Mitä tuli sinusta, joka et koskaan päässyt oikikseen?
Kommentit (51)
Koskaan ja koskaan. Kerran pyrin ja toiveammattihan se oli. Pääsin sitten lukemaan toista tutkintoa ja tuli akateeminen yrittäjä. Hyvin olen tienannut ja menestynyt, mutta aina on ollut olo, että oikis olisi ollut kuitenkin oikein paikka.
HTM. Nykyinen työni olisi todennäköisesti sama oikiksenkin kautta.
OT: Mutta kun KTM on ilmeisesti kauppatieteiden maisteri, niin mikä on kasvatustieteiden maisterin lyhenne?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:54"]Opiskelen nyt lääkiksessä. Tosin pääsin oikikseen, mutta en valmistunut.
[/quote]
Vautsi...ihan vilpittömästi ihailen!
Olin motivoitunut tekemään mitä tahansa päästäkseni juristiksi, joten tein rikoksen ja edustin itseäni oikeudessa. Hävisin ensimmäisen juttuni, kokeilen uudestaan muutaman vuoden päästä.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:58"]
OT: Mutta kun KTM on ilmeisesti kauppatieteiden maisteri, niin mikä on kasvatustieteiden maisterin lyhenne?
[/quote]
Siis tähän on vastaus KM.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:14"]
Toimittaja-kirjailija :)
(PS. Onneksi en päässyt oikikseen, en olisi oikeastaan edes halunnut)
[/quote]
Hei, millaisen koulutuksen kävit että sait tuon?
T. Oikikseen matkalla, harkitsee journalitsipuolta.
[/quote]
JournaLITSIpuolella paikkoja varmaan aika rajatusti.. Journalismia sen sijaan voi lueka Jyväskylän yliopistossa ja tiedotusoppia Tampereen yliopistossa.
[/quote]lueka
Siis haluaako oikeesto näin moni oikkikseen? :D Uskomatonta, en oo tienny. Itte en oo koskaan ees haaveillu moisesta kun ei kiinnosta, olen itse ammatiltani sh ja tällä hetkellä opiskelen työn ohella lisää omaa alaani :)
Hain kerran, en lukenut läheskään tarpeeksi ja tiesin etten pääse. Elämä vei mennessään enkä koskaan hakenut toiste. Oikeustradenomi olen ja työskentelen back office asiantuntijana.
Liikuntatieteiden maisteri. Nyt teen hallinnollisita duunia urheilun huipulla. Tai no, just nyt olen äitiyslomalla ja valvon:). Ekaksi olisin halunnut oikikseen, johon en päässyt. Toinen yhtä vahva vaihtoehto oli liikuntatieteellinen ja sinne pääsin. Nyt olen siitä iloinen sillä viihdyn työssäni erinomaisesti. En kyllä oikeen viihtynyt Jyväskylässä, mutta viisi vuotta on lyhyt aika ihmisen elämässä:).
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 07:30"]
Lakimies: lähdin Britteihin ja hain OTM-tutkinnon opiskelijaksi Helsinkiin kun olin tehnyt sen alemman tutkinnon Briteissä, jonne menin ihan vaan papereilla ilman pääsykokeita. Helppoa kuin heinänteko. Nykyään töissä isossa liikejuridiikan lafkassa.
[/quote]
Teetkö nyt gradua täällä?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:11"]
KTM ja erittäin onnellinen lopullisesta alavalinnasta:) Oikis jäi kahdesti pisteen päähän ja kerran useamman pisteen päähän ja sitten vasta tajusin ettei se ollut mun juttu yhtään ua että näin sen pitikin mennä. Se tosin jäi kaivelemaan etten toisella kerralla tehnyt valitusta pisteistä kun piste oli jäänyt puuttumaan ja mielestäni vastaukseni olivat mallivastausten mukaisia. Kaksoistutkinto olisi ollut huippu mutta oikeen hyvä näinkin:)
[/quote]
Mulla on ihan samanlainen tarina :) Olen tosi onnellinen, että lopulta kävi näin - minulle oikea alavalinta on tuonut niin paljon hyvää elämääni aina aviomiehestä lähtien, että ei ole jäänyt oikis kaivelemaan. Toki kaksoistutkinto olisi valttia työmarkkinoilla, mutta onneksi töistä ei ole ollut näinkään pulaa :)