoliaaksi) mutta kissa sen sijaan enintään vähän raapaisee. Minua on koira purrut 3 kertaa, kissa ei ole koskaan käynyt päälle.

Miksiköhän lastentarvikekaupoissa myydään erikseen vaunuja varten suojia, ettei kissa mene vauvan naamalle makaamaan, kun vauva nukkuu vaunuissa pihassa? Kyllä useammin on käynyt niin, että kissa on tukehduttanut vauvan kuin että koira olisi mennyt vauvan naamalle nukkumaan.

voitko tuoda esiin edes yhden tällaisen tapauksen? en ole koskaan kuullut. eteläeuroopassa miljoonia kissoja.

Vierailija
2/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jo siksi, että miten paljon koiria käytetään yhteiskunnassa vajaa kuntoisten elämän helpottamiseen ja kuntoutukseen, poliisin työssä ja vartioinnissa, pelastustyössä ja tietinkin lemmikkinä.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi hankkia koira tai päästää sellaisen sisälle, mutta kyllä niistä pitäisi pitää jo pelkän hyödyn takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko tuoda esiin edes yhden tällaisen tapauksen? en ole koskaan kuullut. eteläeuroopassa miljoonia kissoja.

Sieltähän niitä tapauksia voi lukea.

Vierailija
4/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän niitä tapauksia voi lukea.

En löydä yhtään. vuonna 2009 yksi epäily ruotsissa mutta suurin osa kommentoijista eri ketjuissa sitä mieltä, että vauva on kuollut kätkytkuoleman ja kissa on vaistonnut ja sen mennyt vasta sen jälkeen vaunuihin, jos olisi huomattu ajoissa kissa niin ehkä vauva olisi selvinnyt?

Vierailija
5/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissoja ja koiria, kuulun mm. rotuyhdistyksiin ja kennelliittoon. Olen lapsesta asti elänyt koiraihmisten keskellä, viidellä tädilläni on ja on ollut rotukoiria sekä koirankasvattajia on lähisukulaisissa ja tuttapiirissä useita.

Tuo on todellakin niin totta! Minkä ihmeen takia sitä hurttaa pitää raahata joka jumalan paikkaan, en minäkään vie kissojani (enpä tosin koiriakaan) kyläilemään ja esim. iltapäiväkahville. Voihan sitä sukulaisuus- ja ystävyyssuhteita pitää yllä ilman niitä karvakamuja.

Ja todellakin tapaanhan minä ystäviä ilman ihan oikeita, tuntevia ja ymmärtäviä lapsiakin.

Se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena, jos en ole ihan lääpällään jonkun vieraan koiran edessä, pah!

Vierailija
6/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minut niputetaan samaan sarjaan idioottimaisesti käyttäytyvien koiraihmisten kanssa.

Vierailija
7/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä elää sen asian kanssa

Vierailija
8/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset taas ovat persoonaltaan toisenlaisia.

Vierailija
9/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulen tuon gallup-vastauksen olevan pelkkää vittuilua, mitta vastaan nyt kumminkin vaikka kysyjä todennäköisesti tietää vastauksen, etten tästä mitää gallupia ole tehnyt. Tämä on vain asia, minkä olen huomioinut ihmisissä ihan arkielämässä sekä netissä mm. tällä ja muutamalla muullakin palstalla. Siihen perustan olettamukseni.

- ap

Vierailija
10/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän uskalla vastatakaan mitään.

P.s. Meillä on sekä kissoja että koiria, kumpaan kategoriaan niputat minut?

Vierailija
11/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät osaa sitten sanoa yhtään mitään. Eiköhän tämä puhu puolestaan.

Vierailija
13/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsikin löytyy.

Mummoni ei ole koskaan tykännyt koirista, tämä juontaa juurensa evakkoajoista ja siellä tavatuista sotakoirista. Ymmärrän myös täysin jos joku muukaan ei tykkää koirastani, tai kissastani. Lapsestanikaan ei tarvitse tykätä jos ei tahdo. En ketään siihen pakota. Mutta käyttäytyä voi silti asillisesti.

En kyllä ymmärrä niitä koira/kissafanaatikkojakaan joilta tulee esim. fb:n koko ajan koira postauksia kuvineen, ruokineen ja lenkkeilyineen. Ja sitä kuinka koira- ja kissaihmiset kasvattaa sitä katrastaan kokoajan.

Ja kyllä minulle silti nuo eläimet on rakkaita ja niiden kanssa touhuan paljon, mutta en siitä jaksa mitään hypetystä nostaa.

Vierailija
14/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät osaa sitten sanoa yhtään mitään. Eiköhän tämä puhu puolestaan.

Vierailija
15/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulen tuon gallup-vastauksen olevan pelkkää vittuilua, mitta vastaan nyt kumminkin vaikka kysyjä todennäköisesti tietää vastauksen, etten tästä mitää gallupia ole tehnyt. Tämä on vain asia, minkä olen huomioinut ihmisissä ihan arkielämässä sekä netissä mm. tällä ja muutamalla muullakin palstalla. Siihen perustan olettamukseni.

- ap

AVllä et voi tietää kuinka moni kirjoittaa useampaan kertaa ja vaikka eri mielipiteillä.

Vierailija
16/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koiraihminen ja inhoan kissoja. Musta tuntuu, etteivät kissaihmiset ymmärrä, etten tykkää kissoista.

Se ei varmaan kuitenkaan ole totta, kuten ei sekään, etten mä ymmärtäisi, ettei kaikki ihmiset tykkää koirista.

Kuka sut luokittelee inhottavaksi ja sairaaksi? Kenties vain sinä itse?

Vierailija
17/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku rinnastaa kissat, koirat ja lapset?

Vierailija
18/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

AVllä et voi tietää kuinka moni kirjoittaa useampaan kertaa ja vaikka eri mielipiteillä.

Vierailija
19/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puit juuri sanoiksi sen, miltä minusta on usein tuntunut. Asia on monesti juuri noin :)

Minä halusin pienenä jonkun lemmikin, koiran tai kissan, lopulta meille tuli kissa. Opin tykkäämään kissoista ja niiden tyylistä. Huomasin kissojen erot tuntemiini koiriin nähden ja huomasin, etten erityisemmin välitä koirista.

Tiedän, ettei suurin osa ihmisistä tykkää kissoista, mutta se ei minua haittaa.

Mitään eläintä en nyt aikuisena huolisi omaan kotiini, edes käymään. Ei missään nimessä siis varsinkaan kissaa tai koiraa.

Tämä etten halua hoitoon tai kylään mitään eläintä näyttää olevan ongelma vain koiraihmisille, vaikka olen nimenomaan korostanut ettei mitään ELÄINTÄ. Heidän mielestään olen kylmä ja kummallinen ihminen, koska normaali ihminen tykkää tietysti koirista, koska ne eivät suunnilleen ole eläimiä. Ja kääntäen, jos en erityisemmin välitä koirista, vihaan tietysti kaikkia eläimiä, melkeinpä ihmisiäkin..

Vierailija
20/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

muka-fiksut kommentit pois. Etköhän itsekin tiedä, ettei nyt ole kyse virallisesta tutkimuksesta, jossa on merkattu ihmisten määrä tarkasti ylös. Nolaat vain itsesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme