Olenko outo, kun en kutsumatta änkeä mukaan?
Keskustelin ystäväni kanssa viikonloppuna puhelimessa ja sain kuulla, että olivat taas useammankin illanvieton järjestäneet porukalla, johon itsekin luulin kuuluvani. Ihmettelin asiaa ja sanoin, ettei mua oltu kutsuttu mukaan, niin en tiennyt tulla. Vastaus oli, ettei näihin kuulema ketään erikseen kutsuta??
Eli olenko outo, kun odotan a) ystävän edes kertovan mulle näistä tilaisuuksista olettaen siis, että minutkin haluttaisiin nähdä vai b) pitääkö kaverit mua outona, kun ajattelevat, että odotan jotain "virallista" kutsua ilmestyä paikalle?
Kommentit (5)
siitä että kerrotaan että on joku juttu paikassa X.
En minäkään aina ihmisiä kutsu mutta minut tuntevat tietää että voi tulla.
Minusta sinun vaihtoehdot A ja B sisältää saman oletuksen että sinä tarvitset kutsun paikkaan. Opettele ymmärtämään ihmisien puhetta niin että huomaat siinä jutussa jo kutsun kuin jäät vielä odottamaan kutsua sinne. Sillä se jo tuli. Ymmärrätkö?
Jos porukka on sitä mieltä että asiasta on kuullesi puhuttu niin olet ollut tietoinen että jotain on tulossa mutta sinä odotat kutsua ja missaat kaikki jutut sen takia. Se ei ole muiden syytä. Jos vaikka puhuisit asiasta niille muille?
kokoontumista kerrota etukäteen missään yhteydessä ja kysytä edes, että pääsetkö mukaan, niin omalla kohdallani teen johtopäätöksen, ettei minua kaivata ko. tapahtumaan.
Kaveripiirilläsi on jännittävä tapa kokoontua: kenellekkään ei (muka) kerrota kokoontumisesta (olisihan sinunkin pitänyt tietää tulla sattumalta paikalle) ja ketään ei kutsuta.
Menin joskus yksin baariin, ketään tuttuja ei tullut paikalle vaikka odotin. Olisko pitänyt vinkata jollekin muullekin, että voi tulla vai luotanko jatkossakin sattumaan? ;)
Että toisten illanistujaisiin ja muihin pirskeisiin ei tuppauduta kutsumatta. Ja kutsun ei tarvitse olla mikään virallinen, vaan ihan jos toinen sanoo, että muuten perjantaina on juhlat, tuletko paikalle?/tervetuloa.
Ja tää on aiheuttanut kauheasti närää tuttavissani. En vaan yksinkertaisesti osaa mennä paikalle, jos mua ei ole erikseen kutsuttu. :D Jos esim. kaveri A sanoo, että kaveri B on kutsunut hänet juhliin ja hän on menossa sinne perjantaina, niin en oleta automaattisesti, että myös minut on kutsuttu.
Että toisten illanistujaisiin ja muihin pirskeisiin ei tuppauduta kutsumatta. Ja kutsun ei tarvitse olla mikään virallinen, vaan ihan jos toinen sanoo, että muuten perjantaina on juhlat, tuletko paikalle?/tervetuloa.
Ja tää on aiheuttanut kauheasti närää tuttavissani. En vaan yksinkertaisesti osaa mennä paikalle, jos mua ei ole erikseen kutsuttu. :D Jos esim. kaveri A sanoo, että kaveri B on kutsunut hänet juhliin ja hän on menossa sinne perjantaina, niin en oleta automaattisesti, että myös minut on kutsuttu.
tulkitsisin tuossa tilanteessa asian siten, ettei sinua jostain syystä haluttu paikalle, miten olisit muuten voinut edes tietää illanvietoista, elli kukaan niistä sinulle kerro.