Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissaihmiset ymmärtävät, etteivät kaikki pidä kissoista, mutta koiraihmiset pitävät

Vierailija
24.01.2013 |

sitä henkilökohtaisena loukkauksena jos joku ei pidä koirista? Miksi kissoja saa vihata, mutta koiria ei? Miksi ihminen luokitellaan epäilyttäväksi, inhottavaksi ja sairaaksi jos ei pidä koirista, mutta sama ei päde kissoihin?

Ja koska tämä on av, kimppuuni hyökkää kohta raivostunut joukko koiran omistajia ja haukkuvat minut hulluksi kissafanaatikoksi, joten mainitsen tässä etten itse vihaa kumpaakaan eläinlajia, huolisin itsellenikin sellaisia ellen olisi allerginen.

(en tosin oleta teidän edes lukevan tätä avausviestiä loppuun tai ymmärtävän mitä siinä lukee, vastaukset ovat kuitenkin ihan täysin asian vierestä)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä elää sen asian kanssa

Ja luulen tuon gallup-vastauksen olevan pelkkää vittuilua, mitta vastaan nyt kumminkin vaikka kysyjä todennäköisesti tietää vastauksen, etten tästä mitää gallupia ole tehnyt. Tämä on vain asia, minkä olen huomioinut ihmisissä ihan arkielämässä sekä netissä mm. tällä ja muutamalla muullakin palstalla. Siihen perustan olettamukseni.

- ap

AVllä et voi tietää kuinka moni kirjoittaa useampaan kertaa ja vaikka eri mielipiteillä.

Vierailija
22/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koiranomistajat pitäisivät henkilökohtaisena loukkauksena sitä ettei joku pidä koirista. Minulla on 4 koiraa ja minusta on ihan luonnollista ettei kaikki ihmiset pidä koirista kuten minä. En todellakaan ota sitä henkilökohtaiseksi loukkaukseksi jos joku ei erityisemmin välitä minun söpöistä pienistä koiristani edes ;-)

Mutta en toki esim. elämänkumppaniksi voisi harkita koirista pitämätöntä ihmistä, koska haluan itse pitää koiria kumminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

välii?

Vierailija
24/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain naljailemaan "mikä gallup" "miten monta ihmistä"

Voi jessus :D

se koira älähtää...

Vierailija
25/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppi näin kertoo, että suurin osa ihmisistä ei pitäisi kissoista?

Outoa, sillä suurin osa tapaamistani ihmisistä on kyllä tykännyt kissoista. Kaikki eivät ehkä itselleen lemmikiksi sitä halua tai ota, mutta ovat silti tykänneet kissoista. Vähemmistössä ovat ne, jotka eivät tykkää, sekin on toki ihan sallittua.

Puit juuri sanoiksi sen, miltä minusta on usein tuntunut. Asia on monesti juuri noin :)

Minä halusin pienenä jonkun lemmikin, koiran tai kissan, lopulta meille tuli kissa. Opin tykkäämään kissoista ja niiden tyylistä. Huomasin kissojen erot tuntemiini koiriin nähden ja huomasin, etten erityisemmin välitä koirista.

Tiedän, ettei suurin osa ihmisistä tykkää kissoista, mutta se ei minua haittaa.

Mitään eläintä en nyt aikuisena huolisi omaan kotiini, edes käymään. Ei missään nimessä siis varsinkaan kissaa tai koiraa.

Tämä etten halua hoitoon tai kylään mitään eläintä näyttää olevan ongelma vain koiraihmisille, vaikka olen nimenomaan korostanut ettei mitään ELÄINTÄ. Heidän mielestään olen kylmä ja kummallinen ihminen, koska normaali ihminen tykkää tietysti koirista, koska ne eivät suunnilleen ole eläimiä. Ja kääntäen, jos en erityisemmin välitä koirista, vihaan tietysti kaikkia eläimiä, melkeinpä ihmisiäkin..

Vierailija
26/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset taas ovat persoonaltaan toisenlaisia.

Kissahan otetaan tavallaan tasaveroiseksi asuinkaveriksi sitä sen omapäistä luonnetta arvostaen ja ihastellen, eikä sitä tarvitse yrittää alistaa ja käskyttää temppuihin, koska sehän ei niihin alistuisikaan. Se alkaa inhota ihan oikeasti ihmistä, jos sitä yritetään käskyttää liikaa. Sitten siinä vaiheessa jos se on ihan alistettu (jotain voi ja pitää tietenkin opettaa, kuten ei saa olla ruokapöydällä, ei saa kiipeillä verhoissa, ei saa repiä paikkoja), ei se enää ole onnellinen. Koiran kanssa taasen se jatkuva käskyttäminen on kaiken A ja O, ja koira vieläpä nauttii siitä? Koirat on mielestäni ihan kivoja, mutta ei erityisen kiehtovia.

Mä en yhtään pitäisi siitä että kodissani vallitsisi joku alistamiskamppailu nonstop. Kun kissa huomaa että ihminen on "hyvä tyyppi" eikä kohtele sitä huonosti, on elämä sen kanssa harmoniaa ja syvää kiintymistäkin. On huuhaata väittää ettei kissa kiinny omistajiinsa, koska kyllä se kiintyy kun sitä kohdellaan hyvin. Ei se samanlainen mielistelijä ja uikuttaja ole kuin koira, tai jos onkin niin silloin se todellakin taitaa tietää saavansa sillä etuja itselleen. ;) Muunmuassa siksihän se onkin niin kiehtova olento. Se voi kyllä pitää sinusta, mutta se ei todellakaan tee sitä siksi että sen täytyisi, ei edes silloin vaikka se olisi pakotettu asumaan kanssasi. Jos siitä ei siltä tunnu, niin ei se esitä olevansa ystäväsi.

Vierailija
27/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkään luontokappaleen vihaamista. Minusta on luonnon vastaista vihata viattomia luontokappaleita.

Selitykseksi alkuperäiselle ongelmalle voisi olla vaikka se, että kissoja pidetään itsenäisinä, ei- kehenkään-kiintyvinä eläiminä kun taas koirat mielletään ihmisrakkaiksi nallukoiksi joista jokaisen tulisi pitää.

Minulla on kaksi kissaa ja koira. Kissat nukkuisivat jatkuvasti sylissä tai peiton alla jos antaisi, että se siitä etteivät kiintyisi kehenkään. Koira on kuin ihmisen mieli, ystävällinen kaikkien rakastaja mutta haukkuu kun perkele kaikelle vähänkin vieraalle, varsinkin alkulenkistä. Sitä siis saattaisi joku pelätäkin.

Kaikenlaisen turhan itsestään selvänä pitämistä suosittelisin välttämään ylipäätään. Jokainen päättäköön omasta puolestaan mistä pitää ja mistä ei.

Vierailija
28/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kovin kummoinen tietämys koirista jos näin oletat. Koira ei nauti alistamisesta tai käskyttämisestä, eikä meillä ainakaan koirat mielistele tai uikuta. Tosin meille ei hankittukaan koiria alistamista varten, tai että voitaisiin kokea vallantunnetta. Koiria kohdellaan meillä samoin kuin meidän kissaakin, kissatkin nauttivat uusien asioiden opettelusta ja huomiosta.

Kissan kiintymisestä olenkin sitten samaa mieltä, kissatkin kiintyvät ihmisiin, kunhan ihmiset kohtelevat niitä hyvin.

Kissahan otetaan tavallaan tasaveroiseksi asuinkaveriksi sitä sen omapäistä luonnetta arvostaen ja ihastellen, eikä sitä tarvitse yrittää alistaa ja käskyttää temppuihin, koska sehän ei niihin alistuisikaan. Se alkaa inhota ihan oikeasti ihmistä, jos sitä yritetään käskyttää liikaa. Sitten siinä vaiheessa jos se on ihan alistettu (jotain voi ja pitää tietenkin opettaa, kuten ei saa olla ruokapöydällä, ei saa kiipeillä verhoissa, ei saa repiä paikkoja), ei se enää ole onnellinen. Koiran kanssa taasen se jatkuva käskyttäminen on kaiken A ja O, ja koira vieläpä nauttii siitä? Koirat on mielestäni ihan kivoja, mutta ei erityisen kiehtovia.

Mä en yhtään pitäisi siitä että kodissani vallitsisi joku alistamiskamppailu nonstop. Kun kissa huomaa että ihminen on "hyvä tyyppi" eikä kohtele sitä huonosti, on elämä sen kanssa harmoniaa ja syvää kiintymistäkin. On huuhaata väittää ettei kissa kiinny omistajiinsa, koska kyllä se kiintyy kun sitä kohdellaan hyvin. Ei se samanlainen mielistelijä ja uikuttaja ole kuin koira, tai jos onkin niin silloin se todellakin taitaa tietää saavansa sillä etuja itselleen. ;) Muunmuassa siksihän se onkin niin kiehtova olento. Se voi kyllä pitää sinusta, mutta se ei todellakaan tee sitä siksi että sen täytyisi, ei edes silloin vaikka se olisi pakotettu asumaan kanssasi. Jos siitä ei siltä tunnu, niin ei se esitä olevansa ystäväsi.

Vierailija
29/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulen tuon gallup-vastauksen olevan pelkkää vittuilua, mitta vastaan nyt kumminkin vaikka kysyjä todennäköisesti tietää vastauksen, etten tästä mitää gallupia ole tehnyt. Tämä on vain asia, minkä olen huomioinut ihmisissä ihan arkielämässä sekä netissä mm. tällä ja muutamalla muullakin palstalla. Siihen perustan olettamukseni.

- ap

AVllä et voi tietää kuinka moni kirjoittaa useampaan kertaa ja vaikka eri mielipiteillä.

Mutta eipä kerro määriä. Eli ihan oma mielipide ja mitä nyt muistaa kun jonkun kanssa jutellut.

Eipä kovin luotettava tulos. Ja miksi hän ottaa tämän niin vakavasti.

Vierailija
30/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

gallup kehiin niin voidaan puhua asiasta.

Vierailija
31/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoille tyypeille on tosi vaikea ymmärtää että joku ei halua heidän koiraansa kylään, vaan jotkut jopa tuovat koiran kiellosta huolimatta! Ehkä on sattumaa että en ole samanlaisia kissaihmisiä tavannut.

Itse tykkään sekä koirista että kissoista, mutta mies on allerginen ja lapsi pelkää isoja koiria, eivätkä eläimet (pienetkään koirat tai kissat) ole siksi toivottuja vierailemaan. Valitettavasti muutama koiraihminen ei tätä ymmärrä, joten heitä pyrimme nykyisin näkemään muualla.

Vierailija
32/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

Mutta eipä kerro määriä. Eli ihan oma mielipide ja mitä nyt muistaa kun jonkun kanssa jutellut.

Eipä kovin luotettava tulos. Ja miksi hän ottaa tämän niin vakavasti.

Eikö omia mielipiteitä ja havaintoja saa kertoa? Pyydän myös anteeksi, etten ole pitänyt tukkimiehen kirjanpitoa vuosien varrella siitä, kenen kanssa on sattunut tulemaan asia puheeksi ja kuka on mitäkin mieltä ollut. En siis pysty antamaan määriä. Vastedes jos kerron oman mielipiteeni, pitänee merkata muistivihkoseen ihmisten määrät kuka on mitäkin mihinkin asiaan sanonut, jos vaikka joskus tulee tarve kysyä jotain. :)

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, haluatko vastata aloitusviestissä olevaan kysymykseen vai jatkaa väittelyä? :)

-ap

Vierailija
33/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat tyhmiä räksyttäjiä.

Omistajat kaltaisiaan.

Koiraveroa nostettava!!

Vierailija
34/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todella vajaaälyinen kissanomistaja voi kirjoittaa näin typerää paskaa...

Kissat nyt vaan on yksieläjiä ja koirat laumaeläimiä, ja niiden toiminnan erot johtuu tasan siitä.

Oikeasti kissasta pitävä ei edes alistaisi kissaa kanssaan asumaan, siinä kun ei ole hyviä vaihtoehtoja. jOko pakotat ulkona viihtyvän eläimen sisäkissaksi, tai sitten päästät sen naaureiden kiusaksi tuhoja tekemään.

Kissat valjaissa on kaiken irvokkuuden huipentuma.

Vierailija
35/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä kissaa, mutta olen ajatellut että varmaan kissoistakin on kiva ulkoilla ja turvallisempaahan se on valjaissa niin ei tartte pelätä että jää auton alle tjsp.

Kissat valjaissa on kaiken irvokkuuden huipentuma.

Vierailija
36/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset ovat etupäässä henkilöitä jotka tykkäävät alistamisesta

Vierailija - 24.01.13 02:25 (ID 16325617)

Mut kerrohan mulle vielä, mikä on "etupää"? Onkse jossain siellä samalla suunnalla, missä on tämä kuuluisa "etupyllykin" ?

Koska olen enemmän koiraihminen, kuin kissaihminen, niin sun mielestäkö olen koiraihminen siksi, että nautin niiden alistamisesta? Että sun mielestä esim. tykkään alistaa noita meidän kahta kääpiömäyräköiraa? OMG!

Hei kuule, arvaas mitä? Ihmisen täytyy olla ihan oikeesti vähän häiriintynyt, että sillä tulee edes mieleen tollasta.

Vierailija
37/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain todella vajaaälyinen kissanomistaja voi kirjoittaa näin typerää paskaa...

Kissat nyt vaan on yksieläjiä ja koirat laumaeläimiä, ja niiden toiminnan erot johtuu tasan siitä.

Oikeasti kissasta pitävä ei edes alistaisi kissaa kanssaan asumaan, siinä kun ei ole hyviä vaihtoehtoja. jOko pakotat ulkona viihtyvän eläimen sisäkissaksi, tai sitten päästät sen naaureiden kiusaksi tuhoja tekemään.

Kissat valjaissa on kaiken irvokkuuden huipentuma."

Sä ihan itse olet se irvokkuuden multihuipentuma, jos tässä joku on.

Vierailija
38/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tottunut siihen, että ihmisiä kategorisoidaan hyviin ja huonoihin rodun, sukupuolen, painon, uskonnon, koulutustason, puoluekannan ja vaikka lapsiluvun mukaan, mutta että ihan sen mukaan, mistä eläimistä pitää.

Muutenkin nämä kissoja saa vihata koiria ei argumentit on just niin diipa daapaa. Ei näitä lupia kukaan jakele vaan ihmiset tykkää eri asiosita eri syistä. Kun lähtöargumentit on tällä tasolla mitä tähän voisi vastata muuta kuin, etten ole ajatellut, että joku voi luokitella vihan kohteita niin kuin ap tekee. Sinänsä ihan avartavaa.

Oscar.

Vierailija
39/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat tyhmiä räksyttäjiä.

Omistajat kaltaisiaan.

Koiraveroa nostettava!!

mites poliisi-, raunio-, huume-, metsästys-, sokeanopas-, ym ym koirat??

Mulle sinänsä on yks hailee tykkääkö muut koirista tai kissoista, mä tykkään molemmista. Sen sijaan eläimiä ylipäänsä vihaavista ihmisistä en tykkää.

Vierailija
40/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx koiraihminen sama kuin ihmissusi? Ja eks se oo kissanainen, jos sitä batmanii meinasit.

Trallallaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi