Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin ravintolamuistosi? Minä tilasin "boef a la tartar"

Vierailija
17.01.2013 |

Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.

Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.

Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.

Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.

Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin Munchenissä työmatkalla ekaa kertaa ja tukevasti raskaana tuolloin (siis erittäin näkyvästikin). Halusin MAISTAA paikallista olutta, siis maistaa, niin minulle tuotiin eteen litran tuoppi! Oli noloa maistella siitä kaksi hörppyä ja jättää täysi tuoppi pöytään maksajan riemuksi. Jos olisin tiennyt että homma toimii noin olisin nimenomaan pyytänyt pienen tai pullon tai jotain mutta "one beer" oli siis litra:)

Vierailija
42/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelijavaihdossa Moskovan yliopistossa, piti vähän briljeerata venäjän kielen taidollaan opiskelijaruokalassa.

Kuuluvalla äänellä tilasin itsepalvelutiskin lämpimien ruokien tädiltä "päällystakin paistetuilla perunoilla".

Enpä ole koskaan nähnyt tarjoiluhenkilökunnan putoavan niin kuin täti putosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottimella oli pari pientä sardiinia ja loput erilaisia simpukoita, mustekaloja ja muita äyriäisiä. Siinä sitten näykittiin...

En vieläkään syö noita kuin itse laitettuna, mustekalaa en ollenkaan.

Ah - beef tartar on ihana!! Mun mummo syötti sitä mulle jo kun olin parivuotias:D

Vierailija
44/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilasin tartar-pihvin ranskassa, ja tarjoilijat kieltäytyivät tuomasta sitä minulle. Nuoret naiset eivät syö raakaa lihaa, se tuli selväksi:-). Ja jaksanut nostaa asiast meteliä, ja kielitaitokin ontui. Mutta lähinnä pohjois-afrikalaista syntyperää olevat tarjoilijat ja hovimestraui kielsivät sen multa...

Vierailija
45/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin "päivän kala" oli usein äyriäisiä.

Vierailija
46/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mikään järjenjättiläinen ole, mutta kyllä pikkusen kummastuttaa ettei täällä joku tiennyt mitä on tartar, toinen ei tunne couscousia ja yksi ei pysty päättelemään että "wurst" on makkaraa... Aaaaa.....

Alla lukee viisi miinus kolme, yritetään...

Ja että tonnikalapihvi mediumina huono, KYPSÄNÄ se on pilalla ja juuri mediumina se kuuluu syödä! Argh!

Vierailija
47/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynyt toi sama kalaerehdys Italiassa, samoin "päivän kala" oli usein äyriäisiä.

on tapana niputtaa yhden käsitteen alle. Siellä on ihan tuntematon ilmiö ihmiset, jotka söisivät kyllä kalaa mutta ei vaikka simpukoita, merisiilejä, calamareja...

Kasvissyöjän kannattaa myös muistaa että italialaiset ainakaan pienemmillä paikkakunnilla eivät ymmärrä, että vegetarismi tarkoittaa ettei syö YHTÄÄN lihaa tai kalaa. Siellä voidaan tuoda vaikka tomaattipasta pekonilla maustettuna eteen kun on sanonut tilaavansa vegetaarisena annoksen, ja jos kysyy että mutta tässähän on lihaa, kaikki ihmettelee että niin, entä sitten, sehän on pelkästään mausteena...

Vierailija
48/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin josksu 80-luvulla Unakrissa perinteisessä ravintolassa, ja tarjoilijan suosituksesta ( ontuva saksaa puhui) tilasin perinteisen keiton alkuruuaksi. Sain kulhollisen punaista, paprikaista keittoa, ja kun kauhaisin syvemmältä pintaan lipui "vauvan käsiä" eli tosi pehmeäksi keitettyjä, turvonneita kananjalkoja. Ruokahalu meni...

Vierailija
49/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia sitten kun kysyin alkohoilitonta alkudrinkkiä:

"Oletteko raskaana vai autolla vai onko teillä joku sairaus ?

Meinaan vaan että jos joisitte kuitenkin tämän niin minun ei tarvitsisi lähteä hakemaan alkoholitonta."

Pomoni siinä repeili vieressä. HR-boss ohjeisti tarjoilijasetää kipaisemaan äkkiä alkoholittomat keittiöstä.

Minua silti nolotti

Vierailija
50/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun madridin lentokentällä ostin vegekolmioleivän: sisällä oli kasviksia mutta myös kananmuna !

Vierailija
51/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun madridin lentokentällä ostin vegekolmioleivän: sisällä oli kasviksia mutta myös kananmuna !

Yleensä vegeruoka tarkoittaa lakto-ovoa, eli voi olla maitotuotteita ja munia. Vegaaninen sitten erikseen.

Vierailija
52/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tyhmiä! Kyllä ihan oikeasti yleissivistykseen kuuluu tietää mikä on tartar, couscous tai wurst.

Vierailija
53/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilasin tartar-pihvin ranskassa, ja tarjoilijat kieltäytyivät tuomasta sitä minulle. Nuoret naiset eivät syö raakaa lihaa, se tuli selväksi:-). Ja jaksanut nostaa asiast meteliä, ja kielitaitokin ontui. Mutta lähinnä pohjois-afrikalaista syntyperää olevat tarjoilijat ja hovimestraui kielsivät sen multa...

Olin vanhempieni kanssa Pariisissa 13-14 -vuotiaana ja tilasin tartarin tajuamatta, mikä se on. Söinkin sitä hiukan, kunnes äitini kertoi, että sitä ei ole kypsennetty lainkaan. Sen jälkeen en enää pystynyt syömään, vaikka yleensä syön mitä vaan. Tästä on 30 v. aikaa...

Vierailija
54/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

Vierailija
55/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sytyttäyt ruokalistan tuleen ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

että minä olen sytyttänyt HIUKSENI tuleen ravintolassa. Oltiin exän kanssa romanttisesti illalla syömässä hyvässä ravintolassa. Keskellä pöytää oli kynttilä. Siinä kumarruttiin jossain vaiheessa ruokaa odottaessamme pussaamaan pöydän yli, ja mun pitkät hiukset meni sinne kynttilälyhtyyn ja syttyivät palamaan. Se oli ROIH vaan ja lähes puoli päätä mustan sentin säkkärän ja kaljun peitossa. Tuli itku ja lähtö kotiin.

Vierailija
56/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mikään järjenjättiläinen ole, mutta kyllä pikkusen kummastuttaa ettei täällä joku tiennyt mitä on tartar, toinen ei tunne couscousia ja yksi ei pysty päättelemään että "wurst" on makkaraa... Aaaaa.....

Alla lukee viisi miinus kolme, yritetään...

Ja että tonnikalapihvi mediumina huono, KYPSÄNÄ se on pilalla ja juuri mediumina se kuuluu syödä! Argh!

varsinkin tuo tonnikalapihvi nauratti... :D

Vierailija
57/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. toksopalsmoosin vuoksi, toki myös ruokamyrkytysriski on iso.

Ehkä onkin ihan fiksua tarjoilijalta epäröidä nuorten naisten kohdalla.

Vierailija
58/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti annosmäärän (ehkä 30) takia kokki ei edes epäröinyt, vaan paistoi heidän pihvinsä kunnolla kypsiksi. Meitä taisi olla isäntien lisäksi kolme, joille kelpasi alkuperäinen annos, minulle sikäläinen medium joka olisi suomalaisen määritelmän pohjalta vähän lähempänä raakaa kuin medium minusta, yksi joka tilasi kypsänä kun tiesi saavansa mediumia ja se, joka tilasi heti very well done pihvin.

Ei se hassulta tuntunut, eikä sillä reissulla enää pihvejä tarjottu.

Vierailija
59/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tyhmiä! Kyllä ihan oikeasti yleissivistykseen kuuluu tietää mikä on tartar, couscous tai wurst.

Vierailija
60/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan käryäisi vain latvat

Olen sytyttäyt ruokalistan tuleen ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

että minä olen sytyttänyt HIUKSENI tuleen ravintolassa. Oltiin exän kanssa romanttisesti illalla syömässä hyvässä ravintolassa. Keskellä pöytää oli kynttilä. Siinä kumarruttiin jossain vaiheessa ruokaa odottaessamme pussaamaan pöydän yli, ja mun pitkät hiukset meni sinne kynttilälyhtyyn ja syttyivät palamaan. Se oli ROIH vaan ja lähes puoli päätä mustan sentin säkkärän ja kaljun peitossa. Tuli itku ja lähtö kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi