Miksi kissaihmiset ymmärtävät, etteivät kaikki pidä kissoista, mutta koiraihmiset pitävät
sitä henkilökohtaisena loukkauksena jos joku ei pidä koirista? Miksi kissoja saa vihata, mutta koiria ei? Miksi ihminen luokitellaan epäilyttäväksi, inhottavaksi ja sairaaksi jos ei pidä koirista, mutta sama ei päde kissoihin?
Ja koska tämä on av, kimppuuni hyökkää kohta raivostunut joukko koiran omistajia ja haukkuvat minut hulluksi kissafanaatikoksi, joten mainitsen tässä etten itse vihaa kumpaakaan eläinlajia, huolisin itsellenikin sellaisia ellen olisi allerginen.
(en tosin oleta teidän edes lukevan tätä avausviestiä loppuun tai ymmärtävän mitä siinä lukee, vastaukset ovat kuitenkin ihan täysin asian vierestä)
Kommentit (57)
Älkää viitsikö.
Eläin on eläin ja varsinkin lemmikiksi otettu eläin on aina jossain määrin ihmisen lelu; ostettu viihdyttämään ihmistä, ostettu siksi, että ihmisellä oli siihen jokin itsekäs tarve.
Ei kissakaan ole pyytänyt päästä kenenkään kotiin asumaan, se vaan otetaan.
Itse en ole kissa-enkä koiraihminen, mutta molemmat ovat mielestäni ihan kiinnostavia otuksina.
Olen kuitenkin aina ihmetellyt, että se oikein tarkoittaa, että ihmiset ottavat juurikin kissoja kotiinsa, lymyilemään pitkin nurkkia ja kusemaan sisälle johonkin laatikkoon?
Ja nyt kun täälläkin sanotaan, että kissa on niin kauhean itsenäinenkin, eikä tarvitse ihmistä niinkuin koira.
ja kun kissan kanssa ei edes harrasteta mitään; sitä ei viedä ulos, eikä sen kanssa mennä kylään, ei agilityyn...
Mitä virkaa siis kissalla oikein on?
Ap puhui paljon muustakin kuin pelkästä av:sta, sisäänlukutaito on jännä asia.
Enpä oo koskaan ennen kuullutkaan "sisäänlukutaidosta" :D Mutta samaa mieltä olen. Hauskinta on just se miten ap oli ihan oikeassa todetessaan, että harva sitä aloitusta loppuun asti edes lukee.
Kissat ja koirat ovat yhtä kivoja, mutta koiran ottaisin (jos lemmikin haluaisin). Koiran evoluutio on tehnyt siitä ominaisuuksiltaan sopivan lemmikin ihmiselle, kissa taas on edelleen hyvin pitkälti villieläin.
Kenenkään ei ole pakko pitää eläimistä. Jos joku kuitenkin tästä minulle kertoo, niin kyllä, varmasti pidän tätä ihmistä kylmänä. Mielestäni se osoittaa empatiakyvyn puutetta (jota myös kylmyydeksi kutsutaan). Miksi ihmeessä siitä pitää sitten narista, jos olet kylmä niin olet kylmä, se on sinun persoonallisuutesi ja sinulla on siihen oikeus.
Koiraihmiset ovat etupäässä henkilöitä jotka tykkäävät alistamisesta Kissaihmiset taas ovat persoonaltaan toisenlaisia.
o.OMuistaakseni jossain oli tutkimus että monilla sarjamurhaajilla, yms. psykopaateilla on useimmin kissa lemmikkinä kuin koira. ;D
Hitlerhän taas oli koiraihmisiä.
Tykkään eläimistä. Oppinut pitämään omien lasten myötä, jotka eläinrakkaita, en pitänyt aiemmin.
Mutta minusta on kyllä aika epärehellinen tyyppi, jos väittää että ei ole huomannut kissavihaa suomessa.
Jatkuvasti saa lukea, että miten sen saa hengiltä, puhutaan rottaloukuista ja myrkyistä, elukkamaisten pojankoltiaisten harrastus on ollut tappaa niitä ennen maalla.
Ei tuollaisia saa koirista puhua.
Toki kissaviha on sallittua, jopa joidenkin junttimaiste muinaisjäänteiden mielestä miehekästä,koiraviha ei.
eivät pidä kissoista. Ajattelen vain, ettei heillä ole ollut mahdollisuutta tutustua kunnolla kissoihin.
En kyllä vihaa koiriakaan, muttei kiinostaisi pätkääkään seistä aamuisin hinhnan päässä odottamassa, että saa kerätä paskapökäleen kadunreunalta ja viedä sen lähimpääm roskikseen. Yöks.
Koiraihmiset ovat etupäässä henkilöitä jotka tykkäävät alistamisesta Kissaihmiset taas ovat persoonaltaan toisenlaisia.
o.OMuistaakseni jossain oli tutkimus että monilla sarjamurhaajilla, yms. psykopaateilla on useimmin kissa lemmikkinä kuin koira. ;D
Hitlerhän taas oli koiraihmisiä.
ja Egyptin faaraot, sisäsiittoisia insestitapauksia vuosituhansien ajan, olivat kissaihmisiä. Pitivät niitä suorastaan jumalolentoina.
eivät pidä kissoista. Ajattelen vain, ettei heillä ole ollut mahdollisuutta tutustua kunnolla kissoihin.
En kyllä vihaa koiriakaan, muttei kiinostaisi pätkääkään seistä aamuisin hinhnan päässä odottamassa, että saa kerätä paskapökäleen kadunreunalta ja viedä sen lähimpääm roskikseen. Yöks.
miksi kissoja vihataan. Tai itse asiassa kissanomistajia. Kissat kun juoksevat pitkin naapuruston pihoja ja paskantavat toisten nurkkiin ja kaivavat kukkamaat mullin mallin, ja kissanomistajat todellakin viis veisaavat asiasta. Jos minä näen kissan pihallamme, se saa äkkiä kattilasta päähänsä. Ovat oppineet naapuruston 6 kissaa kiertämään meidän pihan kaukaa.
"Egyptin faaraot, sisäsiittoisia insestitapauksia vuosituhansien ajan, olivat kissaihmisiä. Pitivät niitä suorastaan jumalolentoina."
En onneksi livessä tunne ketään tuollaista, jolla olisi jossain viihteellisessä ja keveässä kissa vaiko koira -keskustelussa tarvetta alentua noin sairaalloisen alhaiselle tasolle omasta mielestään vissiin jotenkin nasevissa heitoissaan. Ristus mikä tyyppi.
En kyllä vihaa koiriakaan, muttei kiinostaisi pätkääkään seistä aamuisin hinhnan päässä odottamassa, että saa kerätä paskapökäleen kadunreunalta ja viedä sen lähimpääm roskikseen. Yöks.[/
Jaa että kissanpaskaa onkin niin juhlallista säilöä siellä sisätiloissa - ja kukas ne sitten sieltä siivoaa? Mua oksettaa ajatus, että joku elukka paskantais mun asuntooni sisälle. Hyi helvetti! Kissat on pelkkiä koristeita, niiden kanssa ei voi tehdä mitään, eikä ne opi mitään.
kakkaathan sinäkin, ja mahdolliset lapsesi sisällä asunnossasi, lapset vielä usein housuihinsa, lattialle tms.
Ja vai ei kissojen kanssa voi tehdä mitään. Kyllä voi, se on ihmisestä itsestä kiinni viitsiikö opettaa kissalleen mitään. Tästä voi katsoa mallia:
En kyllä vihaa koiriakaan, muttei kiinostaisi pätkääkään seistä aamuisin hinhnan päässä odottamassa, että saa kerätä paskapökäleen kadunreunalta ja viedä sen lähimpääm roskikseen. Yöks.[/
Jaa että kissanpaskaa onkin niin juhlallista säilöä siellä sisätiloissa - ja kukas ne sitten sieltä siivoaa? Mua oksettaa ajatus, että joku elukka paskantais mun asuntooni sisälle. Hyi helvetti! Kissat on pelkkiä koristeita, niiden kanssa ei voi tehdä mitään, eikä ne opi mitään.
mutta koirista on enemmän haittaa, ne hyökkäilevät päälle ja niitä ulkoiluttavat omistajat eivät viitsi pitää niitä rakkejaan kurissa. Vapaana juokseva koira voi olla oikeasti vaarallinen (voi vaikka purra lapsen kuoliaaksi) mutta kissa sen sijaan enintään vähän raapaisee. Minua on koira purrut 3 kertaa, kissa ei ole koskaan käynyt päälle.
Ja mua niiiin ärsyttää ne koiranomistajat, jotka ulkoiluttaa koiriaan vapaana ja toteaa vaan että "ei meidän rekkua tarvitse pelätä". Prkl, mä haluan kulkea yleisillä teillä rauhassa ilman että piskit käy päälle!
Vapaana juokseva koira voi olla oikeasti vaarallinen (voi vaikka purra lapsen kuoliaaksi) mutta kissa sen sijaan enintään vähän raapaisee. Minua on koira purrut 3 kertaa, kissa ei ole koskaan käynyt päälle.
Miksiköhän lastentarvikekaupoissa myydään erikseen vaunuja varten suojia, ettei kissa mene vauvan naamalle makaamaan, kun vauva nukkuu vaunuissa pihassa? Kyllä useammin on käynyt niin, että kissa on tukehduttanut vauvan kuin että koira olisi mennyt vauvan naamalle nukkumaan.
"Egyptin faaraot, sisäsiittoisia insestitapauksia vuosituhansien ajan, olivat kissaihmisiä. Pitivät niitä suorastaan jumalolentoina."
En onneksi livessä tunne ketään tuollaista, jolla olisi jossain viihteellisessä ja keveässä kissa vaiko koira -keskustelussa tarvetta alentua noin sairaalloisen alhaiselle tasolle omasta mielestään vissiin jotenkin nasevissa heitoissaan. Ristus mikä tyyppi.
kun joku keksi vastauksen siihen Hitler-kommenttiin. Voi voi sentään. Semmoista se on, kun omat paukut loppuu, silloin täytyy ruveta haukkumaan muita kirjoittajia.
etenkin isot on lapsille vaarallisempia. Kyllähän niitä on säännöllisesti juttuja että koira raateli lapsen (myös kuoliaaksi), kissoista en muista nyt ensihätään yhtään juttua vaikka varmaan niitäkin on.
Vapaana juokseva koira voi olla oikeasti vaarallinen (voi vaikka purra lapsen kuoliaaksi) mutta kissa sen sijaan enintään vähän raapaisee. Minua on koira purrut 3 kertaa, kissa ei ole koskaan käynyt päälle.
Miksiköhän lastentarvikekaupoissa myydään erikseen vaunuja varten suojia, ettei kissa mene vauvan naamalle makaamaan, kun vauva nukkuu vaunuissa pihassa? Kyllä useammin on käynyt niin, että kissa on tukehduttanut vauvan kuin että koira olisi mennyt vauvan naamalle nukkumaan.
etenkin isot on lapsille vaarallisempia. Kyllähän niitä on säännöllisesti juttuja että koira raateli lapsen (myös kuoliaaksi), kissoista en muista nyt ensihätään yhtään juttua vaikka varmaan niitäkin on.
mediaseksikkäämpiä. Varsinkin jos kyseessä on ns. tappelijarotu. Ei koirista uutisoiminen tarkoita sitä, että kissat eivät tekisi mitään. Ihan samalla tavalla ilvekset syövät vapaana kulkevia lemmikkejä kuin sudetkin, mutta ilveksistä ei kirjoiteta missään, vaikka enemmän ne kissoja poskeensa pistävät kuin sudet koiria.
o.O
Muistaakseni jossain oli tutkimus että monilla sarjamurhaajilla, yms. psykopaateilla on useimmin kissa lemmikkinä kuin koira. ;D
Vakavasti puhuttuna en ole oikeasti huomannut mitään eroa koira-, tai kissaihmisten luonteissa. Yksi kissoja itselleen haaliva on hiukan neuroottinen asioiden suhteen, mutta en ole havainnut että joku koiran omistaja olisi alistavampi kuin kissan omistaja.