Apua! Uiminen tamponin kanssa? Ensikerta.
Tilanne siis se,e ttä huomiseksi sovittu sosiaalisista syistä peruuttamattomat uimatreffit yhden ihmisen kanssa. Nyt menkat pukkaavat päälle pari päivää liian aikaisin.
En ole koskaan uinut enkä kuvitellutkaan uivani tamponin kanssa. Toimiiko se oikeasti eikä jää mitään punavanaa perään? Kuukuppia eälkää ehdottakokaan, en sellaista halua enkä ehdi hankkia enkä harjoittelemaankaan päivän varoitusajalla.
Kokemukset ja vinkit kehiin siis, kiitos.
Kommentit (48)
kyllä sitä narua hiukan lyhemmäksi, just tuon yhden vastaajan kaltaisten herkkisten takia. Sen verran nyt kannattaa jättää, että saa pois kiskottua.
ellei sinulla ole erityisen väljä emättimen ulkoaukko ja tamponi liian matalalla. Koettu on viiden lapsen synnyttämisen kokemuksella.
ellei sinulla ole erityisen väljä emättimen ulkoaukko ja tamponi liian matalalla. Koettu on viiden lapsen synnyttämisen kokemuksella.
Yleensö valitsen hiukan "vahvemman" tamponin kuin kuvilla ollessani. Eli jos on niukkavuotoinen päivä, niin laitan silti normaalivuotoon tarkoitetun vahvuuden.
Sori nyt kauheasti, mutta en käy Suomi24:sella, jos yritit esttää jotakin yhtäläisyyttä.
Ei hörppää vettä.
ja voin kertoa, etten ole vielä kertaakaan matkustanut lomamatkalle menkkojen aikaan.
Pyrin muutenkin välttämään kaikkea "ylimääräistä" menkkojen aikaan, koska minulla on runsaat menkat ja menkkojen aikaan iskee aina jonkinlainen pöpökammo.
En voisi kuvitellakaan meneväni uimaan tamponin kanssa (paitsi ehkä ihan viimeisenä päivänä).
en ole ikinä ajatellut ettei tamponin kanssa voisi uida aivan normaalisti. Toki mukavuussyistä kannattaa vaihtaa se heti ennen ja jälkeen. Tosin ei itselläni ole mitään super megalomaanista vuotoa, siis sellaista ettei reilumman imukyvyn tamponi riitäisi.
Olen joskus miettinyt että miten pelkkiä siteitä käyttävät toimivat esim. etelänmatkalla tai kylpylälomalla? Ilmeisesti on oltava uimatta. En tajua miten sen vaikka uimarantapäivänä onnistuu jos ei voi mennä ollenkaan veteen?
taas av-mammoilla, kun ei pimpuli päästä vettä vaikka kuinka potkisi.
Ainut kerta kun mulla on hörpännyt oli vesiliukumäessä, kun haaroihin iskeytyi vettä hirveällä voimalla. Mä en tosin ole synnyttänyt, en tiedä vaikuttaako se asia miten paljon. Musta vaan ihan rehellisesti tuntuu tosi erikoiselta ajatukselta, että se alapää olisi niin ammottava reikä että siellä vesi pyörisi.
t. vaselin
kannattaa laittaa se naru myös sisälle, sitä pitkinhän se kosteus imeytyy myös sisäänpäin.
Tämä kokemus näin 40+ ikäisenä, teinistä lähtien olen käynyt etelän lomilla, myös kuukautisten aikaan (ok, sillä ekalla lomma kuukautisten kanssa olin joku 15v enkä mennyt uimaan pahimpina päivinä).
Niin jos jollain menee "sinne" vettä uidessa niin että tampooni kastuu niin uskottavahan se on ;) koska me kaikki olemme erilaisia tässäkin asiassa.
Itse olen kaksi lasta alakautta vääntänyt ja omasta mielestä en ole erityisen tiukka.
Mutta tampooni ei ole koskaan kastunut uidessa.
Toki se tampooni pitää laittaa kunnolla paikolleen. Ja tosiaan "normaali tilassa" värkki on "kiinni" eikä lörpötä auki. :)
Tamppooni. Tampooni. Tampponi. Ponttooni. Pontooni. Pontoni. Tähtisädetikku. Pieno. Jos ette viitsi opetella sanojen oikeita kirjoitusasuja, niin opetelkaa nämä kirjoittamani väärät. Älkääkä käyttäkö niitä enään.
Eikö kukaan teistä ole kuukautisten aikaan niin kipeä, ettei uiminen siksi tulisi mieleenkään? Itse syön Burana 800 mg 4 kertaa vuorokaudessa noin viiden päivän ajan ja näin pystyn juuri ja juuri olemaan esim. töissä - jos särkylääkkeen vaikutus yhtään lakkaa, joudun makaamaan kippurassa tuskassa. Lisäksi vatsa on ripulilla ... Kuukautiset ovat olleet tällaiset ihan 15-vuotiaasta saakka, e-pillerit käytössä eli sentään pystyn säätämään itse, milloin vuodan. Lapsia kolme ... ikää 35 +
Voin kyllä taitouimarina sanoa, etten koskaan jätä treenejä välistä kuukautisten aikana. Paitsi jos kivut ei hellitä edes särkylääkkeillä.
Ihan hyvin meni, turhaan jännitin.
Tein kuten täällä neuvottiin, etli lotrasin vaseliinia tampaxin naruun ja peräpäähän. Asetin sen niin syvälle kuin sain ja tungin narunkin sisälle.
Lopputulos melkein 2 tunnin altaassa oleilun (uinti ja jumppa) jälkeen: normaalin kuiva ja muutenkin normaalin oloinen vajaasti täyttynyt tamponi, joka ei siis ollut imenyt itseensä muuta vettä kuin oman onkaloni kosteutta.
Kiitos avusta ja kannustuksesta tukijoukoille. Nyt uskallan tehdä tämän helposti tarvittaessa uudestaankin.
ap
No kylläpä on naisten käsitteet hukassa HUH HUH!
Onhan siinä emättimessä sentään sulkijalihakset jotka aukonsulkee ei se ammollaan ole ja vielä häpyhuuletkin edessä!
Tampooni ei todellakaan vety uidessa ja sen kun vaihtaa ennen ja jälkeen uintia niin asia on ok.
Missähän taas olette ollu kun ihmisenbiologiaa koulussa opetettiin,vai lähetelittekö vaan viestejä toisillenne ettekä kuunnelle?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 23:18"]
Onhan siinä emättimessä sentään sulkijalihakset jotka aukonsulkee ei se ammollaan ole ja vielä häpyhuuletkin edessä!
Tampooni ei todellakaan vety uidessa ja sen kun vaihtaa ennen ja jälkeen uintia niin asia on ok.
Missähän taas olette ollu kun ihmisenbiologiaa koulussa opetettiin,vai lähetelittekö vaan viestejä toisillenne ettekä kuunnelle?
[/quote]
No mitä ilmeisimmin täällä on niitä, joilla aivan oman kokemuksensa mukaan se tamponi vettyy.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 23:18"]
[/quote]
Missäs sä olit kun äidinkieltä opetettiin?
Luulisi että aikuisikään mennessä oppisi pärjäämään kuukautisten kanssa. Menkää demiin kysymään vinkkejä 12-vuotiailta.
taas av-mammoilla, kun ei pimpuli päästä vettä vaikka kuinka potkisi.