Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OKT:n kuukausittaiset asumiskulut 2012, kauhistelkaa :)

Vierailija
16.01.2013 |

- Tuulisähkö (talon lämmitys, taloussähkö ja veden lämmitys): 230,50 €/kk

- Vesi ja jätevesi: 66,24 €/kk

- Kiinteistövero: 37,54 €/kk

- Kotivakuutus (koko arvosta): 23,49 €/kk

- Jätehuolto (bio ja seka): 15,33 €/kk

Yhteensä keskimäärin 373,10 €/kk

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys (maakaasu) 100 €

Sähkö 45 €

Vesi 23 €

Polttopuut 25 €

Kiinteistövero 15 €

Jätemaksu 23 €

Vakuutukset 73 €

Yhteensä 304 €

- epäilen, että laskelmassani vakuutuksiin olin laskenut auton (1 kpl) vakuutukset mukaan. Toisaalta nuohoojan kustannukset puuttuvat, mutta jäänevät kuitenkin alemmaksi mitä auton vakuutukset.

Velaton talo. Tällä asumiskululla kelpaa köyhän vanhuuden tulla! (Vai joudummekohan myymään, jos eläke ei riitä ja sosiaalihuollosta ei makseta asumistukea omistusasuntoon?)

Saadaan omasta pihasta kesällä ilmaiseksi omenat, musta- ja punaviinimarjat, karviaiset, vadelmat, tomaatit, salaatit, kesäkurpitsat, herneet, pavut, yrtit, sipulit jne jne... Vähän revanssia kustannuksille. Talvella sitten saadaan lumityöt, eli ilmaiset liikunnat ;o)

Vierailija
82/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

-polttopuut 10e/kk (kuluu 30 mottia vuodessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Ostetaan edullisesti naapurista, osa omana työnä omasta metsästä. Maalla on halpaa!!

Vierailija
84/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Ostetaan edullisesti naapurista, osa omana työnä omasta metsästä. Maalla on halpaa!!

Kun naapuri saisi muille myymällä noin 30/motti - miksi ihmeessä hän myy teille noin halvalla? Olisiko jotakin pimeää vaihdantataloutta? Pimpslooraa halkovajassa?

Vierailija
85/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asutaan maalla, mutta ei ole omaa metsää eikä halpaa naapuria. YKSI heittomotti koivuklapia maksaa 65 euroa. Joten jos teillä 30 mottia maksaa 120 euroa, niin meillä se maksaa 1950 euroa.

Kunhan totean :)

omasta metsästä kenties?

Vierailija
86/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä vaihdantatalous pelaa? ;D

omasta metsästä kenties?

Kun naapuri saisi muille myymällä noin 30/motti - miksi ihmeessä hän myy teille noin halvalla? Olisiko jotakin pimeää vaihdantataloutta? Pimpslooraa halkovajassa?

Vierailija
87/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Ja todellakin on kyseessä naapurin miehen ja minun miehen välisestä kaveruudesta. Kaikki puu ei kelpaa metsäyhtiöille ja me saamme ostaa siitä osan edullisesti. EMME OSTA koko 30motin kasaa, vain osan ja loput teemme itse omalta metsäpläntiltämme. Säästää euroja, mutta ei työtä. Oletko valmis samaan hommaan?

Vierailija
88/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asutaan maalla, mutta ei ole omaa metsää eikä halpaa naapuria. YKSI heittomotti koivuklapia maksaa 65 euroa. Joten jos teillä 30 mottia maksaa 120 euroa, niin meillä se maksaa 1950 euroa.

Kunhan totean :)

omasta metsästä kenties?

Ei ole mun vika että te maksatte puistanne noin paljon.

Vierailija
89/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää että puut tulee mieluummin meille kuin myytynä kaupunkilaiselle. Naapuri saa puut heti meille, ei tarvii varastoida eikä pakata säkkeihin. Molemmat hyötyvät.

Vierailija
90/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 30 motin väellä kiinteistövero on 15e kuukaudessa.

Vierailija
91/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Ja todellakin on kyseessä naapurin miehen ja minun miehen välisestä kaveruudesta. Kaikki puu ei kelpaa metsäyhtiöille ja me saamme ostaa siitä osan edullisesti. EMME OSTA koko 30motin kasaa, vain osan ja loput teemme itse omalta metsäpläntiltämme. Säästää euroja, mutta ei työtä. Oletko valmis samaan hommaan?

KAIKKI puu kelpaa nykyään metsäyhtiöille. Ostetaan nimikkeellä "energiapuu" ja hinta on tehtynä noin 30 euroa/motti. Joko naapurisi on asiaa täysin ymmärtämätön - tai sitten siellä halkovajassa telakoidutaan :)

Vierailija
92/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Saatteko puut tehtyä ihan kirveellä ja vesurilla - onhan moottorisahasta hankintakustannus ja käyttökuluja (2tahtibensa + teräketjuöljy). Ja kantamallako te ne puut vajaan tuotte eli eikö muka ole kuljetuskulua lainkaan?

Jos annatte naapurille 120 euroa, niin se kattaa korkeintaan 5 kuution erän - tai sitten syyllistytte todella törkeään naapurin hyväksikäyttöön.

Vierailija
93/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitys ja puuliesi keitiössä, varaavatakka yläkerrassa. Ihan keskikulutus on tuolla ap.

Vierailija
94/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta metsästä kenties?

Saatteko puut tehtyä ihan kirveellä ja vesurilla - onhan moottorisahasta hankintakustannus ja käyttökuluja (2tahtibensa + teräketjuöljy). Ja kantamallako te ne puut vajaan tuotte eli eikö muka ole kuljetuskulua lainkaan?

Jos annatte naapurille 120 euroa, niin se kattaa korkeintaan 5 kuution erän - tai sitten syyllistytte todella törkeään naapurin hyväksikäyttöön.

on traktorissa ruuvi, sillä tehdään tukit haloiksi. Ne naapurin ja omat. Edelleenkään emme osta koko 30 mottia, vain osan. Ja se tehdään niin että mies on apuna tekemässä niitä puita. Onko todellakin niin, että siellä kaupungissa ei ymmärretä että täällä maalla autetaan vielä naapureita ja tehdään palveluksia vaikka itse ei hyötyisi. Moottorisaha on ikivanha ja sekin saatu, mies korjasi itse sen kuntoon. Bensa ja öljy nyt ei maltaita maksa. Eniten tuo homma vie aikaa.

Vierailija
95/96 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni meillä on talon osuus n. 700 ja siihen päälle tulee matkavakuutuksia ja sairasvakuutuksia, jotka on siihen kytketty. Aika montaa vakuutusyhtiötä on vertailtu ja tuon halvemmalla ei saa 180 neliön omakotitaloon vakuutusta. Meillä on sellainen vakuutus, että jos kaikki menee niin samanlainen talo nousee paikalle.

Vierailija
96/96 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni meillä on talon osuus n. 700 ja siihen päälle tulee matkavakuutuksia ja sairasvakuutuksia, jotka on siihen kytketty. Aika montaa vakuutusyhtiötä on vertailtu ja tuon halvemmalla ei saa 180 neliön omakotitaloon vakuutusta. Meillä on sellainen vakuutus, että jos kaikki menee niin samanlainen talo nousee paikalle.

"alle 300 e /v ei ole kyllä kaiken kattava kotivakuutus "

En tiedä miten "kaiken kattavasta" puhut, mutta täydestä arvosta meidänkin talo on vakuutettu. Uusi vastaava talo tulee tilalle, jos tämä palaa. Irtaimiston arvoa ei laitettu huippukorkealle, koska ei paljon arvokasta irtaimistoa. Omavastuut on myös suurimmassa osassa vahinkoja korkealla. Siksi kai matalammat maksut.

t: ap