Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko lämminsavulohi KUUMENTAMALLA kypsennetty? Että voi raskaana syödä?

Vierailija
23.01.2013 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän? -_-

Vierailija
2/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIN itsetehtyä voi syödä raskaana!

Lämminsavulohi on niin herkästi pilaantuvaa että kaupan lämminsavulohissa on monesti (niitä löydetään jatkuvasti) listeriaa. Myös lihatiskeillä koska lihatiskien lohet on usein otettu vakuumista tai sitten niitä on pidetty siinä tiskillä useampi päivä vaikka onkin omasta savustamosta. Eli kaupan lämminsavua ei saa syödä, itsesavustettua saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko tosissasi, vai kiusallasiko sinä yrität höänäyttää näillä "monesti (niitä löydetään jatkuvasti) listeriaa"?

Mistä ihmeestä tässä ylihygieenisessä maassa on nyt yhtäkkiä alkanut ilmaantua listeriaa jatkuvasti, kun siitä ei ollut mitään ongelmaa vielä 1990-luvulla, kun minä olin raskaana?

Vierailija
4/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄMMINsavu. Voisiko viitata LÄMMITTÄMISEEN jollain lailla?

Vierailija
5/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten vaihtaisin tuon lohen niihin? ap

Vierailija
6/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka epäilet sitä listeriaa,

todellisuudessa sitä on viimeaikoinakin löydetty kaupan kaloista jopa joka kolmannesta paketista.. se on ihan fakta. Siitä vaan ei ole haittaa kuin raskaana oleville. MIKSI luulet että kaikki vakuumipakatut kalat (myös lihatiskin jotka on otettu vakuumista) on kielletty thl:n ohjeissa?

Vierailija
7/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohi on pakattua, niin suosittelen kuumentamista.

Sillä samoin neuvotaan kuumentamaan myös einekset hyvin.

Voi olla, että listeriaa et saa vaikka raakaa jauhelihaa söisit, mutta, mutta... mitä jos? Pystyisitkö elää itsesi kanssa jos lapselle kävisi jotain?

Joten suosittelen pelaamaan varman päälle.

Itse menin syömään siianmätiä raskausaikana ja neuvolasta halusivat laittaa verikokeisiin varmuuden vuoksi (vaikka 99,99% varmuudella turvallista).

Lapsella pieni synnynnäinen poikkeama, eikä tietenkään tiedetä mistä johtuu (ei todellakaan mädistä), mutta itse ei vain voi olla ajattelematta tota mädin syöntiä.

Vierailija
8/8 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan lämminsavulohta voi syödä jos kuumentaa sen itse kotona vähintään 72 asteiseksi. Listeria voi elää niissä. Myös lämminsavulohen listeriariski häviää jos itse savustuspussissa savustat lohen.

Eli siis se pääpointti on että listeriaa voi tulla kauppojen kaloihin säilytyksessä vaikka kala alunperin onkin kuumennettu.

Katkarapuja voi syödä kunhan ovat varmasti juuri sulatettuja eikä esim pari päivää jääkaapissa köllineitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän