Huonoin lukemasi kirja?
Kommentit (112)
Himoshoppaaja -kirja. Oli varmaan eka niistä, niitähän on tullut vissiin aika monta jatko-osaa. Kamalaa kuraa, ihan aivotonta meininkiä, alkoi ärsyttämään päähenkilön typeryys, pöljyys yms. Saattaa olla että "laatu" kärsi osittain käännöksestäkin (luin suomeksi), mutta jooh :D Just sellaista amerikkahuttua, jonka päähenkilönainen on "niin hih hih naisellisen hömelö" ts. vastuuton, aivoton kana, joka vaan hih hih shoppaa, vaikka luottokortit ovat tapissa ja töistäkin tulee potkut tms. Sellainen Sinkkuelämän Carrie ärsyttävänä potenssiin sata.
Neil Gaiman - Tähtisumua
Ihan liian korkeaa fantasiaa
Seitsemän veljestä on ainoa kirja, jonka olen jättänyt kesken, koska se oli yksinkertaisesti niin huono. Sain arvaamalla oikein 9/10 tehtävistä, joilla testattiin onko lukenut kirjan.
En muista nimeä, mutta kirjailija oli Outi Pakkanen.
Sofi Oksanen: Puhdistus... Ei vaan pysty!
Vierailija kirjoitti:
Joku Lee Childin (?) jännäri. Kirja oli todella huono, täysin mielenkiinnoton ja ärsyttävän surkeajuoninen tekele :(
Mä tykkään Lee Childin kirjoista. Jack Reacher on niin luotettava ja ennalta-arvattava (kaikki kirjat on samanlaisia), että se on hauskaa. Parasta on se, että se elää kulkurielämää, on eläkkeellä eikä sillä ole kuin hammasharja takataskussa. Kun vaatteet pitää vaihtaa, ostetaan uudet.
Luen mä kyllä kunnon kirjojakin :)
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän veljestä on ainoa kirja, jonka olen jättänyt kesken, koska se oli yksinkertaisesti niin huono. Sain arvaamalla oikein 9/10 tehtävistä, joilla testattiin onko lukenut kirjan.
Ei se kyllä huono ole. Olen lukenut kokonaan, en vain osaa.
Seitsemää veljestä ei pitäisi luettaa yläasteelaisilla eikä lukiolaisillakaan, koska heillä ei ole edellytyksiä suhteuttaa sitä teoksena aikaansa. Oletan, että olet tuossa iässä sitä vähän aloittanut.
Oneiron. Ei helvetti, miten vaikealukuinen kirja, eikä yhtään tempaissut mukaansa. Vuosi meni sen lukemiseen (toki luin muita kirjoja sen ohessa).
huonoin lukemani kirja on "ennen päivänlaskua ei voi".
Lukiossa oli pakko lukea Seitsemän veljestä. En pystynyt millään lukemaan loppuun, kammottavan tylsä teos. Vaikka onkin klassikkojen klassikko, niin ei sopinut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Punainenlanka
Punainenviiva siis, jessus mitä mahdoin ajatella kun kirjotin. :D
Nämä, jotka ovat maininneet Rimmiseltä Pussikaljaromaanin tai Nenäpäivän, oletteko yrittäneet lukea Pölkkyä? Se on omalla listallani ehdottomasti yksi huonoimmista (Pussikaljaromaanista pidin). Tämän lisäksi olin suorastaan järkyttynyt, kun vihdoin luin Twilight-saagan. Suosion perusteella kuvittelisi, että kirjat ovat jotain mieletöntä, mutta kirjallinen ilmaisu on kuin 12-vuotiaalla. Ymmärrän jos esiteinit näistä pitävät, mutta että aikuiset ihmiset? Mainitsemisen arvoinen on vielä Heike B. Görtemakerin kirja Eva Braun: Elämä Hitlerin kanssa. Miten niin mielenkiintoisesta aiheesta onkaan saatu täysin puuduttavaa tekstiä, jota pystyi väkisin lukemaan max. 10 sivua päivässä?
Jorma Salkosalo: Raiskaaja.
Tuota ette kirjastosta saa, itse ostin sen jostakin kirjakaupan loppuunmyyntialesta. On niin huono että on siksi jo hyvä. Aihe on todellinen rikostapaus vuosien takaa, muuan eläimiin ja vainajiin sekaantuja. Mutta ei se aihe niin kornia ole vaan kielenkäyttö. Kirjoittaja ei ole minkään sortin kirjailija vaan eläkkeelle jäänyt poliisi, joka aikoinana itse oli tuota tapausta selvittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnekseni unohtanut kaikkein kauheimmat pakkopullakirjat, jotka oli väkisin kahlattava läpi kouluaikoina. Mieleen on jäänyt tylsimpänä kirjana Emily Brontën Humiseva harju, ja nyt olen varmasti mielipiteeni vuoksi klassikoita ymmärtämätön, sivistymätön moukka.
Et ole moukka, vaan rehellinen. Itse yllätyin, miten paljon pidin Humisevasta harjusta ja miten se piti otteessaan viimeiseen sivuun saakka, vaikka ennakkoasenteeni oli "blääh, joku tylsä kartanoromanttinen huokailu". Lainasin sen kirjastosta, kun päätin huvikseni valita jotain, mihin en tavallisesti koskisi pitkällä tikullakaan. Kerrankin oli ilo olla väärässä.
Puhdistus ahdistaa ja ahdistus puhdistaa. Ei ei ei! Ei edes historiallisista syistä ome yhtään tekosyytä sille että sisko myydään... ei ei ei! Ei käy edes esittelystä Suomessa Oksanen.
Virossa ehkä ei meillä!
Alexandra Salmelan se 27 Kuolema tekee taiteilijan tms. Sai jonkun palkinnonkin, ei kai sentään Finlandiaa? Ihan järkkyä juttua jostain lelupossun näkökulmasta.
Sofi Oksasen Kyyhkyset ihan kuraa.
Rimminen ihan turha.
Ja nämä kaikki ovat suomessa kirjallisia tapauksia!
Ei ollut Miki Liukkosenkaan Lapset auringon alla hääppönen (lapselllinen kuin mikä):
Ehdottomasti Totuus Harry Quebertin tapauksesta. Luin 70 sivua. Ikinä en ole lukenut niin huonoa tekstiä. Sietämättömän huonosti kirjoitettu. Joel Dickerillä ei ole minkäänlaista kirjallista lahjakkuutta. Kustantajalta melkoinen silmänkääntötemppu, että on saanut tehtyä tästä roskasta menestyskirjan. Joel Dickerin kirjoittamana en lukisi edes kauppalistaa.
Ei ehkä se kaikkein huonoin, mutta huono ja pettymys - Huonesiivooja (Nita Prose)
Odotin hyvää murhamysteeriä kehujen perusteella.
Juoni oli tylsä eikä puolenvälin jälkeen tapahtunut juuri mitään. Pystyin arvaamaan lopun ainakin sata sivua aikaisemmin. Hahmot olivat mitäänsanomattomia ja latteita, mitään muutoksia tai paljastuksia ei tapahtunut.
"Murhamysteeri" oli lähinnä vitsi - kirjassa kuvailtiin enemmän kuinka paljon päähenkilö rakastaa siivoamista. Poliisityö oli toinen vitsi - otetaan ensimmäinen epäilty joka tulee mieleen - joo kyllä toi varmaan on murhaaja.
Päähenkilössä ei ollut mitään järkeä. Puolet kirjasta se oli viaton ja herttainen eikä muka ymmärtänyt mitään mitä sen ympärillä tapahtuu. Loppupuolella paljastuu että hän tiesi koko ajan kuka murhaaja oli mutta ei vain kertonut sitä (vaikka oli itse syytettynä, wtf)
Punainenlanka